Хибридните автомобили търсят пазарна ниша и у нас

След тригодишна експлоатация собственикът започва да печели заради ниския разход на гориво

На външен вид хибридният "Сивик" почти не се отличава от обикновения

© Георги Пауновски

На външен вид хибридният "Сивик" почти не се отличава от обикновения



"Хонда Сивик хибрид" е първият хибриден автомобил, който се предлага на българския пазар, стана ясно на изложението във Варна. Колата идва у нас месец преди официалната й премиера на автосалона в Париж и използва тягата от двигател с вътрешно горене и електромотор.


"Със Сивик хибрид" във Варна целим да проверим какви са нагласите на клиентите към този тип екологични и икономични автомобили. В момента моделът е с около 6000 лв. по-скъп от обикновения "Сивик", но производителят смята, че с нарастване на търсенето цифрата ще бъде намалена до 2000 лв.", заяви изпълнителен директор на официалния вносител на "Хонда" в България "Бултрако" Мирослав Томов. Според разчетите обаче, заради икономията на гориво, разликата в цената ще се неутрализира след три години експлоатация, ако годишно собственикът навърта по 30 000 км.


Второто поколение на «Сивик Хибрид» разполага с нов 1.3-литров 3-степенен i-VTEC двигател в комбинация с много по-ефективен електромотор, които дават обща мощност от 110 к.с. В зависимост от режима на движение автомобилът използва само бензиновия двигател (при висока скорост), само електрическия мотор (при постоянна ниска скорост) или двата агрегата (при ускоряване). В спряло положение специална електроника гаси бензиновия мотор, който се пуска отново в момента, в който водачът отпусне педала на спирачката. Като цяло хибридният «Сивик» се нуждае от около 4 литра гориво при смесен цикъл на управление, докато стандартният модел харчи 6 на сто. Особено икономична е работата на подобен тип автомобили в градски условия, където според специалистите в 80% от времето колата ползва електромотора. Това е и причината хибридни таксита да се движат в редица градове в САЩ и Европа, а лондонската полиция да закупи 117 броя от модела «Хонда Сивик Хибрид».




Съвсем скоро на българския пазар ще се появи и най-продаваният хибриден автомобил в световен мащаб "Тойота Приус", научи "Дневник". От лансирането на колата през 1997 г. досега в цял свят са реализирани близо половин милион броя, като половината сделки са реализирани в САЩ. Големият интерес към хибридите в САЩ се дължи на факта, че собствениците на такива превозни средства плащат с 2000 долара по-ниски данъци. Поради ниските данъци върху превозните средства у нас обаче подобен стимул не би могъл да има голямо значение.


Поглед назад в историята показва, че първият хибриден автомобил е разработен през 1899 г. от Фердинанд Порше в сътрудничество с Якоб Лонер. Към този момент добавянето на електродвигател не е с цел екология и икономия на гориво, а за по-бързо ускорение на автомобила. Развиващият 56 км/ч хибрид «Лонер-Порше» подобрява няколко австрийски рекорда за скорост и от него са продадени 300 броя. Колата обаче така и не е патентована и официално първият хибриден автомобил се води на името на американския изобретател Х. Пайпър и се появява на бял свят през 1905 г. Век по-късно хибридни автомобили предлагат или разработват почти всички големи производители ("Форд", "Дженерал мотърс", "Хонда", "Тойота", "Нисан", "Мазда", "Пежо" и "Рено"). Най-богато е портфолиото на "Тойота" с единадесет различни модела, сред които и дизелови.

Коментари (6)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Добри Божилов
    Добри Божилов
    Рейтинг:

    Всяка кола с повече от един вид гориво е хибридна. В този смисъл 90% от бензиновите коли у нас са такива, защото са си поставили и газова уредба. Електро-бензиновите хиблиди обаче не са ново поколение, а са по-скоро преход - към бъдещите водородни автомобили, работещи само с водородни клетки, т.е. изцяло електрически.

  2. 2 Профил на Васил
    Васил
    Рейтинг:

    Как ще се превръща водорода направо в електричество? Я светни по въпроса?

  3. 3 Профил на robert74
    robert74
    Рейтинг:

    Абе, Добри, би ли ме светнал кога хибридното ти такси (на бензин и газ) използва едновременно газ и бензин? А кога електрониката ти в таксито решава кое гориво да използва? Хората говорят за два ДВИГАТЕЛЯ, а не само за два вида гориво. Именно за това твоето такси не е хибриден автомобил, защото двигателя си му е един... Така, че ще те помоля да хвърляш повече усилия в това да караш таксито си по правилата и да обслужваш клиентите си с усмивка, а да ни оставиш нас спокойно да си четем "Дневник" без твоите селски коментари под всяка статия. Сигурен съм, че доста читатели биха се съгласили с мен, че електронният Дневник би бил едно много по-добро място без твоите постинги.

  4. 4 Профил на anonymen
    anonymen
    Рейтинг:

    Водородът при изгаряне в горивни клетки генерира ел. енергия с кпд достигащо до 70 % . Това е една космическа технология, която днес е авангардна технология и за "земни" приложения. Освен водород може да се използува и метан (земен газ) етилов алкохол и пр. Все още е в начален стадий на развитие, но се счита за много перспективна.

  5. 5 Профил на torent
    torent
    Рейтинг: Неутрално

    има един филм кой уби електрическият автомобил гледайте и ще разберете за какво става дума

  6. 6 Профил на Bay Simo
    Bay Simo
    Рейтинг: Неутрално

    Тъй като гледам всички сте един дол дренки никoй нищо не знае





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK