"Рено" показа серийните електрически версии на "Флуанс" и "Канго"

Така изглеждаше концептуалната разработка на "Флуанс", която видяхме във Франкфурт



Френският производител "Рено" разпространи първите официални снимки на готовите за серийно производство електрически версии на моделите си "Флуанс" и "Канго експрес". Компанията вече приема и заявки от клиенти, които искат да ги притежават първи, на сайта www.renault-ze.com.
Седанът "Флуанс Z.E." се отличава доста от концептуалната разработка, показана във Франкфурт през миналата есен, и лесно може да се сбърка със стандартната версия на модела. Автомобилът е дълъг 4.75 м, или с 13 см повече от версиите с двигател с вътрешно горене. Това се е наложило, за да могат батериите да бъдат разположени зад задните седалки, като остане и прилично място за багаж (над 300 литра). 


Иначе ширината остава 1.81 м, височината - 1.46 м, а междуосието - 2.7 м. Теглото е 1543 кг, като от тях 160 кг се падат на електрическия мотор и 250 кг на литиево-йонните батерии.


От футуристичния дизайн на интериора на прототипа също няма и следа в серийния модел.




"Флуанс Z.E." разчита на електромотор с максимална мощност 94 к.с. и въртящ момент 226 Нм. Максималната скорост на първия сериен електрически седан е ограничена на 135 км/ч. Батериите са с капацитет 25 кв/ч и могат да осигурят автономност от 160 километра.


Те могат да се зареждат от стандартна електроинсталация (220 волта) за осем часа, а на станции за бърз заряд (400 волта) - за около тридесет минути. Предвидена е възможността за смяна на изтощените акумулатори със заредени на специални пунктове, като процедурата отнема не повече от три минути.


"Рено Флуанс Z.E." ще се произвежда в завода на компанията в Бурса (Турция), където се правят и другите версии на модела. Първите автомобили ще са на пазара в началото на следващата година, като ще бъдат пуснати първо в Дания и Израел, където се очаква до 2016 г. да бъдат лансирани около 100 000 бройки от модела.


По подобие на "Флуанс Z.Е." "Рено Канго експрес" също прилича повече на серийния модел, отколкото на прототипа от Франкфурт. Електрическата баничарка запазва товарния обем на обикновените версии на модела (между 3 и 3.5 кубични метра) и товароносимост (до 650 кг).


"Рено Канго Експрес Z.Е." има и същите размери – дължина 4.21 м, ширина 1.83 м, височина 1.82 м и междуосие 2.70 м. При него батериите са разположени в пода в централната част на колата.


Електромоторът на "Канго Z.E." е с мощност 60 конски сили и максимален въртящ 226 Нм. С едно зареждане ванът може да измине до 160 километра, като и тук максималната скорост е ограничена (в случая на 130 км/ч).


Зареждането на литиево-йонните батерии може да се извърши само от нормална инсталация (220 волта) за около осем часа. Продажбите на "Рено Канго Z.E." ще започнат в средата на следващата година, а производството ще се извършва в Мобьож (Северна Франция).


Стратегията на "Рено" предвижда електромобилите да могат както да се купят, така и да се наемат. Батериите обаче остават собственост на компанията и могат да се ползват срещу определен абонамент. Така тяхната цена не се включва в тази на колата и нейната стойност става сходна с тази на дизеловите версии на двата модела.
Самите акумулатори ще се произвеждат на три континента - Америка, Азия и Европа, в съвместни предприятия на "Нисан и НЕК (NEC).


Прогнозите на "Рено" са, че до 2020 г. около 10% от продажбите в световен мащаб ще се дължат на електромобили. Това е причината заедно със своя партньор "Нисан" компанията да инвестира в своята програма за автомобили с нулеви вредни емисии 4 млрд. евро. 

Ключови думи към статията:

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK