Изложението в Париж поставя началото на електрическата ера

На автосалона могат да се видят масови модели на ток, които излизат на пазара до дни

"Рено Флуанс" ще е първият серийно произвеждан електрически седан



Екологичните технологии за задвижване са във фокуса на автомобилните салони по света от няколко години насам. Според специалистите обаче именно откриващото се днес изложение в Париж поставя началото на електрическата ера в автомобилната индустрия. Причината за това е, че ако доскоро колите на ток бяха футуристични, екзотични разработки с неясно бъдеще, то във френската столица ще видим модели, които съвсем скоро ще се появят на пазара. Нещо повече, те имат амбициите да се превърнат в масови автомобили, истинска алтернатива на колите с традиционни двигатели. Днес ще ви покажем кои са тези модели и как виждат производителите бъдещето на електромобилите.
Пионерът

Японският производител "Мицубиши" представи на изложението в Париж европейската версия на своя електромобил i-MiEV. В Япония колата се предлага от 1 юли 2009 г. Продажбите на модела ще започнат от декември тази година в 14 европейски страни, сред които Франция, Великобритания, Германия и др.


В Европа цените на i-MiEV ще варират между 33 000 и 35 000 евро в зависимост от страната. В държавите, където има финансови стимули за покупката на екологични модели, сумата ще падне под 30 000 евро.

До края на 2011 г. "Мицубиши" i-MiEV ще достигне до всички пазари на Стария континент

© Мицубищи

До края на 2011 г. "Мицубиши" i-MiEV ще достигне до всички пазари на Стария континент


В сравнение с японската версия на i-MiEV европейската има различен дизайн на някои елементи, предлага по-голям комфорт и по-високо ниво на безопасност. Моделът на "Мицубиши" се задвижва от електромотор с мощност 66 к.с. и максимален въртящ момент 180 Нм. С едно зареждане на литиево-йонните батерии колата изминава 150 км. На станции за бърз заряд пълният капацитет на акумулаторите се възстановява за 30 минути, а от традиционната ел. инсталация - за 7 часа.


Клонингите
Идентични характеристики, но малко по-различна визия, предлагат и двата клонинга на i-MiEV – "Пежо Йон" и "Ситроен С-Зиро", серийните модели на които също ще бъдат показани в Париж. В Европа моделът на "Пежо" ще се предлага на лизинг за пет години при вноска 499 евро месечно, като цената включва автомобилът и батерията, текущи прегледи и поддръжка в продължение на 5 години или 50 000 км. Разчетите на производителя сочат, че стойността на експлоатационните разходи на "Йон" във Франция между 1.50 и 2.00 евро на 100 км. Това е около една четвърт от цената за най-икономичните коли с традиционен двигател.




В "Пежо - Ситроен" (PSA) работят и по нова форма на лизинг, включваща дори безплатно гориво за пътувания, които не могат да се изпълнят с едно зареждане на акумулаторите на колите на ток. За да използват промоцията с безплатното гориво обаче, ползващите електромобила ще трябва да имат и кола с традиционен двигател от същата марка. В този ход на французите има логика, тъй като един от основните недостатъци на електромобилите е ограниченото разстояние, което преминават с един заряд на батериите.


Седан и лекотоварен модел от "Рено"
Алиансът "Рено - Нисан" инвестира 4 млрд. евро в електромобили и в Париж ще видим и първите готови за европейския пазар продукти. Още в началото на следващата година започват първите доставки на седана "Рено Флуанс Z.E. Автомобилът е дълъг 4.75 м, или с 13 см повече от версиите с двигател с вътрешно горене. Това се е наложило, за да могат батериите да бъдат разположени зад задните седалки, като остане и прилично място за багаж (над 300 литра).


"Флуанс Z.E." разчита на електромотор с максимална мощност 94 к.с. и въртящ момент 226 Нм. Максималната скорост на първия сериен електрически седан е ограничена на 135 км/ч. Батериите могат да осигурят автономност от 160 километра, като се зареждат от стандартна електроинсталация (220 волта) за осем часа, а от станции за бърз заряд (400 волта) - за около тридесет минути. Предвидена е възможността за смяна на изтощените акумулатори със заредени на специални пунктове, като процедурата отнема не повече от три минути.


В началото на лятото на 2011 г. на пазара пък излиза "Рено Канго експрес Z.E. Електрическият лекотоварен автомобил запазва товарния обем на обикновените версии на модела (между 3 и 3.5 кубични метра) и товароносимост (до 650 кг). Електромоторът на "Канго Z.E." е с мощност 60 конски сили и максимален въртящ 226 Нм.

Рено Канго Експрес Z.E

© Рено

Рено Канго Експрес Z.E


С пълни батерии ванът може да измине до 160 километра, което в зависимост от страната би струвало между 1 и 2 евро. Зареждането на литиево-йонните акумулатори може да се извърши само от нормална инсталация (220 волта) за около осем часа. Цената на "Канго Експрес Z.E." ще е 20 000 евро, като в повечето европейски страни ще ползва данъчни облекчения от около 5000 евро заради своята екологичност.


Стратегията на "Рено" предвижда двата модела да могат както да се купят, така и да се наемат. Батериите обаче остават собственост на компанията и ще се ползват срещу определен абонамент, като при "Канго" той е 72 евро месечно. Така тяхната цена не се включва в тази на колата и нейната стойност става сходна с тази на дизеловите версии на двата модела. От "Рено" очакват да продадат около 200 000 коли от двата електрически модела през следващите шест години.


Конкурентът от САЩ
Няколко седмици след пазарната му премиера в САЩ в Париж ще може да се види и серийният електромобил "Шевролет Волт", който ще се появи в Европа в средата на следващата година. За разлика от представените дотук модели той разполага и с малък двигател с вътрешно горене, който работи като генератор и осигурява, ток след като акумулаторите се изтощят. Само на ток "Волт" може да измине до 60 километра, а с включването на бензиновия мотор пробегът се удължава до над 500 километра.


Електромоторът с мощност 150 к.с. осигурява ускорение до 100 км/ч за девет секунди, а максималната скорост е 161 км/ч. В купето на хечбека има място за четирима пасажери, а багажният обем е 300 литра. Данни за цената на "Шевролет Волт" в Европа няма, но в САЩ най-евтината модификация струва 41 000 долара.



Най-оптимистичните прогнози са за 9 млн. продажби годишно
До 2020 г. в света ще се продават 2 млн. електромобила годишно, сочат прогнози а J.D.Power Automotive Forecasting. Според анализаторите от банката HSBC те ще бъдат 9 млн. За сравнение - през миналата година в цял свят бяха продадени 61 млн. автомобила с двигатели с вътрешно горене и едва 5000 електрически.

+ на www.dnevnik.bg/skorost всеки ден новини от автосалона




Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (12)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на ial
    ial
    Рейтинг: 483 Неутрално

    Електрическата ера ще започне 2012-2013, когато почти всички ще предлагат серийни хибриди и електрически автомобили, цените ще са по- поносими и ще има станции за зареждане в големите европейски градове.

    А кога в БГ ще се стимулират такива автомобили е въпрос с голяма неизвестна към министръ-председателя.

  2. 2 Профил на gLalev
    gLalev
    Рейтинг: 461 Весело

    Представям си разговор в някой офис след 10 години примерно:
    "Абе, колеги някой да има случайно зарядно за Рено, че моето си го забравих в къщи"

  3. 3 Профил на Димитър Димитров
    Димитър Димитров
    Рейтинг: 1425 Неутрално

    Истинската електрическа ера ще настъпи, когато Стив Джобс се заеме с електромобилите.

  4. 4 Профил на hhss
    hhss
    Рейтинг: 8 Неутрално

    аз пък си представям убийствени сметки за ток. Нали сега мислят зарядно за 1 час да се зарежда автомобила, ама никой не казва че това ще е поне 20кв! Пък един бойлер е 2 кв средно!
    Сега като умножиш това по 1 млн автомобила става ела че ми трябваш! То и първите автомобили които са били на бензин са били "харабежни" и са си викали - брачед дай 50 кила, ама сега?!
    Това стане ли масово, няма да ни стигне тока дори от Белене, трябва да се мисли за Белене 2 вече , иначе ще се наложи да внасяме

  5. 5 Профил на Opsss
    Opsss
    Рейтинг: 515 Неутрално

    А не! Тая работа няма да стане. Един файтон ще ми върши доста по-добра работа. Може и каляска. Ще му треперя аз на това, кога ще му свърши батерията. Трябва да минат поне 15 г. за да се изчака първата по-сериозна вълна секънд хенд електромобили за да започне по сериозен процес на подмяна на МПСта в БГ. Каруците ще излезнат отново на мода. Дали да не спретна една магареферма на ранчото? Като оставим простотиите на страна, въпроса е що ке правиме с транспортирането на товари. А?! Хъм...как Ви хванах неподготвени. Има ли разработка на товарен електромобил? Нямаааааа....и какво правиме с транспортните коридори. Какво ще транспортираме по тях? Джиткаме с ролери, нали. И тук магарефермата на Упссс ще бъде в състояние да задоволи нуждите на малкия и среден бизнес от двигателна сила и транспортни средства. Отивам да разчетая едно цехче за каручки за да затворя цикъла. Инвеститори? Смейте се, смейте се....

  6. 6 Профил на qjtemikyraaaa
    qjtemikyraaaa
    Рейтинг: 0 Неутрално

    Opsss прибирай се в пещерата че замириса на луканка, ако ме разбираш...

  7. 7 Профил на 100 Рублей за Доллар
    100 Рублей за Доллар
    Рейтинг: 1106 Весело

    Електрическата баничарка надмина по глупост и Тойота ПриМус, дано навлизането на електромобилите се забави с 5-10г и френската автииндустрия най-накрая отмре. Все пак на франсетата това им е останало, надежда за провив с елекромобилите и Дачия - ХАХА. Останалите автомобилопроизводители никак не се напъват да минат на ток , все пак ако в това имаше смисъл Дженерал Електрик щеше да купи Дженерал мотърс преди 2г

    Жуеш нагло ть1 хамон... Ах, как видно что шпион...!
  8. 8 Профил на ARRI
    ARRI
    Рейтинг: 1416 Весело

    Веднага да започне изграждането на АЕЦ Белене . За вас лъжа , ама за мен истина , след две три години , ще изпитваме остра нужда от ток . Козлодуй , вече няма да ни задоволява потребностите .

    Плащат ми от швейцарското посолство да пропагандирам ПРЯКАТА ДЕМОКРАЦИЯ ! Признавам, че трол-я в тяхна полза с/у 5 франка на пост!
  9. 9 Профил на Petko Dourmana
    Petko Dourmana
    Рейтинг: 1416 Неутрално

    След субсидията (мисля 5000 паунда на кола) цените на Рено в Англия ще бъдат съвсем приемливи.
    За зареждане в дома е необходима допълнителна система, която струва около 1000 паунда и чрез нея компанията се надява да се включи и в пазара на електроенергия...
    Зареждането нощем ще помогне на електрокомпаниите да балансират доставките на ток и ще уплътни използването на вятърни паркове.
    Както с Дачия, така и с електрическите автомобили от Рено са си направили много добре сметката.
    Дано да повторят успеха си и да изтеглят европейското автомобилостроене напред в бъдещето

  10. 10 Профил на Petko Dourmana
    Petko Dourmana
    Рейтинг: 1416 Неутрално

    Проблема на атомните електроцентрали е, че не са гъвкави и за пиковите часове на потребление трябва да се поддържат много ВЕЦове и ТЕЦове ...
    Нощното зареждане на автомобилните батерии ще работи като гигантски акумулатор, които ще използва електроенергията произведена в нощните часове на ниско потребление.

  11. 11 Профил на epoc
    epoc
    Рейтинг: 1416 Неутрално

    До коментар [#10] от "dourmana":

    Да бе.....Проблема е на вятърните и слънчевите централи, една атмона централа може да изкара колкото мощност поискаш от нея във всеки един момент. Това че ние спонсорираме тецовете и вецовете е съвсем друга история.

    Икономедия се превърна в трибуна на тролове ЗА и ПРОТИВ правителството. Очевидно е, че няма какво да се говори или коментира с такива драскачи....
  12. 12 Профил на Реконструктор
    Реконструктор
    Рейтинг: 740 Неутрално

    Много са модерни и всички им се възхищават, само защо никой не ги купува?...

    И не правильно думать, что есть чьим-то богом обещанный рай




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK