"Хонда" показа електрически "Джаз"



Два месеца след като на изложението в Париж "Хонда" представи хибридна версия на мъника си "Фит" (познат в Европа като "Джаз"), на автосалона в Лос Анджелис компанията демонстрира изцяло електрическа разработка на колата. За момента обаче става въпрос за концептуален модел.


С напълно заредени батерии електрическият "Фит" може да измине до 150 километра. Водачът има избор между три режима на работа на електромотора в зависимост от това дали го вълнува повече динамиката или покриването на максимална дистанция.


Възможните настройки са икономичен, нормален и спортен. При натискане на бутона Econ например електрическата "Хонда Фит" може да измине със 17% по-дълга дистанция спрямо нормалния режим и с 25 на сто повече километри, отколкото при спортните настройки.




Що се отнася до динамиката, при активиран режим спорт колата се ускорява както "Фит" с двулитров бензинов мотор. Автомобилът е снабден и с електронен съветник за икономично шофиране, който подсказва на шофьора какво да прави, за да удължи пробега (да изключи климатика или фаровете например, ако няма нужда от тях).


Собственикът на "Хонда Фит" ще има и възможността да следи основните показатели на колата от разстояние чрез мобилния си телефон или от компютър. От дистанция ще може да бъде дадена команда за започване или спиране на зареждането, както и да се включи климатика или отоплението


Предлаганата като част от серийното оборудване навигационна система пък има база данни за всички зарядни станции в САЩ. Според изчисленията на "Хонда" от електроинсталацията в САЩ (110 V) зареждането на "Фит" ще става за 12 часа, докато ако се използва ток с напрежение 240 волта, това ще отнеме шест часа.

Ключови думи към статията:

Коментари (5)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на spot
    spot
    Рейтинг: 367 Неутрално

    По всичко личи, че мажоритарните пакети на автомобилните гиганти са притежание на петролни компании, шейхове и др. под., зависими от петродолари и петроевро. Което обяснява слабото развитие на електро, водородни, хибридни, с горивни клетки, етанол&метанол, биодизел и други алтернативи. Освен до монополни печалби, нещата опират и до КОНТРОЛ, очевидно!

  2. 2 Профил на karni
    karni
    Рейтинг: 411 Неутрално

    До коментар [#1] от "spot":

    естествено, ти какво очакваш да позволят на хората да станат енергийно независими ли?
    Тук са намесени енергийни концерни,петролни концерни бедна ти е фантазията. Изпускат ли се такива сигурни печалби енергия за кола+дом между 50-100 евро на калпак.

  3. 3 Профил на gogoggggggg
    gogoggggggg
    Рейтинг: 521 Неутрално

    докога ще ги показват тия бижута !Докога ще дишаме от ауспуси ,айде пускайте ги вече електричките и да се свършва.За няма и година и с бензина ще се свърши.

  4. 4 Профил на dante_18
    dante_18
    Рейтинг: 694 Неутрално

    Хибридите са пълни боклуци. Електрическата кола е по-добрият избор.

    If you are going through hell... Keep going!
  5. 5 Профил на Реконструктор
    Реконструктор
    Рейтинг: 675 Неутрално

    12 часа зареждане за 150 км (на икономичен режим, най-вероятно). Че то конския впряг е по-рационален. Екоталибаните, дето не искат да дишат газове, да обявят бойкот на транспорта и да се мятат по конете.

    И не правильно думать, что есть чьим-то богом обещанный рай




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK