Електрическото "Мини" гостува в България



Електромобилът "Мини" Е от четвъртък е в България, като вчера с възможностите му се запознаха участниците в Green Innovation Forum, а днес представители на медиите имаха възможността да го карат. Колата се ражда през пролетта на миналата година, като от нея са произведени едва 620 екземпляра.


Първоначално те са дадени за тестване в реални условия на водачи в Ню Йорк, Лос Анжелис, Лондон, Берлин и Мюнхен. Потенциалните клиенти, който в Европа плащат 400 евро месечно за "Мини" Е, са избрани от маркетингови специалисти и психолози, така че да са представителна извадка за съответната държава.


Следващите страни, които ще покори електромобилът са Франция, Япония, Китай. За разлика от разработки на други автомобилни компании, колата няма да влезе в серийно производство. Целта на пилотния проект е натрупването на полезен практически опит, който да бъде използван при създаването на първият сериен електрически автомобил с изцяло нова архитектура.




През следващата година БМВ ще пусне и електрическа версия на първа серия, която също ще се експлоатира в реални условия, с изследователска цел. Компанията планира да лансира на пазара електромобил през 2013 година. Той няма да е с марката БМВ и няма да има нищо общо със сегашните модели.


Технологията
"Мини" Е е създадено на базата на "Мини Купър" S. Отвън различията със стандартния автомобил са минимални. В купето прави впечатления липсата на задните седалки, като на тяхното място са монтирани батериите. Багажникът пък е с микроскопични размери.

Електрическото "Мини" гостува в България

© БМВ


Електромоторът на "Мини" Е е с мощност 204 к.с. и максимален въртящ момент 220 Нм. и е разработка на калифорнийската компания AСP, която се специализирала в превръщането на конвенционални коли в такива на ток.


Двигателят осигурява ускорение до 100 км/ч за 8.2 секунди и достигане на максимална скорост от 150 км/ч. Литиево-йонните батериите са на тайванската компания E-one Mali LLC, като гарантират изминаване на до 160 километра.


Зареждането на акумулаторите от стандартна за България електрическа инсталация става за 6 часа. Предлагат се и зарядни станции, даващи 240 волта ток с по-висок от нормалния ампераж.


С най-мощната от тях зареждането на материите става за 3.5 часа. Автомобилът няма гнездо за заряд с трифазен ток, тъй като е разработен за САЩ, а там такова електричество не се предлага.


Теглото на батериите е 250 килограма, а броя на техните клетки е колкото използваните в 5000 лаптопа. Според разчетите на експертите на БМВ, изминаването на 100 километра с "Мини" Е в България ще струва около три лева.


Усещането
Бях карал електромобил е преди, така че знаех какво да очаквам - безшумна работа, впечатляващо ускорение от място до около 50 км/ч и шофиране като на нормален автомобил. "Мини" Е ми предложи точно това.


Различното, спрямо другите тествани от мен електромобили, е твърде голямото намаляване на скоростта, когато се отпусне педала на газта. Усещането е все едно си натиснал леко спирачката, което естествено убива енергията.

Електрическото "Мини" гостува в България

© БМВ


При всяко спиране и движение по инерция обаче се генерира енергия, която зарежда батериите. Това, което ми направи впечатление обаче е, че дори при максимално неефективно шофиране - с много чести бързи ускорения, на фарове и работещо отопление, "Мини" Е може да измине цели 100 километра.

Коментари (12)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на 100 Рублей за Доллар
    100 Рублей за Доллар
    Рейтинг: 1442 Весело

    "Мини" Е е създадено на базата на "Мини Купър" S. Отвън различията със стандартния автомобил са минимални. В купето прави впечатления липсата на задните седалки, като на тяхното място са монтирани батериите. Багажникът пък е с микроскопични размери.... ХАХА

    Жуеш нагло ть1 хамон... Ах, как видно что шпион...!
  2. 2 Профил на arte
    arte
    Рейтинг: 426 Любопитно

    Интересно, с какви скоростни кутии, са тези коли?

    Костов е виновен. И циганите. И колоездачите...
  3. 3 Профил на redguy
    redguy
    Рейтинг: 996 Весело

    "В купето прави впечатления липсата на задните седалки, като на тяхното място са монтирани батериите."

    EPIC FAIL!!!

  4. 4 Профил на DFGeneer
    DFGeneer
    Рейтинг: 217 Неутрално

    "Предлагат се и зарядни станции, даващи 240 волта ток с по-висок от нормалния ампераж."

    Пауновски, в каква степен неграмотността на един журналист може да си проличи от едно единствено изречение? Очевидно голяма.

    "Усещането е все едно си натиснал леко спирачката, което естествено убива енергията."

    Скоростта, Пауновски, скоростта. Енергията никой не може да убие, тя просто се превръща от кинтична в топлинна или, както е в случая, в електрическа.

  5. 5 Профил на naturisten
    naturisten
    Рейтинг: 583 Весело

    "...240 волта ток с по-висок от нормалния ампераж."

    За такова изказване в техникума, директно ме оставяха да повтарям годината. Но днешните журналя са друга работа...

    Какъвто им беше социализЪма, такъв им е и капитализЪма! ЗАБРАНА за движение на товарни камиони и ТИРОВЕ през почивните дни!!!
  6. 6 Профил на bruno
    bruno
    Рейтинг: 8 Весело

    До коментар [#2] от "arte":

    специално електрическото мини е със single stage helical gearbox, каквото и да означава това

    До коментар [#4] от "DFGeneer":
    никой не е перфектен, пауновски също на всеки му се случва да допусне подобна грешка. както и да пише "който" вместо "които"

    http://www.bgautoblog.com/
  7. 7 Профил на Десен
    Десен
    Рейтинг: 1316 Неутрално

    Човека е шофьор бе, не е електротехник!
    Само да питам едно нещо - дали ще мине 100 км и през зимата на -10С

    Не цъфтиш ли като цвете, гниеш като бурен.
  8. 8 Профил на prodigious_123
    prodigious_123
    Рейтинг: 374 Неутрално

    До коментар [#7] от "Десен":

    Много добър въпрос и на мене ми е интересно как се представят в зимни условия "тея чудесии"

  9. 9 Профил на naturisten
    naturisten
    Рейтинг: 583 Неутрално

    Имам чувството, че автомобилната индустрия някак си се опитва да "прекрои" идеята за ел.мобил през призмата на нещо ново, скъпо и луксозно. Сигурен съм, че не им се разделя със старите слабо-ефективни, но затова пък сложни, скъпи и изискващи постоянен сервиз коли, но прогреса ще си каже думата. Аз лично очаквам успешни и евтини модели да бъдат произведени от малки и сега-създадени компании. Като най-прост пример ще ви дам този, че доста хора в Италия си карат за градско голф-колички, когато им трябва да покриват малки разстояния - до 20-30 км/ден. С това бо трябвало да тръгне концепцията за ел.мобил - малка градска кола за 50-60 км/ден.

    Какъвто им беше социализЪма, такъв им е и капитализЪма! ЗАБРАНА за движение на товарни камиони и ТИРОВЕ през почивните дни!!!
  10. 10 Профил на ndsbg
    ndsbg
    Рейтинг: 531 Неутрално

    До коментар [#8] от "prodigious_123":

    ми нали затова пишат ще почнат тестове бре.

  11. 11 Профил на ЕВАЛА
    ЕВАЛА
    Рейтинг: 426 Любопитно

    До коментар [#7] от "Десен":

    Човека е шофьор бе, не е електротехник...

    странно, а аз си мислех, че се изявява като журналист...

  12. 12 Профил на Genata
    Genata
    Рейтинг: 531 Неутрално

    До коментар [#5] от "naturisten":

    Пич, че си прав за изречението прав си, Ама ... колко години повтаря в тоя техникум?

    Хаиде малко и българския го взимайте на сериозно





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK