От КАТ трябва да забранят продажбите на преминалото през фейслифт БМВ 335i купе или направо да взимат без обяснения книжките на всички, които го карат. Ако шофьор измине с него разстоянието от София до Бургас, без поне веднъж да превиши скоростта, пък спокойно може да бъде обявен за мъченик. Това си мислих, след като минах по въпросната пътна отсечка с мощната баварка.
Моторът е нов за 335i купе, като в него са комбинирани технологиите двоен турбокомпресор, впръскване на горивото под голямо налягане и безстепенно променливо регулиране на хода на всмукателните и изпускателните клапани. Крайният резултат е мощност от 306 к.с. при 5800 об./мин., максималният въртящ момент от 400 Нм(между 1200 и 5000 об./мин) и ускорение от 0 до 100 км/ч за 5.5 секунди.
Визията
Още като видях купето в новия син цвят (Deep Sea Blue Metallic), си казах, че шофьорската ми книжка е в опасност. М-пакетът, включващ 19-цолови джанти, различни предна и задна броня и дифузьор, придаваха на автомобила още по-заплашително за точките в талона ми излъчване. Оказа се, че ми е бедна фантазията колко лесно тази кола може да ме вкара в масивите на пътната полиция.
Тук е моментът да кажа, че модификациите по каросерията при фейслифта са засегнали предния капак, броните, бъбрековидната решетка на радиатора и страничните прагове. Фаровете на двата модела са с нови контури, а характерната L-образна форма на задните светлини се комбинира с ново цветово оформление. Леки промени има и в страничните огледала. © Дневник
Изпитанието
По магистралата някак си успявах да пазя поведение, като с помощта на круиз-контрола се движих с разрешените 130 км/ч. Само на няколко пъти пришпорих табуна на купето, за да приключа изпреварванията си и да покажа на бързащите в най-лявата лента, че колата може много повече, но просто ме мързи да карам.
В тези случаи нямаше как да не бъда респектиран от тандема мотор/скоростна кутия, осигуряващи впечатляващо доускорение, съпроводено с гърления рев на ауспусите. В случая трансмисията беше опционалната седемстепенна с двоен съединител и планки за смяна на предавките на волана.
Впоследствие от джобната ми GPS навигация разбрах, че някъде в този участък съм постигнал максималната скорост за пътуването 212 км/ч. Дали ги усетих? Не, разбира се, нищо не подсказваше колко съм се увлякъл. © Дневник
Докато се возих кротко по магистралата, успях да огледам и интериора - нищо изненадващо - кожа, алуминий, управление на всички системи без загадки, големи джобове във вратите, поставки за чаши, накратко, колата си имаше всичко необходимо плюс озвучаване от Harman&Kardon. В купето има четири индивидуални седалки, а багажникът е с напълно приличен обем.
Предизвикателството
Краят на идилията дойде с края на магистралата край в Стара Загора. Знаете какъв е трафикът там през летния сезон. Аз пък знаех какво ускорение има тройката купе. Резултатът беше серия от бързи изпреварвания, като в стремежа си да "гълтам" по-големи парчета от колоната рядко поглеждах километража. Иначе на чистите от трафик отсечки си карах кротко със 100, което хвърляше в размисъл бързаците със скромни (най-често служебни) автомобили.
На мен обаче си ми стигаше тръпката от мощния старт, чудовищната стабилност в завой, пък и разходът на гориво не беше без значение. Най-интересното е, че при този стил на каране и постигната средна скорост от около 100 км/ч той беше напълно поносимите и изненадващи за мен 8.9 л/100 км.
Цената
Новото БМВ серия 3 купе може да се поръча с четири бензинови и четири дизелови агрегата (за подробности виж таблицата). Цената на най-евтината модификация е 69 900 лв. за версията 320i (170 к.с.). Базовото оборудване е богато и включва пълен набор системи за сигурност и комфорт.
Това е БМВ Серия 3 купе | |||
дължина | височина | ширина | междуосие |
4.58 м. | 1.40 м. | 1.78 м. | 2.76 м. |
двигатели | ускорение 0-100 км/ч | максимална скорост | комбиниран разход |
320i (170 к.с.) | 8.1, 8.8* сек. | 230 км/ч. | 6.3, 6.4* л/100 км. |
325i (218 к.с.) | 6.9, 7.6* сек. | 247 км/ч. | 8.4, 9.0* л/100 км. |
330i (272 к.с) | 6.1, 6.4* сек. | 250 км/ч. | 8.8, 9.0* л/100 км. |
335i (306 к.с.) | 5.5, 5.7* сек. | 250 км/ч. | 9.5 л/100 км. |
320d(177 к.с.) | 7.8, 7.9* сек. | 232 км/ч | 4.9, 5.5* л/100 км. |
325d(197 к.с.) | 7.3, 7.5* сек. | 238 км/ч | 6.4, 6.9* л/100 км. |
330d(231 к.с.) | 6.6, 6.7* сек. | 250 км/ч | 6.1, 6.6* л/100 км. |
335d(286 к.с.) | 6.1 сек. | 250 км/ч | 6.7 л/100 км. |
* - с автоматична скоростна кутия |