Електромобилът "Нисан Лийф" ще струва 30 000 евро



В европейските страни, в които има финансови стимули за екологичните коли, електромобилът "Нисан Лийф" ще струва около 30 000 евро, съобщиха от компанията производител. Тя е почти еднаква с тази на триото "Пежо Йон", "Ситроен С-Зеро" и "Мицубиши iMiEV, които на практика са една и съща кола, при това много по-малка от нисана.


Дилърите на "Нисан" приемат поръчки от юни тази година, но първите доставки ще са факт най-рано през лятото на следващата година. "Лийф" ще може да се вземе и на лизинг за три години, като подробностите за него не бяха оповестени.


Дългият 4.44 метра електромобил е петместен и разполага с багажник с обем от 330 литра. Колата тежи 1600 кг и се задвижва от електромотор с мощност 109 к.с.




Той може да ускори "Нисан Лийф" до 100 км/ч за 11.9 секунди, а максималната скорост е 144 км/ч. Батериите на електромобила са литиево-йонни и гарантират изминаването на до 160 километра. Зареждането им отнеме до 10 часа от стандартна електрическа инсталация и 30 минути на станции за бърз заряд. В зависимост от цената на електроенергията в Запада Европа изминаването на 160-те километра им ще струва между 1.44 и 3.29 евро.


"Лийф" има петгодишна гаранция на основните възли и агрегати, като според "Нисан" животът на батериите е поне 10 години. Автомобилът се прави в Япония, но се обмисля започване на неговото производство и в САЩ, където търсенето е голямо.


Заради изключително тихата работа на електромотора от "Нисан" са решили да монтират високоговорител, който генерира бръмчене при движение с до 30 км/ч. Задействането на системата става с бутон на приборното табло, като шумът не се чува в купето.

Ключови думи към статията:

Коментари (36)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Waldemaar
    Waldemaar
    Рейтинг: 221 Неутрално

    Интересно предложение, но 30к € за електроавтомобил, тежащ 1,6 тона и само 109к.с....? Като цяло 160км за по-малко от 6,6лв звучи блазнещо!

    Какво тук значи някаква си личност?!
  2. 2 Профил на ebter
    ebter
    Рейтинг: 1341 Неутрално

    Добре, бъдещето е в тази технология!!! Сигурен съм 100% в това!!!Лека полека ще изместят ДВГ автомобилите! Въпреки шикалкавенето на "петролните милиардери"!!!Просто нямат изход!!!Но нека поживеем, пък ...ще видим!!!

  3. 3 Профил на bruno
    bruno
    Рейтинг: 8 Весело

    ебтер, петролните милиардери не шикалкавят те си взимат тяхното и ще продължат да го правят, вероятно докато сме живи. че и след това

    а лийф има ускорение от 0-100 за около 7 сек., което я прави доста динамична за кола със 109 к.с. и 1600 кг, както правилно е забелязал владо.

    единствено може да се съжалява, за това че тази кола е твърде далеч от българския пазар...

    http://www.bgautoblog.com/
  4. 4 Профил на БМЗ
    БМЗ
    Рейтинг: 1454 Неутрално

    Ей, не се научиха японците на дизайн!

    Предпочитам Волт пред тая сапунерка.

    Апокалипсисът апокалиптичен
  5. 5 Профил на tsekata
    tsekata
    Рейтинг: 648 Весело

    дизайна пак трепе - нещо между сапуниера и настъпена жаба.. но това е въпреки всичко революционен автомобил!

  6. 6 Профил на nehaen
    nehaen
    Рейтинг: 387 Весело

    Всичко е много хубаво, ама стази кола не могат да те спрат за превишена скорост!!!! В БГ няма да се котира

  7. 7 Профил на mumi
    mumi
    Рейтинг: 464 Неутрално

    Според мен проблемът на автомобилите не е в това, че е скъпо горивото, а в това, че е скъпа инфраструктурата за тях - пътища, паркинги, мостове, почисване от снега през зимата, пътна администрация, кат и пр. За да изградят и поддържат тази инфраструктура, държавите набират средствата като облагат с данъци горивата и често злоупотрубяват като използват събраните от горивата данъци и за други цели - например за изплащане на пенсии - у нас например държавата субсидира значителна част от бюджета на НОИ. Така че вълкът си мени козината, но нрава - не. Истински технологичен пробив би имало ако се избрети превозно средство на въздушна възглавница. Това превозно средство няма да се нуждае от скъпа поддръжка на пътища, от гуми, от ремонт на ходова част, от реглаж на предница и няма да хаби енергия от съпротивлението със земната повърхност.

  8. 8 Профил на DFGeneer
    DFGeneer
    Рейтинг: 221 Неутрално

    Е, съвсем скоро производителите няма да се надпреварват кой по-мощен двигател има, а кой има по-голяма батерия.

    Дизайнът на Лийф е ужасен, но това е така с точно определена цел - никой няма да го бърка с друг автомобил.

  9. 9 Профил на sdafcef
    sdafcef
    Рейтинг: 381 Неутрално

    Тя е почти еднаква с тази на триото (.......) които на практика са една и съща кола, при това много по-малка от нисана.
    ------------------
    Последно еднаква ли е или не?

  10. 10 Профил на 5ar
    5ar
    Рейтинг: 434 Неутрално

    София- Варна зареждаш 3 пъти (ако има станция де) и всеки път чакаш по половин час да се заредиш (ако няма опашка де ). Браво купувам поне 4-5 нисанчета

  11. 11 Профил на Предраг Джукич
    Предраг Джукич
    Рейтинг: 587 Неутрално

    в този клас смарт нямат конкуренция

    тенкю пийпъл! Да живей масонската ложа
  12. 12 Профил на Технолог
    Технолог
    Рейтинг: 567 Неутрално

    Колите с ДВГ и ел. двигатели имат много различни преимущества и недостатъци. Например при ДВГ има отделена топлина в излишък, така че парното през зимата не харчи допълнително. Вероятно електрическите коли ще трябва да са с добра дограма, че иначе батерията ще заминава бързо.

    Може би в следващите години електрическите коли ще се спонсорират от правителствата, обаче когато станат масови ще им сложат солиден акциз, за да има пари за пътища.

    Засега бих си купил такава кола само за из града.

  13. 13 Профил на therealhahaha
    therealhahaha
    Рейтинг: 381 Неутрално

    Защо не е 20,000 евро? В САЩ се продава за 30,000 $, а и ти дават 7,500$ такс кредит, тоест става 22,500$. Нали в Европа са за алтернативна енергия??? 22,500$=16,000 евро.....ЗАЩО??!!!??

  14. 14 Профил на Todor Tanev
    Todor Tanev
    Рейтинг: 515 Неутрално

    До коментар [#10] от "5ar":

    Дори доста оптимистично, това с половиния час е само при условие, че има високоволтова зареждаща станция и само при условие, че тя е свободна. Освен това тя зарежда за половин час батерията на електромобила до около 80% SoC, но за да се зареди до 100% й трябват още около 2 часа, което сваля значително пробега.
    Ако все още има неразочаровани този пробег от 160 км е при в идеални метеорологични условия, пълен капацитет на батерията и градски условия на шофиране /чести спирания и тръгвания и скорост до около 50 км/ч /. При магистрална скорост надали ще пробяга повече от 80 км.

  15. 15 Профил на Todor Tanev
    Todor Tanev
    Рейтинг: 515 Неутрално

    До коментар [#13] от "therealhahaha":

    Това и мен винаги ме е озадачавало. Все пак това са возила произведени в Япония и отговарящи на всички изисквания за безопасност /вероятно по-строги дори от европейските/. Ще дам за пример Тесла Родстер /нищо че е в съвсем друг клас/, там струва 108000$, тук обаче ще е 100000 евро, като май дори тази сума не включва VAT.
    И само мъничка поправка, въпреки че не съм сигурен в истинноста й - има разлика м/у т.н. такс кредит и in-rebate, реално тази цена ти я спестяват при покупката, но тя така или иначе се заплаща впоследствие, не се спестява на потребителя.

  16. 16 Профил на Jay Gould
    Jay Gould
    Рейтинг: 328 Неутрално

    Много пари, за една ламарина с батерия и електромотор.

    Колата тежи 1600 кг. и се задвижва от електромотор с мощност 109 к.с. Той може да ускори "Нисан Лийф" до 100 км/ч за 11.9 секунди, а максималната скорост е 144 км/ч. Батериите на електромобила са литиево-йонни и гарантирант изминаването на до 160 километра.

    Тия вместо да направят нещо ново слагат двигател от пералня на нормална кола.

    investments.dir.bg
  17. 17 Профил на Todor Tanev
    Todor Tanev
    Рейтинг: 515 Неутрално

    ' "Лийф" има пет годишна гаранция на основните възли и агрегати, като според "Нисан" животът на батериите е поне 10 години. '
    Както каза един учен в коментарите под статия, в която се твърдеше същото - "Нека покажат каква гаранция ще дадат на батерията, чак тогава ще вярвам на твърдения като горепосоченото"
    Реално Нисан вече беше бойкотиран веднъж от Тесла, че използва твърде несъвършен метод за охлаждане на батериите, съкращаващ живота им значително.
    При всички модели на Тесла и Шевролет Волт /Опел Ампера/ охлаждането е или ще бъде с воден кръг и при необходимост може да отоплява Li-Ion батериите поддържайки ги в най-добрия температурен диапазон за оптималната им работа. Това води до постигане на максимален пробег значително по-висок от този на въздушно охладени батерии. Ако разликата в пробега е например 10% то въпросния Нисан при изминал вместо максимум 160 км около 176. Не е чак толкова впечатляващо, но ако направим сметката за 8 години работа или 160 хил. км пробег на батериите /по спецификацията на производителя за максимален пробег на батерията/, разликата би била доста сериозна - 176 хил. км.

  18. 18 Профил на DareDebil
    DareDebil
    Рейтинг: 754 Неутрално

    До коментар [#16] от "Jay Gould":

    ти на какъв ток ползваш вашата пералня дето е с двигател 80 кВт?

    Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.
  19. 19 Профил на DareDebil
    DareDebil
    Рейтинг: 754 Неутрално

    До коментар [#12] от "Технолог":

    да, наистина, огромно преимущество е 80% от енергията съдържаща се в горивото да се отделя като излишна топлина, която трябва да се махне от двигателя, просто невероятно. И зимата можело да се ползва парно, ей само за тези 2-3 месеца в които се ползва парно си заслужава колата да има ДВГ, нищо че лятото тая топлина няма да ти трябва. Това че електрическите нагреватели имат към 99% ефективност няма значение, да не говорим че на таблото на колата има информация колко енергия използва климатика и колко ще се увеличи пробега ако се изключи. Коя кола с ДВГ дава информация с колко ще се увеличи пробега ако се изключи климатика през лятото (а климатика си качва разхода и то осезаемо)? Май никоя...

    Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.
  20. 20 Профил на 100 Рублей за Доллар
    100 Рублей за Доллар
    Рейтинг: 1055 Неутрално

    До коментар [#19] от "DareDebil":

    Коя кола с ДВГ дава информация с колко ще се увеличи пробега ако се изключи климатика през лятото (а климатика си качва разхода и то осезаемо)? Май никоя...

    всяка кола с така наречения "компютър", т.е. почти всека модел произведен след 2005та дава тази информация. Електормобилите в сегашният им вариат са безмислени и ужасно нееколкогични. Който иска да се прави на еко да си купи малък автомобил с малък дизелов двигател.

    Жуеш нагло ть1 хамон... Ах, как видно что шпион...!
  21. 21 Профил на DareDebil
    DareDebil
    Рейтинг: 754 Неутрално

    До коментар [#20] от "spas27":

    всяка кола ти дава колко ще изминеш с останалото гориво в резервоара, но това е една средна стойност, като взима разхода от последните няколко километра и изчислява на негова база. Ако ти е включен климатика, никъде няма индикация "ако го изключите ще може да изминете още 5 км", трябва да го изключиш и да продължиш да караш по АБСОЛЮТНО същия начин, както през времето когато компютъра е измервал колко гори двигателя преди това, и евентуално може да ти даде някаква промяна.

    Компютъра в електромобила знае във всеки един момент колко киловата отиват към двигателя и колко към другите системи... и го показва в реално време. Електромобилите в сегашния им вариант са същите като тези в близко бъдеще (до 5 години) само че са доста по-скъпи, заради батерията. Това че са безмислени за теб, не значи че е така за всички, и при тези цени ще се намерят хора които да си ги купят, особено нисана, не само защото искат да се правят на еко, а защото покрива напълно дневните им нужди за пробег и не искат да пращат пари за петрол към близкия изток.

    Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.
  22. 22 Профил на VitaminX
    VitaminX
    Рейтинг: 541 Неутрално

    До коментар [#10] от "5ar":

    Ами според мен в такива ситуации го качваш на платформа за коли на влака. Имаше ги допреди 10-тина години, пък и защо да караш 500 km?

    Missão dada é missão cumprida!
  23. 23 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3179 Неутрално

    До коментар [#20] от "spas27":

    "Който иска да се прави на еко да си купи малък автомобил с малък дизелов двигател. "

    Това съвсем не е така. Дори и бензинов хибрид да си купиш, той е 30-40% по ефективен от дизеловият мотор на градско и към 60% от съпоставима кола с бензинов двигател. Нищо, че с батерията на една хибридна кола изминаваш само 1.5 километра на ток. Само от оптимизацията на работата на бензиновият мотор получаваш пълно изплащане на направените разходи за около 3-4 години.

    И това е само едната страна на медала, дизеловият мотор отделно от въглеродният двуокис отделя азотни окиси отговорни за киселинният дъжд и микрочастици отговорни за астмата и раковите заболявания.

    А за електрическата кола, кое производство замърсява би ли уточнил? Аз бих ти казал, че в електрическа кола използваш 1/5 от енергията за да постигнеш същият резултат. Плюс това в една електрическа кола има само няколко движести се части. Кое се произвежда по- лесно. Няколко или няколко стотин части?

    Плюс това ДВГ иаисква регулярна смяна на течности, които също замърсяват околната среда, електрическата кола почти не се нуждае от поддръжка.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  24. 24 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3179 Неутрално

    Нисан Лийф и Митсубиши IMIEV имат въздушно охлаждане на батериите, което е несъвършено и до някаква степен първобитно. Тесла са абсолютно прави да критикуват Нисан и Митсубиши за това решение. Дори има предвиждания, че Нисан ще фиксне този недостатък в модела произвеждан от 2012 година. Все пак Тесла е производителят с най- много опит в батериите и електрическите коли. Тесла е производителят който прави батериите за електрическият Смарт на Мерцедес и електрическата Тойота RAV 4 на Тойота.

    2012 година ще излезнат други два модела, които ще са снабдени с течно охлаждане и отопление на батерията.

    Първият модел, който се знае, че със сигурност ще излезе е Форд Фокус EV. Началото на 2011 ограничен брой между 10 и 20 хиляди и пълно производство през 2012. Като производствена бройка средното между Лийф (20000) и Волт (10000). Също като Нисан Лийф Фокус- а разполага с 24 киловатчаса батерия.

    Вторият модел ще бъде произведен от GMC вероятно под марката Шевролет. Това няма да е Волт, а нова напълно електрическа кола. Това което я отличава от останалите е по- голямата батерия- 31 киловатчаса. Това ще направи възможно тази кола лесно да изминава по 200 километра сравнено с 160 на останалите. Ще бъде вероятно напълно електрически Волт без бензиновият мотор или електрически Круз. GMC вече има тестова флота от 150 автомобила в Южна Корея.

    И моделът на Форд и моделът на GMC са в толкова напреднало състояние, че в 5- 10 месеца вероятно ще видим серийното им производство.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  25. 25 Профил на kKk
    kKk
    Рейтинг: 747 Неутрално

    Prices for the 2011 Nissan LEAF will start at $32,780 but with a federal tax-credit you can get the LEAF for as low as $25,280, or for a lease payment of $349 a month.
    Защо е 30,000Евро след като в САЩ го продават за $25К. Дори и без такс кредита от правителството пак е $32К срещу €32К. нещо не мога да я развера ценовата им политика.

    And was Jerusalem builded here, Among these dark Satanic Mills?
  26. 26 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3179 Неутрално

    До коментар [#25] от "kKk":

    kKk, отделно федералният кредит в размер от $7500 щатът Калифорния ще ти върне $5000 отгоре. Така че, ако си вземеш електрическа кола в Калифорния кумулативният ти кредит ще бъде $12500. Нисан Лийф ще ти струва в крайна сметка около $20000. Доколкото знам кредитът в Калифорния е само за ZEV (Zero- Emissions Vehicle). Шевролет Волт не квалифицира за калифорнийският кредит. Но Форд Фокус EV и вероятно Шевролет Круз EV ще квалифицират.

    Доколкото знам най- големият кредит за електрическа кола е на щата Колорадо, около $8000 над федералният. Орегон дава $3000 за закупуване на електрическа кола.

    В САЩ през 2011 електрически коли ще се предлагат само в 5 щата, национално от 2012.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  27. 27 Профил на kKk
    kKk
    Рейтинг: 747 Неутрално

    Realist, не е много правилно да сравняваш бензинов с дизелов двигател. Дизеловото гориво е минимум 30% по-високо калорично от бензина. По-лесно е да наравиш икономичен дизеков мотор отколкото бензинов хибрид. Освен това този спор (бензин/дизел) е адски объркан в Европа поради огромните субсидии на дизела. Всеки който се съмнява в това нека провери колко литра Нафта и колко литра бензин излизат от единица пертол. Нафтата трябва да е около 30% по-скъпа от бензина. Ако се махнат субсидиите ще се окаже че в пари на километър бензиновия мотор е малко по-ефективен.
    Що се отнася до хибридите ... подхода на Волт не е лош. Имаш малък ДВГ за зареждане на батериите при нужда. Поне докъто се развие повече инфраструктурата. Четох някъде за малък газов генератор който да замести ДВГто в тази схема. Не знам дали знаеш - повечето генератори за ток по частни и обществени сгради в САЩ всъщност работят на природен газ. Не можах да схвана точно какъв е двигателя но не е типичен бензинов приспособен на газ. Нещо съвсем различно е.

    And was Jerusalem builded here, Among these dark Satanic Mills?
  28. 28 Профил на kKk
    kKk
    Рейтинг: 747 Неутрално

    Realist, изчислявах че ако карам Ел Мобил за моя къмют - около 20+20 мили ще ми излиза 5 пъти по-евтино. Но нещо не мога още да се настроя за тази вълна. Адски ме кефи бензиновия мотор. Мисля че още няколко години мога да си позволя да "пилея" енергия. До 2002 карах само V8 ...знаех си че тази мандра ще свърши. Сега V6 са мощни колкото старите V8 ... но не е същото нали. Рано или късно ще минем на електрички но се надявам винаги да имам достатъчно пари да държа по един истински автомобил в гаража. По възможност V8. (планирам за по-късни години Cobra Factory Five w/t small block GM V8 from LS06 Corvette)

    And was Jerusalem builded here, Among these dark Satanic Mills?
  29. 29 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3179 Неутрално

    До коментар [#27] от "kKk":

    " Дизеловото гориво е минимум 30% по-високо калорично от бензина. "

    И не само това, за производство на единица дизелово гориво се използва повече нефт, макар и технологията на производство да е по- проста сравнена с бензина. Точно и затова в САЩ разликата между бензина и дизела е забележима и дизеловото гориво е по- скъпо от бензина. Не е само еко- таксата която прави разликата. За по- евтиният дизелов мотор съм съгласен, че сравнен с хибрида допълнителните разходи по купуването са двойно по- малки. Но самият хибрид сам по себе си е най- ефективен когато се използва в старт- стоп режим и на градско каране. От личен опит знам, горд притежател съм на Форд Ескейп хибрид, който кара най- вече жена ми, която кара 90% на градско. 5.5- 6 литра на 100 на градско е постижение и за най- малкият дизел, което за двутонното SUV е нещо абсолютно нормално. Пък и ако добавиш катализатора на урея за дизеловият двигател, който се изисква почти навсякъде в САЩ и цената може да стане почти изравнена.

    Аз лично съм си харесал чисто електрична кола- вероятно Фокус или Круз. На мен пътуването на ден е 80 мили и ще ми е напълно достатъчно. EV за втора или трета кола естествено.

    Волт го поставям на второ място след електрическите коли заради по- високата цена. И все пак не бих се замислил да си купя Волт, ако това ми беше първа кола. При две и повече коли нещата се променят в полза на електрическата.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  30. 30 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3179 Неутрално

    До коментар [#28] от "kKk":

    Електрическият мотор е като V8. Шевролет Круз EV се очаква да е с ускорение 7-8 секунди. И имай в предвид, че парите с които всеки от нас купува горивото отлитат от Европа и САЩ в някой от най- неприятните режими, които съвременият свят познава- Венецуела, Русия, Иран, Саудитска Арабия. И в крайна сметка това преразпределяне на средства се трансформира в политическо влияние на диктатори и диктатури от което и България си пати. В смисъл проблемът не е само в и изтичането на капитали, загубата на работни места, екологията или каквото и да е друго.

    А от друга страна със закупуването на електрически автомобил всеки от нас ще спомогне за утвърждаването на една нова технология. Електричеството може да се произвежда на практика от всичко. И производството му винаги е локално.

    Всъщност исках да обясня моите подбуди да закупя електрическа кола. Не бих искал да ангажирам никой от останалите с мнението си.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  31. 31 Профил на БМЗ
    БМЗ
    Рейтинг: 1454 Неутрално

    До коментар [#28] от "kKk":

    Време е американците да се вземете малко в ръце и да не пилеете енергия с тия "лапачи на бензин". Евтиния петрол свърши.

    А що се отнася до цената, наистина е дразнещо да са изравнени цените в евро и в долари. Отнася се и до други стоки, например iPad. Не мога да си обясня как става тоя номер, подозирам, че има всякакви такси и таксички.

    Апокалипсисът апокалиптичен
  32. 32 Профил на DareDebil
    DareDebil
    Рейтинг: 754 Неутрално

    Всеки който се съмнява в това нека провери колко литра Нафта и колко литра бензин излизат от единица пертол. Нафтата трябва да е около 30% по-скъпа от бензина.

    нафтата не "трябва" да е по-скъпа от нищо, в петрола съдържанието на въглеводороди е такова че нафтата е по-лесна за рафиниране, и няма никакъв начин от един барел петрол да се получи само нафта или само бензин. Или поне няма да е икономически изгодно. Даже и всички в европа да минат на малолитражни бензинови коли (те и без това доста са такива), всичката тая нафта ще остане излишна. Така че цената си е такава каквато е, не само заради субсидиите. В англия дизела мина бензина май, но дизели все още се продават и то добре.

    Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.
  33. 33 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 648 Неутрално

    За да карам подобна електричка трябва:

    1. 1км пробег да е поне 30% по евтин от автомобил с дизелово гориво. В това включвам - цена на гориво, подръжка, такси и даннъци.
    2. Първоначалната инвестиция да не е по голяма от дизелов автомобил със същите габарити.
    3. Да има пробег от поне 400км.
    4. Да мога да я зареждам поне на 10 места например от нас до мястото ми за почивка + времето за заряд да не е повече от 10 минути включително чакането на опашката за свободен контакт.

    3 и 4 са абсолютно неизпълними към ден днешен. Тъй че докато дизела не мине 2.50 евро - ще си карам печката

  34. 34 Профил на The Stig
    The Stig
    Рейтинг: 1074 Неутрално

    Зелената идея, електрическите двигатели и въобще еко настроенията са интересни тенденции и сега е модерно да бъдат харесвани и пропагандирани.
    Но колкото и да търси разумът ми така и не може да намери логична и обективна причина да хвърли 60 000 лева за автомобил, който губи по всеки показател при сравнение дори с два пъти по-евтини конкуренти и единственото му предимство е в по-малкото количество CO2.
    Да не говорим за класическата тема колко вредни емисии са отделени за производството му и транспортирането му чак от далечна Япония, рециклирането на батериите и обезценяването.
    За избора на сърцето пък въобще няма смисъл да споменавам, то се смее с пълен глас. 109 к.с. на 1600 кг тегло с ускорението на Нивата от следващия материал, 10-часов престой до контакта и въпреки това минимален пробег? Е много е яко, направо ме грабна! Характеристиките на всеки автомобил над 25 000 лв. са къде-къде по-добри и за да излезе по-скъп от Листото като поддръжка и разход на гориво трябва да отидеш с него до Луната. Два пъти.
    За 60 000 лв. има толкова по-практични автомобили, да не говорим за мощност, дизайн и емоции. Намират се и няколко блестящи спортни купета и хот хеча, които бият Нисана дори и по обем на багажника.

    Както и да е, личностни предпочитания. Все пак е важно технологиите да се развиват, а сега сме едва в началото на този процес. Към момента подобен автомобил е крайно нерентабилен, в България дори почти неизползваем. В един Шевролет Волт или Фискер Карма има много повече смисъл. Но кой знае, вероятно до няколко години палачинката ще се обърне, след като вече е модерно да караш син гейски Приус. Тогава ще си спомняме с тъга за басовия звук и мощното боботене от ауспуха, докато се "радваме" на монтирания високоговорител, който генерира бръмчене при движение с до 30 км/ч.

  35. 35 Профил на DareDebil
    DareDebil
    Рейтинг: 754 Неутрално

    До коментар [#34] от "The Stig":

    нивата се ускорява от 0 до 100 за 7 секунди!?!?!? Брех тази нива! Японските фирми произвеждат на година 20 млн автомобила, 10 млн от тях в япония, 10 зад граница, голяма част от тях се внасят в европа, особено приуса, всичките модели на лексус и мазда, мицубипи и т.н.

    Я кажи, по класическата тема, КОЛКО вредни емисии са отделени за производството му, колко се отделят при рециклирането, и ги сравни с тези отделени при производството на един аналогичен бензинов модел, ама сравни и колко бензин ще изгори за пробег 100 000 км и колко енергия е отишла за добиването, рафинирането и транспортирането на петрола необходим за бензина и колко химикали се изхвърлят на няколко хиляди километра като сменяш масла. Да не се окаже обаче че си нямаш ни най малка представа...

    Не че си спомням, но същите приказки вероятно са били като са навлизали цветните телевизори, ма на кой му трябва цветен, за пъти повече пари? Или като навлизаха ЛСД и плазмените дето в началото бяха по $10 000 долара, и дето нямаше смисъл от тях, а днес всеки ги има и може да си купи за 10 пъти по-малко пари. А боботенето от ауспуха е поредния знак за това колко е калпав ДВГ, защото и звука е загуба на енергия. Като едно време когато са тъгували по парните влакове, с характерния шум и веселия пушек.

    Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.
  36. 36 Профил на DFGeneer
    DFGeneer
    Рейтинг: 221 Неутрално

    Realist, kKk и DareDebil - удоволствие е да се четат отлично аргументирани мнения като вашите! Поздравления!





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK