"Шевролет Волт"
Стартовата цена на електромобила с разширен обхват "Шевролет Волт" в САЩ ще е 41 000 долара. Това съобщиха във вторник вечерта от "Дженерал мотърс".
Като се калкулират данъчните облекчения, цената на колата може да падне до 33 500 долара. GM ще предлага "Волт" и на лизинг за три години срещу първоначална вноска от около 2500 долара и месечна такса от 350 долара. Електромобилът ще се продава първо в Калифорния, Ню Йорк, Мичиган, Кънектикът, Тексас, Ню Джърси и столицата Вашингтон.
"Шевролет Волт" има запас от ход от 340 мили (около 550 километра). През цялото време автомобилът се задвижва от електромотор с мощност 150 к.с. и максимален въртящ момент от 350 Нм. Около 65 километра "Волт" може да измине, като използва съхранената в батериите му енергия. Според разчетите на "Шевролет" покриването на тази дистанция би струвало 1 евро срещу около поне 6 евро за кола с традиционен мотор.
След изтощаването на акумулаторите малък бензинов мотор започва да работи като генератор и осигурява нужния на електродвигателя ток. Няма данни обаче какъв е разходът на гориво в този режим. Очакванията на шефовете на GM са той да е около 1 л./100 км.
Електромобилът на GM ще е снабден с кабел за заряд от стандартна електроинсталация (120 волта). Първите 4400 клиенти ще получат като подарък станция за бърз заряд. Батериите на електромобила "Волт" ще имат гаранция 8 години или 100 000 мили (около 161 000 км).
Базовото оборудване за безопасност на "Шевролет Волт" включва три въздушни възглавници (включително и за коленете на водача), странични въздушни завеси, стабилизираща програма и система за контрол на сцеплението. Всеки автомобил е снабден и с навигационна система със седеминчов дисплей и енергоспестяваща аудиосистема от Bose.
Не липсват също круиз-контрол, автоматичен климатик с две зони, автоматична скоростна кутия с три режима на работа (нормален, спортен, планински), бордови компютър и т.н. Като опции се предлагат само кожен салон, асистент за паркиране, камера за заден ход и различни джанти.
Електромобилът на "Нисан" идва през декември © Нисан
Първите доставки на електрическия модел "Нисан Лийф" ще са факт през декември, като колата ще се предлага в американските щати Калифорния, Вашингтон, Орегон, Аризона и Тенеси, съобщиха от компанията. Тези райони са предпочетени, защото в тях са намерени партньори за изграждането на инфраструктурата от зарядни станции.
През януари следващата година "Лийф" ще започне да се предлага в Тексас и Хавай, а до есента ще може да се поръча на цялата територия на САЩ. По подобие на GM и от "Нисан" обявиха, че батериите на колата ще имат 8 години или 100 000 мили гаранция.
За разлика от "Шевролет Волт" "Нисан Лийф" е чист електромобил и се задвижва от електромотор с мощност 107 к.с. и постоянен въртящ момент от 210 Нм. С един заряд на батериите колата изминава 160 километра.
В зависимост от тарифите в различните европейски страни покоряване на тази дистанция ще струва между 1.44 и 3.29 евро. "Нисан" обяви, че "Лийф" ще струва 32 780 долара, като също ще може да ползва данъчни облекчения за около 7500 долара. Лизинговата схема на колата пък предвижда авансово плащане на 1999 долара и месечна вноска от 349 долара за три години.
boniperti
Рейтинг: 229 НеутралноДо бъдещите собственици: Не ходете в Слънчев бряг, че ако спре пак тока.....
Кецалкоатъл
Рейтинг: 798 ЛюбопитноБъдеще, здравей, здравей!...
"Яйцата са ти в мивката" (съпругата ми)Приятно изненадан съм от така обявените цени... Дано само, докато преплуват Атлантика, не бъда конвертирани от долари в евро в отношение 1:1 или дори по-зле (редно е и ЕС да помисли за данъчни облекчения за тези коли, пък били те и извънобщностна доставка)...
П.П.
А Опеловата Ампера кога ще "светне"? Тя би трябвало да е дори по-евтина, ако се прави в Европа...
ndsbg
Рейтинг: 561 Неутралнобих си я купил тая волтова дъга само че лошото е че тези 33500 в българия ще станат 60-70000$ бях си харесал преди 1 година додж калибър срх 2010 година там в уса искат 25к с избрани малко екстри, тука искат мито за една кола втора ръка и към 70к в сравнение с 40к за уса пазар.
angmar
Рейтинг: 450 НеутралноКакъв е тоя щат Уошингтън, никой не го нарича така на български ...
МенторЦезар
Рейтинг: 561 ВеселоУНИКАЛНА КОЛА , страхотна е иска ми се да я притежавам , ........... Спря ми часовника .....
pravdyo
Рейтинг: НеутралноКрасив е волта - обратното може да се каже за нисана.
voodoo_child
Рейтинг: 1266 Неутралносори ма в кутийки не се качвам. ше чакам масовото производство на летящия автомобил....
WOI
Рейтинг: 1298 ВеселоДо коментар [#4] от "angmar":
“Better racy and sexy than racist and sexist!”Ааа, бъркаш, яките пичове дето са я видели Америката и ги разбират тия работи, те знаят как се произнася "Уошингтън Д.С."! (:
ial
Рейтинг: 463 НеутралноПържиш истиснки хибрид вече и с приемлива цена.
Волт спокойно може да е първа кола в семейството и не променя много начина на живот на потребителите.
Нисана освен странен като дизайн, е практичен само на къси разстояниея и най- вече като втора кола.
VX
Рейтинг: 450 НеутралноДо коментар [#9] от "ial":
Практичен само на къси разстояния? Повечето хора не изминават 50км на ден. Зареждаш я един-два пъти в седмицата и си джиткаш до работа/детската градина/МОЛа. Същото с Волт'а
Някой който врътка по 100-200 на ден никога няма да ги погледне тези автомобили като сериозна алтернатива. Волт издържа на батерии 64км и след това се включвва генератора който по данни на GM гори 4.7 на 100 (на практика сигурно ще излезе повече). Почти всички модерни дизели лапат по-малко
J.J.
Рейтинг: 812 Неутрално36x350=12,600. 12,600+2,500=15,100.
Най-вероятно е по-дълъг периода на лизинга, но напишете едно от 350 долара на месец и от 3 години на лизинг, че да се знае
Десен
Рейтинг: 450 ВеселоДо коментар [#4] от "angmar":
The biggest risk in life is not taking one.W = У
Washington = Уошингтън
Уарсоу също ще се казва вместо Варшава.
brasnarq
Рейтинг: 0 НеутралноКолко време трае зареждането от мрежата? Може ли човек да тръгне на 500 км и колко пъти, за колко време зарежда по пътя?
gibi
Рейтинг: 727 ЛюбопитноСлед изтощаването на акумулаторите малък бензинов мотор започва да работи като генератор и осигурява нужния на електродвигателя ток. Няма данни обаче какъв е разходът на гориво в този режим. Очакванията на шефовете на GM са той да е около 1 л./100 км.
Тук нещо не ми се връзва! Абе досега как никой не се сети, че 100 км могат да се изминат по този начин с един литър бензин, та повече от 100 години харчим по десетина литра на 100км!
VX
Рейтинг: 450 НеутралноДо коментар [#14] от "gibi":
Статията е зле написана/преведена.
GM се надяват за 50mpg което на нашенски е 4.7 на 100 а не 1л/100. "Надяват се" което никак не означава че ще е толкова. По това отношение например вече отстъпва на Пасат комби с БлуМоушън който в реален тест на едно списание имаше под 4.5 литра. Волт е добър за първите 50-60 километра, нещата ще започнат да куцат ако някой иска да го изкара извън градът. По европейските стандарти разбира се, за американците всичко под 8л/100 е супер икономично
Реално погледнато Лийфа е по-голяма крачка напред защото си 100% независим от петрола. Отпада и редовната смяна на масла, свещи, филтри и прочие. Волта не е избягал от това
Че е грозен... грозен е. Но вероятно цел номер едно е Лийфа да е аеродинамичен и да създава колкото може най-малко въздушно съпротивление а не да печели конкурси по красота
DFGeneer
Рейтинг: 229 НеутралноДо коментар [#9] от "ial":
Волт не е хибрид, защото няма хибридно задвижване. Задвижването му става само и единствено от електомотор, а производителят му го нарича "електромобил с удължен пробег".
snafuracer
Рейтинг: 450 НеутралноДо коментар [#2] от "Дон Пенсио де Комуняго":
В ограничения пазар тук цената става в евро ... има ли данни за износване на консумативи, цени, оторизирани сервизи, какво се случва като искаш да изпревариш, какво става при проблем със електро-системата ?
БМЗ
Рейтинг: 1489 ВеселоТова наистина е бъдещето.
Мачкай климатичния чейндж!Сигурно ще стане хит на пазара.