Най-безопасните коли в САЩ са корейски и германски

При краштестовете в колите на мястото на пасажерите се поставят натъпкани с електроника кукли, приличащи на този манекен, заснет на автомобилното изложение във Франкфурт

© Ройтерс

При краштестовете в колите на мястото на пасажерите се поставят натъпкани с електроника кукли, приличащи на този манекен, заснет на автомобилното изложение във Франкфурт



Корейският консорциум "Хюндай/Киа" и германският "Фолксваген/Ауди" имат най-много модели - по девет, в тазгодишната класация на най-безопасните автомобили на американския пазар. Това се казва в официално съобщение на Застрахователния институт за пътна безопасност (Insurance Institute for Highway Safety или IIHS).


Тази година общо 40 леки коли, 25 SUV модела и един ван, са покрили най-високите изисквания за безопасност. Тестовете включват имитиране на челен и страничен удар, блъскане отзад и преобръщане. За да има шанс за успех, моделът трябва серийно да разполага и със електронна стабилизираща програма.


След корейците и германците в класацията следват "Дженерал мотърс", "Форд/Линкълн" и "Тойота/Лексус/Сцион" с по осем приза за безопасност. "Субару" пък е единственият производител, който печели във всички класове, където има представители. За тази година марката взима пет отличия за сигурност.




Според наблюденията на IHSS, докато в началото на годината едва 27 коли са покривали най-строгите мерки за безопасност, сега техният брой е 58. "Само за година производителите удвоиха броя на моделите с най-висока степен на безопасност. Сега потребителите могат да разчитат на сигурни коли във всички класове от SUV и луксозните модели до компактните", заявява по този повод президентът на IHSS Ейдриън Лунд. Той добавя, че всеки производител има поне един модел с отлични показатели по отношение на сигурността.


От института специално отбелязват свършената от "Форд" работа по повишаване на безопасността на моделите "Експлорър", който за първи път попада сред най-сигурните, "Флекс" и "Линкълн" MKT. "Фиеста" пък е единственият компактен автомобил, който попада сред най-сигурните в САЩ.


"Фолксваген Туарег" е единственият голям SUV с най-висока оценка по отношение на безопасността. от IHSS коментират, че по принцип не тестват подобен род коли, но в случая са направили изключения по настояване на "Фолксваген".


Повече от 12 000 души са загинали при челни удари в САЩ през 2009 година, сочи статистиката. Над 6000 пък намират смъртта, когато колата им е блъсната отстрани.


Повече от 8000 са загинали при преобръщане на автомобила. Ударите отзад обикновено не са смъртоносни, но пък са причина са сериозни наранявания, предимно на врата и гръбначния стълб.


Тестовете за безопасността на колите при челен удар от IHSS се провеждат при скорост от 64 км/ч (40 мили). При имитирането на врязване на автомобил отстрани скоростта е почти 50 км/ч (31 мили).


Всички победители в тестовете тази година


Лимузини
Buick LaCrosse
Buick Regal
BMW 5 series (except 4-wheel drive and V8)
Cadillac CTS sedan
Ford Taurus
Hyundai Genesis
Infinite M37/M56 (except M56x 4-wheel drive)
Lincoln MKS
Mercedes E class coupe
Mercedes E class sedan
Toyota Avalon
Volvo S80


Среден клас
Audi A3
Audi A4 sedan
Chevrolet Malibu
Chrysler 200 4-door
Dodge Avenger
Ford Fusion
Hyundai Sonata
Kia Optima
Lincoln MKZ
Mercedes C class
Subaru Legacy
Subaru Outback
Volkswagen Jetta sedan
Volkswagen Jetta SportWagen
Volvo C30


Малки автомобили
Chevrolet Cruze
Honda Civic 4-door models (except Si) with optional electronic stability control
Kia Forte sedan
Kia Soul
Mitsubishi Lancer sedan (except 4-wheel drive)
Nissan Cube
Scion tC
Scion xB
Subaru Impreza sedan and hatchback (except WRX)
Volkswagen Golf 4-door
Volkswagen GTI 4-door


Компактни модели
Ford Fiesta sedan and hatchback built after July 2010


Миниван
Toyota Sienna


Големи SUV модели
Volkswagen Touareg


Средно големи SUV модели
Audi Q5
Cadillac SRX
Chevrolet Equinox
Dodge Journey
Ford Explorer
Ford Flex
GMC Terrain
Hyundai Santa Fe
Jeep Grand Cherokee
Kia Sorento built after March 2010
Lexus RX
Lincoln MKT
Mercedes GLK
Subaru Tribeca
Toyota Highlander
Toyota Venza
Volvo XC60
Volvo XC90


Малки SUV модели
Honda Element
Hyundai Tucson
Jeep Patriot with optional side torso airbags
Kia Sportage
Subaru Forester
Volkswagen Tiguan

Ключови думи към статията:

Коментари (6)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Кецалкоатъл
    Кецалкоатъл
    Рейтинг: 769 Неутрално

    Интересно би било да се узнае и кои са най-опасните коли!

    Уикито впрочем дава следната любопитна (и немаловажна в определени случаи) подробност за Insurance Institute for Highway Safety или IIHS:

    The Institute's front crash test differs from that of the American government's National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA) New Car Assessment Program in that its tests are offset. This test exposes 40% of the front of the vehicle to an impact with a deformable barrier at approximately 40 mph (64 km/h). Because only 40% of the vehicle's front must stand the impact, it shows the structural strength better than the NHTSA's full-width testing does. Many real-life frontal impacts are offset. However the NHTSA's full frontal crash tests result in the occupant compartment going through greater deceleration. The full frontal crash test is more suitable for evaluating restraint systems such as seat belts and airbags.

    The IIHS and NHTSA tests can differ. For example, the NHTSA gave the Chevrolet Venture (also marketed as Oldsmobile Silhouette, Pontiac Montana/TransSport) 4/5 stars (with 5 stars being the best and 1 star the worst), but the IIHS rated it "Poor" for its poor structural integrity which becomes apparent in the offset crash test. This minivan was one of the poorest performers since the offset frontal crash tests were begun in 1995. The same applies for the 1997–2003 Ford F-150.

    http://en.wikipedia.org/wiki/Insurance_Institute_for_Highway_Safety

    "Яйцата са ти в мивката" (съпругата ми)
  2. 2 Профил на Влади
    Влади
    Рейтинг: 225 Неутрално

    Infiniti, не е Infinite...

    El sueño de la razón ​produce monstruos
  3. 3 Профил на damned
    damned
    Рейтинг: 225 Неутрално

    Един познат се блъсна с Кия сийд с 150 км/ч в града, отнесе дърво, билборд и се спря в стълб за трамвай, като колата приличала на смачкана кутия от цигари. Успял да отвори 9 от 12 възглавници и останал напълно невредим.
    Друг въпрос е че е бил пиян и е карал с 150 км/ч в населено място...

  4. 4 Профил на mdaaaa
    mdaaaa
    Рейтинг: 442 Неутрално

    До коментар [#1] от "Кецалкоатъл":

    как кои? голф, бмв от по-старите модели и нови лимузини и джипове с българска регистрация

  5. 5 Профил на s_pantchev
    s_pantchev
    Рейтинг: 171 Неутрално

    Именно
    Тестовете за челен удар се провеждат при около 60 км/ч и то не само от този институт а от почти всички автомобилни производители.А хората не знаят това и карат с 150-200 км/ч и си мислят че автомобила е "много сигурен", с 2-3-5 въздушни възглавници или разни други системи за активна или пасивна безопасност.

  6. 6 Профил на ЕВАЛА
    ЕВАЛА
    Рейтинг: 442 Неутрално

    До коментар [#3] от "damned":

    най-вероятно е оцелял точно защото е бил пиян

    с Кия сийд с около 50 км/ч катастрофира приятел точно пред мен - беше с колан и имаше 2 счупени ребра и няколко тежки натъртвания, а на пасажера до него потрошето коляно и комоцио... а аз успях да спра





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK