Нов дизелов мотор и атрактивна визия за "Форд Мондео"



Две години и половина след лансирането на "Форд Мондео" автомобилът изглежда все така впечатляващо, без следа от остаряване, що се отнася до дизайна. Поводът за новата ни среща обаче стана един сравнително нов дизелов мотор, който не беше на разположение при пускането на модела на пазара.


2.2-литровият комън-рейл е съвместна разработка с алианса "Пежо-Ситроен"(PSA) и разполага със 175 к.с., което го прави най-мощния дизел при леките автомобили на "Форд". Максималният въртящ момент е 400 Нм. при 1750 об/мин, можещ да достигне и до 420 Нм. при рязко настъпване на газта.


Ако бях учител, без никакво замисляне бих му писал отличен - както за динамика (ускорение от 0 до 100 км/ч за 8.7 секунди), така и за икономичност - 6.8 л/100 км. в рамките на теста в смесен цикъл при работещ климатик. Според производителя той би могъл да бъде свален и до 6.2 на сто, а при кротко шофиране само извън града дори до 4.9 л/100 км.




Двигателят работи изключително спокойно и тихо, като 6-степенната механична трансмисия е прецизно настроена към характеристиките му, така че едновременно осигурява минимално превключване на скоростите, добра динамика и икономичен режим на работа на шеста предавка (2500 оборота при 140 км/ч). До този извод стигнах, тествайки колата по подбалканския път и на магистрала "Тракия".


Чрез тествания от мен "Форд Мондео" се запознах и със сравнително новото ниво на оборудване Titanium S (достъпно и за хечбека, и за комбито). Отвън окото хващат променената долна грилна решетка, новите фарове за мъгла и прагове, престилката на задната броня с интегриран дифузьор, спойлерът на задния капак и 18-цоловите алуминиеви джанти.


Спортното окачване е с 10 мм по-доближено до земята от стандартното за автомобила, като е по-твърдо. На пътя това означава намаляване на комфорта при движение по лоша настилка, но отлична стабилност и минимално накланяне на каросерията в завой. Накратко, "Форд Мондео Титинаум S" определено ще допадне на феновете на динамичното шофиране.


В купето най-впечатляващите новости са пиано черната повърхност около мултимедийния блок, частично облицованите в кожа спортни седалки и червеният шев по креслата, скоростният лост, подлакътниците на вратите и волана. В тон са дори велурените стелки, също "обточени" в червено.


Най-евтината модификация на "Мондео" с новия 2.2 TDCi мотор струва 53 100 лв. с ДДС, а желаещите да имат версията "Титаниум S" трябва да платят още 11 000 лева. 

Ключови думи към статията:

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK