Мини Купър SD
Специалната версия на Клъбмен
Най-мощното "Мини" ще се появи тази пролет, а дебюта си ще направи на изложението в Женева, съобщиха от "БМВ груп". "Мини Купър SD" се задвижва от двулитров тубродизел с мощност 141 к.с.
Автомобилът ще е снабден серийно със старт/стоп функция, регенерация на отделяната при спиране енергия и електрическо серво на волана. Благодарение на тези технологии от стратегията на БМВ "Ефективна динамика" "Мини Купър SD" ще се задоволява с 3.6 л/100 км, като отделя в атмосферата 114 грама въглероден диоксид на километър.
Тази икономичност не е за сметка на динамиката, като ускорението до 100 км/ч става за 8.1 секунди. Новият мотор ще се монтира и на "Мини Кънтримен", както и на "Клъбмен" и "Мини кабрио".
До края на тази година цялата гама на "Мини Купър Клъбмен" (Купър, S, D и SD) ще се предлага и в нова лимитирана серия – "Хемптън спешъл едишън" (Hampton Special Edition). Автомобилите от нея ще са боядисани в разработения специално за серията цвят Reef Blue metallic, като покривът е сребрист.
Другите уникални цветове ще са Pepper White, Midnight Black and Eclipse Grey. Специална разработка са и джантите.
В купето може да се види буквата ‘H’ на седалките, контрастни червени шевове и различна облицовка на арматурното табло.
beli_brod
Рейтинг: 395 НеутралноТова, "Мини"-то са големи ръняци, все едно некой го е делкал с теслата: Грозно и от вън и от вътре.
Официално: Принудителното обдухване остава до края на сезонаdragozow
Рейтинг: 754 НеутралноНе знам дали си сядал в такава кола, но аз един път го направих и се впечатлих от ергономията и обстановката. Който се е возил казва че усещането е като в картинг, всичко е много директно и истинско. 140 к.с. с дизелов двигател биха направили колата истинско торпедо. За съжаление всяко удоволствие си има и цена, твърде вероятно на същата цена е да можеш да си купиш Octavia, Superb, Passat, Avensis, Laguna, Insignia или др. Това прави колата наистина само за маниаци които могат да си я позволят. Вчера видях едно Audi A1, много добре ако изключим задните стопове.
Сложете бутон "редактирай" на собствените комeнтари.potrebitel01
Рейтинг: 434 НеутралноДо коментар [#1] от "beli_brod":
Много си е убаичко мини-то!
Д.Станев
Рейтинг: 648 НеутралноМини ми харесват отвън, но отвътре е някакъв потрс с този БигБенд по средата...
Иначе идеята за дизела е добра. Харесвам турбодизели - за разхода с който се задоволяват, вървежа е повече от впечатляващ.
beli_brod
Рейтинг: 395 НеутралноДо коментар [#3] от "potrebitel01":
Официално: Принудителното обдухване остава до края на сезонаЕми карай си го със здраве тогава, на мен не ми харесва. Таблото му е като часовник и вътре има кочета цък-цък. Груба работа, ако шъ е неква сапунерка по-добре фиат 500.
barbalej
Рейтинг: 8 Неутрално......Много яко
))))
БМЗ
Рейтинг: 1060 НеутралноЕ, хубаво де, 1.5 нямаше ли да е достатъчно за това купе?
Апокалипсисът апокалиптиченКакто и да е, м-р Бийн ще се зарадва.
concept
Рейтинг: 701 НеутралноДо коментар [#2] от "dragozow":
напълно вярно. Наистина това е моделът с най-близко усещане до картинг (до колкото може кола да има такова усещане) и наистина е кеф, само че, както каза, за толкова пари и един Авенсис на Тойота може да се вземе, а това вече изобщо не е зле.
war
Рейтинг: 434 Любопитнорегенерация на отделяната при спиране енергия ?!?!
Trayan
Рейтинг: 881 НеутралноХубаво сте публикували съобщението на БМВ груп, но защо не вложихте нещо от себе си, например да проверите дали този двигател е на Пежо с които БМВ подписа споразумение което касае и дизеловите двигатели. Другата вероятност е да е дизел на БМВ, но едва ли има подходящ двигател за Мини.
nik4o_83
Рейтинг: 8 НеутралноДвулитровите дизелови на БМВ отдавна са надскочили границата от 140 коня. Най-вероятно този мотор е на Пежо наистина...
Малко данни за мотора:
143bhp at 4000 rpm
305Nm of torque available from 1750 to 2700 rpm
0-62 mph : 8.1 secs
Супер автомобилче.
Десен
Рейтинг: 1341 НеутралноТова не е мини а макси.
Не цъфтиш ли като цвете, гниеш като бурен.Ето размерите спрямо старото мини:
http://bit.ly/fwknEo
Анастас
Рейтинг: 1271 НеутралноХубава количка, ама наистина цените на Мини са макси, а поддръжката и консумативите после още по-зле...
http://atphoto.bgbayern
Рейтинг: 434 НеутралноДо коментар [#12] от "Десен":
Welthauptstadt Germaniaстарото мини на кола не мяса пуча въшка
а бмв кат ги взеха замяса на супер кола
Lemmy
Рейтинг: 2161 НеутралноДобре бе, ама как ще е най-мощното? Къде остава Минито "S" с турбото 1.6 и 181 к.с? А къде е John Cooper Works с 208 к.с? Any thoughts?
****
Този коментар беше изтрит в 11:53 на 03/02/2011 от неговия автор.
Arxangel
Рейтинг: 8 ВеселоДо всички мислители, относно двигатела на Пежо!!! Абе вие нормални ли сте бе, при положение, че БМВ имат завод за двигатели, с кой акъл ще ползват двигатели на Пежо!!!!!!???????
Ако някои от вас всъчщност знаеше малко за БМВ и гамата им от двигатели, щеше да знае, че БМВ предлагат 116d, 118d, 120d, 123d, 318d, 320d като тези всички модели са с един и същ 2 литров дизелов двигател на БМВ, разликата в мощността идва от електрониката и някои по-ограничаващи всмукателни и изпускателни елементи.
Въпросният двигател в това мини си е на БМВ и е същият като на 118d и 318d (143 коня). Предполагам, че автора е имал в предвид, че е най-мощният дизелов двигател на Мини, просто е забравил да добави "дизелов".
borvil
Рейтинг: 381 НеутралноДо коментар [#4] от "Д.Станев":
Трябва да добавиш и разхода за ремонти и тагава да смяташ дали турбо дизелът е икономичен. Помпи, дюзи, турбини и т.н. нямат безкраен живот, особено с българската нафта....
Иначе съм съгласен, че турбо дизелът дава голямо удоволствие при шофирането.
borvil
Рейтинг: 381 ВеселоДо коментар [#17] от "Arxangel":
Ако ти беше чел малко повече щеше да знаеш, че останалите дизелови двигатели на Мини са на Пежо. Не е толкова неуместно човек да се зачуди дали и този не е от Пежо.
Arxangel
Рейтинг: 8 ВеселоДо коментар [#19] от "borvil":
Много добре знам с другият дизел в Мини какъв е, и само да ти кажа, че той не е на Пежо, той е съвместна разработка на ПСА и БМВ.
И както до скоро 1.6 бензиновият блок в Мини беше на Шевролет, така от Март миналата година БМВ го произвежда вече. При положение, че БМВ имат 143 коня дизел които е готов за ползване, каква е логигата да не си разширят неговото производство, че да им излиза още по евтин, а да ползват някакъв с несигурно качество на Пежо!?!?!
Arxangel
Рейтинг: 8 НеутралноДо коментар [#18] от "borvil":
Незнам дали си карал нов дизел, особенно на БМВ повече от 10км, но аз повече от 6 години карам само такъв, и НИКОГА нищо не се е счупило по него или да е било за смяна. Също така ако нещо се счупи, тази кола има гаранция. Ако планираш да я караш 300 000км + тогава да се притесняваш, че евентуално нещо може да й стане.
Д.Станев
Рейтинг: 648 НеутралноДо коментар [#18] от "borvil":
Ами карам бая време комънрейл дизел и още нищо не е дало фира (по-точно 5 години и 80000 км).
Струва ми се, че се преекспонира това с повишените разходи за поддръжка на дизеловия агрегат. При правилна експлоатация не би следвало да е по-малко надежден от бензиновия. Все пак най-натоварените дизелови двигатели на камионите (ТИР) изминават по 1 милион километра без проблем.
Дизелът изисква единствено щадене и качествени консумативи. Да не се товари когато е студен, да не се държи дълго в критични обороти, да не се прави компромис с маслото и след юркане да не се гаси веднага, а да се остави да се охлади при нормален режим.
krell
Рейтинг: 435 НеутралноДо коментар [#20] от "Arxangel": " ...а да ползват някакъв с несигурно качество на Пежо!?!?! " . Някакъв?С несигурно качество?Вярно на БМВ са им много добри дизелите,ама Пежо не започват днес да правят дизели.
krell
Рейтинг: 435 НеутралноДо коментар [#22] от "Д.Станев": Това, което си изброил важи и за бензина - ако караш бензин и го режеш,юркаш студен и е с кофти масло бързичко ще сменяш гарнитура на глава.
borvil
Рейтинг: 381 НеутралноДо коментар [#20] от "Arxangel":
Нещо не си ме разбрал - казах само, че не е толкова странно човек да пита дали двигателя е от Пежо, при положение, че има и друг такъв двигател (съвместна разработка).
Реакцията ми бе свързан с твоето учтиво обръщение в пост 17: "Абе вие нормални ли сте...."
Дали има логика БМВ да ползват двигатели разроботени от/с Пежо или не, и как БМВ са си направили сметката е друг въпрос. Както се вижда, понякога прибягват и до това...
Д.Станев
Рейтинг: 648 НеутралноДо коментар [#24] от "krell":
Принципно да, но дизелът е много по-чувствителен към това. Иначе БМВ-то бая юркане е видяло и бая време е държано на прекъсвач - нищо му няма (М52В20).
borvil
Рейтинг: 381 НеутралноДо коментар [#22] от "Д.Станев":
. Аз казвам моето мнение, на база моя (и на хората около мен) опит и не задължавам никого.
До коментар [#21] от "Arxangel":
Аз пък поднавам много хора, които имат много ядове с дизелови коли..... турбини, помпи, дюзи.... все неща които доста рядко се развалят при бензинова автомобил (ако ги има...). Виждал съм едногодишно БМВ 320д (закупено ново и в гаранция) за което собственика плати 6 000 евро за дюзи (не му признаха гаранция).
Кой каквото му харесва - това да кара
Факт е, че напоследък колкото по опростен автомобил си купиш е толкова по-надежден. Нямам предвид да се кара Лада или Дачия, но безкрайните електронни системи освен че струват много пари при покупката на колата, понякога водят и до големи ядове в последствие....
borvil
Рейтинг: 381 НеутралноДо коментар [#26] от "Д.Станев":
Дизелите бяха по-здрави от бензина преди да се появи комън рейл технологията и повсеместното турбо. Тогава им бях фен (Мерц 300д).
Alarmstufe: Rot
Рейтинг: 4646 НеутралноКато ви чета, всичките сте прави. Затова ми харесва днес дискусията, без обиди, без талибанщина.
Gunter glieben glauchen globenДвигателят е на БМВ, както го е описал Архангел. Най-мощният дизел за модела е, но не е най-мощният двигател изобщо. По-малките дизели са съвместна разработка с Пежо, така както пък БМВ помага на Пежо при 1,6 бензиновите двигатели.
Старият бензинов двигател беше на Крайслер, не на Шевролет, а старият дизел беше на Тойота 1,4. Карането на този автомобил по хубав асфалт със завои е страхотен кеф (пр. Асеновград-Пампорово), колата има вълча захапка на пътя. Интериора е специфичен, определено не се харесва на всеки, но е от добри материали. Копчетата цък-цък напомнят за рали-бегачка, а големия циферблат в средата е напомняне за старото Мини.
За да не сменят дюзите по гаранция на 1-годишен автомобил, най-вероятно е било заради некачествено гориво. Затова е хубаво да се пазят касовите бележки от бензиностанциите и да се предяви иск към тях.
Arxangel
Рейтинг: 8 ВеселоАми аз чесно казано незнам как хората си карат колите, но имам предчувствие, че повечето които си купуват нови коли и на тях бързо им се разваля нещо, е поради неправилна експлоатация. Нормално е тук там да има заводски дефект, но в никакъв случай не може някой да ме убеди, че толкова често това е причината.
Според мен един от най-големите проблеми е, че когато някои си купи нова кола, много рядко се спазва правилото да не се юрка поне 5000км, а за по-големите двигатели и до 10 000км.
Както казах, за последните 6 години, съм сменил 6 дизелови БМВ-та, като на всичките съм направил между 80 000 и 100 000 км преди да ги сменя. Всичките съм ги карал нормално първите 10000 км и след това съм им вадил душичките от юркане. НИКОГА не съм имал проблеми с тях или нещо да се е счупило по двигатела. Сменяни са само консумативи (гуми, масло, филтри, накладки).
Такаче, преди някой да каже те се чупят повече, първо проверете задкормилното устройство какво е правило и тогава давайте оценки.
До коментар [#29] от "g_t":
Благодаря за поправката, да на Крайслер беше блока.
До коментар [#23] от "krell":
Добре, но ако обърнеш внимание, въпросният дизел 1.6 литра, Пежо го слага на всяка кола която може, явно е по-добър от някой техен който вече явно не ползват.
naturisten
Рейтинг: 594 ВеселоДо коментар [#30] от "Arxangel":
Какъвто им беше социализЪма, такъв им е и капитализЪма! ЗАБРАНА за движение на товарни камиони и ТИРОВЕ през почивните дни!!!"...Както казах, за последните 6 години, съм сменил 6 дизелови БМВ-та..."
Не мислиш ли, че "чупливостта" зависи от марката и модела, както и от мястото на производство.
****
Този коментар беше изтрит в 15:19 на 03/02/2011 от неговия автор.
****
Този коментар беше изтрит в 16:23 на 03/02/2011 от неговия автор.
Arxangel
Рейтинг: 8 ВеселоДо коментар [#31] от "naturisten":
До колко зависи от марката... имам си мнение но няма да го споделя защото това ще отприщи вълна от "цветущи" коментари от защитници на други марки. Аз съм доволен от качеството и дизайна на БМВ и никоя друга кола не ми дава такова усещане на пътя и чувство за сигурност, че няма да ме остави някъде.
Колкото до мястото на пройзводство, не съм забелязал някаква зависимост, имал съм и Z4-ка и 3-ка и 1-ца и Х3-ка и Х5-ца и сега и Х6-ца, като последните 2 са от Щатите до колко знам, и освен, че Х5 имаше някакво шумене в предния мост, който ми смениха гаранционни и спря да шуми, нямам други забележки по здравината или сглобката на колата.
krell
Рейтинг: 435 НеутралноДо коментар [#30] от "Arxangel":Само ти ли си ги карал и ако да как правиш по 100000 на година ? Не се заяждам,питам от любопитство.
Arxangel
Рейтинг: 8 ВеселоДо коментар [#35] от "krell":
Само аз съм ги карал да, и лесно се правят, работата ми е таква, че патувам много, в БГ и из Европа. Познавам хора които живеят в колите си, буквално, взима я от дилърството, навърта 200 000км, и следващата година взима следващата.
100 000км на година не е толкова много. Това са по около 8300 км на месец. Едно ходене до Германия, с малко обикаляне там е около 5000 км - 1800 отиване, 1800 връщане, и още 1400 там хич не е трудно да направиш ако се разходиш малко, с тези магистрали там не се осещат дори. И това само в рамките на седмица примерно.
krell
Рейтинг: 435 НеутралноЗащото аз правя 30000 (само в БГ карам) и ми се струват много.Айде, безаварийни пътувания.
Arxangel
Рейтинг: 8 ЛюбопитноДо коментар [#37] от "krell":
Ами имай в предвид, че минеш ли Сърбия, на запад се патува много лесно. Много магистрали, всичките са равни, няма дупки и неравности да ти създават неудобство или критични ситуации, и не усешташ как минават километрите.
krell
Рейтинг: 435 НеутралноДо чужбина съм пътувал със самолет и рядко с автобус ,но знам много добре какви са им пътищата.Карал съм в Испания - 10 дена - 4000км - ами то е рай,караш,караш и си викаш -" Егати кефа".Ама се отклонихме много от темата .Това ''малко" Мини със 140 коня дизел ще направи смешни мноого бензинови коли и над 150 коня.
Arxangel
Рейтинг: 8 НеутралноДо коментар [#39] от "krell":
))))))))))))))
Ами аз съм карал 118d, и да ти кажа право очудващо пъргава е. А този двигател в това малко Мини сигурно ще е много по яко. Но ако трябва да сме точни, единственото Мини което бих си купил някога за мен е John Cooper Works 211 коня. Карал съм го, и няма друга кола за тези пари която да може да вдигне адреналина толкова бързо.