"Нисан Лийф" стана автомобил на годината в Европа

Нисан Лийф



"Нисан Лийф" стана първия електромобил, спечелил престижното отличие "Автомобил на годината в Европа", съобщи сайтът www.autocar.co.uk. Японският екомодел събра 257 точки, като изпревари с девет "Алфа Ромео Джулиета".


Третата позиция е за "Опел/Воксъл Мерива" с 244 точки. Другите финалисти бяха "Форд С-Мах/Grand C-Max", "Ситроен С3/DS3", "Волво" S60 и "Дачия Дъстър", който бяха подредени в тази последователност от журито. Тази година за титлата се бориха общо 40 нови модела.


От седемте претендента за приза само победителят "Нисан Лийф" не се предлага у нас. Електромобилът ще се появи на българския пазар най-рано към края на следващата година.




Специализираните издания отбелязват, че подобна оспорвана битка не е имало от години. Титлата "Автомобил на годината в Европа" се връчва от 48 години. Журито се състои от 59 автомобилни журналисти от 23 страни.


През 2009 г. автомобил на годината в Европа стана "Фолксваген Поло", а в предходните издания на конкурса триумфираха "Опел Инсигния"(2008), "Фиат 500" (2007), "Форд S-Max" (2006), "Рено Клио" (2005), "Фиат Панда" (2004) и "Рено Меган"(2003).

Ключови думи към статията:

Коментари (14)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Кецалкоатъл
    Кецалкоатъл
    Рейтинг: 775 Неутрално

    Срещуположните врати на Опела и елзахранването на Нисана поначало бях козове за в тройката... Язък за Фордовете, чиито качества обаче въобще не са за пренебрегване!

    Сребърният медал на най-новото "куоре спортиво" може би означава, че Европа има нужда от "достъпни емоционални автомобили" - която нужда сигурно ще се увеличава с оглед на обезличаващата глобализация...

    "Яйцата са ти в мивката" (съпругата ми)
  2. 2 Профил на Д.Станев
    Д.Станев
    Рейтинг: 636 Неутрално
  3. 3 Профил на 100 Рублей за Доллар
    100 Рублей за Доллар
    Рейтинг: 1442 Гневно

    Ще повърна...

    Жуеш нагло ть1 хамон... Ах, как видно что шпион...!
  4. 4 Профил на Реконструктор
    Реконструктор
    Рейтинг: 688 Неутрално

    Най-интересното е, че още не се продава в Европа. Но вече е автомобил на годината.
    Явно тая награда се е изравнила с "престижа" на нобеловата - връчва се единствено за изключителни политически заслуги.

    И не правильно думать, что есть чьим-то богом обещанный рай
  5. 5 Профил на ial
    ial
    Рейтинг: 455 Неутрално

    На това му се вика политически коректен избор.

    Инак Ампера е далеч по- иновативна, но не участва.

    И Ампера и Ци-макс заслужаваха първото място.
    Но нека и ние сме политически коректни и замълчим снизходително.

  6. 6 Профил на soul
    soul
    Рейтинг: 441 Неутрално

    До коментар [#4] от "Реконструктор":

    Не е възможно да не се продава и да участва в конкурса!Има изисквания за минимално продадени бройки поне в не знам колко
    си държави.

    „Тази смрад, която изпускаме, поражда около Русия презрение към нас, недоверие, нелюбов. " Никита Михалков
  7. 7 Профил на Тъпата майна
    Тъпата майна
    Рейтинг: 1362 Неутрално

    До коментар [#6] от "soul":

    Това е защото се продава. Сделките са сключени, доставките обаче са за следващата година.

    А другите коментари за "политически коректната" награда ми е много странна. Този лийф сваля електрмобилите на най-достъпното им до момента ниво и вече е факт. Какъв е проблема, че не разбирам? Европа също се усети и започна да сменя курса си. Дано дизела скоро умре.

    Това мнение е дело на една тъпа майна
  8. 8 Профил на БМЗ
    БМЗ
    Рейтинг: 1336 Разстроено

    Мъка!

    Не е ли тъжно, че точно когато лампите станаха толкова малки, че да могат да правят колите с фаровете на Опел Калибра, дизайнерите "изтипосаха" тия огромни фарове, заемащи 1/3 от предницата на колата?! Фарове в които половината и повече пространство няма никаква практическа стойност, т.е. това е загубено пространство. Къде остана западния прагматизъм?

    Апокалипсисът апокалиптичен
  9. 9 Профил на wds23355772
    wds23355772
    Рейтинг: 1107 Любопитно

    Нисана е грозноват но явно това е някаква всеобща тенденция при електромобилите. Тук се търси хай-тек визията а не демодираното тръпнещо усещане при вида на вълнуващия дизайн на Алфа Джулиета например.
    А за Мерива на Опел мога да кажа само, че е уникален автомобил! Няма по-добър начин да предадеш иначе страхотната идея със срещуположно отварящите се врати по по-скучен начин! Уникално!

  10. 10 Профил на BulgAryan - пикам ви на жидо-болшевишката цензура!
    BulgAryan - пикам ви на жидо-болшевишката цензура!
    Рейтинг: 531 Неутрално

    Да избереш това недоразумение за ,,автомобил на годината в Европа'' си е тотална олигофрения. Не знам защо се сетих за тъпата, блудкава песни4ка спе4елила ,,Евровизия'' и ми се струва, 4е двата конкурса запо4ват все пове4е да си прили4ат.

    ,,Българите-това е народът,който имаше всичко което е пожелавал. Те никога не се съмняваха в победата си" Енодий 486 г.
  11. 11 Профил на astalavista
    astalavista
    Рейтинг: 426 Разстроено

    Това нещо е ужасно!!! И да ми го подарят няма да го карам от срам! Които са го избрали луди ли са?

  12. 12 Профил на astalavista
    astalavista
    Рейтинг: 426 Весело
  13. 13 Профил на RS1600
    RS1600
    Рейтинг: 374 Неутрално

    Безспорно това е първият относително масов, относително достъпен и относително използваем електрически автомобил. Затова са му присъдили наградата.

    Парадоксалното, обаче, е че влиянието му върху автомобилния транспорт е изключително лимитирано, поради ниските бройки, високата цена и съвсем частичната пригодност за ежедневно използване. Също, очакват се доста проблеми зиме, поради несъвършената (въздушна) система за охлаждане/подгряване на батериите и пр. Очаква се следващото поколонение ел. автомобили (напр. Форд Фокус след година) да са доста по-съвършени.
    Времето ще покаже.
    Ел. революция ще има, но бавно и полека, докато узрее технологията, инфраструктурата и разбира се потребителите.
    В близките 5-6 години, чудеса не очаквайте.

  14. 14 Профил на Meister Eckhart
    Meister Eckhart
    Рейтинг: 890 Любопитно


    Фотограф: Нисан ???

    the devil is in the data




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK