Да бъдеш като Бонд

Новият "Форд Мондео" впечатлява с дизайн и пътно поведение



Спомняте ли си какъв беше първият автомобил, който подкара легендарният агент 007 в последния Бонд филм "Казино роял"? Не, не беше нито "Астън Мартин", нито БМВ, а новото поколение на "Форд Мондео". "Бонд в семеен автомобил - каква досада", биха казали мнозина, ако не са гледали впечатляващата световна премиера на колата, която се състоя точно от големия екран. Пасват си, бих добавил аз, след като имах възможността да тествам колата по извитите като серпентини пътища на италианския остров Сардиния.


Дизайнът
Още при първата ми среща на живо с "Мондео" на автосалона в Женева останах поразен от невероятно атрактивната му външност. Издържана в рамките на налагания нов "Форд" стил, известен като кинетичен дизайн, колата излъчва динамичност, умерена агресивност, елегантност и много силна доза индивидуалност. Акцентите са няколко - въздухозаборникът с форма на обърнат трапец, издадените арки на калниците и атрактивните предни и задни светлини. Интериорът е напълно в тон с външността и хваща окото с хармоничните линии, блестящите акценти и като цяло премиум излъчване.


Няколко минути в купето са достатъчни, за да бъде оценено високото качество на използваните материали и добрата сглобка. Арматурното табло е атрактивно, но и много функционално, като управлението на всички системи става интуитивно и с минимум отделяне на погледа от пътното платно. Предните седалки са удобни, полуспортни, със странична опора, а задното кресло е широко и с възможност за различни конфигурации.




Естествено в колата има предостатъчно отделения за различни вещи, като в джобовете по продължение на предните врати се събират дори 1.5-литрови бутилки, а вместимостта на жабката е увеличена с 10%. В трите си конфигурации "Мондео" предлага увеличен багажен обем, като при комбито той достига 1745 литра при сгънати задни седалки.


На пътя
Впечатлен от визията на "Мондео", с интерес пристъпих към истинското изпитание - пътния тест. Тук автомобилът се справи просто отлично. Благодарение на по-широката следа, оптимизираното предно и изцяло новото задно окачване колата предлага комфорта на лимузина и лежи на пътя стабилно. Дори по нагънатите планински пътища "Мондео" позволява динамична езда и доставя истинско удоволствие от шофирането.


Търсещите още по екстремно шофиране и комфорт могат да заложат на активната система за окачване с непрекъснато регулиране на амортисьорите спрямо моментните пътни условия. Системата предлага избор от три различни режима на работа - комфортен, нормален и спортен, и успелите да я тестват колеги бяха просто във възторг от нейната работа. "Мондео" демонстрира също отлична маневреност и добър обзор, улесняващ паркирането и "превземането" на завоите.


През двата дни на теста карах двулитровия дизелов мотор с мощност 140 к.с., който пасва отлично на теглото на купето и предлага добра динамика(ускорение от 0 до 100 км/ч за 9 сек.) при разход от 8.5 на сто в рамките на теста.


Изключително впечатлен останах от прецизната работа на адаптивния круз контрол, който поддържа зададената дистанция до предния автомобил. Тази полезна глезотийка е опция, но серийно "Мондео" се предлага със системата, непозволяваща в резервоара да се сипе погрешното гориво (бензин вместо дизел или обратното).


У нас
Първите доставки на "Форд Мондео" в България ще станат факт след броени дни, а вече двадесетина нетърпеливи клиенти са поръчали колите си по картинка. Автомобилът атакува пазара едновременно във всичките си силуети - седан, хечбек с пет врати и комби. "Мондео" се предлага с пет нива на оборудване - Ambiente, Trend, Chia, Titanium и Ghia, като у нас цените тръгват от 34 900 лв. За тази сума получавате седан или хечбек с 1.6-литров бензинов двигател с мощност 110 к.с., оборудван с пълен набор въздушни възглавници, радио СD с 8 тонколони и управление от волана, електрически пакет, климатик с поленов филтър, тонирани стъкла, ABS+EBD, трип компютър, централно заключване и т.н. Най-скъпата модификация струва 62 300 лв., като се оборудва с 2.5-литров бензинов мотор с мощност 220 к.с.


Новото "Мондео" може да се поръча с още три бензинови мотора (с мощности 125, 145 и 161 к.с.) и четири дизелови агрегата (100, 125, 130 и 140 к.с.). С модела през лятото ще се лансира и новата шестстепенна автоматична трансмисия с интелигентно самонастройване към стила на шофиране, възможност за ръчно превключване и спортен режим.


Това е "Форд Мондео"
дължина(мм) ширина(мм) височина(мм)
4844, 4778, 4830** 1886 1500
Двигатели
обем ускорение 0-100 км/ч макс. скорост комб. разход
1.6 Duratec (110 к.с.) 12.7 сек 190 км/ч 7.2 л. 100 км.
1.6 Duratec (125 к.с.) 12.3 сек. 195 км/ч 7.4 л. 100 км.
2.0 Duratec (145 к.с.) 9.9 сек. 210 км/ч 7.9 л. 100 км.,
2.3 Duratec (161 к.с.) 10.3 сек.* 204 км/ч* 9.4 л* 100 км.
2.5 Duratec (220 к.с.) 7.5 сек. 245 км/ч 9.3 л. 100 км
1.8 TDCi (100 к.с.) 12.3 сек. 185 км/ч 5.7 л. 100 км.
1.8 TDCi (110 к.с.) 10.5 сек. 200 км/ч 5.8 л. 100 км.
2.0 TDCi (130 к.с.) 10.2, 10.9* сек. 202 км/ч 5.9 , 7.1* л. 100 км.
2.0 TDCi (140 к.с.) 9.5 сек 210 км/ч 5.9 л. 100 км.
* - с автоматична скоростна кутия
** - седан, хечбек, комби
Цена: от 34 900 лв. с ДДС

Ключови думи към статията:

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK