"Волво" S60 само пази пешеходците



Новата генерация на "Волво" S60 ще разполага със система, която не само засича пешеходците на пътното платно, но и сама спира колата при опасност от инцидент, беше обявено при представянето на новата генерация на модела на изложението в Женева. Тя е допълнение на вече лансираната от шведите "Сити сейфти" и може да спре автомобила, ако скоростта е до 35 км/ч. При по-висока скорост системата пак задейства спирачките, като намалява до възможния минимум.


"Волво" S60 ще се появи на пазара през лятото на цена от около 33 000 евро, като най-евтиният модел е с двулитров бензинов двигател с мощност 163 к.с. Моторната гама включва още два бензинови представителя с мощности 305 и 203 к.с. и един дизел - 205 к.с.

"Волво" S60 само пази пешеходците

© Волво


Най-мощният от тях е нова разработка и ще постави началото на цяло семейство бензинови мотори(виж карето). Оборудваните с този двигател модели са със задвижване на четирите колела, което е опция за дизела с мощност 208 к.с.


Всички двигатели се комбинират серийно с шестстепенна механична скоростна кутия. Големият бензин може да се поръча и с автоматичната Geartronic с шест скорости. Новият GTDI ще се комбинира и с Powershift с два съединителя.




Автомобилът е дълъг 4628 мм, широк 1865 мм и висок 1484 мм. Междуосието е 2776 мм, като в купето има място за петима пасажери. Обемът на багажника е минимум 380 литра.


"Волво" планира да продава по 90 000 автомобила S60 годишно. Производството ще започне в началото на лятото в завода на компанията в Гент (Белгия).


"Волво" S60 само пази пешеходците

© Волво



Новият бензинов GTDI мотор е четирицилиндров, с директно впръскване и турбокомпресор. Работният обем е 1999 кубика, а мощността 203 конски сили. Максималният въртящ момент е 300 Нм, като е на разположение от 1750 об./мин.).


Двигателите GTDI ще бъдат цяло ново семейство - 2.0 GTDI (T5) 243 к.с., 1.6 GTDI (T4) 182 к.с. и 1.6 GTDI (T3) 152 к.с. Освен в S60 те ще се използват също в моделите на "Волво" S80, V70 и XC60. "Волво" планира и ековерсия на S60 с разход 4.3л./100 км, която ще се задвижва от 1.6-литров дизел с мощност 116 к.с.

Това е "Волво S60"
дължина височина ширина междуосие
4628 мм 1484 мм 1865 мм 2776 мм
двигатели ускорение 0-100 км/ч максимална скорост комбиниран разход
D3 (163 к.с.) 9.2 сек. 220, 215* км/ч. 5.1, 5.8* л/100 км
2.0 T (203 к.с.) 7.7, 8.2* сек. 235, 230 км/ч. 7.9, 8.0 л/100 км
D5 (205 к.с.) 7.8 сек. 235 км/ч. 5.4 л/100 км
T6 AWD (305 к.с.) 6.5 сек. 250 км/ч 9.9 л/100 км
* - авт. трансмисия


Всичко, което трябва да знаете за:

Ключови думи към статията:

Коментари (17)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на gencho
    *****
    Весело
  2. 2 Профил на ARRI
    ARRI
    Рейтинг: 1341 Весело

    Тази кола по-умна и от мен бе???

    Плащат ми от швейцарското посолство да пропагандирам ПРЯКАТА ДЕМОКРАЦИЯ ! Признавам, че трол-я в тяхна полза с/у 5 франка на пост!
  3. 3 Профил на lordcris
    lordcris
    Рейтинг: 734 Неутрално

    Ми да се надяваме, че всички ще карат със скорост по-малка от 35 км/ч

  4. 4 Профил на хм
    *****
    Неутрално

    то какво стана, в София(където пешеходците ходят по улицата) няма да мога да си карам новото Волво......за какво ми е тогава?~??!?!?

  5. 5 Профил на УЧУДЕН
    *****
    Любопитно

    До коментар [#2] от "ARRI":

    Ти,за умен ли се имаше?

  6. 6 Профил на ARRI
    ARRI
    Рейтинг: 1341 Любопитно

    До коментар [#5] от "УЧУДЕН":

    Не и колкото Волво.По скоро,колкото трабантче.Или и то ми е много?

    Плащат ми от швейцарското посолство да пропагандирам ПРЯКАТА ДЕМОКРАЦИЯ ! Признавам, че трол-я в тяхна полза с/у 5 франка на пост!
  7. 7 Профил на УЧУДЕН
    *****
    Неутрално

    До коментар [#6] от "ARRI":

    Не.Моторетка Балканче си.

  8. 8 Профил на Десен
    Десен
    Рейтинг: 1341 Неутрално

    След трети удар отзад мисля вече че въвеждането на подобна система е напълно необходимо.

    Не цъфтиш ли като цвете, гниеш като бурен.
  9. 9 Профил на Живко
    *****
    Неутрално

    То хубаво, айде ще си взема едно такова. Ама оня отзад ако кара Голф2? Дали ще спре зад мен или В мен?

  10. 10 Профил на VX
    VX
    Рейтинг: 436 Неутрално

    Думичката "само" в заглавието на статията може да бъде възприета по два различни начина в зависимост от ударението

  11. 11 Профил на 006,5
    *****
    Весело

    голям Човек е волвото

  12. 12 Профил на Ого
    *****
    Неутрално

    А к'во праиме като се бъгне софтуера, баце? Тръгни, спри, тръгни спри. Дано има и система дето ти пази нервите, че си дал 66000 лв за тояга.

  13. 13 Профил на Deep Blue
    *****
    Неутрално

    До коментар [#12] от "Ого":
    то и пиян шофьор му се бьгва мозька като кара так це в слуцая е виновно задклавиятурното задволанното устроиство

  14. 14 Профил на rycher
    *****
    Неутрално

    хм... е, това е колата която искам (ако можеш да си я позволя, де ).

  15. 15 Профил на Германска Медия
    *****
    Весело


    Според проучване на "Германска Медия" "Волво":
    - залитат много във външния дизайн. Потербителите харесват по-традиционни форми ( рабирай Голфо)
    - вози твърде меко, т.е. не друса
    - има излишно много електронни помощници. Такива нямат дори от Мерцедес - значи са излишни
    И т.н.

  16. 16 Профил на suneco
    suneco
    Рейтинг: 381 Неутрално

    тъпите немци да не би слу4аино някои да направи не6то по-добро от тях, хеле пъ кола!!!!! Според тях те са наи-добрите и правят вси4ко най-добре и триабва винаги да казват на другите как се 4укат киунци >(((((((((( (с 2 думи: да им пикая на проу4ването!!!!)

  17. 17 Профил на Аз
    *****
    Неутрално

    Страхотен премиум автомобил - различен, истински, за некомплексари ....





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK