Водородният автомобил на "Хонда" e готов за серийно производство



Осем години, след като "Хонда" представи на света първия водороден автомобил, компанията вече е готова да започне неговото серийно производство. Готовият продукт ще носи името FCX Clarity(Чистота) и беше показан на автомобилното изложение в Лос Анджелис през ноември.


Външният вид и скритите технически детайли на серийния FCX са почти идентични с концептуалната разработка FCX Concept. Автомобилът е нещо средно между седан и купе и има четири врати. В сравнение с концептуалната разработка фаровете и стоповете са с "по-нормална" форма. Със 74 мм е увеличена дължината на колата, по няколко милиметра са добавени във височината и широчината й.


В сравнение с досегашните разpаботки 100 киловатовата батерия е с 20% по-малка и с 30 на сто по-лека. Електродвигателят също е с намалено тегло и размери, като генерира мощност от 125 к.с. Според "Хонда" той предлага КПД от 60% срещу 20 на сто за традиционните мотори с вътрешно горене и 30% за хибридните разработки.




Батерията, в която има горивни клетки отделящи ток при взаимодействие на водорода от резервоара и кислорода от въздуха, е монтирана в средата на автомобила на мястото на кардана при моделите със задно предаване. Резервоарът за водород се намира зад задната седалка и може да събере 171 литра от газа под налягане от 350 атмосфери.


"Хонда FCX Clarity" е снабдена и с литиево-йонни батерии под задните седалки, които съхраняват отделената при спиране електроенергия. С едно зареждане автомобилът може да измине до 430 километра. Максималната скорост на движение е 160 км/ч. При работата на мотора на колата се отделят единствено водни пари.


Според изчисленията на производителя пътуването с FCX Clarity ще струва три пъти по-евтино от бензинов автомобил и два пъти по изгодно от кола с хибриден мотор. Отделно в САЩ собствениците на подобни автомобили ползвати сериозни данъчни облекчения.


Любопитна подробност е, че "Хонда" предлага на притежателите на своя водороден автомобил т.нар. Домашна енергийна станция(Home Energy Station - HES). Tя може да превърне прирoдния газ в ток, да отоплява дома и да генерира водород за FCX Clarity. Според разчетите на "Хонда" подобна станция би намалила наполовина разходите за ток, газ и гориво за колата.


Очакванията са производството на първите лимитирани серии на "Хонда FCX Clarity "да започне в средата на годината. Колите ще се продават в Южна Калифорния, където вече има изградена мрежа от водородни станции. Масовото производство на екологичния автомобил на "Хонда" обаче няма да започне преди 2018 година.


До момента в Щатите и Япония се движат около 20 000 различни версии на прототипа FCX Concept. Те се ползват от министерства и публични личности, като по този начин рекламират технологичния напредък на "Хонда".

Коментари (18)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на H2O
    *****
    Весело

    Страхотно, само при заден удар дано не отлитат в космоса - това са 170 литра Н2!
    Ако е разтворен в метал или керамика - добре.

  2. 2 Профил на ехе
    *****
    Весело

    Не бери грижа- сигурно това им е било първата грижа. Абе японска работа. Пак къртят мивки.

  3. 3 Профил на о2
    *****
    Неутрално

    ами то се измисли кола чийто двигател работи сас сгастен въздух вдига 120км/ч, и с едно зареждане изминава повече от 80 км а и струвала само 5000 евро

  4. 4 Профил на СБС
    *****
    Неутрално

    Супер, браво на японците! Докато ние тук се бием за акциза на пърцуцата, Доган и Кобурга ни крадат, Първанов ни лъже, а мутрите ни трепят, хората в нормалния свят работят, за да направят Земята по-добро място за живеене!

  5. 5 Профил на SS
    *****
    Неутрално

    "Със 74 мм е увеличена дължината на колата, по няколко милиметра са добавени във височината и широчината й."

    А пък ний всички в купом знаем на изуст какви са размерите FCX Concept.

  6. 6 Профил на инспектора
    *****
    Неутрално

    Браво на японците, но без да съм песимист ще кажа, че наскоро четох как завода за акумулатори за еко-хибридните коли на Тойота в САЩ, предизвикал киселинен дъжд, който унищожил почвата на огромна площ.

  7. 7 Профил на niki
    *****
    Неутрално

    браво ще чакаме резултатите от лимитираните серии

  8. 8 Профил на Бай Митьо
    *****
    Неутрално

    Ей, аз когато я измислих тази кола със сгъстен въздух, другарчетата журналисти под масата ходеха прави и още не бяха почнали да си удрят главите у нея.

  9. 9 Профил на БАСИ ПРОБЛЕМА ДЕТО СЕ ЗАДАВА
    *****
    Неутрално

    .......И КАК ДА СЕ РАЗДЕЛЯ С 14 ГОДИШНИЯ СИ ФОРД.....мамицата му в тоя студ се скапа нацялО и сега се сещам ...то тая кола ще ме лиши от размислите ми всяка сутрин......ще запали ли или не!!!!

  10. 10 Профил на da be
    *****
    Неутрално

    Да, ще се тътря по пътищата с 120км/ч. Зарежи тази работа. Ако карам на магистрала с такава скорост, трябва да си вземам кофеинови хапчета да не заспя.

  11. 11 Профил на гого
    *****
    Неутрално

    Глупости на търкалета!

    Какво му е готово на автомобила като ще го пуснат в продажба след десет години.

    Как изчислиха "ще струва три пъти по-евтино от бензинов автомобил" като ние не знаем каква ще е цената на бензина след месец, а те сметнали след 10 години...

  12. 12 Профил на минаващ
    *****
    Неутрално

    Аз пък искам да ми мирише на бензин като си карам колата. Дръпнатите очички ще ме лишат от този кеф.

  13. 13 Профил на Иван
    *****
    Неутрално

    Цялата история ми се струва малко заплетена.
    Значи колата се движи с електродвигател. Батериите му се зареждат от горивни клетки. Горивните клетки горят водород, който се получава чрез електролиза, тоест от ток. А тока може да получите чрез станция която гори газ.

    Освен 60% КПД на клетките не се споменава нищо друго. Няма разход за километър, нито какво разстояние ще измине колата с пълен резервоар.

    На мен ми се струва много по-просто батериите да се зареждат директно с ток, а при изтощаване да се пуска двигател на газ.

  14. 14 Профил на Анонимен
    *****
    Неутрално

    Вместо да четете несвързаните преразкази на Дневник и да се чудите за каво точно става дума, идете на http://world.honda.com/FuelCell/ и вижте сами.

  15. 15 Профил на СБС
    *****
    Неутрално

    Доста от коментарите по-долу ПАК показват, на какво примитивно равнище на мисленето са повечето бугари! Искал да му мирише на бензин, 120 км/ч му били малко и т.н. прост народ - слаба държава! Като са тъпи как да схванат, че бензинът вече отива на привършване и все по-скъп ще става, че планетата се задъхва от изгорели газове и т.н. А бугарите още не са разбрали, че безгрижните оногундурски времена в безкрайните степи са безвъзвратно отминали...

  16. 16 Профил на joro503
    *****
    Неутрално

    Незнам къде се дяна БЪЛГАРИНА дето от вода правеше бензин,да спаси хората на планетата.ВОДОРОДА е по страшен и от АТОМА.

  17. 17 Профил на Дисидент
    *****
    Гневно

    А аз очаквах през 2018 Х-Хоук да замени наземните коли с летящи, задвижвани с метанол!

  18. 18 Профил на tainata
    *****
    Гневно

    аз измислих кола която се се движи само от въздух!но защто ли мее страх да го споделя?!





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK