Автомобил на "Грейт Уол" върти пробни обиколки из страната



Компактен модел на китайския производител "Грейт Уол"(Great Wall), който догодина трябва да отвори завода си край Ловеч, вече върти пробни обиколки из страната, видя репортер на "Дневник". Колата, от модела "Флорид", беше паркирана до сградата на Интерпред в София.


Автомобилът е с временни номера, но ако се съди по винетките и стикерите за застраховките "Гражданска отговорност" е по родните пътища от две години. Както се вижда от снимките, "Флорид" е клонинг на "Тойота Ярис".


Според публикации, появили се през тази седмица, почти същият модел, но с името "Волекс"(Voleex) ще се прави в съвместното предприятие между "Литекс моторс" на Гриша Ганчев и "Грейт уол". Основната различа между "Флорид" и "Волекс" е в предната част, докато задницата и страничния профил са идентични.




Компактният хечбек е дълъг 3.81 метра, широк 1.71 м. и висок 1.54 м. Масата на колата е 1110 кг.


"Волекс" се задвижва от  1.5-литров четирицилиндров бензинов мотор с променлив ход на кпаланите, мощност 105 к.с. и максимален въртящ момент 138 Нм. Скоростната кутия е петстепенна механична.


"Грейт Уол Волекс" има ускорение до 100 км/ч за около 11 секунди и максимална скорост от 175 км/ч. Разходът на гориво е 8 на сто в смесен цикъл.


Наскоро от компаниятя "Грейт Уол" обявиха, че през следващите три години ще открият заводи в пет нови държави - Сенегал, България, Венецуела, Малайзия и Филипините. Общият капацитет на новите фабрики е 100 000 бройки. Според предварителните информации българският завод ще прави 50 000 коли годишно - хечбеци, седани и SUV-модели.


Първи, още до края на тази година, врати ще отворят заводите в Сенегал и Филипините. Плановете на "Грейт Уол" са през тази година да продаде около 400 000 автомобила през тази година, като през 2015-та те стигнат 1.8-2 млн. бройки. Една третата от тях би трябвало да се лансират извън Китай.


Към момента "Грейт Уол" има заводи освен в Китай, също в Русия, Индонезия, Иран, Виетнам и Египет. Всички те са създадени чрез партньорство с местни компании.


Утре четете анализ на "Интерешънъл хералд трибюн" за завода на "Грейт Уол" край Ловеч

Коментари (26)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 3576 Неутрално

    От статията за станалата скандално известна със самоубийствата китайска компания Фоксон се разбра, че там заплатата била 390 $ на месец. В повечето райони на България за такова заплащане посрещат работодателя с червени килими. Така че правилно са се ориентирали китайците, има какво да им предложим!

    ГЕРБ е ДПС-то на етническите българи.
  2. 2 Профил на ndsbg
    ndsbg
    Рейтинг: 581 Неутрално

    "Автомобилът е с временни номера, но ако се съди по винетките и стикерите за застраховките "Гражданска отговорност" е по родните пътища от две години. "
    е как от две години е по родните пътища като тия временни номера ги дават за 1 месец и трябва да се регнеш в КАТ

  3. 3 Профил на TheBelia
    TheBelia
    Рейтинг: 466 Неутрално

    "Колата, от модела "Флорид", беше паркирана до сградата на Интерпред в София"
    Колата е паркирана пред фитнеса на Кюри от ЕДНА ГОДИНА ДРУГАРЮ ЖУРНАЛИСТ, ма няма кой да я види...

    I'm not angry. They just suck. It's that simple.
  4. 4 Профил на TheBelia
    TheBelia
    Рейтинг: 466 Неутрално

    До коментар [#2] от "ndsbg":
    Тези са за вносители, забележи че не е Н буквата, а е В
    Иначе си ме изпреварил/а с коментара

    I'm not angry. They just suck. It's that simple.
  5. 5 Профил на Boriaz
    Boriaz
    Рейтинг: 925 Весело

    "Грейт Уол Волекс" има ускорение до 100 км/ч за около 11 секунди и максимална скорост от 175 км/ч. Разходът на гориво е 8 на сто в смесен цикъл.

    Ш, алоууу, че той Голф 2 има по-добри характеристики от това харакири по китайски бря, ха-ха-ха ...

    Искането няма мярка- даването има КРАЙ!
  6. 6 Профил на Svetko
    Svetko
    Рейтинг: 411 Весело

    Другата дребна разлика сигурно е, че при челен удар с 56 км/ч, шансовете за оживяване в китайското чудо са почти нулеви.

  7. 7 Профил на Кецалкоатъл
    Кецалкоатъл
    Рейтинг: 826 Неутрално

    Ще се разплача от умиление

    Горда Китайска стена,
    до ней люлякът синей;
    слънце автомобил огрява,
    над Ловешко пламеней,
    родино!

    Припев (х2):
    Мила родино, ти си авторай!
    Твойта хубост, твоите возила -
    те нямат равни в Европа, май...

    "Яйцата са ти в мивката" (съпругата ми)
  8. 8 Профил на Яжте Ми Кура
    Яжте Ми Кура
    Рейтинг: 0 Неутрално

    Made in PRC

    "Вашите права за коментиране са отнети до 15 яну 2011 от модераторите" - Абе модератори прости. Не става с бан по IP адрес бе, олигофрени тъпи :)
  9. 9 Профил на Тъпата майна
    Тъпата майна
    Рейтинг: 1463 Неутрално

    Аз все още си мисля, че нещо ще се прецака с този завод и производство тук няма да има. Като гледам строителството на огромното хале върви, макар и с бавно темпо, но все пак не съм особено обнадежден.

    Това мнение е дело на една тъпа майна
  10. 10 Профил на TAC
    TAC
    Рейтинг: 696 Весело

    Не изглежда зле колицата!аА колко ли ще струва?!

    rock n' roll is king!
  11. 11 Профил на gripen
    gripen
    Рейтинг: 956 Весело

    Треперете германци....

    За Европа: бяла, християнска и силна!
  12. 12 Профил на edin slep
    edin slep
    Рейтинг: 704 Неутрално

    Нормално е да паркира там, нали в този район Ганчев строи дивни офис кули.
    Няма значение дали и колко ми е симпатичен Ганчев. Важно е най-сетне отново да имаме автомобилостроене. Години наред всички се присмиваха на румънците заради скапаните каручки Дачия, но след като Рено инвестираха много пари тези автомобили се подават успешно (изненадващо дори за Рено) и в Западна Европа. Колкото до китайците - те са следващата сила в автомобилостроенето. Не бъркайте оборудването и безопасността на автомобилите в Азия (без Япония и Корея) и тези в Европа. Тук автомобилите ще са на ниво, а до 3-4 години ще повишат и качеството.
    Без да съм виждал тази каручка се съмнявам, че ще бъде като пръчка като моделите на Деу/Шевролет.

    preklara rara
  13. 13 Профил на vf315
    vf315
    Рейтинг: 8 Весело

    До коментар [#7] от "Кецалкоатъл":

    Много е готино ......

  14. 14 Профил на Морски
    Морски
    Рейтинг: 1421 Неутрално

    До коментар [#1] от "cinik":

    Само че $390 получават при 73 часова работна седмица , като по време на работа не се спира дори и за тоалетна.

    колкото повече,толкова повече
  15. 15 Профил на Fanetti Mazakura
    Fanetti Mazakura
    Рейтинг: 810 Неутрално

    До коментар [#5] от "Boriaz":

    Гоуф 2 1.6 беше 75 коня, а не 1.5 - 115 кс.с

    BOYKO BORISSOV – “RAPONA,” current Prime Minister of Bulgaria,(от Wikileaks)
  16. 16 Профил на Forrest Gump
    Forrest Gump
    Рейтинг: 961 Неутрално

    ето я статията в НЮ Таймс/ИХТ по темата: http://www.nytimes.com/2010/12/16/business/global/16cars.html?_r=2&pagewanted=2&tntemail1=y&emc=tnt

    Истината ни прави свободни.
  17. 17 Профил на Пешката
    Пешката
    Рейтинг: 2411 Неутрално

    He also noted that Bahovitsa is basically getting what is known as a screwdriver plant. “They bring in the kit and reassemble the car, and there’s not a lot of automation,” Mr. Sedgwick said of the factory.

    “You really want to pay attention when it’s a full-scale assembly plant. They can cost $500 million to $1 billion. When you see a Chinese automaker taking on that kind of investment, then you know they are serious.”

    - звучи като едно плахо начало но все пак е нещо повече от инвестиций в хотелчета и мутробарок - Гришата иска да направи нещо за родният си край и да осигури работа на доста хора
    - Мисля че ако цената се запази около 5000 евро ще е много конкурентно това производство из цяла източна европа! Тука говорим за сегмента на хората които не са могли да си позволят нова кола до сега
    - Трябва да дават улеснен кредит за покупка на тези колички за да може да се постигне критична маса на продажбите в България
    - Здрава реклама и дилъри на франчайз метода в Македония Сърбия Румъния че даже и Босна Албания и Украйна

    Хайде Късмет на Гришата и да спре да купува съдий а да вземе да прави сериозен бизнес!

    Ако го боли, както го мързи, отдавна да е умрел.
  18. 18 Профил на b_d_s
    b_d_s
    Рейтинг: 753 Неутрално

    Сенегал, България, Венецуела, Малайзия, Филипините, Русия, Индонезия, Иран, Виетнам и Египет. Това са страните в които тази китайска фирма има или ще има заводи. Да се осъзнаем сред кои сме. Това е истината, а не думите на финансовия министър за чуждите инвеститори. Те инвестират в Словакия, Словения, Румъния. Нищо, че там заплатите и данъците са по-високи, а тук е най-добрата среда за чужди инвеститори.

  19. 19 Профил на Пешката
    Пешката
    Рейтинг: 2411 Неутрално

    До коментар [#18] от "b_d_s":

    прав си донякъде - НО ако видиш какво става в Румъния и как режат заплати и вдигат данъци ще разбереш че досега са я карали като гърците - на кредит! Колкото и да се оплакваме в България сме стабилни (макар и все още на дъното!) но поне няма вече на къде да потъваме а можем само да спечелим от тук нататък - разбира се ако правителството си върши работата и не пречи на бизнеса!

    Ако го боли, както го мързи, отдавна да е умрел.
  20. 20 Профил на edin slep
    edin slep
    Рейтинг: 704 Неутрално

    До коментар [#18] от "b_d_s":

    Е, достойна компания - социалист до социалиста. У нас Геройко се възхищава на ментора си Живков, главен прокурор, президент, тайни служби ... защо изобщо го отмениха онзи първи член на някогашната конституция?

    Инак икономически ако гледаме - нещата не са толкова прости. В Малайзия се произвежда и сглобява маса техника. Ако не ми вярваш разгледай къде са направени или сглобени половината ти електроуреди, включително батериите на телефони и компютри. Всички тези държави са големи и все още не съвсем разработени пазари с много бедно население. Ние също си имаме бая бедняци - виж малките градове с добрите заплати от по 500 лева. Специалисти тук няма, защо някой да прави завод за автомобили? Имаше едни Роувър, които правителството и обществото не подкрепиха и те безславно си заминаха, а можеше и тук да правят коли сега Рено, а не оттатък Дунав, ама ...

    preklara rara
  21. 21 Профил на kamilar
    kamilar
    Рейтинг: 466 Любопитно

    ТАЗИ КОЛА е клонинг на "Тойота Ярис", но това не значи, че технологията е крадена от "Тойота". Просто "Тойота" прави своеобразен франчайзинг с китайците, както подобни неща правят и всички западни фирми желаещи за спечелят от благоприятните условия за бизнес в Китай.

  22. 22 Профил на Десен
    Десен
    Рейтинг: 1441 Неутрално

    Eто как казваме едно хубаво и заслужено FUCK YEAH на скапаните франсета от Рено.

    Не цъфтиш ли като цвете, гниеш като бурен.
  23. 23 Профил на ║▌│█║█║║▌│█│║
    ║▌│█║█║║▌│█│║
    Рейтинг: 810 Неутрално

    Сделано в НРБ.
    Еми какво като е китайско. Какво имате да губите?
    Престиж ли?

    Be all you can be.
  24. 24 Профил на Yankee
    Yankee
    Рейтинг: 810 Неутрално

    Айде хаирлия да е. Нищо че червен боклук ще го произвежда. Все пак народната пара ще иде за нещо, не само за яхти, курви и плюскане!

  25. 25 Профил на Athanatos
    Athanatos
    Рейтинг: 1652 Неутрално

    Ако всички червени боклуци даваха на обществото толкова, колкото Гришата дава - цена нямаха да имат.
    Който не вярва, да иде в Ловеч и да види.
    Колкото и да е крал и краде - вижда се, и че нещо е направил за града си и съгражданите си...
    А в другите градове дерибеите само прибират...

    Adam-е zendeh, zendegi mikhad / Живият човек се нуждае от живот .
  26. 26 Профил на shumkar
    shumkar
    Рейтинг: 864 Неутрално

    Малайзия не е дива или изостанала държава. Половината от японското производство е изнесено там.
    Но да не говорим много, дай Боже този завод да стартира, и автомобилът да се появи на нормална цена, а не като Тойота Ярис.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK