Пътуването с електромобил в България ще струва 12 лв./150 км

"Фулчарджър" има договореност с "Фиат" да оборудва със станции за заряд завода на компанията в Турция

© www.fullcharger.com

"Фулчарджър" има договореност с "Фиат" да оборудва със станции за заряд завода на компанията в Турция



Изминаването на 150 километра с електромобил в България ще струва между 12 и 15 лева. Това са предварителните изчисления на "Фулчарджър България" - първата компания, предлагаща зарядни станции за коли на ток. Според управителя на компанията Весела Шаранкова това ще е максималната цена на пълния заряд на акумулаторите на един електромобил, ако се използва промишлен ток.


Както е известно, повечето електромобили изминават до 150 километра с напълно заредени батерии. Изчисление на "Дневник" показват, че при тази цена пътуването с електромобил няма да е много по-евтино от това с икономична кола с нормален мотор.


На пазара има редица модели с разход на гориво от около 5 л/100 км, като при сегашната цена на бензина 150 километра ще се пропътуват за 16-17 лева. В същото време електромобилите са поне два пъти по-скъпи от обикновена кола със същите параметри.




Наскоро оповестените изчисленията на клъстър електромобили обаче показват, че при ползване на електричество за бита изминаването на 100 километра с електромобил у нас би струвало до 3 лв. срещу над 11 лева за кола на бензин или дизел.


Така или иначе "Фулчарджър България" вече предлага и у нас зарядни станции за електромобили. Търсят се дистрибутори готови да платят по 4500 евро без ДДС за устройство за нормален заряд, работещо на 220 волта.


С тях напълно изтощените акумулатори на електромобилите ще се пълнят за между 2 и 8 часа в зависимост от модела на колата. "Фулчарджър България" предлага и станции за бързо зареждане, с които батериите възвръщат пълния си капацитет за период от 5 до 30 минути, но тяхната цена не беше съобщена.


Компанията търси два вида дистрибутори - малки, които ще поемат ангажимента да изградят 20 станции в следващите 10 години, и големи, готови да инсталират до 100 устройства за същия период. Плановете са зарядни станции да има на общинските паркинги, пред моловете, на магистралите и основните пътища.


Експлоатиращите зарядните станции ще печелят от разликата в цената, на която купуват електроенергията, и тази на която я продават на крайните клиенти. Потребителите ще могат да ползват зарядните станции, като се снабдят с индентификационни карти. С тях ще се отворят капаците на устройствата, които възпрепятстват достъпа до контактите.


След като колата бъде заредена, нейният собственик ще получава чрез SMS или мейл информация за това, за да освободи зарядната станция. Информация за местоположението на зарядните станции в цяла Европа и кои от тях са свободни всеки регистриран потребител ще може да намери в интернет.


"Фулчарджър" е френска компания, която планира до края на следващата година да изгради мрежа от 4500 колонки в България, Румъния, Турция, Гърция, Кипър и Русия, обяви изпълнителният директор на компанията Марк Бюкер. Според него България има потенциал за масово навлизане на електромобилите, защото 70% от населението живее в градовете, а автопаркът е доста стар.


Бюкер уточни, че зарядните станции, предлагани от "Фулчарджър", са произведени от компанията 365 Coulomb Technologies, която е монтирала 1200 подобни устройства в 117 града в 23 страни по света.

Ключови думи към статията:

Коментари (22)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на pipeto
    pipeto
    Рейтинг: 466 Неутрално

    Бих си купил такъв автомобил , само ако мога да си го зареждам в личния гараж или на вилата или на село при баба и дядо. Но ако ми се предлага за всяко едно от тези места да си купувам и зарядна станция по 4-6000 евро това просто няма да стане.
    Да направят кабелите (нали е 220 волта) да са като обикновените контакти - тогава ще се замисля.
    Защо да пълна гушата на някой автомобилен производител, чийто инженери не са си свършили работата докрай и искат да ми набутат още оборудване, което струва колкото - 3000- 4000 л.бензин с които мога да измина доста километри.

  2. 2 Профил на bamamamu
    bamamamu
    Рейтинг: 64 Весело

    Скъпо е да си зелен залупеняк ...

  3. 3 Профил на naturisten
    naturisten
    Рейтинг: 638 Весело

    "Изминаването на 150 километра с електромобил в България ще струва между 12 и 15 лева.
    Според управителя на компанията Весела Шаранкова, това ще е максималната цена на пълния заряд на акумулаторите на един електромобил, ако се използва промишлен ток."

    Г-жа Шаранкова, за шарани ли ни вземате? Ако ще плащам 10лв./100км, защо ПО-ДЯВОЛИТЕ да си купувам ел.мобил за една камара пари?

    Какъвто им беше социализЪма, такъв им е и капитализЪма! ЗАБРАНА за движение на товарни камиони и ТИРОВЕ през почивните дни!!!
  4. 4 Профил на naturisten
    naturisten
    Рейтинг: 638 Весело

    Мда, усещам как някои компании искат да ни "абонират" за зареждане. Не им се изпуска "кьоравото" да те обгрижват на определена цена. Който се хване, ще е луд за връзване.
    Или контакта 220В "у дома", или "фащаме гората".

    Какъвто им беше социализЪма, такъв им е и капитализЪма! ЗАБРАНА за движение на товарни камиони и ТИРОВЕ през почивните дни!!!
  5. 5 Профил на tanuco
    tanuco
    Рейтинг: 237 Неутрално

    Само забравихте да напишете "Платена публикация" най-отгоре!

  6. 6 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5968 Неутрално

    така поставен въпросът със зареждането обезмисля ползването на електромобили и намирисва на поредното дране на кожи от потребителя

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  7. 7 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5968 Неутрално

    презареждането да се сведе до времето необходимо за посещението на WC -10 мин. това е лесно постижимо чрез унифициране на батериите и подмяната на същите с готов зареден пакет- елементарно

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  8. 8
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  9. 9 Профил на telqk
    telqk
    Рейтинг: 1851 Неутрално

    След като плащаме най-скъпия газ, най-скъпата телефония, най-скъпото парно, най-скъпите кредити защо си мислите, че ще плащате евтино зареждане - просто няма логика.

  10. 10 Профил на subsonic
    subsonic
    Рейтинг: 584 Весело

    Вие наиситна ли вярвахте че е възможно пътуването да стане по-евтино?

    Наивници.

    Големите компании не ги е грижа за природата - нито за това как да намалят разходите ви. Тях ги е грижа да продължавате да потребявате с по-бързи темпове. И все повече.

    А тези дето предлагат изграждането на глобална инфрастурктура за зареждане смяна на изтощените батерии, да помислят кой ще поеме разходите по изграждане и за черните/сините ви очи ли ще хвърли парите си там?

  11. 11 Профил на RS1600
    RS1600
    Рейтинг: 409 Неутрално

    Не се хабете толкова под тази новина. Станции за зареждане?!
    Някой от вас да има електромобил? Познава ли човек с такъв? Виждал ли е дори някога?

    Е, така и ще си остане в близките 3-5 (може би 10) години.

    Какви станции, какво зареждане?!

    Междувпрочем, идеята е тия автомбили да се ползват (поне в близко бъдеще) само за градско и да се зареждат в собствения гараж и евентуално в офиса.

  12. 12 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 3167 Неутрално

    А стига бе! 15 лв за 150 километра????

    Че един автомобил на пропан или метан дава същия разход в пари. А колата си е истински автомобил - можеш да си караш както и където искаш, зареждаш където и когато искаш.

    Да не говорим, че и електричката за да даде такива разходи в пари е някоя сапунерка в която е даже опасно да се качиш! И началната и цена е поне 30 % по висока от един приличен бенизнов автомобил + газовата му уредба, който си има здрави железа и ситеми за сигурност.

    Съвсем за шарани ни взеха с тия електрички.

  13. 13 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5968 Неутрално

    ще чакаме горивните клетки

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  14. 14 Профил на kolio__
    kolio__
    Рейтинг: 237 Неутрално
  15. 15 Профил на Само Левски
    Само Левски
    Рейтинг: 1033 Неутрално

    Ако зарежда по нощна тарифа; например станция на таксиметрова фирма ще избие конкуренцията; още повече, ако пък плаща цената на потребител, а не промишлен ток.

  16. 16 Профил на Кептн
    Кептн
    Рейтинг: 696 Любопитно

    интересна статия, но не се вземат в предвид няколко факта - ако например половината държава мине от въглегорива на електричество това ще удари фиска много здраво, защото акцизите и данъците при горивата формират много голяма част от цената... това означава, че най-вероятно токът за автомобилите ще се обложи също по-скъпо, за да се компенсира разликата и това ще оскъпи цената допълнително.... от друга страна обаче при положение, че запасите на петрол се изчерпват и новооткритите стават все по-трудни за извличане през следващите години така или иначе цената на горивата ще скача, което обаче може да се компенсира от по-ефективните двигатели, които ще горят все по-малко... има и други фактори като екологичните норми, които обезателно ще се затягат и т.н.... тоест там е бъдещето, защото петролът се изчерпва, но все още сме по-скоро в експериментален етап и не знам дали някой ще се навие да инвестира в такива технологии особено в бедна държава като нашата, където всички карат автомобили 2ра ръка и цената е определено от значение....

  17. 17 Профил на Кептн
    Кептн
    Рейтинг: 696 Любопитно

    До коментар [#15] от "Само Левски":

    е да, но пък колко ще им струва и колко рискуват от липсата на адекватна сервизна помощ и поддръжка на такива автомобили... едва ли някой ще иска да си прави експерименти, а и тези коли са 2 пъти по-скъпи.... бакшовете и сега се задъхват да си плащат месечните вноски по заемите за колите.

  18. 18 Профил на kimba3
    kimba3
    Рейтинг: 1269 Неутрално

    А колко години ще траят акомулаторите и колко лева ще струва смяната им ? Да ме осветли някой , ако може.

  19. 19 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 3167 Неутрално

    До коментар [#16] от "Боги":

    Абе батко, то е ясно - няма как да на ток да е по евтино. Ония отгоре все ще намерят начин да си вземат "полагаемото". Напротив по скъпо ще е.

    Е успокоенитето е че ще е по чисто..... на теория. Щото на практика засега и по чисто не е.

  20. 20 Профил на кинти
    кинти
    Рейтинг: 1326 Неутрално

    Цената на км ще е същата. Просто няма кой да ви продаде нещо което ще кара 300000 км без поддръжка при разход 2лв/100км.
    Индустрията ще фалира .
    Чакаме летящият транспорт

    http://www.youtube.com/watch?v=hx16a72j__8
  21. 21 Профил на Камен
    Камен
    Рейтинг: 823 Неутрално

    как ще ги зареждате в къщи, бе байовци? тези 12 лева, които госпожата казва, че ще струва, са към 100кВч примерно (15 ст/кВч е дневната, 10 ст нощната).
    мощността, за която е оразмерена инсталацията в един апартамент, е 10кВ. значи трябва 10 часа нонстоп да зареждате, ама през това време ни пералня, ни печка да пускате. и таблото ще ви гърми редовно.

  22. 22 Профил на easy_rider
    easy_rider
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Спокойно хора. Нормално е да има такива "мениджъри" като въпросната госпожа,които да искат да ни обгрижват срещу съответната сума. При кавито и да е изчисления в момента един киловат енергия от ток излиза наполовина от един киловат получен от литър друго гориво. Освен това в градски условия нормалните коли горят доста повече от електрическите.И този разход 5 на сто е мираж.
    Освен това всеки от вас има алтернатива да си монтира собствени източници за енергия като например соларни клетки.

    Това ви прави НЕЗАВИСИМИ от всякакви арабски ,руски и каквито си искате петролни интереси. Защото когато Путин каже вдигам газа не можете да си изкопаете в двора находище нали. Догодина държавата вдига с още 25 лева акциза на бензина. Бат Бойко също се грижи за нашето благоденствие и ако данъци и всякакви други неща можеш да скриеш то като отидеш на бензиностанцията си плащащ всичко на държавата и монополистите до последната стотинка.

    Тези цени съобщени за зареждане горе естествено са за да може онази госпожа и неините колеги работещи из разни офиси ,които си нямат хабер от техника да вземат тлъсти заплати и премии.
    От там идват проблемите за всичко и за това и досега не се развиха електромобилите. Инженерите създват чудеса ,но после трудът им се обезсмисля от разни икономистчета и мениджърчета ,които гонят печалби . От тези паразити трябва да се отърве човечеството и много неща ще станат по-добри.
    Имаме технологии за да живеем като в рая ,но алчността пречи на всичко.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK