От София до Бургас за 25 лева

"Опел Зафира" на метан вече има мощност 150 к.с.



Да стигнеш от София до Бургас за 25 лв. не е особено голямо постижение - и с влак, и с автобус цената е почти толкова. Когато обаче става дума за стойността на пътуването с автомобил, при това седеместен, ситуацията изглежда доста по-различна.


Ако трябва да съм точен, оборудваният фабрично с метанова уредба "Опел Зафира CNG Турбо" се задоволи с газ за малко под 25 лева. При това без да бъде жален в натоварения трафик към морето.


Автомобилът разполага с мощност от 150 конски сили и максимален въртящ момент 210 Нм, като ме изненада с доста прилична динамика. И дума не може да става за сравнение с досегашната версия на метан на "Зафира", която е доста тромава със своите 94 к.с.




Заслугата за подобрените динамични характеристика е основно на турбото, което осигурява така необходимия за доброто изгаряне на метана въздух. Що се отнася до мотора, в сравнение с бензиновия си събрат той се отличава с издържаща на по-високи температури цилиндрова глава, а клапаните и леглата им са изработени от по-устойчиви на износване материали.

От София до Бургас за 25 лева

© Дневник


Двигателят може да работи и на бензин (за който има резервоар с обем 14 литра), като има отделни инжектори за впръскване на двата вида гориво. Превключването между тях пък може да става както автоматично, така и ръчно.


На метан "Зафира CNG Турбо" може да измине до 370 километра, като бензинът осигурява още 150 километра пробег. В сравнение с бензиновата версия на модела газовият миниван е по-тежък със 140 килограма, като монтирането на бутилките под пода не намалява багажния обем, който е между 140 (при три реда седалки) и 1820 литра. Автомобилът разполага и с патентованата от "Опел" система за трансформиране на вътрешното пространство чрез сгъване на седалките Flex 7.


Цените на "Опел Зафира CNG Турбо" започват от 45 375 лв. с ДДС (автомобилът ползва данъчен кредит). Това е с малко над 6000 лв. повече от версията на вана със същото ниво на оборудване и бензинов мотор със сходна мощност. Бензиновата "Зафира" обаче ще измине 100 километра в смесен цикъл с гориво за близо 17 лева при сегашните цени на горивата срещу 7.10 лв./100 км за "Зафира CNG Турбо".



В момента в България има 82 метан станции. В световен мащаб производителите предлагат около 180 заводски модела, използващи това гориво. Изчисленията сочат, че с автомобил на метан изминаването на 100 километра излиза с 66% по-евтино, отколкото с аналогична бензинова, и 33% по-изгодно, отколкото с дизелова версия на модела.

От София до Бургас за 25 лева

© Дневник


В същото време в атмосферата се отделят с 25% по-малко въглероден диоксид на километър от бензиновите коли и с 35 на сто по-малко от дизеловите. Тези нива могат да бъдат свалени допълнително с използването на биометан, получен от растения.

Ключови думи към статията:

Коментари (29)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Михаил
    Михаил
    Рейтинг: 782 Неутрално

    Яко

    Scientia non habet inimicum praeter ignorantem.
  2. 2 Профил на Кецалкоатъл
    Кецалкоатъл
    Рейтинг: 789 Любопитно

    ..."Опел Зафира CNG Турбо"... от 45 375 лв. с ДДС... с малко над 6000 лв. повече от версията на вана със същото ниво на оборудване и бензинов мотор със сходна мощност. Бензиновата "Зафира" обаче ще измине 100 километра в смесен цикъл с гориво за близо 17 лева при сегашните цени на горивата срещу 7.10 лв./100 км за "Зафира CNG Турбо".

    Значи, ако спестяваме 10лв./100км, за има-няма 60 000 км. ще избием надценката, ако правилно съм разбрал...

    Не звучи непоносимо, НО май още по-добре би било колата да се вземе след 1-2г. пробег, когато ще е поевтиняла, без да е загубила твърде много от ресурса си (в общия случай)...

    "Яйцата са ти в мивката" (съпругата ми)
  3. 3 Профил на tuj_to
    tuj_to
    Рейтинг: 506 Неутрално

    И аз направих сметката за "избиването" на разликата в цената и установих, че при положение, че си сменям колите на всеки 3 г. и навъртам горе-долу по 70,000 км. просто не си заслужава!
    За фирма, при това да въртят яко километри, да, ама за чстно лице - не става.
    Ако си я намериш на старо ОК, но това след години и много малък шанс, само от някой познат, ако знаеш да има такава, пък и тя пак ще е фирмена и ще е яко въртяна.

  4. 4 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 2150 Неутрално

    При тази надценка от 6000 лева на метановия агрегат спрямо еквивалентан бензинов агрегат ще трябва да изминеш поне 60 000 километра ( ако са верни цифрите в статията ) А ако сметнем лихвата върху тази сума за едни 3-4 години за който средно се правят тези километри излиза съвсем неизгодно.
    В българия ганацията на новите автомобили рядко надвишава 3 години или 100 000 километра, лизинговите схеми изрично те ограничават до 100к за 5 години. Те за потенциалната печалба на 2-3 000 лева ( при кола за 45000лв ) си вкарваш маса потенциални проблеми с усложнената технология и подръжка - е няма нужда.

  5. 5 Профил на pistons
    pistons
    Рейтинг: 229 Неутрално

    Еми да избиването наистина идва след 60 хил. км. при БГ действителността. Ако е както в западна Европа където има преференции за автомобили с алтернативни горива, изгодата идва в пъти повече. Тук няма преференции в данъците няма и преференции в влизането в сините зони на градовете. Вместо да стимулират купуването на нови автомобили или карането на LPG или CNG с цел повишаване на екологичността, все пак и ние и данъчните дишаме един и същ въздух, тук подтискат всякакви такива покупки. Данъка на този автомобил ще бъде в порядъка на 600-650 лв. в различните части на страната. Изобщо държавата ни казва в пряк тескт....Нас ни Боли Х..я за германците че измислили екологичен автомобил....а вие тука простите българи щом имате пари за нова кола ще имате и пари за данъци.

  6. 6 Профил на naturisten
    naturisten
    Рейтинг: 616 Неутрално

    Браво - само така, напред към по-екологичните и по-икономичните горива. Аз съм на LPG и също съм доволен - 8-9л/100км извънгр. за 1400кг автомобил.

    Какъвто им беше социализЪма, такъв им е и капитализЪма! ЗАБРАНА за движение на товарни камиони и ТИРОВЕ през почивните дни!!!
  7. 7 Профил на Кецалкоатъл
    Кецалкоатъл
    Рейтинг: 789 Неутрално

    До коментар [#5] от "pistons":

    Добра насока на разсъждение, браво - не се бях замислял за "непреките" икономии от шофиране на такъв автомобил в "стара Европа" (и не само)...
    П.П.
    "Европейци сме ний, ама не дотам" (някои констатации се оказват устойчиво верни във времето)...

    "Яйцата са ти в мивката" (съпругата ми)
  8. 8 Профил на Lost
    Lost
    Рейтинг: 229 Неутрално

    Има и още нещо, разходът за изминаване на определено разстояние а автомобил не е само цената на горивото, сложете и амортизация, допълнителни разходи като обслужване, застраховки и др. и ще получите реалната сума.

  9. 9 Профил на wds23355772
    wds23355772
    Рейтинг: 1170 Любопитно

    Такаа.. Първо, не е ли редно платените репортажи да се обявяват като такива?! Риторичен въпрос

    Второ по 25-те лева: 100километра стрували 7.10лв. (не става ясно кой и как го е изчисли - няма разход на 100км. в килограми при теста). Разделям 25 на 7.10 и получавам 3.52. Това се умножава по 100 и се получава тестовото разстояние от София до Бургас. Справка в БГ мапс обаче показва, че от община до община разстоянието е 403.09км. по най-бързия маршрут и 384.38км по най-късия! Във всеки случай доста повече от 352-та км. от "теста"!
    Не се заяждам за разлика от 3лв. (400км.х7.10л. за 100км.= 28.40лв.), но като сметнем, че по всяка вероятност са ни цакали и в разхода при който са сметнали "магическите" 7.10лв....

    Но в крайна сметка всеки сам си избира какъв автомобил да си купи. Подобни "статии" просто искат да те насочат към определена марка

  10. 10 Профил на tekomashinist
    tekomashinist
    Рейтинг: 477 Неутрално

    Моноинжекцион, обикновена АГУ, 90 км/ч - средна скорост, 15 годишна кола за 2000 лева = 25 лева за 400 км. Недостатък - липса на каквито и да било системи за сигурност!

  11. 11 Профил на berbenkov
    berbenkov
    Рейтинг: 1391 Весело

    Голяма
    реклама!
    Ама
    пари няма!!!

    www.berbenkov.hit.bg
  12. 12 Профил на Кецалкоатъл
    Кецалкоатъл
    Рейтинг: 789 Неутрално

    До коментар [#9] от "Варненски":
    ...няма разход на 100км. в килограми при теста...

    От Джи-Ем Европа твърдят следното:

    ...The 1.6-liter turbo engine is designed to run on either natural gas, biomethane or any mixture of the two. In natural gas mode alone, the range is up to 400 km, while the 14-liter reserve gasoline tank gives an additional range of 150 km for maximum flexibility. In Germany the navigation system can pinpoint all the CNG filling stations in the area.

    The new Zafira CNG ecoFLEX Turbo is easy on the pocket, too. It has an average fuel consumption of around 5.3 kg of natural gas per 100 kilometers. In Germany, the entry-level price of the CNG turbo costs 780 euros less than the 1.9 CDTi variant with equivalent output. Because 1 kg of natural gas has roughly the same amount of energy as 1.5 liters of petrol, cars running on natural gas are potentially more efficient than those using conventional gasoline. Finally, CNG is cheaper than diesel or gasoline, making normal running costs lower on natural gas vehicles.

    CNG prices remained fairly constant due to government taxation regulations. Those tax policies on the fuel are set to stay in place at least until 2018 in some European countries. Tax and insurance ratings on the car are at the same level as those of a comparable gasoline variant. The 150 hp natural gas van also has a clear environmental advantage. By virtue of its propulsion unit, it produces approximately 70 percent less nitrogen oxide than a diesel, and almost 25 percent less CO2 than a gasoline model (nearly 13 percent less CO2 than diesel). What is more, the exhaust gases contain almost no soot particles.
    ...
    http://www.gmeurope.info/geneva09/downloads/opel/en/doc/EN_Zafira_ecoFLEX_CNG.doc

    Има обаче едно ключово обстоятелство - In Germany...

    "Яйцата са ти в мивката" (съпругата ми)
  13. 13 Профил на Десен
    Десен
    Рейтинг: 450 Неутрално

    София - Бургас - 403 км х 5.5 л дизел /100 км = 22.16 л х 2.23 лв./л = 50 лв с примерно рено клио 1.5 или дачия с дизел 1.5 с метан излиза спестяваш половината.
    Не е зле!

    The biggest risk in life is not taking one.
  14. 14 Профил на iazdakaja
    iazdakaja
    Рейтинг: 793 Неутрално

    Не забравяйте, че след 3те години и ще я продадете по-скъпо от обикновената.

  15. 15 Профил на kuka
    kuka
    Рейтинг: 229 Весело

    Статията е в стил кварталната кръчма.Карам с 200 и гори 5 на сто.
    Като са толкова хубави и като горят толкова малко,защо ли едвам се отърваха от тотален фалит?
    Блаженни са веруищите.

  16. 16 Профил на Kerberos
    Kerberos
    Рейтинг: 1391 Гневно

    Проблемът с "избиването" наистина не е в колата, ами в държавата. Оказва се, че в София за дизелов автомобил с Евро 5 плащаш по-висок данък отколкото в Лондон!!! В същото време, за някаква трошка, дето не само за Евро стандарти не е чувала, ами може да се ползва за пускане да димни завеси, данъкът е символичен.

    И както си говорих с един служител в данъчното, никой въобще дори не се замисля да промени това положение. Е, защо, питам? Мазохисти ли сме, та ни кефи да дишаме изгорели газове, садисти ли сме, та караме и децата си да правят същото... Може би сме като оня русенец, дето припаднал от "твърде чистия" въздух в София, та го сложили под ауспуха на "Икарус", че да се свести...

    Дневник, моля ви да повдигнете темата за данъците и преференциите за колите в зависимост от екологичните норми. Знам, че доста народ, дето кара коли за по 2000 лева, ще подскочи, но като се замислят, сигурно и те ще се съгласят, че все пак здравето ни (и на децата ни) е по-скъпо. Благодаря!

    "The Internet is an insecure place."
  17. 17 Профил на Kerberos
    Kerberos
    Рейтинг: 1391 Любопитно

    До коментар [#16] от "Kerberos":

    В продължение на думите си да отбележа, че у нас сякаш продължава по традиция от социалистическите времена да се гледа на колата като на някаква буржоазна прищявка. Поради тази причина, таксуването е на база мощност, щото очевидно колкото по-мощна кола карате, толкова сте по-злостен капиталист.

    Във въпросната Великобритания хората обаче са подходили много по-прагматично: таксуването е на база замърсяване, и по-конкретно емисии на въглероден двуокис. Без емоции, съвсем логично: колкото повече замърсява колата ви, толкова повече разходи ще има държавата както за възстановяване на околната среда, така и за лечение на заболели вследствие на замърсения въздух.

    Е, вярно, по-мощните коли най-често замърсяват повече, но важното е, че данъкът ви стимулира не да си купувате маломощни коли, ами ЧИСТИ (екологично)! Което, все пак, е това което интересува обществото.

    "The Internet is an insecure place."
  18. 18 Профил на БМЗ
    БМЗ
    Рейтинг: 1389 Неутрално

    До коментар [#17] от "Kerberos":
    До коментар [#18] от "Kerberos":

    Така е, тук системата е "имал пари - платил". Щом имаш 40 000 за нова кола, ще имаш и за данъци. Никой не мисли дали е справедливо и че старите бракми замърсяват в пъти повече.
    И поред мен таксуването трябва да става на база СО2/км.

    Мачкай климатичния чейндж!
  19. 19 Профил на Чупакабра
    Чупакабра
    Рейтинг: 395 Неутрално

    До коментар [#17] от "Kerberos":

    Добре де, ама нали нашенеца (за разлика от лондончанина) в 13-15-годишната си бричка за 2-3 хил. лева е инсталирал газова уредба (иначе да кара на бензин си е финансово самоубийство). Дори притежатели на доста по-скъпи и доста по-мощни возила (виждал съм немалко V6-ци) също са се газифицирали. Разбира се, старите дизели са вън от играта с еконормите и тук мога да се съглася с теб. Но е чист абсурд на този етап, с нашия стандарт на живот и с недобре уредения ни публичен транспорт да се въвеждат стриктни екологични изисквания, подобни на тези в някои западноевропейски градове (Евро 4).

  20. 20 Профил на Георги Литвиненко
    Георги Литвиненко
    Рейтинг: 450 Неутрално

    Новите дизелови автомобили при равни други условия отделят по-малко СО2 от новите бензинови автомобили

    Не искам да се заяждам, но нека бъдем точни в превода

    "В същото време в атмосферата се отделят с 25% по-малко въглероден диоксид на километър от бензиновите коли и с 35 на сто по-малко от дизеловите. Тези нива могат да бъдат свалени допълнително с използването на биометан, получен от растения."

  21. 21 Профил на capitalist
    capitalist
    Рейтинг: 1114 Неутрално

    До коментар [#20] от "Георги Литвиненко":

    прав си ,че дизела отделя СО2 колкото и бензина и по малко дори,но проблема е другаде отделя финни сажди,които дишаме ,а въздуха в бг е един от най замърсените във европа по отношение на финни прахови частици .....

  22. 22 Профил на Десен
    Десен
    Рейтинг: 450 Неутрално

    И малко цифри - в Лондон за да влезеш трябва да платиш 8 паунда за лека кола и 10 за джипка, примерно каптива.
    Ако обаче, емисиите ти на азотни и въглеродни окиси са под 50% от Евро4 стандарта, може влизането да ти е без пари.
    Отделно че под 120 гр СО2/км не плащаш данък за колата и ако ти е на фирма може да си я амортизираш на 100% още първата година и да си я приспаднеш от данъка.

    The biggest risk in life is not taking one.
  23. 23 Профил на edin drug
    edin drug
    Рейтинг: 2378 Неутрално

    караме такава кола вече билзо 3.5 години ,точно след гаранцията се получиха много сривове ,вкл счупване на съединител ,при което ремонтите ни излязоха над 5000 лв ,като видяхме частите от които са направени съединител и т.н ,пластмаски и прочие никога не бих си купил такава кола и за 20000 лв ,въпреки 80техиляди навъртяни ,карам си японска тойота и зо 120 хиляди не съм стъпил в сервиз ,а ми гори и 5 на сто дизел на дълъг път 2.2 150 кс ,мен ми е достатъчно и тази икономия имайки пред вид ,че да пътуваш с автобус ми струва пак толкова и то за 1 човек.

  24. 24 Профил на asroma1927
    asroma1927
    Рейтинг: 628 Неутрално

    Само пълен кретен може да даде 45 хилки за този пластмасов shit и да се радва,че ще се предвижва от точка А до точка Б срещу сумата от 25лв. За 30.000 хиляди лева си взех Mercedes S 320 CDI / 2004г. / и .......... разбираш какво означава да се чувстваш жив, а не емоционално изпразнен, като горд собственик на поредния автомобилен МакДоналдс - Киа, Дачия, Опел, Форд. Не просто се пътуваш от София до Бургас, а съпреживяваш пътуването. А Опел - за този "автомобил" или добро, или нищо!

  25. 25 Профил на Иван Христов
    Иван Христов
    Рейтинг: 484 Весело

    Аз пък с моя Реном Меган 2004 - 1.5 дизел , ще стигна до Бургас за 30-35 лв. Като колата ще е натъпкана до горе!


    Но иначе браво за постижението.

    https://www.behance.net/patriotbg
  26. 26 Профил на DonKey Hot
    DonKey Hot
    Рейтинг: 1593 Неутрално

    До коментар [#24] от "asroma1927":
    съпреживяващия, след три годинки като започнеш сервизирането си спомни фразата за съпреживяването
    Може и по рано, с тези невероятно добре подържани магистрали

    ум море, глава шамандура
  27. 27 Профил на Дайкири
    Дайкири
    Рейтинг: 561 Неутрално

    Разбира се, всеки сам избира какво да си вземе и за това си има собствени съображения. Но все пак искам да разсея съмненията на Варненски за верността на твърдението 100 = 7,10лв.
    Имам кола на метан, за малко над 18лв. минавам 300км. И този факт го доказах дори след последното увеличение на метана с 10%. А за разминаването между 7,10лв/100км и постигнатото от автора на статията 25лв/350км изрично е посочено от къде идва - 7,10/100 при смесен цикъл!!! и 25/350 при изцяло извънградско.

    Ако е истина, че опелите са пластмасови, алтернативи с метанови коли други марки колкото щеш. ФауВе имат алтернатива точно на Зафирата. А за хора, които искат да "съпреживяват", Сааб и Волво имат перфектно решение.

    Не смятайте сервизните разходи при сравнението на бензинов вариант с метанов, защото те си съществуват и в двата случая. Според мен данните са коректни и изводът е, че разликата се избива след 60 хил. км.

  28. 28 Профил на asroma1927
    asroma1927
    Рейтинг: 628 Неутрално

    До коментар [#26] от "NOR_TEX":

    водна помпа - 1000 лв.
    дискове и накладки / смяна на 30.000 км. / - 1000лв.
    смяна масло - 500лв.
    компресор на еърматик / окачване на автомобила / - 800лв.
    1бр. амортесьор / еърматик / - 2000лв.
    комплект ауспуси - 1700лв.

    --------------------------------------------

    Удоволствие от каране на Mercedes S - безценно!

  29. 29 Профил на iazdakaja
    iazdakaja
    Рейтинг: 793 Неутрално

    До коментар [#21] от "capitalist":

    "дизела отделя финни сажди"

    При Еуро 5 нормата вече е 5 милиграма на км, което се изравнява с бензина. Най-късно Еуро 6 всички ще трябва да са с катализатори.

    Ти щом можеш да намалиш нещо 5 пъти, само въпрос на време е да го намалиш още 5. То е като с електронните чипове (или сената им).





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK