"Дачия Дъстър" е най-добрият избор за нашия регион

Дачия Дъстър взе приза Autobest 2011



Дачия Дъстър" беше избран за най-добър автомобил за Централна и Източна Европа в традиционния конкурс "Аутобест", предаде агенция "Аutopress 2001". В него гласуват журналисти от 15 страни в региона (България, Гърция, Кипър, Македония, Полша, Румъния, Русия, Словакия, Словения, Сърбия, Турция, Украйна, Унгария, Хърватия, Чехия), които представляват пазар от над 300 милиона души.


Румънският народен SUV e събрал общо 863 точки, което е с 41 повече от "Опел Мерива". На трето място се класира "Рено Флуанс", следват "Ситроен" C3 и "Киа Венга".


Членовете на журито оценяваха претендентите по общо тринадесет критерия. Първата група критерии е с по-голяма тежест и оценява характеристики, важни за развиващите се пазари от Централна и Източна Европа: цена, търговска мрежа, сервиз и наличност за резервни части, разход на гориво, обем на багажника, разнообразие на версии.




Втората група включва общовалидни за цяла Европа критерии: нови технологии, динамични показатели, управление, екологичност.


"Дъстър е за нас най-доброто предложение на пазара в страните, участващи в организацията Autobest, ако не и в цяла Европа. Журито Аутобест потвърди този статут на "Дъстър", който става все по-популярен в Европа. Тази година конкурнецията беше много силна, особено в лицето на "Опел Мерива", коментира подреждането президентът на журито и организацията AUTOBEST инж. Иля Селиктар.


"Дачия Дъстър" се предлага на българския пазар от април с две нива на оборудване и три двигателя (два дизелови и един бензинов). Цените тръгват от 20 590 лв. с ДДС за версията само с предно предаване и от 24 590 лв. за тази със задвижване 4Х4.


"Нисан Лийф", който наскоро грабна приза "Автомобил на годината в Европа", беше избан за "ECOBEST 2011". "Лийф е много логичен избор за нас. Това е първата интелигентна електрокола, която без да има вредни емисии има хомологиран пробег от 175 км. , заяви президентът на Autobest инж. Селиктар.

Ключови думи към статията:

Коментари (25)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на ЛИЧНО МОЕ МНЕНИЕ
    ЛИЧНО МОЕ МНЕНИЕ
    Рейтинг: Неутрално

    Новото си е ново
    Дъстъра изглежда добре на външен вид, Рено имат добри дизелови мотори, т.е. за тази ниска цена - смятам ,че е доста добро джипче

    "ТОЗИ БЪЛГАРИН, КОЙТО НЕ МИЛЕЕ ЗА РОДИНО И НЕ МРАЗИ ТУРЦИТЕ И ТУРЦИЯ, ДА ЗНАЕ, ЧЕ Е МРАЗЕН ОТ МЕН" - ЛЮБЕН КАРАВЕЛОВ
  2. 2 Профил на Кецалкоатъл
    Кецалкоатъл
    Рейтинг: 810 Неутрално

    На когото му трябва "джипка" без претенции за особен комфорт откъм акустика/окачване/материали или за спирачки (от 100 км/ч до 0 за над 40 метра), ще намери у Дъстъра каквото търси

    На пръв поглед 6-те години гаранция срещу корозия са малко (поне за мен), НО пък толкова дават и на Дискавърито, че и на онова Хюндайче их20, а там играят други пари

    Разбира се, преди наличието на достатъчно изчерпателна статистика за първите два технически прегледа на колата (след първите 3 години и след 5-тата) е рано за каквито и да било генерални заключения...
    Във всеки случай, ако нещо наистина липсва на такава кола, това са дискови спирачки отзад, било то и като опция, но това не я прави лоша

    "Яйцата са ти в мивката" (съпругата ми)
  3. 3 Профил на Moonshine
    Moonshine
    Рейтинг: 754 Неутрално

    Фсички фенове на Лада Нива имат нов Фетиш.

  4. 4 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 696 Неутрално

    До коментар [#2] от "Кецалкоатъл":

    Проблема на Дъстъра е анорексичното окачване. Това трудно минава и за СЮВ даже. Повече бих се доверил на москвич извън пътя отколкото на това.

    Отдолу полуоските му са като клечки за зъби. То е поевтинявано, поевтинявано....

  5. 5 Профил на Кецалкоатъл
    Кецалкоатъл
    Рейтинг: 810 Неутрално

    До коментар [#4] от "niakoi_si":
    ...Повече бих се доверил на москвич извън пътя отколкото на това...

    Други са по-умерени скептици (чак оптимисти):

    ...Макар да няма блокаж на диференциалите, Дъстър си е съвсем потентен офроудър, който минава през рекички, катери камънаци и успешно гази кал. Висок е, мощността му е малка, но все пак достатъчна и 4х4 системата е учудващо умна. Електрически импулси включват задния мост, който отдава до 50% от въртящия момент, предаван от трансмисията. Ако някое от колелата забуксува, компютърът управляващ електромагнитната муфа на задния мост (позната от Нисан Мурано, Х-Трейл и Кашкай) блокира буксуващото колело чрез спирачката. Така, Дачия Дъстър може да се измъкне от почти всеки киреч...
    http://www.bgautoblog.com/2010/05/28/dacia_duster_mnogo_kola_za_malko_cash/

    Колкото до ресурса на окачването - работата е повече или по-малко относителна, особено у нас Когато повечко коли с повечко шофьори навъртят повече километри, ще се види...

    "Яйцата са ти в мивката" (съпругата ми)
  6. 6
    ****

    Този коментар беше изтрит в 15:47 на 10/12/2010 от неговия автор.

  7. 7
    ****

    Този коментар беше изтрит в 15:48 на 10/12/2010 от неговия автор.

  8. 8 Профил на naturisten
    naturisten
    Рейтинг: 638 Неутрално

    Няма как ниската цена да се дължи само на евтината работна ръка. Спестявано е от всичко, така че КАЧЕСТВОТО е съответно на цената. А то е, лично за мен, най-важното в даден продукт.
    Съпоставка може да се направи между таксиметровите Дачии и Хюндаи на еднакви години.
    Сега да проверим цената на Хюндай i35 и Киа Спортидж...

    Какъвто им беше социализЪма, такъв им е и капитализЪма! ЗАБРАНА за движение на товарни камиони и ТИРОВЕ през почивните дни!!!
  9. 9 Профил на barbalej
    barbalej
    Рейтинг: 8 Неутрално

    ...по принцип има доста какво да се критикува по този автомобил, но със сигурност има неща които му гарантират пазарния успех - сравнително добро качество за малко пари. Аз мисля че ще се продава доста добре, както в източна европа, така и на запад!

  10. 10 Профил на citoyen
    citoyen
    Рейтинг: 1153 Неутрално

    Според в. Фигаро, Дачиа носи 50% от печалбата на Рено в класата на компактните и низкобюджетни автомобили при повече от добър прием в Европа и доминиращо добри отзиви за качество и надеждност.Да не говорим за Русия.Какво повече за тази цена?

  11. 11 Профил на stile libero
    stile libero
    Рейтинг: 638 Неутрално

    За истински офроуд не става, а за СУВ трябва да има повече комфорт.
    сравнението с Нивата е неуместно

  12. 12 Профил на Athanatos
    Athanatos
    Рейтинг: 1547 Неутрално

    Евтина кола.
    Четох преди време в АутоБилд доста критика за тоя "джип".
    Преди време карах за кратко чисто нова Дачия Логан комби. Сравнена с моята 10 годишна кола, която пак е комби и е купувана втора ръка за 1/4 от парите на новата Дачия, не струва нищо.
    За същите пари можеш да си вземеш 3-4-5 годишна истинска кола, и да я караш по-дълго време с по-малко проблеми.
    Дачия? Не, мерси... пък било то и подобие на джип.
    Та той не предлага климатик дори като допълнителна екстра...

    Adam-е zendeh, zendegi mikhad / Живият човек се нуждае от живот .
  13. 13 Профил на Alarmstufe Rot
    Alarmstufe Rot
    Рейтинг: 5155 Неутрално

    До коментар [#12] от "Athanatos":

    "Та той не предлага климатик дори като допълнителна екстра..."

    Нещо си се объркАл. Климатик има. Няма климатроник. Дали климатика е опция или при определени нива на оборудване е включен серийно, не знам, но може да се провери лесно.
    А иначе това е най-стария спор - дали да вземеш чисто нова евтина кола, или за същите пари да си вземеш 5-годишна от по-висок клас.

    Няма да отговарям на всяка идиотщина на подполковник Грънчаров
  14. 14 Профил на riodio
    riodio
    Рейтинг: 466 Неутрално

    Хм, съмнителен ми се вижда този "СУВ". Едно Сузуки сх4 има много по-добри показатели и май излиза на същата цена. А за екстрите да не говорим...

  15. 15 Профил на inn
    inn
    Рейтинг: 1740 Неутрално

    Вероятно същите са били коментарите и за SKODA в началото на 90-те, когато ги взе VW. Сега за чехите се говори по друг начин. Вярно, между чехи и румънци има разлика в "материала", но ... всяко нещо с времето си. Французите от RENAULT би трябвало да знаят какво правят.

  16. 16 Профил на shumkar
    shumkar
    Рейтинг: 698 Неутрално

    До 8
    Не можеш да сравняваш Хюндай i 35 с Дачия Дъстър. Те са различен клас, и цена.
    Хюндай е почти 2 пъти по-скъп.
    Освен това много скоро и у нас ще се започне да се оценява повече новия автомобил-на техническите прегледи вече масово се измерват вредните емисии

  17. 17 Профил на shumkar
    shumkar
    Рейтинг: 698 Неутрално

    Тази Дачия е опростена версия на Кашкай, поне задвижването и на двете коли е еднакво.

  18. 18 Профил на riodio
    riodio
    Рейтинг: 466 Неутрално

    Нещо много ги хвалите тези Дачии, не ви е чиста работата. Вие да не би да ги продавате?

  19. 19 Профил на pag
    pag
    Рейтинг: 1010 Весело

    А според нашите журналисти най-подходяща за България се оказва БМВ 5-ца.
    Смех, смееех....

    Знанието е сила, информацията - власт
  20. 20 Профил на badenbadenbaden
    badenbadenbaden
    Рейтинг: 237 Неутрално

    Дачията на снимка 1 ми изглежда идеално- нито много висока, нито много ниска, нито много дълга, нито много къса, с перфектно багажно разпределение, хармоничен дизайн, ако и качеството подобрят за следващото поколение ще е бестселър (даже вече е).

  21. 21 Профил на Десен
    Десен
    Рейтинг: 1441 Неутрално

    Рено не случайно са евтини коли? Евтини са защото са калпави.
    А от калпавите копират някакви хора които със сигурност ще ги нарпавят още по-калпави а народа видял евтинийката ще се затича да ги купува.

    Не цъфтиш ли като цвете, гниеш като бурен.
  22. 22 Профил на xamctep
    xamctep
    Рейтинг: 466 Неутрално

    Вгледайте се в снимката на "Дъстър"-а в калта... Не ви ли се струва малко неестествена, а? По колата няма капка кал, дори и гумите са чисти!
    Аз не бих си я купил!

  23. 23 Профил на borkoto29
    borkoto29
    Рейтинг: 8 Неутрално
  24. 24 Профил на euroland
    euroland
    Рейтинг: 8 Весело

    За всички фенове на Дачия, които знаят за какво става въпрос, а не си говорят наизуст старите приказки, пращам едно линкче:
    http://www.facebook.com/album.php?aid=45656&id=170117136334065#!/pages/Dacia-v-Blgaria/170117136334065
    На който му е интересно, може да си гледа какво става с Дачия у нас

  25. 25 Профил на _ninja_
    _ninja_
    Рейтинг: 466 Весело

    Нещо не разбирате тук от коли. Карам Дачия Сандеро 1.5 dCi 70 hp и досега няма проблем, а за качеството на автомобила говори самата цена....почти 20 000 лева. Да не би това да са малко пари !?

    https://www.tapatalk.com/groups/daciaforum/index.php




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK