Най-красивите творения на "Пининфарина"

"Ферари Тестароса"



Нелепата гибел на Андреа Пининфарина, президент на едноименното ателие, накара авторите на американския сайт Jalopnik да класират десетте най-забележителни проекта на италианските дизайнери. Тук е моментът на отбележим, че с Андреа Пининфарина се свързват моделите на компанията след 1993 г., когато поема бизнеса от своя баща.


Десетата позиция е за "Пежо" 404, с което се определя дизайнерската линия на френската компания за следващите десетилетия. От автомобила са произведени 2.75 млн. бройки.


"Алфа Ромео" 164, поставена на девето място, пък чертае модерната визия на моделите на фирмата, която е актуална и днес. При създаването на колата е обърнато специално внимание на аеродинамиката и хващащата окото предница с неповторима радиаторна решетка.




Разбира се, споменем ли "Пининфарина" се сещаме за "Ферари". От многото автомобили с легендарната марка на осма позиция е поставено 365 GTB/4 (Daytona). Великолепен дори и днес автомобилът разполага с 12-цилиндров V-образен мотор.


"Американската връзка" на италианското дизайнерско ателие идва с Cadillac Allante от 1987 г., който от Jalopnik класират на седмо място. Луксозният роудстър с предно предаване V8-мотор се сравнява с икони в дизайна като Mercedes-Benz 300SL и Jaguar XJS.


Шестата позиция е за бутиковото "Ферари" P4/5, направено в една единствена бройка по поръчка на американския магнат и филмов режисьор Джеймс Гликенхаус. За основа е взет модела "Енцо", който е основно преработен. Капризът струва на Гликенхаус 4 млн. долара.


Представеното през тази година "Мазерати Гран Туризмо" е един от последните модели, разработени от "Пининфарина". Мускулестият спортен автомобил е поставен в средата на класацията на най-забележителните модели, направени от италианското дизайнерско ателие.


Четвъртото място е за "Ферари" F40 от 1987 г. В продължение на две години това е най-бързият модел серийно производство, с разрешение за движение по публичните пътища. Дори днес, 20 години по-късно, моделът изглежда модерен и се радва на отлично търсене сред колекционерите.


Бронзът за "Ферари Енцо"(2003) е напълно заслужен. Автомобилът съчетава тръпката от управлението на болид от Формула 1 като същевременно е напълно подходящ и за ежедневна употреба. "Ферари Енцо" прилича повече на боен самолет, отколкото на кола и определено не остава никого равнодушен.


"Алфа Ромео Спайдер" се появи през 1966 г. и се произвеждаше почти без изменения до началото на 90-те години. Автомобилът стана най-разпознаваемата алфа в историята и заради участието си в редица филма като "Абсолвентът" например. За Jalopnik той заслужава второто място.


Като най-великото постижение на "Пинифарина" американският сайт определя родилото се през 1984 г. "Ферари Тестароса". Произвеждан в продължение на дванадесет години с незначителни преработки на външния вид, автомобилът ще се запомни с ширината си от близо два метра при височина от едва 1.1 м.

Ключови думи към статията:

Коментари (5)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на w
    *****
    Неутрално

    Автомобилът съчетава тръпката от управлението на болид от Формула 1 като същевременно е напълно подходящ и за ежедневна употреба.
    Това за Енцо?????????????????????????

  2. 2 Профил на kr
    *****
    Неутрално

    нелепо и жалко, жалко...

  3. 3 Профил на аз
    *****
    Неутрално
  4. 4 Профил на Читател
    *****
    Неутрално

    Пининфарина е епоха в автомобилният дизайн,която ще се помни.Класика!

  5. 5 Профил на mst
    *****
    Неутрално

    Пропуснат е автомобилът, с който самият Пининфарина най-много се гордееше и харесваше - Peugeot 406 Coupe.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK