Цените на "Шевролет Волт" в САЩ тръгват от 41 000 долара

"Шевролет Волт"



Стартовата цена на електромобила с разширен обхват "Шевролет Волт" в САЩ ще е 41 000 долара. Това съобщиха във вторник вечерта от "Дженерал мотърс".


Като се калкулират данъчните облекчения, цената на колата може да падне до 33 500 долара. GM ще предлага "Волт" и на лизинг за три години срещу първоначална вноска от около 2500 долара и месечна такса от 350 долара. Електромобилът ще се продава първо в Калифорния, Ню Йорк, Мичиган, Кънектикът, Тексас, Ню Джърси и столицата Вашингтон.


"Шевролет Волт" има запас от ход от 340 мили (около 550 километра). През цялото време автомобилът се задвижва от електромотор с мощност 150 к.с. и максимален въртящ момент от 350 Нм. Около 65 километра "Волт" може да измине, като използва съхранената в батериите му енергия. Според разчетите на "Шевролет" покриването на тази дистанция би струвало 1 евро срещу около поне 6 евро за кола с традиционен мотор.




След изтощаването на акумулаторите малък бензинов мотор започва да работи като генератор и осигурява нужния на електродвигателя ток. Няма данни обаче какъв е разходът на гориво в този режим. Очакванията на шефовете на GM са той да е около 1 л./100 км.


Електромобилът на GM ще е снабден с кабел за заряд от стандартна електроинсталация (120 волта). Първите 4400 клиенти ще получат като подарък станция за бърз заряд. Батериите на електромобила "Волт" ще имат гаранция 8 години или 100 000 мили (около 161 000 км).


Базовото оборудване за безопасност на "Шевролет Волт" включва три въздушни възглавници (включително и за коленете на водача), странични въздушни завеси, стабилизираща програма и система за контрол на сцеплението. Всеки автомобил е снабден и с навигационна система със седеминчов дисплей и енергоспестяваща аудиосистема от Bose.


Не липсват също круиз-контрол, автоматичен климатик с две зони, автоматична скоростна кутия с три режима на работа (нормален, спортен, планински), бордови компютър и т.н. Като опции се предлагат само кожен салон, асистент за паркиране, камера за заден ход и различни джанти.


Електромобилът на "Нисан" идва през декември

 

© Нисан

 


Първите доставки на електрическия модел "Нисан Лийф" ще са факт през декември, като колата ще се предлага в американските щати Калифорния, Вашингтон, Орегон, Аризона и Тенеси, съобщиха от компанията. Тези райони са предпочетени, защото в тях са намерени партньори за изграждането на инфраструктурата от зарядни станции.


През януари следващата година "Лийф" ще започне да се предлага в Тексас и Хавай, а до есента ще може да се поръча на цялата територия на САЩ. По подобие на GM и от "Нисан" обявиха, че батериите на колата ще имат 8 години или 100 000 мили гаранция.


За разлика от "Шевролет Волт" "Нисан Лийф" е чист електромобил и се задвижва от електромотор с мощност 107 к.с. и постоянен въртящ момент от 210 Нм. С един заряд на батериите колата изминава 160 километра.


В зависимост от тарифите в различните европейски страни покоряване на тази дистанция ще струва между 1.44 и 3.29 евро. "Нисан" обяви, че "Лийф" ще струва 32 780 долара, като също ще може да ползва данъчни облекчения за около 7500 долара. Лизинговата схема на колата пък предвижда авансово плащане на 1999 долара и месечна вноска от 349 долара за три години.

Ключови думи към статията:

Коментари (18)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на boniperti
    boniperti
    Рейтинг: 229 Неутрално

    До бъдещите собственици: Не ходете в Слънчев бряг, че ако спре пак тока.....

  2. 2 Профил на Кецалкоатъл
    Кецалкоатъл
    Рейтинг: 798 Любопитно

    Бъдеще, здравей, здравей!...

    Приятно изненадан съм от така обявените цени... Дано само, докато преплуват Атлантика, не бъда конвертирани от долари в евро в отношение 1:1 или дори по-зле (редно е и ЕС да помисли за данъчни облекчения за тези коли, пък били те и извънобщностна доставка)...
    П.П.
    А Опеловата Ампера кога ще "светне"? Тя би трябвало да е дори по-евтина, ако се прави в Европа...

    "Яйцата са ти в мивката" (съпругата ми)
  3. 3 Профил на ndsbg
    ndsbg
    Рейтинг: 561 Неутрално

    бих си я купил тая волтова дъга само че лошото е че тези 33500 в българия ще станат 60-70000$ бях си харесал преди 1 година додж калибър срх 2010 година там в уса искат 25к с избрани малко екстри, тука искат мито за една кола втора ръка и към 70к в сравнение с 40к за уса пазар.

  4. 4 Профил на angmar
    angmar
    Рейтинг: 450 Неутрално

    Какъв е тоя щат Уошингтън, никой не го нарича така на български ...

    Ментор
  5. 5 Профил на Цезар
    Цезар
    Рейтинг: 561 Весело

    УНИКАЛНА КОЛА , страхотна е иска ми се да я притежавам , ........... Спря ми часовника .....

  6. 6 Профил на pravdyo
    pravdyo
    Рейтинг: Неутрално

    Красив е волта - обратното може да се каже за нисана.

  7. 7 Профил на voodoo_child
    voodoo_child
    Рейтинг: 1266 Неутрално

    сори ма в кутийки не се качвам. ше чакам масовото производство на летящия автомобил....

  8. 8 Профил на WOI
    WOI
    Рейтинг: 1298 Весело

    До коментар [#4] от "angmar":

    Ааа, бъркаш, яките пичове дето са я видели Америката и ги разбират тия работи, те знаят как се произнася "Уошингтън Д.С."! (:

    “Better racy and sexy than racist and sexist!”
  9. 9 Профил на ial
    ial
    Рейтинг: 463 Неутрално

    Пържиш истиснки хибрид вече и с приемлива цена.
    Волт спокойно може да е първа кола в семейството и не променя много начина на живот на потребителите.
    Нисана освен странен като дизайн, е практичен само на къси разстояниея и най- вече като втора кола.

  10. 10 Профил на VX
    VX
    Рейтинг: 450 Неутрално

    До коментар [#9] от "ial":

    Практичен само на къси разстояния? Повечето хора не изминават 50км на ден. Зареждаш я един-два пъти в седмицата и си джиткаш до работа/детската градина/МОЛа. Същото с Волт'а

    Някой който врътка по 100-200 на ден никога няма да ги погледне тези автомобили като сериозна алтернатива. Волт издържа на батерии 64км и след това се включвва генератора който по данни на GM гори 4.7 на 100 (на практика сигурно ще излезе повече). Почти всички модерни дизели лапат по-малко

  11. 11 Профил на J.J.
    J.J.
    Рейтинг: 812 Неутрално

    36x350=12,600. 12,600+2,500=15,100.
    Най-вероятно е по-дълъг периода на лизинга, но напишете едно от 350 долара на месец и от 3 години на лизинг, че да се знае

  12. 12 Профил на Десен
    Десен
    Рейтинг: 450 Весело

    До коментар [#4] от "angmar":

    W = У
    Washington = Уошингтън
    Уарсоу също ще се казва вместо Варшава.

    The biggest risk in life is not taking one.
  13. 13 Профил на brasnarq
    brasnarq
    Рейтинг: 0 Неутрално

    Колко време трае зареждането от мрежата? Може ли човек да тръгне на 500 км и колко пъти, за колко време зарежда по пътя?

  14. 14 Профил на gibi
    gibi
    Рейтинг: 727 Любопитно

    След изтощаването на акумулаторите малък бензинов мотор започва да работи като генератор и осигурява нужния на електродвигателя ток. Няма данни обаче какъв е разходът на гориво в този режим. Очакванията на шефовете на GM са той да е около 1 л./100 км.
    Тук нещо не ми се връзва! Абе досега как никой не се сети, че 100 км могат да се изминат по този начин с един литър бензин, та повече от 100 години харчим по десетина литра на 100км!

  15. 15 Профил на VX
    VX
    Рейтинг: 450 Неутрално

    До коментар [#14] от "gibi":

    Статията е зле написана/преведена.
    GM се надяват за 50mpg което на нашенски е 4.7 на 100 а не 1л/100. "Надяват се" което никак не означава че ще е толкова. По това отношение например вече отстъпва на Пасат комби с БлуМоушън който в реален тест на едно списание имаше под 4.5 литра. Волт е добър за първите 50-60 километра, нещата ще започнат да куцат ако някой иска да го изкара извън градът. По европейските стандарти разбира се, за американците всичко под 8л/100 е супер икономично

    Реално погледнато Лийфа е по-голяма крачка напред защото си 100% независим от петрола. Отпада и редовната смяна на масла, свещи, филтри и прочие. Волта не е избягал от това
    Че е грозен... грозен е. Но вероятно цел номер едно е Лийфа да е аеродинамичен и да създава колкото може най-малко въздушно съпротивление а не да печели конкурси по красота

  16. 16 Профил на DFGeneer
    DFGeneer
    Рейтинг: 229 Неутрално

    До коментар [#9] от "ial":

    Волт не е хибрид, защото няма хибридно задвижване. Задвижването му става само и единствено от електомотор, а производителят му го нарича "електромобил с удължен пробег".

  17. 17 Профил на snafuracer
    snafuracer
    Рейтинг: 450 Неутрално

    До коментар [#2] от "Дон Пенсио де Комуняго":

    В ограничения пазар тук цената става в евро ... има ли данни за износване на консумативи, цени, оторизирани сервизи, какво се случва като искаш да изпревариш, какво става при проблем със електро-системата ?

  18. 18 Профил на БМЗ
    БМЗ
    Рейтинг: 1489 Весело

    Това наистина е бъдещето.

    Сигурно ще стане хит на пазара.

    Мачкай климатичния чейндж!




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK