Поглед към двете версии на "Форд С-Мах" в сиво е гранд модификацията
Докато отпред двете версии изглеждат еднакво, то отзад се различават доста. Тук отново в сиво е "Гранд С-Мах"
Арматурното табло е футуристично
Задните врати на дългата версия са плъзгащи се, докато при късата са с нормално отваряне
При "Гранд С-Мах" средната седалка на втория ред може да се сгъне като се оформи пътека
Форд Гранд С-Мах
Форд Гранд С-Мах
Форд Гранд С-Мах
Форд С-Мах
Форд С-Мах
Форд С-Мах
Ако новият и старият "Форд С-Мах" застанат един до друг, трудно ще разберете, че това са две генерации на един и същ автомобил. Кинетичният дизайн предаде на излизащия сега на пазара модел коренно различни визия – далеч по-динамична и атрактивна, като единствено в оформлението на радиаторната решетка може да се открие някаква приемственост.
Размерът има значение
Що се отнася до размера, "С-Мах" запазва същите параметри като предишното поколение, но голямата новост е, че вече ще се предлага и в Grand версия, която е с 14 см по-дълга и почти 6 см по-висока от стандартната (за подробности виж таблицата). Освен това автомобилът е седеместен, което му позволява да ползва данъчен кредит, а задните врати са плъзгащи се.
От "Форд" са се постарали седалките от третия ред да не са само за украса, като лично се убедих, че в тях комфортно пътуват и възрастни. Достъпът до купето на "Гранд С-Мах" е максимално улеснен от плъзгащите се задни врати, докато при късата версия те са обикновени.
Превръщането на "Гранд С-Мах" от минибус със седем места в лека кола с четири и в товарен автомобил за двама става лесно и без усилие. Измислен е и вариант средната седалка от втория ред да изчезва под тази, намираща се вдясно от нея, което позволява оформяне на коридор между двата реда, удобно решение, улесняващо придвижването между тях.
При петместния "С-Мах" има вариант за сгъване на мястото за пътника отзад в средата, като останалите две кресла могат да се дръпнат назад и навътре, което прави пътуването далеч по-комфортно и безопасно при евентуален страничен удар. При сгъването на облегалките на седалките от задния ред и в двете версии на "С-Мах" се получава равен под.
В плен на технологиите
Другото, което прави впечатление в новия автомобил, е предлагането серийно или като опция на редица технологични решения, доскоро достъпни в по-високите класове. Такива са предупреждението за наличието на автомобил в мъртвата зона на огледалата, камера за заден ход, система за автоматично паркиране, електрически задвижван капак на багажника, атрактивно цветно осветление на купето, ограничител на скоростта, активен диференциал, прехвърлящ въртящ момент между предните ляво и дясно колело и т.н. Водачът на С-Мах получава и оценка за екологичните си умения зад волана.
В купето
Сядайки зад волана на новия "С-Мах", първото, което ми прави впечатление, е твърди футуристичното оформление на работното място на водача. Нужни ми бяха няколко минути, за да се ориентирам кой бутон за какво е, а монтираните на кормилото 20 копчета ми дойдоха малко в повече.
След няколко километра зад волана на "С-Мах" установих, че се справям с тях учудващо добре. Причината за това е, че логиката на боравене с копчетата на волана е заимствана от тази, масово използвана при мобилните телефони. Така или иначе обаче твърде модерният интериор би могъл да отблъсне от колата по-възрастните потребители, но пък младите определено ще бъдат запленени.
Зад волана
Първите си впечатления от новия автомобил натрупвам с версията "С-Мах", оборудвана с новия 1.6-литров бензинов мотор екобууст (EcoBoost). Благодарение на директното впръскване на горивото под високо налягане променливата фаза на газоразпределение на всмукателните и изпускателните клапани и турбокомпресора двигателите от това семейство дават икономия на гориво от около 20% спрямо стандартен агрегат със същата мощност.
В случая под предния капак са се скрили 180 кончета. Комбиниран с шестстепенна механична трансмисия, този мотор дава на минивана отлична динамика (ускорение до 100 км/ч за 8.5 секунди) при приличен разход на гориво (6.6 л/100 км в смесен цикъл по книжка и 8 на сто при теста по планински маршрут).
Разполагащ с въртящ момент от 240 Нм, който за кратко може да скочи до 270 Нм при рязко натискане на педала на газта, двигателят се държи като мощен дизел или бензинов с доста по-голям обем. При нормално ускорение индикаторът за смяна на скоростите светва през интервал от няколко секунди и при 60 км/ч вече всички предавки на трансмисията са изредени.
Моторът предлага и отлично доускорение. Великолепната управляемост, предвидимото пътно поведение и комфортът, съчетан с приемливото накланяне на купето, допълват добрите впечатление от С-Мах.
Любопитен съм как се държи на пътя грандверсията на С-Мах и през втория ден на теста си избирам автомобил от тази модификация с двулитров дизел с мощност 163 к.с. Максималният въртящ момент от 340 Нм създава усещането, че с този мотор миниванът е дори по-пъргав, отколкото с бензиновия мотор, но реално говорим за ускорение до 100 км/ч за 8.6 секунди, или с 0.1 сек. по-слабо постижение.
Голямата разлика е при разхода на гориво, като пъргавият дизел се задоволява с 5.1 л/100 км в смесен цикъл, като в рамките на теста без стремеж към икономично шофиране бордовият компютър отчете 6.5 л/100 км.
Що се отнася до пътното поведение, въпреки по-голямата дължина и височина на "Гранд С-Мах" разлика спрямо "С-Мах" не забелязвам, като дори динамичното шофиране по път със завои не е мисия невъзможна.
Колко струва
В България цените на новия С-Мах тръгват от 31 980 лв. с ДДС, което е почти на нивата на старата генерация. Най-евтината модификация на грандверсията пък е 33 980 лв. с ДДС, като и в двете базовото оборудване е добро.
дължина | височина | ширина | междуосие |
4.38, 4.52*м. | 1.62, 1.68* м. | 1.86 м. | 2.65, 2.79* м. |
двигатели | ускорение 0-100 км/ч | максимална скорост | комбиниран разход |
1.6 (105 к.с.) | 12.6, 13.5* сек. | 180, 177* км/ч. | 6.6, 6.9* л/100 км. |
1.6 (125 к.с.) | 11.5, 12.3* сек. | 188, 185* км/ч. | 6.6, 6.9* л/100 км. |
1.6 (150 к.с.) | 9.4, 9.9* сек. | 204, 202* км/ч. | 6.6, 6.8* л/100 км. |
1.6(180 к.с.) | 8.5, 8.9* сек. | 219, 217* км/ч. | 6.6, 6.8* л/100 км. |
1.6 дизел (95 к.с.) | 13.3, 13.5* сек. | 170, 166* км/ч | 4.1, 4.4* л/100 км. |
1.6 дизел (115 к.с.) | 11.3, 12.3* сек. | 184, 180 км/ч. | 4.1, 4.4* л/100 км. |
2.0 дизел (140 к.с.) | 9.6, 10.1* сек. | 200 км/ч. | 4.4, 4.5* л/100 км. |
2.0 дизел (163 к.с.) | 8.6, 9.2 сек. | 210, 205* км/ч. | 5.1, 5.3* л/100 км. |
* - за Grand C-Max |
Кецалкоатъл
Рейтинг: 761 НеутралноМного готина алтернатива на Рено /Гранд/ Сеник - може би и по-изгодна във времето...
Даже май Еврокомисията беше спуснала Директива по въпроса за лесната обслужваемост, която да влиза в сила за произвежданите от догодина автомобили, но не се сещам за подробности...
"Яйцата са ти в мивката" (съпругата ми)Единствено ме притеснява дали за смяна на лампа за къси светлини трябва да махаш например казанчето с течност за чистачки или направо да гилаш към сервиз!
Не че това ще е изолиран случай - и други модели на други марки имат печален принос по въпроса
Десен
Рейтинг: 1341 НеутралноНе е зле! Малко скъпичко, но пък добро изпълнение.
Не цъфтиш ли като цвете, гниеш като бурен.Alarmstufe: Rot
Рейтинг: 4875 НеутралноДо коментар [#2] от "Десен":
Gunter glieben glauchen globenКое му е скъпичкото бе, Десен? Колко трябва да струва това високотехнологично бижу? Колата е прекрасна - красива, удобна, динамична.
ь
Рейтинг: 1341 ВеселоДо коментар [#2] от "Десен": Не е хич скъпо! Ние имаме малко
)))
Простотията ходи по хората! Затова обичам животните! Цъкам само "+" ... но не на всички :)niakoi_si
Рейтинг: 648 НеутралноХубаво изглежда....
Но мирише на поредната еднодневка.
ial
Рейтинг: 478 Неутралноето защо днес Форд е един от най- добрите производители на масови автомобили - нови технологии, модели, качествена изработка.
lol
Рейтинг: 1341 Неутралнозаднте седалки без среда ли са, губи се практичност така...
pag
Рейтинг: 1426 ВеселоДо коментар [#1] от "Кецалкоатъл":
Знанието е сила, информацията - властКазанчето е нищо, на доста модели се сваля бронята за да смениш въпросната лампа......
Един пример - Форд Ка, нищо че е модел 1997 година.....
Тъпата майна
Рейтинг: 1345 НеутралноДо коментар [#6] от "ial":
Това мнение е дело на една тъпа майнаПочти всички "нови технологии" в тази кола са въведени от Lexus и Mercedes преди 5-6 години.
Тъпата майна
Рейтинг: 1345 НеутралноДо коментар [#8] от "pag":
Това мнение е дело на една тъпа майнаЕдин път ми се наложи да си играя да сменям крушка на Рено Меган на бензиностанция на майна си райна в Северна България. Оказа се, че смяната става през калника до предната гума и то на сляпо. Маха се едно капаче, пъхаш си ръката и вадиш крушката и слагаш новата... И всичко това в 21:00 вечерта, точно като беше станало тъмно. От тогава съм скептичен към подобни инженерни решения - много ми е лесно да я закарам на сервиза моята кола да й сменят крушките, зщаото ме мързи, но ако се окаже на майната си със служебна кола какво правим? Разглобявам бронята през нощта на крайпътна отбивка ли?
Alarmstufe: Rot
Рейтинг: 4875 НеутралноДо коментар [#9] от "Пловдивски":
Gunter glieben glauchen globenДа, само че разликата е, че тук говорим за автомобил от по-нисък клас.
RS1600
Рейтинг: 381 НеутралноСтрахотна двойка са новите С-МАХ-и. Отличен анонс за новия Фокус.
Още първият С-МАХ беше чудесен автомобил за хората, които обичат да шофират автомобили с динамично поведение на пътя, но имат семейство.
Новото поколение двигатели Ecoboost, също е многообещаващо - директно впръскване, специално турбо, променливо газоразпределение - едни от най-модерните бензинови мотори на пазара изобщо. 1.6 150/180 коня, в Мондео май беше 2-литров 203 и 240 к.с. при нисък разход и голям въртящ момент в целия диапазон обороти - впечатляващо.
Нищо чудно, че Форд се справят толкова добре напоследък.
Тъпата майна
Рейтинг: 1345 НеутралноДо коментар [#11] от "g_t":
Това мнение е дело на една тъпа майнаРазбира се. Просто не намерих израза "нови технологии" за много точен.
До коментар [#12] от "RS1600":
Меривата също е много добра. Малко грозновата, но пък е изключително практична и готина семейна кола.
Poli Karpos
Рейтинг: 417 НеутралноДо коментар [#1] от "Кецалкоатъл":
всички нови фордове (нарочно) по много сходен начин се сменят части и т.н. предния фар-корпуса се сваля след отвинтване на 2 винта и леко извъртане на целия корпус на фара. после се откачат кабелите и готово. по прост начин не съм виждал.
някои крушки се сменят директно за други е нужно да се направи тази процедура. отнема 10 мин.