Опитоменият лъв

Пежо 4007




"Пежо" 4007 се предлага с нова скоростна кутия с два съединителя

Наскоро попаднах на любопитно предаване по "Дискавъри чанъл". В него една американска домакиня се хвана на бас, че след няколко урока ще успее да кара влекач не по-зле от професионален шофьор. Едно от най-трудните й изпитания беше да превключва предавките толкова гладко, че да не разлива поставените върху шасито на камиона чаши.


С подобна мисия без проблем може да се справи и най-неопитният шофьор, ако седне зад волана на "Пежо" 4007 с новата автоматична скоростна кутия с два съединителя. Тя разполага с шест предавки, възможност за ръчна смяна на скоростите, включително и с планки на волана и спортен режим на работа.




Два характера
Тествах новата скоростна кутия в комбинация с 2.2-литровия дизел с мощност 156 конски сили и съм впечатлен от двата характера, които демонстрира. При плавно подаване на газ акцентът е комфортът и смяната на скоростите става незабележимо, без придърпвания и сътресения.


Същевременно в спортен режим и при рязко настъпване на педала на газта стремежът е към максимална динамика, като тук голямото предимство е липсата на загуба на тяга при преминаването от предавка на предавка. Ускорението от място до 100 км/ч отнема 11.1 секунди, което е със секунда по-слабо постижение от модификациите с механична трансмисия, но пък разходът на гориво е почти идентичен (7.3 л/100 км за автомата и 7.2 л/100 км за механичната).


Скоростната кутия с два съединителя е полезна и при преходи извън пътя, където 4007 се чувства доста уверено заради системата за задвижване 4Х4, доказала качествата си в не един и два модела на "Мицубиши". Селекторът, разположен пред скоростния лост, позволява на водача да избира между три режима - само предно предаване, автоматичен 4Х4, при който електрониката преценява кога каква тяга да прехвърля между предния и задния мост, и заключване на централния диференциал (въртящият момент се разпределя 50/50 отпред и отзад).


При интегрирането на новата скоростна кутия в 4007 обаче са допуснати няколко недоглеждания. Първото е, че водачът може да извади ключа за запалването независимо на каква предавка е оставен автомобилът. Това крие риск колата да тръгне по инерция, ако е на свободна скорост. Друг проблем е свързан с това, че ако лостът не е в положение Р (паркинг), 4007 не пали, но никъде няма сигнализация защо.

Ключови думи към статията:

Коментари (16)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Кецалкоатъл
    Кецалкоатъл
    Рейтинг: 849 Любопитно

    Понеже Пежо 4007 е "братовчед" на Ситроен С-Кросър и Мицубиши Аутлендър, бих бил истински задължен и благодарен на някой, който има преки впечатления от шофирането на поне 2 от 3-те коли - и ги сподели на всеослушание...
    Благодаря!

    "Яйцата са ти в мивката" (съпругата ми)
  2. 2 Профил на Marin Aganderov
    Marin Aganderov
    Рейтинг: 8 Неутрално

    За другите не знам но съм карал такъв джип и трябва да ти кажа,че си струва парите, че и отгоре!

    Fortuna Favet Fortibus
  3. 3 Профил на stile libero
    stile libero
    Рейтинг: 684 Неутрално

    не са братовчеди, а абсолютни клонинги. Разликата е в малко пластмаса в предницата и задната част.
    Колата предлага изключителен комфорт на возене
    двигателят 2.2Хди 156кс на Пежо е страхотен, въртящият момент е 380нм, тегли здраво
    проходимостта като за СУВ е доста висока, има 3 варианта на предаване, нещо което липсва в повечето аналози
    голям багажник, голямо вътрешно пространство, много удобни прибори
    спестили са от пластмасата в купето, която е под всякаква критика.

  4. 4 Профил на stile libero
    stile libero
    Рейтинг: 684 Неутрално

    като съотношение цена-качество е без конкуренция

  5. 5 Профил на xpirate
    xpirate
    Рейтинг: 467 Неутрално

    Само защо не използват 2.7 литрови битурбо дизелов двигател!?

  6. 6 Профил на radoslavdj
    radoslavdj
    Рейтинг: 458 Неутрално

    Външно е доста грозен според мене. хаха

  7. 7 Профил на gvaley
    gvaley
    Рейтинг: 740 Неутрално

    До коментар [#5] от "xpirate":

    PSA смениха 2,7-литровия с 3,0 литров 240 коня преди година може би.

  8. 8 Профил на Нико
    Нико
    Рейтинг: 580 Весело

    Добре, че са Мицубиши ей!

  9. 9 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 2264 Неутрално

    Абе махнете тая грозна решетка бе! Да ви имам и дизайнерите. И това изглежда като риба с разчекната уста.

    Кой кретен го измисли това, незнам. Ама и Ауди се разболяха и Пежо и Ситроен и Митсубиши и др. Грозно е бе хора, грозно е.

  10. 10 Профил на оstavime
    оstavime
    Рейтинг: 575 Неутрално

    До коментар [#9] от "niakoi_si":

    Всеки си има мнение и предпочитания. Не обременявай хората с твоите, считайки, че си прав.
    Автомобила изглежда повече от перфектен по всички показатели. Надявам се някога да карам нова кола от такъв клас.

    Съсипахте коментарите в сайта с новата визия!
  11. 11 Профил на Д.Станев
    Д.Станев
    Рейтинг: 684 Неутрално

    Бих го определил като грозноват и безвкусен. За качествата на двигателя също имам съмнения, ако е същия познат от Ситроен С5... не ме впечатлява.

  12. 12 Профил на Donix
    Donix
    Рейтинг: 571 Любопитно

    Не че нещо, но съм попадал на списание (немско в интерес на истината), където имаше публикувана таблица на кои марки и модели какви видове части се скапват за 3,5 и 10 години. Пежо бяха целите в черевено, което означаваше, че на определен брой коли се чупят средностатистически повече от други марки. Японските бяха най-напред, после немските. А Фиат също бяха зле....

    Боян Р.
  13. 13 Профил на mdaaaa
    mdaaaa
    Рейтинг: 458 Неутрално

    въпрос по снимка #5: това ли са офроуд възможностите на този сув/кросоувър или в каквато е там категория попада това возило?

    пежо имат хубави двигатели, но пластмасата вътре изглежда евтина. бих искал намаление поне 10хил. за евтиния интериор. все пак, това е нещото, което виждаш всеки път когато се качиш в колата. отвън как изглежда е все тая - който ще я гледа отвън да му мисли.

  14. 14 Профил на mdaaaa
    mdaaaa
    Рейтинг: 458 Неутрално

    изобщо тези снимки с телефон ли са правени?

  15. 15 Профил на Минчо Минчев
    Минчо Минчев
    Рейтинг: 462 Неутрално

    Нема лошо, сигурно и това некои ше си го купат. Ама като чета такива писания, оставам с усещането, че фирмата вносител е черпила автора един уикенд на Боровец с описваното возило и разбира се, с включени разноски ... Аре малко по-критично, ако мое. Ако не мое, здраве да е.

  16. 16 Профил на ЕВАЛА
    ЕВАЛА
    Рейтинг: 458 Неутрално

    До коментар [#14] от "mdaaaa":

    и аз същото си помислих

    и последният абзац кърти
    Авторът качвал ли се е на автоматик преди?

    До коментар [#12] от "Donix":

    Пежо, точно както и всички останали автопроизводители си имат заложени части за подмяна при ползване на автомобил - и сервизът трябва да работи, и някой лев от резервни части да се докара... просто при Пежо, вероятно за сметка на дизайн това перо е по-голямо





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK