"Алфа Ромео Джулиета" е вече в България

 

© Алфа Ромео

 



Гамата на италианската марка "Алфа Ромео" в България от вчера е обогатена с новия модел "Джулиета". Представен за първи път на автосалона в Женева през март 2010, автомобилът с пет врати е дълъг 4.35 м, висок 1.46 м., широк 1.80 м, като разполага с междуосие от 2.63 м. В купето има място за петима пасажери, а обемът на багажника е 350 литра.


"Алфа Ромео Джулиета" е изградена на новата "компактна" платформа на марката, която е усилена, без това да се отрази на теглото. Тя е изработена от горещо пресована закалена стомана, като алуминий е използван за няколко структурни елементи, свързани към шасито.


Броните на автомобила са направени от пластмаса енергопоглъщащи функции, която много добре абсорбира енергията при удари с ниска скорост и спомага за намаляване на нараняванията при сблъсък с пешеходци.




Във външния вид на колата правят впечатление дизайнерските решения навлезли с МиТо -  нова интерпретация на класическата решетка, фарове с неправилна овална форма и дневни LED светлини. В профил хечбекът изглежда като купе заради формата на стъклата и скритите дръжки на задните врати. Особено красиви са стоповете с LED светлини.        

 

© Алфа Ромео


Серийно "Алфа Ромео Джулиета" разполага с позната от МиТо система Alfa DNA, която регулира поведението на автомобила, като го адаптира към различни пътни условия и стилове на шофиране. Системата има три режима на работа (Dynamic, Normal и All Weather) и променя текущите параметри на двигателя, скоростната кутия, кормилната система, електронния диференциал Q2 и системата за динамичен контрол на автомобила.


Моторите
"Алфа Ромео Джулиета" се предлага с пет турбодвигателя, всички отговарящи на еконормите Евро 5 и със стандартна система Start&Stop. Всички мотори са комбинирани с 6-степенна ръчна скоростна кутия. По-късно се предвижда двигателите Multiair и 2.0 JTDM 170 к.с. да могат да се поръчат с автоматична скоростна кутия с два съединителя и шест предавки


Базовият мотор е бензинов, 1.4 литра с мощност 120 к.с. и максимален въртящ момент 206 Нм при 1750 об./мин. С него "Джулиета" достига максималната скорост от 195 км/ч, като ускорението от 0 до 100 км/ч става за 9.4 секунди. Разходът на гориво е 6.4 л/100 км в комбиниран цикъл.


Вторият бензинов мотор вече спечели титлата най-добър нов двигател на 2010 година в своята категория. Той е 1.4-литров по технологията Multiair и разполага с мощност 170 к.с. Двигателят комбинира нисък разход на гориво (4.6 л/100 км при извънградски цикъл) с добри динамични характеристики - максимална скорост 218 км/ч и ускорение от 0 до 100 км/ч за 7.8 секунди.


Най-мощният бензинов мотор се предлага само с версията Quadrifoglio Verde(четирилистна детелина - легендарният символ на "Алфа Ромео", който е участвал в състезания по цял свят) и от своите 1750 кубика изцежда цели 235 конски сили. Максималният въртящ момент е 300 НМ в нормални условия и 340 Нм. при режим Dynamic на системата Алфа DNA.

 

© Алфа Ромео

 
Специфичната мощност на мотора от 134 к.с./л е най-високата за 4-цилиндров двигател в тази категория автомобили, както и най-високата, достигана някога от "Алфа Ромео. Въртящият момент, равняващ се на 194 Нм/л, също е най-висок за всички бензинови двигатели в тази категория.


Най-мощният мотор в гамата на "Джулиета" дава ускорение до 100 км/ч за 6.8 секунди, осигурява максимална скорост от 242 км/ч при разход на гориво от 7.6л/100 км в комбиниран цикъл.


Най-скромният дизелов двигател при новата "Алфа" е 1.6 JTDM, който разполага със 105 к.с. и 280 Нм въртящ момент, на разположение при 1500 об./мин. в режим Normal и All weather на системата DNА. Въртящият момент е 320 Нм при само 1750 об./мин при избор на режим Dynamic. Дизелът се задоволява с 4.4 л./100 км, осигурява максимална скорост от 185 км/ч, а ускорението до 100 км/ч става за 11.3 секунди.


Вторият дизел - 2.0 JTDM, генерира 170 к.с. и максимален въртящ момент от 320 Нм при 1500 оборота в минута. С него "Джулиета" има максимална скорост от 218 км/ч , ускорение до 100 км/ч за 7.9 секунди и разход на гориво от 4.1 л/100км.


Цени и оборудване
В България "Алфа Ромео Джулиета" се предлага в две нива на оборудване (Progression и Distinctive), като всички устройства, свързани с активната и пасивна безопасност, са стандарт за цялата гама.

 

© Алфа Ромео

 
Версията Progression се предлага с Alfa DNA система, електронен диференциал Q2, стабилизираща програма, включваща контрол на сцеплението (ASR) и асистент за потегляне по наклон. Въздушните възглавници са шест, като налице са също климатична инсталация, 16-цолови джанти, трип компютър и аудиосистема с 6 тонколони. Цените за България на най-евтината модификация Progression започват от 36 490 лв с ДДС.


Следващата версия (Distinctive) предлага в допълнение към стандартното оборудване двузонов автоматичен климатик, кожен волан, управление на функциите на аудиосистемата от волана, преден подлакътник с отделение за вещи, фарове за мъгла, тапицерия Competizione и стилни елементи от хром. Таблото при версия Distinctive се отличава със стилни елементи в сиво, бяло или червено, а цените у нас тръгват от 38 990 лева. Топ изпълнението на "Алфа Ромео Джулиета" - 1750 TBi 235 к.с. Quadrifoglio Verde е с цена 52 990 лв.


Към автомобила се предлагат двата пакета опции - Sport 1 и Sport 2, които подчертават спортния характер на колата и включват 17 или 18-цолови лети джанти, спортен кожен волан с червен шев, спортно окачване, спортни педали, потъмнен таван, потъмнени фарове, елементи по таблото и странични огледала в потъмнен хром.
На разположение са и пакетите Premium 1 и Premium 2, включващи биксенонови фарове с функция AFS, система Blue&Me с Bluetooth функция, USB вход и MP3 плейър, задни сензори за паркиране, електрически сгъваеми огледала.


"Джулиета" се предлага с осем вида лети джанти (от 16 до 18 цола) и 9 цвята на купето - четири металик (Alfa Silver, Magnesiо Grey, Anthracite Grey и Profondo Blue), три пастелни (Alfa Red, Ghiaccio White и Black), специален Etna Black цвят, както и трислоен червен цвят Competizione Red. 


С представянето на новия модел в България марката Alfa Romeo представя и нова гаранционна политика: 3 години (150 000 км) пълна гаранция.

Ключови думи към статията:

Коментари (11)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на targeted
    targeted
    Рейтинг: 225 Неутрално

    Интериорът много ми допада.

  2. 2 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 660 Неутрално

    До коментар [#1] от "targeted":

    Да ама екстериора е странно грозен като за италианска кола.

    Какво стана с тия италиански дизайнери бе? Да не измряха?

  3. 3 Профил на Radon
    Radon
    Рейтинг: 442 Весело

    Ама какво име са избрали ...

    shake and rattle
  4. 4 Профил на Тодор Ангелов
    Тодор Ангелов
    Рейтинг: 388 Весело

    До коментар [#2] от "niakoi_si":
    Работят по новия ГОЛФ!!!

    „До 9 септември 1944 г., тази паметна дата, българският народ се намираше на ръба на една бездънна пропаст! След девети той направи съдбоносната крачка напред!“
  5. 5 Профил на _
    _
    Рейтинг: 442 Неутрално

    До коментар [#4] от "todor1981":

    Майтапа настрана, но наистина Валтер ДеСилва - бившият главен дизайнер на Алфа Ромео - сега работи за WAG групата.

  6. 6 Профил на ndsbg
    ndsbg
    Рейтинг: 551 Неутрално

    До коментар [#2] от "niakoi_si":

    че то и старите модели на алфа са били отврат откъм дизайн.

  7. 7 Профил на ial
    ial
    Рейтинг: 486 Неутрално

    Красива, грандиозно красиваотвън. За разлика от Голф например.

    Вътре Алфа никога не е блестяла, дано тази е изключение.

  8. 8 Профил на redguy
    redguy
    Рейтинг: 949 Неутрално

    До коментар [#7] от "ial":
    Чак пък "грандиозно красива" ...

  9. 9 Профил на ial
    ial
    Рейтинг: 486 Неутрално

    До коментар [#8] от "redguy":

    Виж сегмента и да, много емоция и красота има отвън.

  10. 10 Профил на Десен
    Десен
    Рейтинг: 1366 Неутрално

    Страхотна е!
    Само че не е ли малко скъпичка?
    53,000 са в САЩ $29,000 което е с над $5,000 над цената на GMC Sierra с VORTEC 5.3L V8 XFE и двойна кабина.
    Над $6,000 за Додж Авенджър с 2.4 двигател и около цената на Крайслер 300.
    Хайде зарежи ги тия американски боклуци, ама то толкова е Опел астра опс, три дачии, един меган, два хюндая, четири киа, и една октавия и то голяма в топ версия.
    Чудесна кола е, не ме разбирайте погрешно, но не е ли малко скъпичка?

    Не цъфтиш ли като цвете, гниеш като бурен.
  11. 11 Профил на Мирослав Дончев
    Мирослав Дончев
    Рейтинг: 8 Весело

    Един наистина различен автомобил от Alfa Romeo!!! Системата DNA се превключва изключително лесно и разликата в поведението на автомобила е наистина фрапираща Когато смениш режима все едно сменяш и колата Ускорението на 170 кс бензиновия двигател е наистина доста присъщо за спортен автомобил, а същевременно Софийските дупки по булевардите едвам се усещат. Колата е наистина един шедьовър на Италянците. От мен 6+ за нея.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK