"Шевролет Волт" и "Форд Експлорър" са автомобилите на годината в САЩ и Канада

"Шевролет Волт"



Електромобилът с разширен обхват "Шевролет Волт" беше избран за автомобил на годината, а "Форд Експлорър" за Truck of the Year (категория, обединяваща пикапи, ванове, кросоувъри и SUV модели) за САЩ и Канада. Това стана ясно в първите часове на автомобилното изложение в Детройт, което отвори врати днес и ще продължи до 23 януари.


Победителите бяха избрана от жури от 49 автомобилни журналисти, представляващи списания, вестници, сайтове, телевизионни и радио станции от САЩ и Канада. Сред критериите, за оценка на кандидатите бяха, иновации, дизайн, сигурност, пътно поведение, удоволствие от шофирането и съотношение цена/оборудване.

"Хюндай Соната" стигна до финала при леките коли

© Хюндай

"Хюндай Соната" стигна до финала при леките коли


До полуфинала при леките автомобили стигнаха "Ауди" A8, "Буик Регал", "Шевролет Круз", "Шевролет Волт", "Форд Фиеста", "Хюндай Соната", "Инфинити" M37, "Ягуар" XJ, "Киа Оптима", "Мазда" 2, "Нисан Джук", "Нисан Лийф", "Фолксваген Джета" и "Волво" S60. От тях на финала отидоха "Шевролет Волт", който в крайна сметка спечели, електромобилът "Нисан Лийф" и хибридната версия на "Хюндай Соната".
Силите на "Нисан Лийф" не стигнаха за победа при леките кори

Силите на "Нисан Лийф" не стигнаха за победа при леките кори


В категорията Truck of the Year за полуфинала се класираха "Додж Дуранго", "Форд Ейдж", "Форд Експлорър", "Хонда Одисей", "Хюндай Тусон", "Инфинити" QX56, "Джип Гранд Чероки", "Киа Соренто", "Киа Спортидж", "Линкълн" MKX, "Мерцедес" R-класа, "Порше Кайен", "Тойота Сиена" и "Фолксваген Туарег".
Новата генерация на класическия всъдеход "Джип Гранд Чероки" стигна до топ 3 в категорията  Truck of the Year

© Jeep

Новата генерация на класическия всъдеход "Джип Гранд Чероки" стигна до топ 3 в категорията Truck of the Year


На финала битката беше между създадения на шасито на лек автомобил "Форд Експлорър", който спечели и типичните SUV модели "Джип Гранд Чероки" и "Додж Дуранго".


През миналата годинта кола на годината стана "Форд Фюжън", а Truck of the Year беше "Форд Транзит кънект".





Американските компании доминират
Наградите имат 18 годишна история, като през годините при леките автомобили американски марки печелят 10 пъти. Европейски компании взимат приза четири пъти, а японски - 3. Веднъж призът автомобил на годината за Северна Америка отива при корейска фирма.

Додж Дуранго се класира за финала в категорията Truck of the Year тази година, където попаднаха още две американски марки "Форд" с "Експлорър" и "Джип" с "Гранд Чероки"

© Додж

Додж Дуранго се класира за финала в категорията Truck of the Year тази година, където попаднаха още две американски марки "Форд" с "Експлорър" и "Джип" с "Гранд Чероки"


В категорията Truck of the Year американските компании доминират още по-сериозно, като печелят дванадесет пъти. Японски компании имат 4 първи места, а европейци взимат приза два пъти

Ключови думи към статията:

Коментари (27)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Калин Петров
    Калин Петров
    Рейтинг: 8 Весело

    ако разберат германците, ще ви се изсмеят

  2. 2 Профил на Д.Станев
    Д.Станев
    Рейтинг: 672 Неутрално

    Шевито странно напомня на Тойота Корола.

  3. 3
    ****

    Този коментар беше изтрит в 16:16 на 10/01/2011 от неговия автор.

  4. 4 Профил на ial
    ial
    Рейтинг: 496 Неутрално


    До коментар [#1] от "kalinpetrovbg":

    Странно е да противопоставяш германци срещу американци.

    Волт печели заслужено, защото е първият пълноценен хибрид и технологията му заслужава уважение.
    Експолър пък прави сериозна крачка напред с промяна на цялата концепция за голям американски SUV.

    Немското автомобилостроене е водещо в премиум автомобилите, които обаче рядко печелят подобни награди по разбираеми причини. Друга тема, че дори и руснаците правятнапоследък скъпи и мощни концепции.

    Другото - масови, достъпни, но екологични, качествени и добри автомобили е по- предизвикателно и Детройт заслужават признание за излизането си от блатото (и най- вече Форд, тъй като го направи самостоятелно)

  5. 5 Профил на capitalist
    capitalist
    Рейтинг: 1107 Весело

    До коментар [#1] от "kalinpetrovbg":

    калинчо ,не се изкайзвай неподготвен ....кола на годината за европа е ....нисан лийф ....

  6. 6 Профил на DFGeneer
    DFGeneer
    Рейтинг: 229 Неутрално

    До коментар [#4] от "ial":

    "Волт печели заслужено, защото е първият пълноценен хибрид и технологията му заслужава уважение."

    Ъ? Какво пък ще рече "пълноценен хибрид"? А GM се обиждат въобще когато някой го нарича хибрид. За тях Волт е extended range electric vehicle.

  7. 7 Профил на Тодор Александров
    Тодор Александров
    Рейтинг: 631 Неутрално

    Не знам дали е хибрид или extended range electric vehicle , ама определено изглежда доста добре , което естественно не е на 100% определящо за изборът му за автомобил на годината в щатите , но си е от полза

  8. 8 Профил на wds23355772
    wds23355772
    Рейтинг: 1167 Весело

    До коментар [#6] от "DFGeneer":

    За мен пълноценен хибрид ще рече че задвижването е 100% електрическо. Източника на електричество обаче са както акумулаторите така и бензиновият генератор.
    Иначе в GM (предполагам) не обичат думата хибрид заради Приус които са станали синоним за нея. Филмовата индустрия отвъд океана прави доста в посока на маргинализиране и осмиване на тойотата, макар и самите американци трескаво да работят над нови модели в този дух!

  9. 9 Профил на ial
    ial
    Рейтинг: 496 Неутрално

    До коментар [#6] от "DFGeneer":

    комуникации...

    Приус е първият, но с крайно ограничен пробег само на батерии - на практика без. Волт пак според GM би покривал обичайното дневно движение на мнозинството американци само на батерии (40-80 км). Отгоре идва и сигурността, че без да зареждаш можеш да изминеш 500 км чрез бензиновият генератор ...
    Поне моите разбирания за хибрид са автомобилът да има 2 отделни източника на анергия за движение, които се комбинират/допълват.

  10. 10
    ****

    Този коментар беше изтрит в 17:57 на 10/01/2011 от неговия автор.

  11. 11 Профил на naturisten
    naturisten
    Рейтинг: 616 Весело

    За момента, полу-хибридната концепция на Волт е по-приемлива, доколкото увеличава пробега до разумните 500 км при минимален разход на бензин(в крайна сметка имаме един оптимизиран бензинов генератор). Така че, като за начало, това ще е по-независимата конструкция, още повече, че вече се появяват индикации, че за изцяло електрическите автомобили ще се налага презареждане или смяна на батериите само чрез абонамент, т.е. пак ще се опитат да ни цакат с "топла бира".

    Какъвто им беше социализЪма, такъв им е и капитализЪма! ЗАБРАНА за движение на товарни камиони и ТИРОВЕ през почивните дни!!!
  12. 12 Профил на _dan_
    _dan_
    Рейтинг: 561 Неутрално

    Ало разбирачите, пишете GM EV1 в гугъл за да видите, че още преди 15 години е имало готова разработена електрическа кола, но мафията не позволява тя да влезне в масово производство.

  13. 13 Профил на DareDebil
    DareDebil
    Рейтинг: 782 Неутрално

    До коментар [#4] от "ial":

    това са коли на годината, не картонени макети на годината. Германците произвеждат, руснаците показват концепции, има разлика. А тези автомобили горе са си така или иначе основно за американския пазар. Даже и лийф е за там и ще го произвеждат то другата година в САЩ. В европа ще се продават други модели, с марката на рено.

    Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.
  14. 14 Профил на DareDebil
    DareDebil
    Рейтинг: 782 Неутрално

    До коментар [#12] от "_dan_":

    ако под мафията имаш предвид че GM собственоръчно продава патентите на петролна компания, то си абсолютно прав.

    Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.
  15. 15 Профил на Минчо Минчев
    Минчо Минчев
    Рейтинг: 450 Неутрално

    Да си ги карат Хамериканците, ни мъ кефът ...

  16. 16 Профил на БМЗ
    БМЗ
    Рейтинг: 1467 Неутрално

    Много добре, волта си заслужава наградата. А пробега му практически е като на всяка друга кола само дето има и градско каране на ток, което е един огромен плюс.
    А и дизайнът е учудващо добър.

    Икономиката икономична, светът светски, апокалипсисът апокалиптичен
  17. 17 Профил на DFGeneer
    DFGeneer
    Рейтинг: 229 Неутрално

    До коментар [#8] от "Варненски":

    "За мен пълноценен хибрид ще рече че задвижването е 100% електрическо. "

    Това което си описал всъщност се нарича сериен хибрид (series hybrid), защото ДВГ и електромоторът са разположени последователно по пътя на енергията, но не са свързани механично.
    Volt през повечето време е електромобил, а хибрид става само в случай че му се изтощи батерията (Charge sustaining mode) или се движи с по-висока скорост от 70 mph.

    До коментар [#9] от "ial":

    "Поне моите разбирания за хибрид са автомобилът да има 2 отделни източника на анергия за движение, които се комбинират/допълват."

    Това е добра дефиниция. Но Волт има добри показатели само в случай че ползва единия от източниците - батерията, т.е. когато е електромобил. Когато тя се изтощи, Волт става хибрид но с не особено добри показатели - 37 mpg мисля че беше официалния разход. За сравнение, Приус е 50 mpg. Затова аз бих нарекъл Volt не особено добър електромобил (предвид по-късия обхват на батерии в сравнение с чистите електромобили), не особено добър хибрид - предвид по-високия разход, но успешен компромис между двете - предвид удължения обхват.

  18. 18 Профил на kKk
    kKk
    Рейтинг: 775 Неутрално

    До коментар [#17] от "DFGeneer":

    Какъв хибрид е няма значение. Волт е 17% по-ефективен от Приус. Значително по-различен е от Приуса - ДВГто е вързано към външния ринг на планетарната предавка което е много по-умен начин и решава два проблема от които Приуса страда. За 50мпг на Приуса също забравяш. Имам приятел с Приус не може в реално каране да направи повече от 45 и то на добър ден.
    И двете коли са много добри ... не че това има някъкво значение в България. На света има три нации които оценяват колите по държави не по качества. Това са Арабите, Индийците и Българите. За тях Германските коли са най-хубавите и престижни на света без значение от какъв клас са, качество или цена. Всеки мангал който дойде в Америка първата му работа е да си намери някое старо БМВ или Мерцедес. Голям ташак. За съжаление и нашего брата е в същата категория. До преди 20 години в Бгто имаше само две марки коли - Москвич и Жигула сега има три - Мерцедес, Голф и БМВ но иначе най-големите разбирачи са в БЪлгария нищо че карат не повече от 10 хиляди километра на година .

    And was Jerusalem builded here, Among these dark Satanic Mills?
  19. 19 Профил на Камен
    Камен
    Рейтинг: 1249 Неутрално

    хубав е волта, но струва $40к, а нормално шеви без батерии е $20к. ясно е, че разликата никога няма да я избиеш със спестените пари от бензин. остава ти утехата, че изпускаш 99г/км СО2, вместо 150 г/км. На ден ако караш 100км ти се събира към 5 кг. Горе-долу колкото една крава един път като пръдне колкото метан изпуска. Който, между другото, е с 10 пъти по-силен парников ефект от СО2.

  20. 20 Профил на DFGeneer
    DFGeneer
    Рейтинг: 229 Неутрално

    До коментар [#18] от "kKk":

    Откъде следва че Волт е 17% по-ефективен от Приус? Това може да е вярно само за пробег с точно определена дължина. При къси разстояния (под 160 мили) Волт със първоначално заредена батерия е по-ефективен, при дълги (над 160 мили) - Приус.
    ДВГ-то му че е вързано към външния ринг е по-скоро за да не стъпят на патентите на Тойота. Защо е по-умен начин и кои точно проблеми на Приус решава?
    А за реалния разход - както Приус не може да го постигне, така и Волт. По данни е 37 mpg, но на много тесове съм виждал 31 - 32.

  21. 21 Профил на DareDebil
    DareDebil
    Рейтинг: 782 Неутрално

    До коментар [#20] от "DFGeneer":

    ъъ, ако двигателя не е вързан към външния ринг, следва че е вързан само към генератора през цялото време (и не може да предава въртящ момент директно на колелата), а електромотора към колелата само чрез планетарната предавка. Кое от това щеше да стъпи на патентите на тойота не се разбира, след като те такъв модел нямат и всъщност това което ГМ са направили донякъде има общо с HSD, само дето е 1000 пъти по-просто и лесно. На какво основание щяха да ги съдят тойота за патенти, ако двете технологии нямат нищо общо, освен едната планетарна предавка (а нейния принцип много ме съмнява да е измислен от тойота)?

    Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.
  22. 22 Профил на DFGeneer
    DFGeneer
    Рейтинг: 229 Неутрално

    До коментар [#21] от "DareDebil":

    "ъъ, ако двигателя не е вързан към външния ринг, следва че е вързан само към генератора през цялото време (и не може да предава въртящ момент директно на колелата), а електромотора към колелата само чрез планетарната предавка. "

    ДВГ на Волт Е вързан към външния ринг, заедно с генератора, но между тях има съединители и могат да се закачат/разкачат помежду си и към външния ринг.
    http://gm-volt.com/wp-content/uploads/2010/09/volt-transmission-fig1.jpg

    По-нагледно сравнение с трансмисията на Приус:
    http://gm-volt.com/wp-content/uploads/2010/10/volt-prius.jpg

    "Кое от това щеше да стъпи на патентите на тойота не се разбира, след като те такъв модел нямат и всъщност това което ГМ са направили донякъде има общо с HSD, само дето е 1000 пъти по-просто и лесно.На какво основание щяха да ги съдят тойота за патенти, ако двете технологии нямат нищо общо, освен едната планетарна предавка (а нейния принцип много ме съмнява да е измислен от тойота)?"

    Това няма как да стъпи на патентите на Тойота и точно затова са избрали тази усложнена конфигурация. Тя е по-усложнена спрямо HSD на Приус с точно 3 съединителя и невъзможността например ДВГ да доставя въртящ момент на трансмисията без той да преминава през генератора.
    В HSD на Приус няма нито един съединител. Какво по-просто от това - такава трансмисия практически не се нуждае от обслужване.

  23. 23 Профил на DFGeneer
    DFGeneer
    Рейтинг: 229 Неутрално
  24. 24 Профил на DareDebil
    DareDebil
    Рейтинг: 782 Неутрално

    До коментар [#22] от "DFGeneer":

    много добре знам че е свързан, четох новината когато излезе, затова използвах "щеше". И това беше изненада, защото концепцията от 2007ма, и това което ГМ бяха обявили предварително, е че ДВГ е свързан само и единствено с генератора, а електромотора е свързан с колелата, демек чист сериен хибрид. Това по абсолютно никакъв начин нямаше да стъпи на каквито и да било патенти на тойота. Това което са направили обаче има някои общи елементи със системата на приус. И според теб са го направили за да избегнат патентите на тойота... не виждаш ли противоречието някак си?

    Цялата идея на Волт е двигателя да НЕ доставя въртящ момент на колелата/трансмисията (освен при висока скорост изглежда), затуй му се вика сериен хибрид, и причината е че електромотора е достатъчно мощен и с достатъчно голям въртящ момент. И всъщност мотора спокойно може да си кара колелата, просто трябва генератора M/G А да е изключен, така ще действа като един маховик, но не мисля че такъв режим на работа е предвиден. Наличието на съединители само по себе си не значи че системата е по-сложна, не виждам това да е проблем с дълголетието и, но времето ще покаже. От какво обслужване се нуждае системата на волт, че да кажеш че HSD на приус има някакво предимство по отношение на обслужването? А относно сложността, аз не визирах приус (затуй писах HSD), а някои от моделите на лексус, които изглежда използват доста по-сложна система, и преди време бях гледал някакви диаграми в един форум, имаше два съединителя и две или три предавки. А че приуса няма съединители, ок, обаче има доста други компоненти, много електроника, и нищо на тоя свят не е измислено което да не може да се повреди.

    Интересен линк със системата на волт:
    http://www.youtube.com/watch?v=xTxNnjsbocw

    Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.
  25. 25 Профил на DFGeneer
    DFGeneer
    Рейтинг: 229 Неутрално

    "много добре знам че е свързан, четох новината когато излезе, затова използвах "щеше".."
    Е да, такава е била идеята на рекламните кампании, но електронната трансмисия е доста по-неефективна от механичната в случай че ползваш стандартен ДВГ с широк работен диапазон, какъвто ползва Волт от съображения за евтин дизайн. И точно затова инжинерите са се ориентирали към решение подобно на Приус.
    Сега като гледам филмчето виждам още едно предимство - електромотора на Волт го задвижва директно до 70 mph, след това генератора се включва и "умножава" предавателното число на електромотора чрез планетарната трансмисия. Това също намалява загубите в електромотора, защото те са пропорционални на скоростта му на въртене.

    "И според теб са го направили за да избегнат патентите на тойота... не виждаш ли противоречието някак си? "
    Имах предвид че не са използвали точно HSD, ами са пренаредили конфигурацията й и са добавили съединители. Което от логическа гледна точка е безсмислено усложнение, защото HSD предлага всичките режими на работа на трансмисията на Волт, без да има нужда от съединители.
    А съединителите са проблемни защото самата им идеята на действие включва износване. Не случайно се водят консуматив и обикновено не се покриват от гаранцията при конвенционалните автомобили. И пак на филмчето, виж колко дълбоко в трансмисията на Волт са заровени съединителите и си представи колко ще струва упражнението по смяна на някой от тях в случай на износване. Ти ги сравянваш по надеждност с електрониката, ама трябва да ти каже че за сравнение дума не може да става.

    И накрая, ефективността се мери с числа - 50 mpg за Приус срещу 36 mpg за Волт в хибриден режим. Вярно че Волт е по-тежък, а Приус има далеч по-ефективен двигател в цикъл на Аткинсон, но все пак разликата е прекалено голяма в ущърб на "автомобила на годината". А ако добавим че Волт дори не успя да покрие SULEV стандарта за емисии... става съвсем комично.

  26. 26 Профил на DareDebil
    DareDebil
    Рейтинг: 782 Неутрално

    До коментар [#25] от "DFGeneer":

    Предимството на съединителите очевидно е, че трансмисията може да оперира в няколко режима, като сериен или паралелен хибрид, всеки от трите мотора (ДВГ и двата електромотора) може да оперира независимо един от друг, например, а тези съединители са електронно контролирани, не е като жена ти да кара на полусъединител из града и след една година да трябва да сменяш съединител. Това че са заровени толкова надълбоко показва че въобще не е предвидено да се сменят през живота на колата, а електромеханичните actuators в HSD определено нямат същата надеждност като един транзистор примерно. Аз също съм на мнение, и съм го казвал тук, че волт не е нито рак, нито риба, особено на тази цена, и ще трябва да я смъкнат доста за да е конкурентен на приус плъг-ин, но въпреки това си е техническо постижение. За конкретната група хора, които карат под 40 мили на ден, но имат панически страх да не им свърши батерията докато са на път, или искат да имат само една кола, а не електромобил за ежедневна употреба и нормална кола за по-дълъг път, Волт е добро компромисно решение. Колкото по-рядко се включва ДВГ, толкова по-добре и толкова по-ефективен е на пътя. Проблема му е че тази група хора мисля е доста малка, основно заради цената. Приуса в момента има твърде малък пробег на батерии, за да може да се мери по ефективност в първите 40 мили. Това което ти много ясно каза, да те цитирам, е "ДВГ-то му че е вързано към външния ринг е по-скоро за да не стъпят на патентите на Тойота." Ако не беше вързано ДВГ-то към външния ринг, пак нямаше да стъпят на нищо, това се опитвам да ти кажа. А ако трябва да цитирам по памет от разни материали "HSD е сложна система, в сърцето на която е сравнително прост механизъм с планетарна предавка". Без всичката електроника и механика, само с едната планетарна предавка, HSD няма как да работи, планетарни предавки се ползват много преди да има приус, включително и във Форд Model-T, който както знаеш предшества приуса с около 90 години. Това кое към какво е свързано в планетарната предавка също едва ли подлежи на патентоване. Общо взето ГМ доказаха че могат да патентоват своя система, без да им трябва благословията на тойота, за разлика от форд, и че HSD всъщност не е чаааак толкова уникална и незаменима, както се смяташе преди време, че едва ли не всеки който иска да прави хибриди ще трябва да се примоли на тойота да им ползва технологията, защото те били много години напред. Дет се вика, "There is more than one way to skin a cat".

    Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.
  27. 27 Профил на DareDebil
    DareDebil
    Рейтинг: 782 Неутрално

    опа, всъщност са 80 години, не 90...

    Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK