Новата "Мерива" изненадва с хитроумни решения

Втората генерация на модела пленява с визия и функционалност



По-голяма, по-красива и далеч по-функционална, накратко това отличава втората генерация на "Опел Мерива" от първата, която също си спечели много фенове. Един поглед към компактното ванче е достатъчен, за да го причислим към новите модели на "Опел", като и тук (след "Инсигния" и "Астра") дизайнерският елемент "стилизирано крило" присъства сериозно.


Ако предната генерация на "Мерива" може да се опише като безлична, но функционална кутийка на колела, то новата е далеч по-красива, а вътрешното пространство е още по-добре оползотворено. Тук е моментът да отбележа, че колата е пораснала значително. "Мерива" е прибавила цели 24 сантиметра към дължината си (вече 4.29 м), 11 към ширината (до 1.81 м) при запазена височина (1.62 м). По-големите размери са позволили да бъде увеличен багажният обем с 40 литра до 400 литра в нормално състояние и 1500 литра при сгънати задни седалки.


Добре дошли на борда
Първата приятна изненада идва още с отварянето на задните врати. Те се отварят по посока, обратна на движението, под ъгъл от близо 90 градуса, като осигуряват лесен достъп до задните места. Това решение (което присъства и във "Ролс Ройс Фантом" между другото) е особено удобно, когато слагате малки деца в техните седалки или ако товарите нещо обемисто в купето.

Новата "Мерива" изненадва с хитроумни решения

© Опел


Още с влизането в салона прави впечатление използването на много по-качествени материали от тези в предната генерация. Приборното табло е модерно и функционално (копие на това в "Опел Астра"), воланът е удобен и в по-високите версии с бутони за управление на аудиосистемата.




Централната конзола също е заимствана от "Астра", като лично на мен копчетата ми идват малко в повече, макар и логично групирани. Водачът седи високо и има отличен обзор, като смъкването на арматурното табло надолу увеличава допълнително зрителното поле.


Негово величество пътникът
Креслата отзад са три отделни, могат да се движат напред и назад, а наклонът на облегалките се регулира. Интересна възможност е при сгъването на облегалката на средната седалка двете странични да се приближат една към друга, като се отдалечат от вратите. Това повишава защитата на пасажерите при евентуален страничен удар.


Като опция между двете седалки може да се поръча поставка с релси, на които да се монтират подвижен подлакътник с ниша за предмети и държач за чаши. Подлакътникът между предните седалки също е подвижен и дори може лесно да се свали, като вземете намиращите се в него ценни неща с вас, когато напускате колата.


При оформянето на интериора създателите на "Мерива" са помисли почти за всичко, като автомобилът разполага с широки джобове във вратите, събиращ големи бутилки вграден калъф за слънчеви очила, място за поставяне на мобилни телефони, джобове в гърбовете на предните седалки и т.н.


Единственото, което ме изненада неприятно, беше твърде малката основна жабка, която е без осветление и не може да се заключва.


На пътя
Първите си впечатления зад волана на "Мерива" натрупах с най-мощния мотор (1.4-литров, турбо бензин със 140 к.с.). Вкаран в обороти, той придава на автомобила прилична динамика, но трудно може да ви зареди с адреналин.

Новата "Мерива" изненадва с хитроумни решения

© Опел


За спокойно семейно пътуване обаче е идеален, като индикатор на таблото сигнализира кога е добре да преминете на по-висока предавка. Следвайки съветите на колата, още при 60 км/ч се движех на шеста, като единствено при нужда от изпреварване и при изкачване на наклон се налагаше да превключвам.


По завоите към Банско "Мерива" ме изненада със стабилност на пътя, въпреки че едва ли много от собствениците й биха изпробвали точно тези нейни качества. В крайна сметка бордовият компютър отчете разход от 8.5 л/100 км, напълно поносим предвид факта, че карах колата в близо 40-градусова жега, а педалът на газта често се оказваше залепен за пода.


Пробвах и дизела с мощност 100 к.с. в комбинация с автоматична шестстепенна трансмисия, който също ми се понрави със спокойната си работа, добрата динамика и приличния разход (6.5 л/100 км). Скоростната кутия превключва предавките доста адекватно, като на практика не използвах възможността за ръчната им смяна.


Цени и оборудване
Като цяло при "Опел Мерива" изборът е между три бензинови и четири дизелови мотора. Нивата на изпълнение са три, като още в базовото има пълен пакет системи за сигурност (включително стабилизираща програма и контрол на сцеплението), две въздушни възглавници, централно заключване, електрически предни прозорци и огледала и др.


Цените на "Мерива" започват от 27 775 лева с ДДС за версията с 1.4-литров бензинов мотор с мощност 100 к.с. Най-скъпата модификация струва 39 975 лв.

Това е "Опел Мерива"
дължина височина ширина междуосие
4.29 м. 1.61 м. 1.81 м. 2.65 м.
двигатели ускорение 0-100 км/ч максимална скорост комбиниран разход
1.4 (100 к.с.) 13.9 сек. 177 км/ч. 6.1 л/100 км.
1.4 турбо (120 к.с.) 11.5 сек. 188 км/ч. 6.1 л/100 км.
1.4 турбо (140 к.с.) 10.3 сек. 196 км/ч 6.7 л/100 км.
1.3 дизел (75 к.с.) 16.9 сек. 160 км/ч 4.9 л/100 км.
1.7 дизел (100 к.с.) 13.9* сек. 172 км/ч. 6.4* л/100 км.
1.7 дизел (110 к.с.) 11.8 сек. 182 км/ч. 5.2 л/100 км.
1.7 дизел (130 к.с.) 9.9 сек. 196 км/ч 5.2 л/100 км.
* - за версиите с автоматична трансмисия

Коментари (4)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на ICO 77
    ICO 77
    Рейтинг: 458 Неутрално

    И какво ще стане ако някой отвори някоя от задните врати в движение ! ! !

    Момчета, казва се стиропор, стерео-пор е животно пеещо на два гласa...
  2. 2 Профил на Genata
    Genata
    Рейтинг: 571 Неутрално

    Единственото което ми хареса в този автомобил е снимка10

    просто не е мой тип

  3. 3 Профил на kKk
    kKk
    Рейтинг: 740 Неутрално

    christo77, същото което става и с Ролс Ройс Фантом - просто не могат да се отворят в движение.

    And was Jerusalem builded here, Among these dark Satanic Mills?
  4. 4 Профил на barbalej
    barbalej
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Доста приличен и функционален семеен автомобил. Бих казал даже че е красива (като за Опел ))).Цената е в рамките на допустимото. Тази кола със сигурност няма да се хареса на хора каращи БМВ и Мерцедес )), което не значи, че не става....





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK