Новата "Тойота Авенсис" вече се продава и в България



Разработена и произвеждана в Европа, новата "Тойота Авенсис" от миналата седмица вече е и в България. Представен през есента на изложението в Париж автомобилът демонстрира атлетичен и елегантен дизайн, подчинен на мотото Vibrant Clarity (вибрираща чистота).


Най общо това означава създаване на модел, който излъчва сила, без да бъде масивен, има динамично поведение на пътя, но в същото време осигурява първокласен комфорт и предлага ниски вредни емисии и консумация на гориво, без от това да страда представянето на пътя.


РАЗМЕРИТЕ
"Авенсис" се предлага като седан и комби и в двата си силуета е с 50 мм по-дълъг от своя предшественик. Версията с четири врати е дълга 4695 мм, а комбито 4765 мм. И в двата силуета междуосието е 2700 мм, а височините им са същите като при тези на предшествениците - 1480 мм.




Благодарение на новата платформа следата отпред е увеличена с 45 мм, отзад с 30 мм, а цялата ширина на колата е пораснала с 50 мм до 1810 мм. С цел засилване на усещането за простор А-колоната е изместена напред със 110 мм, а С-колоната е дръпната назад с 50 мм. Новият дизайн на инструменталното табло увеличава допълнително ширината на интериора.


ДВИГАТЕЛИТЕ
При "Авенсис" от "Тойота" демонстрират в пълна степен своята философия Toyota Optimal Drive, която чрез преработени двигатели и скоростни кутии постига намалени емисии и икономия на гориво. На практика в модела нови са всички двигатели.


Бензиновите мотори се характеризират с Valvematic технология, която позволява оптималното отваряне на клапаните по височина и време с цел по-добър контрол на обема и скоростта на входящия въздушен поток. Благодарение на нея емисиите на въглероден двуокис и разхода на гориво са намалени с от 10 до 26% , като мощността е нараснала с от 3 до 20 на сто.


Новият 1.6-литров бензинов мотор има с 20% по-голяма мощност от своя предшественик(вече 132 к. с.), като към максималния въртящ момент са добавени 10 Нм до 160 Нм при 4400/мин. Нивото на отделяните емисии CO2 e намалено с 12% - до 152 грама на километър. Той се комбинира с новата шест-степенна механична трансмисия.


1.8-литровият бензин вече има мощност от 147 к.с. (+14%), а максималният въртящ момент е увеличен с 10 Нм - до 180 при 4000/мин. Двигателят може да комбинира с новата 6-степенна механична или изцяло новата вариаторна трансмисия Multidrive S.


На върха на бензиновата гама е 2.0-литровият мотор с мощност 152 к. с.(+ 3%) и максимален въртящ момент от 196 Нм при 4000/мин. При него емисиите на въглероден двуокис са намалени с 15% до 163 г/км при механичната кутия и с 26% дo 164 г/км при трансмисията Multidrive S.


Дизелите се отличават с увеличен въртящ момент при ниски обороти, използват следваща генерация common-rail и пиезоелектрични инжектори и работят при по-високо налягане - 2000 бара. Всички дизели покриват изискванията на стандартите Евро V.


Базовият 2.0-литров D-4D двигател вече е на разположение и с филтър за твърди частици. Двигателят е запазил мощност (126 к. с.) и въртящия си момент(310 Нм между 1800 и 2400 оборота), но отделяните от него вреди емисии са редуцирани със 7% дo 134 г/км, и с 9% дo 139 г/км, когато има филтър за твърди частици.


2.2-литровият D-4D e екипиран стандартно с филтър срещу сажди, когато е поръчан с 6-степенна механична кутия и е запазил максималната си мощност от 150 к. с., но разполага с 10% по-висок въртящ момент (вече 340 Нм.). Той може да се комбинира и с изцяло новата 6-степенна автоматична трансмисия. В този случай моторът разполага със системата за контрол на емисиите D-CAT (Diesel - Clean Advanced Technology), която намалява едновременно емисиите на въглеводороди, въглероден окис, азотни окиси и на твърди частици.


Най-мощният дизел е 2.2 литров, разполагащ със 177 к. с. и максимален въртящ момент от 400 Нм. С него ускорението от 0 до 100 км/ч става за 8.5 сек., като нивото на емисиите на CO2 е 157 г/км.


СКОРОСТНИТЕ КУТИИ
При скоростните кутии специално внимание заслужава новата вариаторна трансмисия Multidrive S, която се предлага при 1.8-литровите и 2.0-литровите бензинови двигатели. Тя се характеризира с плавна работа и прецизирано превключване, като имитира работата на скоростна кутия със седем предавки. Трансмисията има спортен режим на работа, както и възможност за ръчно управление - чрез скоростния лост, или чрез лостчетата, разположени от двете страни на волана.


За движение по пътища с по-големи наклони Multidrive S разполага с логическа схема на работа uphill (нагоре) или downhill (надолу), която избира оптималните предавателни отношения. При движение по наклон нагоре режимът е с по-малко превключвания на предавките, а при спускане кутията се възползва максимално от спирачните качества на двигателя.


За първи път при лек автомобил на "Тойота" дизеловият двигател 2.2 D-4D(150 к.с.) се предлага с нова 6-степенна автоматична трансмисия. Тя превключва бързо и плавно, като има интелигентно управление, което следи информацията за степента на подаване на газ, спирачното усилие, скоростта на автомобила и оборотите на двигателя и автоматично регулира схемата на превключване. Тя също разполага със спортен режим, както и възможност за ръчна смяна на предавките.


КОМФОРТЪТ
По отношение на комфорта акцентът е бил насочен към обезшумяването на автомобила, намаляване на ъгъла на накланяне по време на по-рязко ускорение, спиране и завой, както и върху намаляването на колебанията при движение по неравни пътища или при пътища с дупки. За целта сериозни промени са претърпели цялата ходова част, както и електроусилвателя на волана с променливо усилие.


"Авенсис" вече се предлага с няколко иновационни системи, като адаптивни главни светлини, система за предпазване преди катастрофа, адаптивен круиз-контрол, система за подпомагане поддържането на курсовата линия(с коригиране на траекторията) и предупреждение за напускането на пътя, камера за подпомагане на паркирането на заден ход и т.н. Преработена е и стабилизиращата програма Vehicle Stability Control (VSC+), която реагира по-добре при случаи на недозавиване или презавиване. На практика това означава, че при екстремни условия водачът може да усети известно усилие, приложено във волана в едната или другата посока, за да се компенсира загубата на контрол върху предната или задната част на автомобила.


Новият "Авенсис" ще се предлага с четири нива на оборудване. Използваните в купето материали се предлагат в черно или в комбинация на сиво и бежово и излъчват престиж и динамика. Арматурното табло е с мека зърнеста текстура, докато средната конзола се предлага в няколко различни варианта, вариращи в зависимост от нивото на оборудване от черна боя металик до такава с титаниеви орнаменти. Инструменталната конзола е с висококачествено излъчване, а скоростомерът и оборотомерът са с хромирани рингове. Дисплеят Optitron гарантира ясно разчитане на информацията.


Още базовото ниво "Комфорт" предлага доста екстри, като климатична инсталация, предни стъкла с електрическо задвижване и аудиосистема радио/CD с шест колони, бутони на волана за дистанционно управление и възпроизвеждане на MP3 файлове. Централният блок и конзола се предлагат в цвят черен металик. Като стандартно оборудване се предлагат 16- цолови стоманени джанти и системите Vehicle Stability Control (VSC+) и Traction Control (TRC). Базовият модел има и разположена до волана електронна ръчна спирачка.


Останалите три нива при "Авенсис" са "Сол", "Екзекютив" и "Премиум" като с всяко се обогатява списъка с глезотийки, които предлага автомобилът. За България цените тръгват от 37 700 лв. с ДДС, а топ модификацията се продава за 69 400 лв. Най-евтината версия на старата генерация се предлагаше за 32 000 лв., но с доста по-постно базово оборудване.

Ключови думи към статията:

Коментари (18)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на ТУРБОТО
    ТУРБОТО
    Рейтинг: Неутрално

    за тия пари ша си зема 2 сонати

    тъпа фирмичка е тойота

  2. 2 Профил на Thomas Anderson
    Thomas Anderson
    Рейтинг: 312 Неутрално

    Сонати - е няма нужда...
    друго си е Тойотка-та...

    Sugar - The Bitter Truth http://www.uctv.tv/search-details.aspx?showID=16717
  3. 3 Профил на Aha
    Aha
    Рейтинг: Неутрално

    добре е на вид,въпреки че задницита малко ми аудисва

  4. 4 Профил на Българин
    Българин
    Рейтинг: Неутрално

    И какъв е смисъла да се купува кола произведена в Турция. Никога не бих си купил. Пишат в Европа, ама си е в Азия завода

  5. 5 Профил на бай мамут
    бай мамут
    Рейтинг: Неутрално

    Тук големи умници във форума се извъдили. Единият пише, че Тойота Авенсис се произвеждала в Турция, нищо че заводът е в Burnaston, Великобритания. Другият пише, че Тойтоа е тъпа фирма, а не вижда, че самият той е тъп, след като иска да се кандилка в Соната, която е концепция от преди 7 години.
    И понеже съм карал и едната и другата, ще ви кажа, че сравнение не може да се прави нито по конфорт, нито по качество и икономичност на двигател, нито по стандарт. Едната е кола за ниската средна класа, а другата за високата.
    Тойотата Авенсис е от класа Форд Мондео, Опел Инсигния, пежо 407, Рено Лагуна, Ситроен С5. И е по-добра от всички тях. Четете специализираните издания, вислете и след това пишете.

  6. 6 Профил на Real AK
    Real AK
    Рейтинг: Неутрално

    Ееее, оправиха я най после тази Авенсис. Старият модел беше с отвратителен азиатски дизаин. Сега горе-долу бива, особено задницата е много добре Да му мислят конкурентите...

  7. 7 Профил на Baй Мумуй
    Baй Мумуй
    Рейтинг: Неутрално

    Абе Тойота си е най-качествения автомобил в средния и нисък клас, ама на моменти кви форми вадят грозни, да им се чудиш. Наистина предишният Авенсис беше много недодялан.Този поне е в линия с основните трендове на автомобилния дизайн в момента.

    "Авенсис 1" си оства най-яката кола на света

  8. 8 Профил на ямх
    ямх
    Рейтинг: Неутрално

    вземайте без да се замисляте. това че сглобката е в турция не променя нищо! те и модела на ауди тт го правят унгарците но си е гъзария. колите са много яки и си струват и последното пени. изключително динамични, комфортни, икономични и здрави. единствения недостатък на колата е свистенето на въздуха и леко увеличения шум в купето над 150 км/ч. ауриса е сглобка в англия и е перфектен, както всички модели на марката. и само дизел, бензина го оставете в историята. формата се променя с тунинг за 1000 евра и си е ок.

  9. 9 Профил на Учуден
    Учуден
    Рейтинг: Неутрално

    В САЩ, където е най-големия пазар на автомобили, най-добрите са японските автомобили-цена, техника, сервиз. Тук в България обаче много разбирачи! Била сглобена в Турция-ми карайте си коритата!

  10. 10 Профил на Влади
    Влади
    Рейтинг: Неутрално

    Тойота е прекрасна кола... Имам в момепнта две кули, Infinity G35 и Toyota Camty V40 XLE... И мога да кажа, че по принцип тойотата, която е два пъти по евтина, ми допада повече по характер. Предно предаване, сред разход на гориво (не повече от 17 литра градско, и то при постоянна работа на кондиционера и с тея задръствания и студени зими)... Единственно, тойотата ми се струва малко шумна, но това е и единственния проблем.

    Ако става дума за авенсис, то тази кола си е направо мечта. Возил съм се в предишният модел, върхът е... въпреки, че изглежда простичък, автомобилът е комфотен и не е толкова тясен, колкото изглежда. Двигателът в авенсис работи по-тихо, от този на камри (моят е 2,4, 167 коня), градско показваше 11-12 литра. Ами пък и шумът в салона не е толкова, колкото в камри. Ако не бях купил това Infinity (а то си е доста скъпо, все още се сърдя на себе си), щях да си взема втори автомобил в семейството именно авенсис. А мечтата ми е Toyota Venza, само че в Русия в момента не ги продават. Новия авенсис вече го представят в автосалоните, виждал съм го, а Venza още не... И разбирасе, още един модел, който ще се появи сега в Москва, е обновения Toyota Prius, много ми харесва...

    Проблемът на toyota е, че колите не са евтини... по евтини са от немците... но казват, че японските коли винраги имат търсене и цената им втора употреба пада много бавно...

    за toyota мога да кажа само добри думи, не вярвам, че някой може да има съмнения по повод качеството на японските коли... изглежда просто никога не е карал японска кола...

  11. 11 Профил на Клиент на Тойота
    Клиент на Тойота
    Рейтинг: Неутрално

    А ЗАЩО НИКОЙ НЕ ОТВАРЯ И ДУМА ЗА ФАКТА КОЛКО МАСЛО ХАРЧИ ЕДНА ТОЙТА ???/ ИЛИ ВСИЧКИ СОБСТВЕНИЦИ НА ТОЙОТИ СИ МЪЛЧИТЕ КАТО ГЪЗОВЕ ???/ зА ВСИЧКИ КОИТО СИ МИСЛЯТ ДА СИ КУПЯТ ТОЙТА ..ДА ЗНАЯТ ОТСЕГА ЧЕ ХАЧИ МАСЛО КАТО СКЪСАНА ...МОЯТА ОКОЛО 2 ЛИТРА/10000 КМ ....А Е САМО НА 110000 (КУПИЛ СЪМ Я ЧИСТО НОВА) ....И СЪС СИГУРНОСТ СИ БИХ КУПИЛ ХЮНДАЙ КОЙТО Е НАИСТИНА 2 ПЪТИ ПО-ЕВТИН ..А И ПО-КАЧЕСТВЕН ...

  12. 12 Профил на Естет
    Естет
    Рейтинг: Неутрално

    нещо на костенурка ми прилича - грозна е!

  13. 13 Профил на Drug
    Drug
    Рейтинг: Неутрално

    Статията е написана в глуповато-гъзарски стил. Що се отнася до Авензис - карал съм в Европа модел 2006(5) с бордови компютър и ми се стори доста слаб и муден дори в сравнение с моя Цивик 2001 (около 120 к.с.).
    *
    Що се отнася до тези дето се отнасят с пренебрежение към Хюндай, препоръчвам им да се качат на Дженезис ако им се удаде и тогава да дрънкат. По принцип Тойота се счита пенсионерска кола - лукс, добро качество, отлично си пази стойността, отличен разход на гориво, но мудна. На Влади от Москва не му препоръчвам Венза, освен че е мудна и неикономична е и скъпа. В Америка както се появи на пазара, така и не се чу нищо повече за нея.
    *
    А на оня батинка дето имал Инфинити Г35 (компактен клас биещ БМВ 5) и го сравнява с Камри ХЛЕ (което впрочем е 6 цилиндрово, но може само да дища прахта на Г35) ще му кажа че или ги има на сън, или нито Инфинитито му е Инфинити, нито Камрито му Камри. В крайна сметка колите в Европа са с по-слаби двигатели от съответните в Америка.

  14. 14 Профил на do Drug
    do Drug
    Рейтинг: Неутрално

    те са един и същи човек ... Завода в UK произвежда Корола / Аурис вече, Авенсиса идва от Турция... и да кола сглобена там не си струва 70-те хиляди ... RAV-а е на същите пари, но пристига от Япония за сравнение... Тойота са невероятно зле обезшумени, особено при по високи скорости !! Коритата сглобени в европа и днес се карат, не напразно пътищата са пълни с 20 годишни голфове

    Последно ... в щатите японците предлагат и по компактните си модели и съответно се продават, докато европейските марки там предлагат много малко такива коли... освен това японските коли в Европа са доста по-скъпички поради различните данъци и таксички които трябва да се платят !

  15. 15 Профил на iem
    iem
    Рейтинг: Неутрално

    Коритата се карат, защото частите са им евтини ..... не сравнявай частите за фолксваген с тези на тойота

  16. 16 Профил на Drug
    Drug
    Рейтинг: Неутрално

    Очевидно и качеството на УС вс. Европейските модели е различно. Тойота се радва на осбено почитание в УС заради ниското ниво на шум в салона. В УС обаче нито Авензис, нито Аурис се продават, продават се Ярис (който се счита последна грижа сравнен с Нисан и Хонда Фит), Корола, Камри (хибрид), Авалон и Приус. РАВ4 определено е добър малък, но не съвсем СУВ, докато Хайлендър хибрид също порасна, но не очарова. Авалон и големите СУВ-та изразходват толкова гориво, че не си заслужават обсъждането.
    *
    Направи ми впечатление отсъствието на Хонда в Европа или по-скоро незабележими малкото и присъствие. А Хонда почти при всички модели е дори по-добра от Тойота.

  17. 17 Профил на tuty
    tuty
    Рейтинг: Любопитно

    е......... toyota e nai dobroto izpalnenie za zena i ka4estvo ,karam avensis ot godina i polovina i sam smenyaval samo maslo i filtari model 2002 .............a za tiya tapazi koito govoryat 4e har4i maslo i razni takiva gluposti kato shumove i dr ............da si slojat edin po golyam akomolator na vrata i da hodyat da sko4at ot gapkata na pan4arevo .Abre tapazi sigorno ne ste se ka4vali na toyota za da govorite takiva gluposti ..............mnogo mrazya manyazi samo na dadena marka i klas v avtomobilnoto izobilie ,otnosno noviya avensis e strahoten kato dizain i zena ,karalsam i franseta i nemski koli no ot yaponskoto pak povtaram po dobro zena ka4estvo zdravina i konfort nyama za vsi4ki tapi par4eta ............da ne govorim za po golyam klas naprimer LEXSUS........EDINSTVENATA KOYATO MOJE DA SE PARKIRA SAMA tova e dostata4no kresnore4ivo, nemskite koli ot tozi klas sa dvapati ili tripati po skapi ot yaponskite i za kakvo za gazariya -vijteme az sam se ka4il na merzedes za sto dvesta hilyadi pensiyoneri

  18. 18 Профил на ПЕПО МАЙНАТА
    ПЕПО МАЙНАТА
    Рейтинг: Неутрално

    Не става- ще я хареса някоя мадама отвън, но за мен това е кола, която не заслужава толкова хвалби и цена.
    Поправял съм десетки тойоти- много дефекти- дори и при новите турчета. За маслото да не говорим- гори го с бензина като трабант. Ако искате кола- препоръчвам мазда- заслужава си и цената и возията.
    Вервайте ми- карам трета мазда





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK