..."Опел Зафира CNG Турбо"... от 45 375 лв. с ДДС... с малко над 6000 лв. повече от версията на вана със същото ниво на оборудване и бензинов мотор със сходна мощност. Бензиновата "Зафира" обаче ще измине 100 километра в смесен цикъл с гориво за близо 17 лева при сегашните цени на горивата срещу 7.10 лв./100 км за "Зафира CNG Турбо".
Значи, ако спестяваме 10лв./100км, за има-няма 60 000 км. ще избием надценката, ако правилно съм разбрал...
Не звучи непоносимо, НО май още по-добре би било колата да се вземе след 1-2г. пробег, когато ще е поевтиняла, без да е загубила твърде много от ресурса си (в общия случай)...
И аз направих сметката за "избиването" на разликата в цената и установих, че при положение, че си сменям колите на всеки 3 г. и навъртам горе-долу по 70,000 км. просто не си заслужава!
За фирма, при това да въртят яко километри, да, ама за чстно лице - не става.
Ако си я намериш на старо ОК, но това след години и много малък шанс, само от някой познат, ако знаеш да има такава, пък и тя пак ще е фирмена и ще е яко въртяна.
При тази надценка от 6000 лева на метановия агрегат спрямо еквивалентан бензинов агрегат ще трябва да изминеш поне 60 000 километра ( ако са верни цифрите в статията ) А ако сметнем лихвата върху тази сума за едни 3-4 години за който средно се правят тези километри излиза съвсем неизгодно.
В българия ганацията на новите автомобили рядко надвишава 3 години или 100 000 километра, лизинговите схеми изрично те ограничават до 100к за 5 години. Те за потенциалната печалба на 2-3 000 лева ( при кола за 45000лв ) си вкарваш маса потенциални проблеми с усложнената технология и подръжка - е няма нужда.
Еми да избиването наистина идва след 60 хил. км. при БГ действителността. Ако е както в западна Европа където има преференции за автомобили с алтернативни горива, изгодата идва в пъти повече. Тук няма преференции в данъците няма и преференции в влизането в сините зони на градовете. Вместо да стимулират купуването на нови автомобили или карането на LPG или CNG с цел повишаване на екологичността, все пак и ние и данъчните дишаме един и същ въздух, тук подтискат всякакви такива покупки. Данъка на този автомобил ще бъде в порядъка на 600-650 лв. в различните части на страната. Изобщо държавата ни казва в пряк тескт....Нас ни Боли Х..я за германците че измислили екологичен автомобил....а вие тука простите българи щом имате пари за нова кола ще имате и пари за данъци.
Добра насока на разсъждение, браво - не се бях замислял за "непреките" икономии от шофиране на такъв автомобил в "стара Европа" (и не само)...
П.П.
"Европейци сме ний, ама не дотам" (някои констатации се оказват устойчиво верни във времето)...
Има и още нещо, разходът за изминаване на определено разстояние а автомобил не е само цената на горивото, сложете и амортизация, допълнителни разходи като обслужване, застраховки и др. и ще получите реалната сума.
Такаа.. Първо, не е ли редно платените репортажи да се обявяват като такива?! Риторичен въпрос
Второ по 25-те лева: 100километра стрували 7.10лв. (не става ясно кой и как го е изчисли - няма разход на 100км. в килограми при теста). Разделям 25 на 7.10 и получавам 3.52. Това се умножава по 100 и се получава тестовото разстояние от София до Бургас. Справка в БГ мапс обаче показва, че от община до община разстоянието е 403.09км. по най-бързия маршрут и 384.38км по най-късия! Във всеки случай доста повече от 352-та км. от "теста"!
Не се заяждам за разлика от 3лв. (400км.х7.10л. за 100км.= 28.40лв.), но като сметнем, че по всяка вероятност са ни цакали и в разхода при който са сметнали "магическите" 7.10лв....
Но в крайна сметка всеки сам си избира какъв автомобил да си купи. Подобни "статии" просто искат да те насочат към определена марка
Моноинжекцион, обикновена АГУ, 90 км/ч - средна скорост, 15 годишна кола за 2000 лева = 25 лева за 400 км. Недостатък - липса на каквито и да било системи за сигурност!
До коментар [#9] от "Варненски":
...няма разход на 100км. в килограми при теста...
От Джи-Ем Европа твърдят следното:
...The 1.6-liter turbo engine is designed to run on either natural gas, biomethane or any mixture of the two. In natural gas mode alone, the range is up to 400 km, while the 14-liter reserve gasoline tank gives an additional range of 150 km for maximum flexibility. In Germany the navigation system can pinpoint all the CNG filling stations in the area.
The new Zafira CNG ecoFLEX Turbo is easy on the pocket, too. It has an average fuel consumption of around 5.3 kg of natural gas per 100 kilometers. In Germany, the entry-level price of the CNG turbo costs 780 euros less than the 1.9 CDTi variant with equivalent output. Because 1 kg of natural gas has roughly the same amount of energy as 1.5 liters of petrol, cars running on natural gas are potentially more efficient than those using conventional gasoline. Finally, CNG is cheaper than diesel or gasoline, making normal running costs lower on natural gas vehicles.
CNG prices remained fairly constant due to government taxation regulations. Those tax policies on the fuel are set to stay in place at least until 2018 in some European countries. Tax and insurance ratings on the car are at the same level as those of a comparable gasoline variant. The 150 hp natural gas van also has a clear environmental advantage. By virtue of its propulsion unit, it produces approximately 70 percent less nitrogen oxide than a diesel, and almost 25 percent less CO2 than a gasoline model (nearly 13 percent less CO2 than diesel). What is more, the exhaust gases contain almost no soot particles.
... http://www.gmeurope.info/geneva09/downloads/opel/en/doc/EN_Zafira_ecoFLEX_CNG.doc
Има обаче едно ключово обстоятелство - In Germany...
София - Бургас - 403 км х 5.5 л дизел /100 км = 22.16 л х 2.23 лв./л = 50 лв с примерно рено клио 1.5 или дачия с дизел 1.5 с метан излиза спестяваш половината.
Не е зле!
Статията е в стил кварталната кръчма.Карам с 200 и гори 5 на сто.
Като са толкова хубави и като горят толкова малко,защо ли едвам се отърваха от тотален фалит?
Блаженни са веруищите.
Проблемът с "избиването" наистина не е в колата, ами в държавата. Оказва се, че в София за дизелов автомобил с Евро 5 плащаш по-висок данък отколкото в Лондон!!! В същото време, за някаква трошка, дето не само за Евро стандарти не е чувала, ами може да се ползва за пускане да димни завеси, данъкът е символичен.
И както си говорих с един служител в данъчното, никой въобще дори не се замисля да промени това положение. Е, защо, питам? Мазохисти ли сме, та ни кефи да дишаме изгорели газове, садисти ли сме, та караме и децата си да правят същото... Може би сме като оня русенец, дето припаднал от "твърде чистия" въздух в София, та го сложили под ауспуха на "Икарус", че да се свести...
Дневник, моля ви да повдигнете темата за данъците и преференциите за колите в зависимост от екологичните норми. Знам, че доста народ, дето кара коли за по 2000 лева, ще подскочи, но като се замислят, сигурно и те ще се съгласят, че все пак здравето ни (и на децата ни) е по-скъпо. Благодаря!
В продължение на думите си да отбележа, че у нас сякаш продължава по традиция от социалистическите времена да се гледа на колата като на някаква буржоазна прищявка. Поради тази причина, таксуването е на база мощност, щото очевидно колкото по-мощна кола карате, толкова сте по-злостен капиталист.
Във въпросната Великобритания хората обаче са подходили много по-прагматично: таксуването е на база замърсяване, и по-конкретно емисии на въглероден двуокис. Без емоции, съвсем логично: колкото повече замърсява колата ви, толкова повече разходи ще има държавата както за възстановяване на околната среда, така и за лечение на заболели вследствие на замърсения въздух.
Е, вярно, по-мощните коли най-често замърсяват повече, но важното е, че данъкът ви стимулира не да си купувате маломощни коли, ами ЧИСТИ (екологично)! Което, все пак, е това което интересува обществото.
До коментар [#17] от "Kerberos":
До коментар [#18] от "Kerberos":
Така е, тук системата е "имал пари - платил". Щом имаш 40 000 за нова кола, ще имаш и за данъци. Никой не мисли дали е справедливо и че старите бракми замърсяват в пъти повече.
И поред мен таксуването трябва да става на база СО2/км.
Добре де, ама нали нашенеца (за разлика от лондончанина) в 13-15-годишната си бричка за 2-3 хил. лева е инсталирал газова уредба (иначе да кара на бензин си е финансово самоубийство). Дори притежатели на доста по-скъпи и доста по-мощни возила (виждал съм немалко V6-ци) също са се газифицирали. Разбира се, старите дизели са вън от играта с еконормите и тук мога да се съглася с теб. Но е чист абсурд на този етап, с нашия стандарт на живот и с недобре уредения ни публичен транспорт да се въвеждат стриктни екологични изисквания, подобни на тези в някои западноевропейски градове (Евро 4).
Новите дизелови автомобили при равни други условия отделят по-малко СО2 от новите бензинови автомобили
Не искам да се заяждам, но нека бъдем точни в превода
"В същото време в атмосферата се отделят с 25% по-малко въглероден диоксид на километър от бензиновите коли и с 35 на сто по-малко от дизеловите. Тези нива могат да бъдат свалени допълнително с използването на биометан, получен от растения."
прав си ,че дизела отделя СО2 колкото и бензина и по малко дори,но проблема е другаде отделя финни сажди,които дишаме ,а въздуха в бг е един от най замърсените във европа по отношение на финни прахови частици .....
И малко цифри - в Лондон за да влезеш трябва да платиш 8 паунда за лека кола и 10 за джипка, примерно каптива.
Ако обаче, емисиите ти на азотни и въглеродни окиси са под 50% от Евро4 стандарта, може влизането да ти е без пари.
Отделно че под 120 гр СО2/км не плащаш данък за колата и ако ти е на фирма може да си я амортизираш на 100% още първата година и да си я приспаднеш от данъка.
караме такава кола вече билзо 3.5 години ,точно след гаранцията се получиха много сривове ,вкл счупване на съединител ,при което ремонтите ни излязоха над 5000 лв ,като видяхме частите от които са направени съединител и т.н ,пластмаски и прочие никога не бих си купил такава кола и за 20000 лв ,въпреки 80техиляди навъртяни ,карам си японска тойота и зо 120 хиляди не съм стъпил в сервиз ,а ми гори и 5 на сто дизел на дълъг път 2.2 150 кс ,мен ми е достатъчно и тази икономия имайки пред вид ,че да пътуваш с автобус ми струва пак толкова и то за 1 човек.
Само пълен кретен може да даде 45 хилки за този пластмасов shit и да се радва,че ще се предвижва от точка А до точка Б срещу сумата от 25лв. За 30.000 хиляди лева си взех Mercedes S 320 CDI / 2004г. / и .......... разбираш какво означава да се чувстваш жив, а не емоционално изпразнен, като горд собственик на поредния автомобилен МакДоналдс - Киа, Дачия, Опел, Форд. Не просто се пътуваш от София до Бургас, а съпреживяваш пътуването. А Опел - за този "автомобил" или добро, или нищо!
До коментар [#24] от "asroma1927":
съпреживяващия, след три годинки като започнеш сервизирането си спомни фразата за съпреживяването
Може и по рано, с тези невероятно добре подържани магистрали
Разбира се, всеки сам избира какво да си вземе и за това си има собствени съображения. Но все пак искам да разсея съмненията на Варненски за верността на твърдението 100 = 7,10лв.
Имам кола на метан, за малко над 18лв. минавам 300км. И този факт го доказах дори след последното увеличение на метана с 10%. А за разминаването между 7,10лв/100км и постигнатото от автора на статията 25лв/350км изрично е посочено от къде идва - 7,10/100 при смесен цикъл!!! и 25/350 при изцяло извънградско.
Ако е истина, че опелите са пластмасови, алтернативи с метанови коли други марки колкото щеш. ФауВе имат алтернатива точно на Зафирата. А за хора, които искат да "съпреживяват", Сааб и Волво имат перфектно решение.
Не смятайте сервизните разходи при сравнението на бензинов вариант с метанов, защото те си съществуват и в двата случая. Според мен данните са коректни и изводът е, че разликата се избива след 60 хил. км.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.ОK
Михаил
Рейтинг: 810 НеутралноЯко
Scientia non habet inimicum praeter ignorantem.Кецалкоатъл
Рейтинг: 810 Любопитно..."Опел Зафира CNG Турбо"... от 45 375 лв. с ДДС... с малко над 6000 лв. повече от версията на вана със същото ниво на оборудване и бензинов мотор със сходна мощност. Бензиновата "Зафира" обаче ще измине 100 километра в смесен цикъл с гориво за близо 17 лева при сегашните цени на горивата срещу 7.10 лв./100 км за "Зафира CNG Турбо".
"Яйцата са ти в мивката" (съпругата ми)Значи, ако спестяваме 10лв./100км, за има-няма 60 000 км. ще избием надценката, ако правилно съм разбрал...
Не звучи непоносимо, НО май още по-добре би било колата да се вземе след 1-2г. пробег, когато ще е поевтиняла, без да е загубила твърде много от ресурса си (в общия случай)...
tuj_to
Рейтинг: 524 НеутралноИ аз направих сметката за "избиването" на разликата в цената и установих, че при положение, че си сменям колите на всеки 3 г. и навъртам горе-долу по 70,000 км. просто не си заслужава!
За фирма, при това да въртят яко километри, да, ама за чстно лице - не става.
Ако си я намериш на старо ОК, но това след години и много малък шанс, само от някой познат, ако знаеш да има такава, пък и тя пак ще е фирмена и ще е яко въртяна.
m17
Рейтинг: 1593 НеутралноПри тази надценка от 6000 лева на метановия агрегат спрямо еквивалентан бензинов агрегат ще трябва да изминеш поне 60 000 километра ( ако са верни цифрите в статията ) А ако сметнем лихвата върху тази сума за едни 3-4 години за който средно се правят тези километри излиза съвсем неизгодно.
В българия ганацията на новите автомобили рядко надвишава 3 години или 100 000 километра, лизинговите схеми изрично те ограничават до 100к за 5 години. Те за потенциалната печалба на 2-3 000 лева ( при кола за 45000лв ) си вкарваш маса потенциални проблеми с усложнената технология и подръжка - е няма нужда.
pistons
Рейтинг: 237 НеутралноЕми да избиването наистина идва след 60 хил. км. при БГ действителността. Ако е както в западна Европа където има преференции за автомобили с алтернативни горива, изгодата идва в пъти повече. Тук няма преференции в данъците няма и преференции в влизането в сините зони на градовете. Вместо да стимулират купуването на нови автомобили или карането на LPG или CNG с цел повишаване на екологичността, все пак и ние и данъчните дишаме един и същ въздух, тук подтискат всякакви такива покупки. Данъка на този автомобил ще бъде в порядъка на 600-650 лв. в различните части на страната. Изобщо държавата ни казва в пряк тескт....Нас ни Боли Х..я за германците че измислили екологичен автомобил....а вие тука простите българи щом имате пари за нова кола ще имате и пари за данъци.
naturisten
Рейтинг: 638 НеутралноБраво - само така, напред към по-екологичните и по-икономичните горива. Аз съм на LPG и също съм доволен - 8-9л/100км извънгр. за 1400кг автомобил.
Какъвто им беше социализЪма, такъв им е и капитализЪма! ЗАБРАНА за движение на товарни камиони и ТИРОВЕ през почивните дни!!!Кецалкоатъл
Рейтинг: 810 НеутралноДо коментар [#5] от "pistons":
"Яйцата са ти в мивката" (съпругата ми)Добра насока на разсъждение, браво - не се бях замислял за "непреките" икономии от шофиране на такъв автомобил в "стара Европа" (и не само)...
П.П.
"Европейци сме ний, ама не дотам" (някои констатации се оказват устойчиво верни във времето)...
Lost
Рейтинг: 237 НеутралноИма и още нещо, разходът за изминаване на определено разстояние а автомобил не е само цената на горивото, сложете и амортизация, допълнителни разходи като обслужване, застраховки и др. и ще получите реалната сума.
wds23355772
Рейтинг: 1209 ЛюбопитноТакаа.. Първо, не е ли редно платените репортажи да се обявяват като такива?! Риторичен въпрос
Второ по 25-те лева: 100километра стрували 7.10лв. (не става ясно кой и как го е изчисли - няма разход на 100км. в килограми при теста). Разделям 25 на 7.10 и получавам 3.52. Това се умножава по 100 и се получава тестовото разстояние от София до Бургас. Справка в БГ мапс обаче показва, че от община до община разстоянието е 403.09км. по най-бързия маршрут и 384.38км по най-късия! Във всеки случай доста повече от 352-та км. от "теста"!
Не се заяждам за разлика от 3лв. (400км.х7.10л. за 100км.= 28.40лв.), но като сметнем, че по всяка вероятност са ни цакали и в разхода при който са сметнали "магическите" 7.10лв....
Но в крайна сметка всеки сам си избира какъв автомобил да си купи. Подобни "статии" просто искат да те насочат към определена марка
tekomashinist
Рейтинг: 533 НеутралноМоноинжекцион, обикновена АГУ, 90 км/ч - средна скорост, 15 годишна кола за 2000 лева = 25 лева за 400 км. Недостатък - липса на каквито и да било системи за сигурност!
berbenkov
Рейтинг: 1441 ВеселоГоляма
www.berbenkov.hit.bgреклама!
Ама
пари няма!!!
Кецалкоатъл
Рейтинг: 810 НеутралноДо коментар [#9] от "Варненски":
n/doc/EN_Zafira_ecoFLEX_CNG.doc
"Яйцата са ти в мивката" (съпругата ми)...няма разход на 100км. в килограми при теста...
От Джи-Ем Европа твърдят следното:
...The 1.6-liter turbo engine is designed to run on either natural gas, biomethane or any mixture of the two. In natural gas mode alone, the range is up to 400 km, while the 14-liter reserve gasoline tank gives an additional range of 150 km for maximum flexibility. In Germany the navigation system can pinpoint all the CNG filling stations in the area.
The new Zafira CNG ecoFLEX Turbo is easy on the pocket, too. It has an average fuel consumption of around 5.3 kg of natural gas per 100 kilometers. In Germany, the entry-level price of the CNG turbo costs 780 euros less than the 1.9 CDTi variant with equivalent output. Because 1 kg of natural gas has roughly the same amount of energy as 1.5 liters of petrol, cars running on natural gas are potentially more efficient than those using conventional gasoline. Finally, CNG is cheaper than diesel or gasoline, making normal running costs lower on natural gas vehicles.
CNG prices remained fairly constant due to government taxation regulations. Those tax policies on the fuel are set to stay in place at least until 2018 in some European countries. Tax and insurance ratings on the car are at the same level as those of a comparable gasoline variant. The 150 hp natural gas van also has a clear environmental advantage. By virtue of its propulsion unit, it produces approximately 70 percent less nitrogen oxide than a diesel, and almost 25 percent less CO2 than a gasoline model (nearly 13 percent less CO2 than diesel). What is more, the exhaust gases contain almost no soot particles.
...
http://www.gmeurope.info/geneva09/downloads/opel/e
Има обаче едно ключово обстоятелство - In Germany...
Десен
Рейтинг: 466 НеутралноСофия - Бургас - 403 км х 5.5 л дизел /100 км = 22.16 л х 2.23 лв./л = 50 лв с примерно рено клио 1.5 или дачия с дизел 1.5 с метан излиза спестяваш половината.
The biggest risk in life is not taking one.Не е зле!
iazdakaja
Рейтинг: 1010 НеутралноНе забравяйте, че след 3те години и ще я продадете по-скъпо от обикновената.
kuka
Рейтинг: 237 ВеселоСтатията е в стил кварталната кръчма.Карам с 200 и гори 5 на сто.
Като са толкова хубави и като горят толкова малко,защо ли едвам се отърваха от тотален фалит?
Блаженни са веруищите.
Kerberos
Рейтинг: 1441 ГневноПроблемът с "избиването" наистина не е в колата, ами в държавата. Оказва се, че в София за дизелов автомобил с Евро 5 плащаш по-висок данък отколкото в Лондон!!! В същото време, за някаква трошка, дето не само за Евро стандарти не е чувала, ами може да се ползва за пускане да димни завеси, данъкът е символичен.
"The Internet is an insecure place."И както си говорих с един служител в данъчното, никой въобще дори не се замисля да промени това положение. Е, защо, питам? Мазохисти ли сме, та ни кефи да дишаме изгорели газове, садисти ли сме, та караме и децата си да правят същото... Може би сме като оня русенец, дето припаднал от "твърде чистия" въздух в София, та го сложили под ауспуха на "Икарус", че да се свести...
Дневник, моля ви да повдигнете темата за данъците и преференциите за колите в зависимост от екологичните норми. Знам, че доста народ, дето кара коли за по 2000 лева, ще подскочи, но като се замислят, сигурно и те ще се съгласят, че все пак здравето ни (и на децата ни) е по-скъпо. Благодаря!
Kerberos
Рейтинг: 1441 ЛюбопитноДо коментар [#16] от "Kerberos":
"The Internet is an insecure place."В продължение на думите си да отбележа, че у нас сякаш продължава по традиция от социалистическите времена да се гледа на колата като на някаква буржоазна прищявка. Поради тази причина, таксуването е на база мощност, щото очевидно колкото по-мощна кола карате, толкова сте по-злостен капиталист.
Във въпросната Великобритания хората обаче са подходили много по-прагматично: таксуването е на база замърсяване, и по-конкретно емисии на въглероден двуокис. Без емоции, съвсем логично: колкото повече замърсява колата ви, толкова повече разходи ще има държавата както за възстановяване на околната среда, така и за лечение на заболели вследствие на замърсения въздух.
Е, вярно, по-мощните коли най-често замърсяват повече, но важното е, че данъкът ви стимулира не да си купувате маломощни коли, ами ЧИСТИ (екологично)! Което, все пак, е това което интересува обществото.
БМЗ
Рейтинг: 1148 НеутралноДо коментар [#17] от "Kerberos":
Икономиката икономична, светът светски, апокалипсисът апокалиптиченДо коментар [#18] от "Kerberos":
Така е, тук системата е "имал пари - платил". Щом имаш 40 000 за нова кола, ще имаш и за данъци. Никой не мисли дали е справедливо и че старите бракми замърсяват в пъти повече.
И поред мен таксуването трябва да става на база СО2/км.
Чупакабра
Рейтинг: 409 НеутралноДо коментар [#17] от "Kerberos":
Добре де, ама нали нашенеца (за разлика от лондончанина) в 13-15-годишната си бричка за 2-3 хил. лева е инсталирал газова уредба (иначе да кара на бензин си е финансово самоубийство). Дори притежатели на доста по-скъпи и доста по-мощни возила (виждал съм немалко V6-ци) също са се газифицирали. Разбира се, старите дизели са вън от играта с еконормите и тук мога да се съглася с теб. Но е чист абсурд на този етап, с нашия стандарт на живот и с недобре уредения ни публичен транспорт да се въвеждат стриктни екологични изисквания, подобни на тези в някои западноевропейски градове (Евро 4).
Георги Литвиненко
Рейтинг: 466 НеутралноНовите дизелови автомобили при равни други условия отделят по-малко СО2 от новите бензинови автомобили
Не искам да се заяждам, но нека бъдем точни в превода
"В същото време в атмосферата се отделят с 25% по-малко въглероден диоксид на километър от бензиновите коли и с 35 на сто по-малко от дизеловите. Тези нива могат да бъдат свалени допълнително с използването на биометан, получен от растения."
capitalist
Рейтинг: 1147 НеутралноДо коментар [#20] от "Георги Литвиненко":
прав си ,че дизела отделя СО2 колкото и бензина и по малко дори,но проблема е другаде отделя финни сажди,които дишаме ,а въздуха в бг е един от най замърсените във европа по отношение на финни прахови частици .....
Десен
Рейтинг: 466 НеутралноИ малко цифри - в Лондон за да влезеш трябва да платиш 8 паунда за лека кола и 10 за джипка, примерно каптива.
The biggest risk in life is not taking one.Ако обаче, емисиите ти на азотни и въглеродни окиси са под 50% от Евро4 стандарта, може влизането да ти е без пари.
Отделно че под 120 гр СО2/км не плащаш данък за колата и ако ти е на фирма може да си я амортизираш на 100% още първата година и да си я приспаднеш от данъка.
Nikoi
Рейтинг: 1080 Неутралнокараме такава кола вече билзо 3.5 години ,точно след гаранцията се получиха много сривове ,вкл счупване на съединител ,при което ремонтите ни излязоха над 5000 лв ,като видяхме частите от които са направени съединител и т.н ,пластмаски и прочие никога не бих си купил такава кола и за 20000 лв ,въпреки 80техиляди навъртяни ,карам си японска тойота и зо 120 хиляди не съм стъпил в сервиз ,а ми гори и 5 на сто дизел на дълъг път 2.2 150 кс ,мен ми е достатъчно и тази икономия имайки пред вид ,че да пътуваш с автобус ми струва пак толкова и то за 1 човек.
asroma1927
Рейтинг: 1015 НеутралноСамо пълен кретен може да даде 45 хилки за този пластмасов shit и да се радва,че ще се предвижва от точка А до точка Б срещу сумата от 25лв. За 30.000 хиляди лева си взех Mercedes S 320 CDI / 2004г. / и .......... разбираш какво означава да се чувстваш жив, а не емоционално изпразнен, като горд собственик на поредния автомобилен МакДоналдс - Киа, Дачия, Опел, Форд. Не просто се пътуваш от София до Бургас, а съпреживяваш пътуването. А Опел - за този "автомобил" или добро, или нищо!
Иван Христов
Рейтинг: 478 ВеселоАз пък с моя Реном Меган 2004 - 1.5 дизел , ще стигна до Бургас за 30-35 лв. Като колата ще е натъпкана до горе!
https://www.behance.net/patriotbgНо иначе браво за постижението.
DonKey Hot
Рейтинг: 1473 НеутралноДо коментар [#24] от "asroma1927":
ум море, глава шамандурасъпреживяващия, след три годинки като започнеш сервизирането си спомни фразата за съпреживяването
Може и по рано, с тези невероятно добре подържани магистрали
Дайкири
Рейтинг: 581 НеутралноРазбира се, всеки сам избира какво да си вземе и за това си има собствени съображения. Но все пак искам да разсея съмненията на Варненски за верността на твърдението 100 = 7,10лв.
Имам кола на метан, за малко над 18лв. минавам 300км. И този факт го доказах дори след последното увеличение на метана с 10%. А за разминаването между 7,10лв/100км и постигнатото от автора на статията 25лв/350км изрично е посочено от къде идва - 7,10/100 при смесен цикъл!!! и 25/350 при изцяло извънградско.
Ако е истина, че опелите са пластмасови, алтернативи с метанови коли други марки колкото щеш. ФауВе имат алтернатива точно на Зафирата. А за хора, които искат да "съпреживяват", Сааб и Волво имат перфектно решение.
Не смятайте сервизните разходи при сравнението на бензинов вариант с метанов, защото те си съществуват и в двата случая. Според мен данните са коректни и изводът е, че разликата се избива след 60 хил. км.
asroma1927
Рейтинг: 1015 НеутралноДо коментар [#26] от "NOR_TEX":
водна помпа - 1000 лв.
дискове и накладки / смяна на 30.000 км. / - 1000лв.
смяна масло - 500лв.
компресор на еърматик / окачване на автомобила / - 800лв.
1бр. амортесьор / еърматик / - 2000лв.
комплект ауспуси - 1700лв.
--------------------------------------------
Удоволствие от каране на Mercedes S - безценно!
iazdakaja
Рейтинг: 1010 НеутралноДо коментар [#21] от "capitalist":
"дизела отделя финни сажди"
При Еуро 5 нормата вече е 5 милиграма на км, което се изравнява с бензина. Най-късно Еуро 6 всички ще трябва да са с катализатори.
Ти щом можеш да намалиш нещо 5 пъти, само въпрос на време е да го намалиш още 5. То е като с електронните чипове (или сената им).