"Шкода" пусна хибрид между хечбек и седан

Новият "Супърб" предлага повече лукс и полезни хитринки

Новият "Супърб" на фона на автомобила със същото име, произвеждан в периода 1938 - 1946 г.<br /><br />

© Георги Пауновски

Новият "Супърб" на фона на автомобила със същото име, произвеждан в периода 1938 - 1946 г.



Седаните и хечбеците имат своите предимства и недостатъци. В редица случаи обаче избраната конфигурация на колата се оказва пречка, за да се свърши една или друга задача. Решението идва от чешкия производител "Шкода" и за пръв път беше демонстрирано в новото поколение на "Шкода Супърб", която направи българската си премиера на варненското автомобилно изложение.


Разработката Twindoor позволява лимузината едновременно да има силуета на типичен луксозен седан, като при нужда освен капака на багажника се вдига и задното стъкло. Това позволява лесното товарене и превозване на обемисти предмети и улеснява достъпа до дъното на багажника. Новият "Супърб" предлага 565 литра товарен обем (с 85 литра повече от предшественика), като той може да нарасне до 1670 литра, ако бъдат сгънати облегалките на задните седалки.


Интериорът на автомобила е подчертано луксозен, като предлаганото пространство за пасажерите на задните седалки е едно от най-щедрите в сегмента - почти толкова, колкото във "Фолксваген Фаетон". Това се дължи на прибавените сантиметри във всички посоки с изключение на височината в сравнение с предходната генерация.




Работното място на водача е типично по немски изчистено и функционално, като един поглед е достатъчен за ориентиране в ситуацията. Изключително стилно е оформена зоната около контролерите на вентилацията, която прилича на автомобилен радиокасетофон от 70-те години. В същото време предлаганата като екстра навигационна система с реагиращ на допир дисплей, разположена също на централната конзола, ни пренася направо в XXI век.


Приборното табло е изключително лесно четимо благодарение на класическата комбинация от кръгли скали с бели цифри на черен фон. Естествено не липсва и информационен дисплей между километража и оборотомера, на който се визуализират показанията от бордкомпютъра и сервизни съобщения. Използваните в купето материали са висококачествени, а сглобката - перфектна.


Интерес представлява и познатата от луксозни автомобили като "Ролс-Ройс" екстра чадър в задната вратата. При "Шкода" той се намира в лявата задна врата, като мястото за съхранение е с изградена дренажна система за отвеждане на водата и неговото изсъхване. При "Супърб" за пръв път в гамата на чешкия производител се появяват интелигентните адаптивни завиващи фарове, които променят обхвата на осветяваната област в зависимост от скоростта на движение.


Предните светлини имат и режим за дъжд, при който се свежда до минимум поглъщането на светлината от капките и мократа пътна настилка. Нова е и навигационната система, както и асистентът за паркиране, при който водачът работи само с газта и спирачката, а колата сама маневрира, за да влезе в избраното свободно място.


Първата голяма новост при "Супърб", която се набива на очи, разбира се, е промененият дизайн. Докато старата генерация на модела твърде много приличаше на "Октавия", новата има коренно различна визия. Автомобилът е далеч по-стилен и излъчва престиж, като спокойно може да съперничи по достолепност с моделите на утвърдените премиум марки като БМВ, "Ауди" и "Мерцедес". В същото време цената на "Супърб" ще е по-близко до тази на моделите в големия среден клас, отколкото до тази на премиум сегмента.


Базовата версия на лимузината на "Шкода" у нас се продава за 34 625 лв. с ДДС, като в стандартното оборудване влизат 1.4-литров двигател, климатик, въздушни възглавници и завеси, бордкомпютър, ел. пакет, спирачки с всички познати електронни асистенти, аудиосистема и т.н. Най-скъпата модификация струва 68 985 лв., като е със задвижване 4Х4.


По отношение на моторите "Супърб" предлага версии за всеки вкус и джоб, като изборът е между три дизелови и три бензинови агрегата (виж таблицата). В дъното на двигателната гама е вече споменатият 1.4-литров бензин, който благодарение на турбото разполага с цели 125 конски сили мощност и максимален въртящ момент от 200 Нм (в диапазона 1500 - 4000 оборота).


Дори с него тежащият близо тон и половина автомобил може да се ускори от място до 100 км/ч за 10.5 секунди, като максималната скорост е 201 км/ч, а разходът на гориво е 6.1 на сто в смесен цикъл на движение. На върха в моторната гама 3.6-литров, шестцилиндров V-образен агрегат с мощност 260 к.с. и максимален въртящ момент 350 Нм. С него лимузината се изстрелва от място до 100 км/ч за 6.5 секунди, като задвижването е постоянно 4Х4 с вариращо според пътните условия разпределение на въртящия момент между предния и задния мост.


В зависимост от моторите "Шкода Супърб" се предлага с пет- и шестстепенни механични скоростни кутии и безстепенни DSG трансмисии с два съединителя (шест и седем предавки).


Това е "Шкода Супърб"

Дължина: 4838 мм. Ширина: 1817 мм. Височина: 1462 мм. Междуосие: 2761 мм.
двигател: Макс. Скорост Ускорение до 100 км/ч Разход смесен цикъл
1.4 TSI (125 к.с.) 201 км/ч 10.5 сек. 6.6, л./100 км.
1.8 TSI (160 к.с.) 220 км/ч 8.6, 8.5* сек. 7.6 л./100 км.
3.6 FSI (260 к.с.) 250 км/ч 6.5 сек. 10.0 л./100 км.
1.9 TDI (105 к.с.) 190 км/ч 12.5 сек. 5.7 л./100 км.
2.0 TDI (140 к.с.) 207 км/ч 10.2 сек. 5.9, 6.8* л./100 км.
2.0 TDI (170 к.с.) 222 км/ч 8.8, 9.0* сек. 6.0, 6.7*л./100 км.
*- с автоматична скоростна кутия

Ключови думи към статията:

Коментари (16)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на критик
    *****
    Неутрално
  2. 2 Профил на 123
    *****
    Весело

    хибрид за първи път чувам

  3. 3 Профил на запознат
    *****
    Неутрално

    Хибрид е когато има ел и друг двигател.Това не е хибрид,но е много готино хрумване и ще е хубаво и другите марки да го приложат в новите си модели.

  4. 4 Профил на do zapoznat
    *****
    Неутрално

    A hybrid is the combination of two or more different things, aimed at achieving a particular objective or goal.

  5. 5 Профил на отговор
    *****
    Неутрално

    И аз зная какво е хибрид,но тъй като най-важната част на колата е двигателят,то за него е определението хибрид.Това с вратата е хубаво,но не е толкова важно.Иначе може да пуснат Шкода хибрид-с обикновени и ксенонови фарове-нали и тя е хибрид.

  6. 6
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите.

  7. 7 Профил на rerere
    *****
    Неутрално

    шкода пусна хибрид щеше да е подвеждащо но според мен "хибрид между хечбек и седан" е ясно. как да го кажат - мелез между хечбек и седан или как

  8. 8
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите.

  9. 9 Профил на критик на критика
    *****
    Неутрално


    Критикът първо да с научи как се казва правилно автомобилът, с когото го сравнява!

  10. 10 Профил на ха-ха-ха
    *****
    Неутрално

    Ако ще да пуснат хибрид с мотокар все същите прескъпи боклуци си остават. Може ли една пластамасова шкодичка /20-22000лева за най -евтинте модели/да струва в България, колкото Мазда 160 коня /17 000 долара/в САЩ със всички естри?

  11. 11 Профил на Боян
    *****
    Неутрално

    Пробвах я малко - жестока. Но и парите са си доста.

  12. 12 Профил на gg
    *****
    Неутрално

    да го бяха съчетали и с "комби" и пикап

  13. 13 Профил на NIK
    *****
    Неутрално

    ПРЕОБЛЯКЪЛ СЕ ИЛИЯ - ГА СЕ ПОГЛЕДНАЛ- ПАК В ТИЯ!....

  14. 14 Профил на :)))
    *****
    Неутрално

    хибрид между седан и хечбек = шитбек )))

  15. 15 Профил на Bravo
    *****
    Неутрално
  16. 16 Профил на kafevarka
    *****
    Неутрално

    Наистина е за завист!

  17. 17 Профил на Real AK
    *****
    Неутрално

    Нещо грубоват ми се вижда този дизаин, като БМВ 7-ма стои. Може пък и това да е политика на концерна-майка, защото една перфектна Суперб би конкурирала по-скъпите Пасат и А4. Подобно на новата фабия, която си е един практичен кенеф (без извинение) и на Суперба му развалиха муцуната - май беше по-добре да прилича на Октавия?!

  18. 18 Профил на Octavian
    *****
    Неутрално

    Моля за внимание! До всички настоящи и бъдещи собственици на Шкода! Купих си Октавия 1,9 ТДИ преди година и половина. На пръв поглед чудесна кола! Доволен съм като цяло от колата. Само веднъж ме удариха леко и се наложи да отида в сервиза на Еуратек! Ужас! Първо чаках два месеца да ми приемат колата - казаха ми, нищо и няма, и така можеш да си я караш! След като я взеха стоя една седмица там за една броня и задна врата и ми се обадиха да си я взема. Отивам и какво да видя - боята друг цвят. Викам им на тия копелета, къде спахте, а един отворко ми вика - боята е същия номер, аз не съм виновен че изглежда различно. От там директно при шефа, някой си Тодоров, пълен смешник, той ми се извинява половин час. Най-накрая ми задържаха колата за още една седмица и я боядисаха в същия цвят. Повече няма да стъпя в сервиза на Еуратек. Като ми изтече гаранцията ще си сервизирам колата в сервизите на Порше БГ - по-евтино и по-качествено!





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK