Гамата на "Дачия" се обогати и с кросоувър

"Дъстър" ще се предлага с повече екстри и задвижване 4х4

Гамата на "Дачия" се обогати и с кросоувър

© Рено груп



Кросоувър обогатява гамата на "Дачия" в България от този месец, като има всички шансове да се превърне най-продавания автомобил със задвижване 4Х4 на нашия пазар заради изгодната си цена. Моделът "Дъстър" е шестият в гамата на румънския производител след "Логан" седан, комби и пикап, "Сандеро" и "Сандеро Степуей".


Автомобилът е дълъг 4.31 м, като най-ниската му точка е на 21 см от земята Задвижването може да е както само на предните колела, така и 4Х4, но и в двете си версии кросоувърът разчита на подсилено окачване и метална защитна кора под двигателя.


Системата, командваща работата на колелата в режим 4Х4, е разработка на "Нисан" и има три варианта на работа - автоматичен, 4Х4 с еднакво разпределение на тягата между двата моста и само предно предаване.




В "Дъстър" има място за петима пасажери, като багажният обем е от минимум 408 литра (475 литра за версията с предно предаване) и максимум 1636 литра (1570 литра за варианта със задвижване 4Х4). Базовият двигател на автомобила е 1.6-литров, бензинов, с мощност 110 к.с.


Той осигурява ускорение до 100 км/ч за 12.2 сек. и разход на гориво от 7.5 л./100 км в смесен цикъл (12.4 сек. и 8 л/100 км за версията 4Х4). "Дъстър" само с предно предаване използва 1.5-литров дизелов мотор с мощност 85 к.с. (0-100 км/ч - 13.9 сек, 5.1 л/100 км).


При модификацията с четири задвижващи колела дизелът е със същия обем, но има мощност 110 к.с. (0-100 км/ч - 12.5 сек, 5.6 л/100 км.).


Отвън "Дъстър" няма нищо общо с нито един от познатите модели на "Дачия", като изглежда по-модерно и внушително. Отвътре обаче интериорът е почти идентичен с този на "Сандеро".


Интересното е, че с "Дъстър" за първи път в модел на "Дачия" могат да се поръчат като опция електронна стабилизираща програма (ESP) и кожен салон.


Кросоувърът на "Дачия" се предлага в седем цвята, като цените за България започват от 19 900 лв. с ДДС за версията само с предно предаване и от 23 990 лв. за тази със задвижване 4Х4. Базовото ниво на "Дъстър" е сравнително бедно оборудвано, но все пак разполага с антиблокираща система на спирачките и две въздушни възглавници.


Най-скъпата модификация на кросоувъра на "Дачия" струва 31 990 лв. с ДДС, а всички версии могат да ползват данъчен кредит.
В петък четете тест драйв на "Дачия Дъстър" 4Х2

Ключови думи към статията:

Коментари (35)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Acko
    *****
    Неутрално

    А ние поне едно "булгарче" няма ли как да сглобим? Ей тъй,колкото да се отсрамим пред комшиите.

  2. 2 Профил на Шофер
    *****
    Неутрално

    За парите си може би не е лош, но отпред според мен е много грозен

  3. 3 Профил на Song
    Song
    Рейтинг: 434 Неутрално

    За кратко произвеждахме "Булгаррено" ,ако не се лъжа в Ловеч, но се изтарикатихме и взехме да го продаваме на комшиите,а е трябвало само за вътрешния ни пазар, и "Рено" ни отряза квитанциите.

    Чудото - това е събитие,описано от хора,чули за него от други,които не са го видели.
  4. 4 Профил на 123
    *****
    Неутрално

    Бойко като закърпи дупките и направи новите магистрали,може вече и ние да се замислим за некоя нашенска кола,па макар и с екологична тяга и с истински коне,ама не под капака,а отпред...да опъват амутя......

  5. 5 Профил на Югозомби
    *****
    Любопитно

    До коментар [#2] от "Шофер":

    Може би това са субективни възприятия, но... и аз тъкмо си мислех как прекалено грубо изглежда отпред. Иначе по отношение на другите страни дизайнът не е чак толкова неуспешен.

  6. 6 Профил на еБай Каскетко
    *****
    Разстроено

    Браво на румънците! Тъжното е, че за 10 години, те дръпнаха с 20, а ние изостанахме с 20.
    А вижте какво правим ние - строим молове и магазини, докато промишленото ни производство ЗАМИРА.
    Ще се опрай'м нанайси, Дянков...

  7. 7 Профил на pump it!
    pump it!
    Рейтинг: 221 Неутрално

    "Булгаррено" се сглобяваше в Пловдив.
    Между другото все още има коли от този модел в движение.

    А в Ловеч мутрата Гриша Ганчев щял да сглобява китайски "автомобили".

    pump it!
  8. 8 Профил на TED (moderator är en faggot)
    TED (moderator är en faggot)
    Рейтинг: 604 Неутрално

    На мен ми харесва! Жалко, че продажните ни плъхове преебаха нещата с Рено и Роувър преди години. Друго е да си имаш завод за автомобили в страната. Свикнали сме всичко в БГ да е скъпо, и затова гледаме толкова подозрително на цената на Дачията.

  9. 9 Профил на Иво
    *****
    Гневно

    Ако имахме поне един образован и заинтересован мин. на икономиката до сега, койдо да си размърда сивото вещество и задника, можеше и да излъжем някой от големите производители на коли да открие фабрика в БГ. Но като си избираме идиоти да ни управляват и идиотски си ги търпим, така ще е...

  10. 10 Профил на Song
    Song
    Рейтинг: 434 Неутрално

    До коментар [#7] от "pump it!":

    Благодаря за уточнението.

    Чудото - това е събитие,описано от хора,чули за него от други,които не са го видели.
  11. 11 Профил на Alien
    Alien
    Рейтинг: 1074 Неутрално

    Ами на мен поне на външен вид колата ми харесва. Въпросът е качествата и какви са - за това трябват тестове. При всички случаи е по-добре от нищо, а цената е направо смешна. Успех на румънците!

  12. 12 Профил на 112
    *****
    Неутрално

    Браво на румънците. Така се правят нещата.

  13. 13 Профил на 1234
    *****
    Неутрално
  14. 14 Профил на brutaldeath
    brutaldeath
    Рейтинг: 8 Гневно

    Браво на румънците!ние сме тарикати-за това до ри и сладолед си внасяме от Гърция,какво остава за производство на коли!!!!

  15. 15 Профил на булгар
    *****
    Неутрално

    До коментар [#7] от "pump it!":

    Сглобяването на Булгаррената беше доста качествено за годините си, както и техниката доставяна от Рено. Освен това сме сглобявали и нелоши Фиати 850 в края на 60-те и началото на 70 - те години за кратко......И всичко докато не се намесиха "Братята Руси"! Как така ще сглобяваме западни марки, като имаме руски и те така. И Румънците почнаха така с Рено 12, от което се роди Дачия, която произвеждаха 30 години, макар и не дотам качествена. Но факт е че натрупаха опит през тези години, пък и предлагаха собствени автомобили на вътрешния (и не само) пазар!!! Франсетата от край време си толерират мамалигите и насочиха икономическите си интереси там, а не тук при крадливия Бай Ганьо - Тариката

  16. 16 Профил на Български патриот
    Български патриот
    Рейтинг: 746 Весело

    Прекрасна кола за цената си! Браво на румънците. Ще се опитам да убедя жена си, че и е спешно нужна машина 4х4 и по-случайност ще я заведа в гараж дачия. И после лов и риболов

    Да бъде проклета оная минута, когато е стъпил руски крак в нашата земя, когато се е произнесла за първи път думата освободителка и покровителка!...З.Стоянов
  17. 17 Профил на capitalist
    capitalist
    Рейтинг: 1067 Неутрално

    До коментар [#15] от "булгар":

    в румъния чаушеско е бил в лоши отношения с москва..........затова и е можел да си позволи да прави много неща самосиндикално ,като да прави дачии или да изпрати олимпийският отбор на игрите в ЛА 84 ,а ние сме със братушките и се правим на разсърдени ,заради 80та москва ......
    защо рено отиде в румъния ,освен топлите отношения между франция и румъния от 100 години ,близкият романски език ,все пак румънците предложиха нещо насреща .........

  18. 18 Профил на capitalist
    capitalist
    Рейтинг: 1067 Неутрално

    дали заради кризата ,но като гледам коментарите българина поумня ,доскоро под статиите за дачия имаше само плюмки,какви боклуци били дачиите .....докато в европа си гледат сметката ,а дачия и шкода в момента са ненадминати в европа и затова са доста купувани марки в европа .......например когато заводите на големите бяха затворени и съкращаваха ,шкода наемаше хора и работеше на пълни обороти .....

  19. 19 Профил на flores
    *****
    Неутрално

    Румънците никога не са ги управлявали дупедавци. Не само "Рено", и други авторитетни западни компании имат филиали в Румъния.Тяхната нова АЕЦ ще е френска. Ние пък си имаме Гоце, Р.Овч и до неотдавна мин. председател руснак от украински произход. Затова и сме "Задунайская губерния", а за руските губернии е задължително да имат руски АЕЦ и да карат коли втора ръка.

  20. 20 Профил на Оптимист
    *****
    Весело

    Никои не спомена, че ако поръчате жипката сега ще ви подарят куфар "Дачия"...Голямо промо а?

  21. 21 Профил на 100 Рублей за Доллар
    100 Рублей за Доллар
    Рейтинг: 1055 Неутрално

    Вече няма да има кой да си купи Лада

    Жуеш нагло ть1 хамон... Ах, как видно что шпион...!
  22. 22 Профил на blah
    *****
    Неутрално

    Хехе тва е играчка, не може да се сравнява със Лада Нива...
    Освен това пълната с екстри е горе долу на цената на Кашкай (мно тъпо име, не че Дъстър е яко де)...

  23. 23 Профил на 彼得。斯托亚诺夫
    彼得。斯托亚诺夫
    Рейтинг: 454 Неутрално

    защо ползва данъчен кредит като е с пет места? има сертификат N1 ? а за топ версията - 31 хил лв ми се струват много, независимо какво има в него

    -- 子曰:[人能弘道,非道弘人]卫灵公15:28
  24. 24 Профил на Сокола
    *****
    Неутрално

    Добре че правят нещо, но колата е много скучна и вътре изглежда много дървена. За тази цена аз примерно карам Porsche Cayenne, на пет години.

  25. 25 Профил на KR
    *****
    Неутрално
  26. 26 Профил на онзи
    *****
    Неутрално

    До коментар [#15] от "булгар":

    Доколкото знам,са ни отрязали не заради руснаците/впрочем руснаците са ни виновни за това ,че сме мухльовци/,а защото сме започнали да изнасяме коли с дъмпингова цена.Тогава от Рено са ни били шута.

  27. 27 Профил на Radon
    Radon
    Рейтинг: 434 Неутрално

    Китайците в Ловеч повече ме кефят

    shake and rattle
  28. 28 Профил на Optimist
    *****
    Неутрално

    До коментар [#27] от "Radon":

    К'ви китайци в Ловеч?

  29. 29 Профил на мда
    *****
    Неутрално

    До коментар [#6] от "еБай Каскетко":

    Румънците, сещаш се, нямат много пръст в успеха на Дачия освен, че работят за малко пари и почти всичко е ръчен труд.
    Навремето политиците им решили и направили кола с Рено, после пък Рено си изкупиха заводите и това днес е резултата.
    И да, румънците не са 20 г пред нас, но поради георагското си положение и по- голям пазар бенефетират.

  30. 30 Профил на HG
    *****
    Неутрално

    Който се е допрял до Русите,
    или до когото те са се допрели
    добро не е видял особено в по-дълъг план.

  31. 31 Профил на Demokrat
    Demokrat
    Рейтинг: 854 Неутрално

    До коментар [#28] от "Optimist":

    http://www.dnevnik.bg/pazari/companii/2009/05/10/716605_kitaiskata_greit_uol_zapochva_stroej_na_zavod_za_koli/

    А иначе - браво на Дачия!
    Французите доказаха, че може да се направи надежден автомобил на нормална за източна Европа цена.

    А новият модел е и действително с модерна външност.
    И да - Лада увяхнаха напълно. Не могат да се мерят по нищо с Дачия.

    Браво Дачия!

    Само платени и/или умствено увредени лица могат да пишат в подкрепа на БКП и нейните производни Атака/ДпС/ГЕРБ. Ще дойде ден и... всекиму според заслугите!
  32. 32 Профил на aris
    aris
    Рейтинг: 701 Весело

    До коментар [#31] от "Demokrat":

    10х

  33. 33 Профил на Detroit Muscle
    Detroit Muscle
    Рейтинг: 8 Весело

    Тази кола ще има добро бъдеще ! Позиционирана е правилно на пазара (не е прекалено голяма-сега има тенденция към преминаване от СУВ към Кросоувъри ) . Ценово е пресметната чудестно ! Браво на комшийте , изпреварват ни за кой ли път !

  34. 34 Профил на Скиорски
    *****
    Неутрално

    Не че ме засяга нещо, ама само да напомня че французите от Рено имат 25% в Лада - очаквайте скоро новини и оттам(ако др. Путин разреши да купят още малко дял)

  35. 35 Профил на !!!!
    *****
    Неутрално

    Французите взеха да правят по качествени коли от немците през последните години.
    Сега и Мерцедес се присламчи към тях,явно ще виждаме интересни неща в бъдеще.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK