Цистерните от дерайлиралата композиция в района на гара Пловдив вече са изтеглени

Цистерните от дерайлиралата композиция в района на гара Пловдив вече са изтеглени

© Правителствена пресслужба



Цистерните от дерайлиралата композиция в района на гара Пловдив вече са изтеглени на достатъчно разстояние от района на гарата.


Двата локомотива от композицията също са изправени и стабилизирани и предстои съвсем скоро да бъдат изтеглени на безопасно разстояние от гара Пловдив.


Това докладваха на министър-председателя Бойко Борисов областният управител на Пловдив Здравко Димитров и директорът на ОД на МВР-Пловдив старши комисар Атанас Илков.




Премиерът Борисов кацна директно в Пловдив на връщане след участието си в Мюнхенската конференция по сигурността, за да се запознае лично и на място със ситуацията около инцидента, съобщи правителствената пресслужба.


Цистерните от дерайлиралата композиция в района на гара Пловдив вече са изтеглени

Областният управител уверил премиера, че няма изтичане на газ както по време на инцидента тази сутрин малко след 4 ч., така и след него. Димитров докладвал на премиера от 7.30 ч. сутринта на всеки кръгъл час за действията на всички държавни институции, които са работили на мястото на аварията.


По-късно компанията, която е собственик на превозвания товар - "Булмаркет Рейл Карго", разпространи до медиите снимки на проблемното място на релсите, довело според фирмата до инцидента. "На местопроизшествието следователите и вещите лица са намерили счупения език на стрелката, както и множество липсващи скрепителни елементи", се посочва в съобщението до медиите.


Цистерните от дерайлиралата композиция в района на гара Пловдив вече са изтеглени

Инцидентът стана тази сутрин в района на централната гара на Пловдив. За него четете тук. По-късно се разбра, че същата фирма, чиито товар дерайлира през 2016 г. край Хитрино е собственик на товара, а прокурори обявиха, че дори локомотивът е същия като от предишния инцидент. Повече за него четете тук. В този случай жертви и пострадали няма.

Коментари (21)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Practic
    Practic
    Рейтинг: 754 Весело

    Е па Батман си е, каца където си иска!

  2. 2 Профил на trj09592697
    trj09592697
    Рейтинг: 537 Неутрално

    Не ми се вярва това да е терористичен акт.
    Иначе добрите САЩ щяха да ни предупредят.
    както направиха с българите в Сев. Македония.

  3. 3 Профил на plamen_b
    plamen_b
    Рейтинг: 856 Весело

    "Премиерът Борисов кацна директно в Пловдив на връщане след участието си в Мюнхенската конференция по сигурността, за да се запознае лично и на място със ситуацията около инцидента"

    Пусти и пожарникарски навици, много се харесват на избирателите...

  4. 4 Профил на АзКлавдия
    АзКлавдия
    Рейтинг: 2563 Неутрално

    Малкият дявол, хора!
    Не искам да мисля какво можеше да стане!

    Доброто е заразно
  5. 5 Профил на ЙЕИ
    ЙЕИ
    Рейтинг: 515 Весело

    До коментар [#2] от "trj09592697":

    Акт е!!!
    С счупването на езика на тая стрелка фирмата доказва че нейната теория за трагедията в Хитрино е вярна.
    Те твърдяха че за инцидента е виновна НКЖИ, защото елемент от релсовия път е предизвикал дерайлирането на вагоните. Сега успяха да докажат че това е вярно

    Добре че нямаме жертви. Най-вероятно защото локомотивът се е движил с ниска скорост.

    Т.е. дерайлирането на композицията е по вина НКЖИ, а самият взрив поради високата скорост на състава, който не е могло да бъде бързо спрян

  6. 6 Профил на volarok
    volarok
    Рейтинг: 2265 Неутрално

    Батман долетя да спасява пловдивчани.

  7. 7 Профил на Полковник за европейско развитие на България
    Полковник за европейско развитие на България
    Рейтинг: 1885 Неутрално

    С безценната помощ на г-н Борисов.

    Ние сме в държавата и държавата е в нас! Ние събираме бюджета и го раздаваме помежду си.
  8. 8
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  9. 9
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  10. 10 Профил на ''zms15783''
    ''zms15783''
    Рейтинг: 876 Неутрално

    Дано няма изтичане, но щом не се съобщава положението е овладяно.

  11. 11 Профил на nso38512449
    nso38512449
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Никой не смее да пипне коренната причина - повече от десет години приватизирания институт по железопътна безопасност издава фалшиви сертификати на подвижния жп състав без да ги проверява - колооси, спирачки и ел системи, както е задължително по европейска директива. Вагоните и локомотивите дори не идват до института - издават им документ и го изпращат. Пък и да дойдат, реалния капацитет е 50 единици месечно а издадените сертификати са хиляди... и Ей такива локомотива и вагони дерайлират - проблеми с колоосите и спирачките или се палят - ел системата. Уведомявали сме комисията в парламента която разследваше пожара в спалния вагон преди години - нищо. А и разследващите журналисти като чуят кой е собственика на института - казват и ние тука не пипаме. А които знаем какво е дереджето - не се качваме на Влак от 2004

  12. 12 Профил на b_52_strato
    b_52_strato
    Рейтинг: 1041 Неутрално

    До коментар [#3] от "plamen_b":

    "Пусти и пожарникарски навици ... "

    Грешиш!
    Боку няма никакви пожарникарски навици!
    Не е пожарникарствал нито ден в живота си.

    А са му дали пожарникарска диплома, щото баща му е бил началник на софийската пожарна.
    За друго не е ставал, даже топката не е ритал като хората, та да го типосат във ВИФ, като бай Цвък.

    Забранявам на бокулизачи и комуняги да четат постингите ми!
  13. 13 Профил на ironhorse
    ironhorse
    Рейтинг: 1251 Неутрално

    Фалшива но
    До коментар [#11] от "nso38512449":

    Флшива новина ...
    приватизирания институт по железопътна безопасност издава фалшиви сертификати

    НЯМА ТАКЪВ ИНСТИТУТ

    Бойко Борисов и ГЕРБ са еманацията на корупцията и мафията в държавата.
  14. 14 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8872 Неутрално

    Добре че не последва Хитринската трагедия.

  15. 15 Профил на inlineonline
    inlineonline
    Рейтинг: 398 Неутрално

    Тоя шеф на превозвача да не се прави на луд, ами да каже, за пропанките как се мерят....
    Съвсем на балъци ни взеха, стрелката се чупи от претоварване. Само да каже на кой кантар в България може да се поберът заедно двете талиги на цистерната и да се премери... Просто никой конатар не може да ги побере и затова ги возят по калбрирания метод на балона с което никой не може да докаже колко е претоварена цистерната. Още дълго време ще стават трагедии, докато някой не забрани най-сетне калибрирания метод и се поставят кантари, които могат да мерят вярно цистерните. Виновен е превозвача!
    Не мога да повярвам какви некадърници ни управляват!
    Защото е държавно предприятие и дай да го мачкаме.
    Когато бях шеф, само как подскачаха всички превозвачи! При мен нямаше хън-мън! Закона се спазваше! Толкова са елементарни, че чак се забавлявах, когато ги хващах с претоварени цистерни!

  16. 16 Профил на jif44392826
    jif44392826
    Рейтинг: 313 Любопитно

    До коментар [#15] от "inlineonline":

    Явно е, че сте запознат. Някъде четох друг коментар, че при тази бройка вагони и максимално натоварване, би трябвало композицията да е 1500 тона, а не както в случая 2100 тона.
    Тоест наистина е имало претоварване.

  17. 17 Профил на traveler1
    traveler1
    Рейтинг: 1119 Неутрално

    От това което виждам, езика на стрелкаха си е цял и здрав. За сметка на това релсата се е спраскала най-вероятно от умора на материала. Това е втора катастрофа последните месеци поради една и съща причина. Предната беше в Искърското дефиле.
    Учудва ме явната липса на контрол на релсите. Нима поне периодично не правят ли дефектоскопски анализ на структурата на релсите?

    ВѢРНОСТЬ И ПОСТОЯНСТВО
  18. 18 Профил на antonio_vivaldi
    antonio_vivaldi
    Рейтинг: 3688 Неутрално

    Пенкилерът отново в действие.

  19. 19 Профил на RED MAFIA
    RED MAFIA
    Рейтинг: 679 Неутрално

    До коментар [#15] от "inlineonline":Явно е, че сте запознат. Някъде четох друг коментар, че при тази бройка вагони и максимално натоварване, би трябвало композицията да е 1500 тона, а не както в случая 2100 тона.Тоест наистина е имало претоварване.
    —цитат от коментар 16 на jif44392826


    2100 тона газ делено на 25 вагона пълни = 84 тона /допустимо 59.4 тона максимум -24.6 тона над максимума претоварена цистерна средно/
    http://bdzcargo.bdz.bg/bg/vagonen-park/vagon-cisterna-za-neftoprodukti-71-m3-tip-zas.html

    Когато стоиш достатъчно дълго до брега на реката и гледаш, ще видиш как пред теб по водата преминава трупът на врага ти
  20. 20 Профил на nso38512449
    nso38512449
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#13] от "ironhorse": има - името не е това, истинското може да си го потърсиш - акредитиран орган за сертификация за безопасност на подвижния жп състав съгласно директива 42

  21. 21 Профил на nso38512449
    nso38512449
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#13] от "ironhorse": има - името не е това, истинското може да си го потърсиш - акредитиран орган за сертификация за безопасност на подвижния жп състав съгласно директива 42





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK