Появи се най-мощното дизелово "Мини"

Мини Купър SD



Най-мощното "Мини" ще се появи тази пролет, а дебюта си ще направи на изложението в Женева, съобщиха от "БМВ груп". "Мини Купър SD" се задвижва от двулитров тубродизел с мощност 141 к.с.


Автомобилът ще е снабден серийно със старт/стоп функция, регенерация на отделяната при спиране енергия и електрическо серво на волана. Благодарение на тези технологии от стратегията на БМВ "Ефективна динамика" "Мини Купър SD" ще се задоволява с 3.6 л/100 км, като отделя в атмосферата 114 грама въглероден диоксид на километър.


Тази икономичност не е за сметка на динамиката, като ускорението до 100 км/ч става за 8.1 секунди. Новият мотор ще се монтира и на "Мини Кънтримен", както и на "Клъбмен" и "Мини кабрио".




До края на тази година цялата гама на "Мини Купър Клъбмен" (Купър, S, D и SD) ще се предлага и в нова лимитирана серия – "Хемптън спешъл едишън" (Hampton Special Edition). Автомобилите от нея ще са боядисани в разработения специално за серията цвят Reef Blue metallic, като покривът е сребрист.


Другите уникални цветове ще са Pepper White, Midnight Black and Eclipse Grey. Специална разработка са и джантите.


В купето може да се види буквата ‘H’ на седалките, контрастни червени шевове и различна облицовка на арматурното табло. 


Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (40)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на beli_brod
    beli_brod
    Рейтинг: 395 Неутрално

    Това, "Мини"-то са големи ръняци, все едно некой го е делкал с теслата: Грозно и от вън и от вътре.

    Официално: Принудителното обдухване остава до края на сезона
  2. 2 Профил на dragozow
    dragozow
    Рейтинг: 754 Неутрално

    Не знам дали си сядал в такава кола, но аз един път го направих и се впечатлих от ергономията и обстановката. Който се е возил казва че усещането е като в картинг, всичко е много директно и истинско. 140 к.с. с дизелов двигател биха направили колата истинско торпедо. За съжаление всяко удоволствие си има и цена, твърде вероятно на същата цена е да можеш да си купиш Octavia, Superb, Passat, Avensis, Laguna, Insignia или др. Това прави колата наистина само за маниаци които могат да си я позволят. Вчера видях едно Audi A1, много добре ако изключим задните стопове.

    Сложете бутон "редактирай" на собствените комeнтари.
  3. 3 Профил на potrebitel01
    potrebitel01
    Рейтинг: 434 Неутрално

    До коментар [#1] от "beli_brod":

    Много си е убаичко мини-то!

  4. 4 Профил на Д.Станев
    Д.Станев
    Рейтинг: 648 Неутрално

    Мини ми харесват отвън, но отвътре е някакъв потрс с този БигБенд по средата...
    Иначе идеята за дизела е добра. Харесвам турбодизели - за разхода с който се задоволяват, вървежа е повече от впечатляващ.

  5. 5 Профил на beli_brod
    beli_brod
    Рейтинг: 395 Неутрално

    До коментар [#3] от "potrebitel01":
    Еми карай си го със здраве тогава, на мен не ми харесва. Таблото му е като часовник и вътре има кочета цък-цък. Груба работа, ако шъ е неква сапунерка по-добре фиат 500.

    Официално: Принудителното обдухване остава до края на сезона
  6. 6 Профил на barbalej
    barbalej
    Рейтинг: 8 Неутрално
  7. 7 Профил на БМЗ
    БМЗ
    Рейтинг: 1060 Неутрално

    Е, хубаво де, 1.5 нямаше ли да е достатъчно за това купе?
    Както и да е, м-р Бийн ще се зарадва.

    Апокалипсисът апокалиптичен
  8. 8 Профил на concept
    concept
    Рейтинг: 701 Неутрално

    До коментар [#2] от "dragozow":

    напълно вярно. Наистина това е моделът с най-близко усещане до картинг (до колкото може кола да има такова усещане) и наистина е кеф, само че, както каза, за толкова пари и един Авенсис на Тойота може да се вземе, а това вече изобщо не е зле.

  9. 9 Профил на war
    war
    Рейтинг: 434 Любопитно

    регенерация на отделяната при спиране енергия ?!?!

  10. 10 Профил на Trayan
    Trayan
    Рейтинг: 881 Неутрално

    Хубаво сте публикували съобщението на БМВ груп, но защо не вложихте нещо от себе си, например да проверите дали този двигател е на Пежо с които БМВ подписа споразумение което касае и дизеловите двигатели. Другата вероятност е да е дизел на БМВ, но едва ли има подходящ двигател за Мини.

  11. 11 Профил на nik4o_83
    nik4o_83
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Двулитровите дизелови на БМВ отдавна са надскочили границата от 140 коня. Най-вероятно този мотор е на Пежо наистина...

    Малко данни за мотора:

    143bhp at 4000 rpm
    305Nm of torque available from 1750 to 2700 rpm
    0-62 mph : 8.1 secs

    Супер автомобилче.

  12. 12 Профил на Десен
    Десен
    Рейтинг: 1341 Неутрално

    Това не е мини а макси.
    Ето размерите спрямо старото мини:
    http://bit.ly/fwknEo

    Не цъфтиш ли като цвете, гниеш като бурен.
  13. 13 Профил на Анастас
    Анастас
    Рейтинг: 1271 Неутрално

    Хубава количка, ама наистина цените на Мини са макси, а поддръжката и консумативите после още по-зле...

    http://atphoto.bg
  14. 14 Профил на bayern
    bayern
    Рейтинг: 434 Неутрално

    До коментар [#12] от "Десен":

    старото мини на кола не мяса пуча въшка
    а бмв кат ги взеха замяса на супер кола

    Welthauptstadt Germania
  15. 15 Профил на Lemmy
    Lemmy
    Рейтинг: 2161 Неутрално

    Добре бе, ама как ще е най-мощното? Къде остава Минито "S" с турбото 1.6 и 181 к.с? А къде е John Cooper Works с 208 к.с? Any thoughts?


  16. 16
    ****

    Този коментар беше изтрит в 11:53 на 03/02/2011 от неговия автор.

  17. 17 Профил на Arxangel
    Arxangel
    Рейтинг: 8 Весело

    До всички мислители, относно двигатела на Пежо!!! Абе вие нормални ли сте бе, при положение, че БМВ имат завод за двигатели, с кой акъл ще ползват двигатели на Пежо!!!!!!???????

    Ако някои от вас всъчщност знаеше малко за БМВ и гамата им от двигатели, щеше да знае, че БМВ предлагат 116d, 118d, 120d, 123d, 318d, 320d като тези всички модели са с един и същ 2 литров дизелов двигател на БМВ, разликата в мощността идва от електрониката и някои по-ограничаващи всмукателни и изпускателни елементи.

    Въпросният двигател в това мини си е на БМВ и е същият като на 118d и 318d (143 коня). Предполагам, че автора е имал в предвид, че е най-мощният дизелов двигател на Мини, просто е забравил да добави "дизелов".

  18. 18 Профил на borvil
    borvil
    Рейтинг: 381 Неутрално

    До коментар [#4] от "Д.Станев":

    Трябва да добавиш и разхода за ремонти и тагава да смяташ дали турбо дизелът е икономичен. Помпи, дюзи, турбини и т.н. нямат безкраен живот, особено с българската нафта....

    Иначе съм съгласен, че турбо дизелът дава голямо удоволствие при шофирането.

  19. 19 Профил на borvil
    borvil
    Рейтинг: 381 Весело

    До коментар [#17] от "Arxangel":

    Ако ти беше чел малко повече щеше да знаеш, че останалите дизелови двигатели на Мини са на Пежо. Не е толкова неуместно човек да се зачуди дали и този не е от Пежо.

  20. 20 Профил на Arxangel
    Arxangel
    Рейтинг: 8 Весело

    До коментар [#19] от "borvil":

    Много добре знам с другият дизел в Мини какъв е, и само да ти кажа, че той не е на Пежо, той е съвместна разработка на ПСА и БМВ.

    И както до скоро 1.6 бензиновият блок в Мини беше на Шевролет, така от Март миналата година БМВ го произвежда вече. При положение, че БМВ имат 143 коня дизел които е готов за ползване, каква е логигата да не си разширят неговото производство, че да им излиза още по евтин, а да ползват някакъв с несигурно качество на Пежо!?!?!

  21. 21 Профил на Arxangel
    Arxangel
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#18] от "borvil":

    Незнам дали си карал нов дизел, особенно на БМВ повече от 10км, но аз повече от 6 години карам само такъв, и НИКОГА нищо не се е счупило по него или да е било за смяна. Също така ако нещо се счупи, тази кола има гаранция. Ако планираш да я караш 300 000км + тогава да се притесняваш, че евентуално нещо може да й стане.

  22. 22 Профил на Д.Станев
    Д.Станев
    Рейтинг: 648 Неутрално

    До коментар [#18] от "borvil":

    Ами карам бая време комънрейл дизел и още нищо не е дало фира (по-точно 5 години и 80000 км).
    Струва ми се, че се преекспонира това с повишените разходи за поддръжка на дизеловия агрегат. При правилна експлоатация не би следвало да е по-малко надежден от бензиновия. Все пак най-натоварените дизелови двигатели на камионите (ТИР) изминават по 1 милион километра без проблем.
    Дизелът изисква единствено щадене и качествени консумативи. Да не се товари когато е студен, да не се държи дълго в критични обороти, да не се прави компромис с маслото и след юркане да не се гаси веднага, а да се остави да се охлади при нормален режим.

  23. 23 Профил на krell
    krell
    Рейтинг: 435 Неутрално

    До коментар [#20] от "Arxangel": " ...а да ползват някакъв с несигурно качество на Пежо!?!?! " . Някакъв?С несигурно качество?Вярно на БМВ са им много добри дизелите,ама Пежо не започват днес да правят дизели.

  24. 24 Профил на krell
    krell
    Рейтинг: 435 Неутрално

    До коментар [#22] от "Д.Станев": Това, което си изброил важи и за бензина - ако караш бензин и го режеш,юркаш студен и е с кофти масло бързичко ще сменяш гарнитура на глава.

  25. 25 Профил на borvil
    borvil
    Рейтинг: 381 Неутрално

    До коментар [#20] от "Arxangel":

    Нещо не си ме разбрал - казах само, че не е толкова странно човек да пита дали двигателя е от Пежо, при положение, че има и друг такъв двигател (съвместна разработка).

    Реакцията ми бе свързан с твоето учтиво обръщение в пост 17: "Абе вие нормални ли сте...."

    Дали има логика БМВ да ползват двигатели разроботени от/с Пежо или не, и как БМВ са си направили сметката е друг въпрос. Както се вижда, понякога прибягват и до това...

  26. 26 Профил на Д.Станев
    Д.Станев
    Рейтинг: 648 Неутрално

    До коментар [#24] от "krell":

    Принципно да, но дизелът е много по-чувствителен към това. Иначе БМВ-то бая юркане е видяло и бая време е държано на прекъсвач - нищо му няма (М52В20).

  27. 27 Профил на borvil
    borvil
    Рейтинг: 381 Неутрално

    До коментар [#22] от "Д.Станев":


    До коментар [#21] от "Arxangel":

    Аз пък поднавам много хора, които имат много ядове с дизелови коли..... турбини, помпи, дюзи.... все неща които доста рядко се развалят при бензинова автомобил (ако ги има...). Виждал съм едногодишно БМВ 320д (закупено ново и в гаранция) за което собственика плати 6 000 евро за дюзи (не му признаха гаранция).

    Кой каквото му харесва - това да кара . Аз казвам моето мнение, на база моя (и на хората около мен) опит и не задължавам никого.

    Факт е, че напоследък колкото по опростен автомобил си купиш е толкова по-надежден. Нямам предвид да се кара Лада или Дачия, но безкрайните електронни системи освен че струват много пари при покупката на колата, понякога водят и до големи ядове в последствие....

  28. 28 Профил на borvil
    borvil
    Рейтинг: 381 Неутрално

    До коментар [#26] от "Д.Станев":

    Дизелите бяха по-здрави от бензина преди да се появи комън рейл технологията и повсеместното турбо. Тогава им бях фен (Мерц 300д).

  29. 29 Профил на Alarmstufe: Rot
    Alarmstufe: Rot
    Рейтинг: 4646 Неутрално

    Като ви чета, всичките сте прави. Затова ми харесва днес дискусията, без обиди, без талибанщина.
    Двигателят е на БМВ, както го е описал Архангел. Най-мощният дизел за модела е, но не е най-мощният двигател изобщо. По-малките дизели са съвместна разработка с Пежо, така както пък БМВ помага на Пежо при 1,6 бензиновите двигатели.
    Старият бензинов двигател беше на Крайслер, не на Шевролет, а старият дизел беше на Тойота 1,4. Карането на този автомобил по хубав асфалт със завои е страхотен кеф (пр. Асеновград-Пампорово), колата има вълча захапка на пътя. Интериора е специфичен, определено не се харесва на всеки, но е от добри материали. Копчетата цък-цък напомнят за рали-бегачка, а големия циферблат в средата е напомняне за старото Мини.
    За да не сменят дюзите по гаранция на 1-годишен автомобил, най-вероятно е било заради некачествено гориво. Затова е хубаво да се пазят касовите бележки от бензиностанциите и да се предяви иск към тях.

    Gunter glieben glauchen globen
  30. 30 Профил на Arxangel
    Arxangel
    Рейтинг: 8 Весело

    Ами аз чесно казано незнам как хората си карат колите, но имам предчувствие, че повечето които си купуват нови коли и на тях бързо им се разваля нещо, е поради неправилна експлоатация. Нормално е тук там да има заводски дефект, но в никакъв случай не може някой да ме убеди, че толкова често това е причината.

    Според мен един от най-големите проблеми е, че когато някои си купи нова кола, много рядко се спазва правилото да не се юрка поне 5000км, а за по-големите двигатели и до 10 000км.

    Както казах, за последните 6 години, съм сменил 6 дизелови БМВ-та, като на всичките съм направил между 80 000 и 100 000 км преди да ги сменя. Всичките съм ги карал нормално първите 10000 км и след това съм им вадил душичките от юркане. НИКОГА не съм имал проблеми с тях или нещо да се е счупило по двигатела. Сменяни са само консумативи (гуми, масло, филтри, накладки).

    Такаче, преди някой да каже те се чупят повече, първо проверете задкормилното устройство какво е правило и тогава давайте оценки.


    До коментар [#29] от "g_t":

    Благодаря за поправката, да на Крайслер беше блока.

    До коментар [#23] от "krell":

    Добре, но ако обърнеш внимание, въпросният дизел 1.6 литра, Пежо го слага на всяка кола която може, явно е по-добър от някой техен който вече явно не ползват.

  31. 31 Профил на naturisten
    naturisten
    Рейтинг: 594 Весело

    До коментар [#30] от "Arxangel":

    "...Както казах, за последните 6 години, съм сменил 6 дизелови БМВ-та..."

    Не мислиш ли, че "чупливостта" зависи от марката и модела, както и от мястото на производство.

    Какъвто им беше социализЪма, такъв им е и капитализЪма! ЗАБРАНА за движение на товарни камиони и ТИРОВЕ през почивните дни!!!
  32. 32
    ****

    Този коментар беше изтрит в 15:19 на 03/02/2011 от неговия автор.

  33. 33
    ****

    Този коментар беше изтрит в 16:23 на 03/02/2011 от неговия автор.

  34. 34 Профил на Arxangel
    Arxangel
    Рейтинг: 8 Весело

    До коментар [#31] от "naturisten":

    До колко зависи от марката... имам си мнение но няма да го споделя защото това ще отприщи вълна от "цветущи" коментари от защитници на други марки. Аз съм доволен от качеството и дизайна на БМВ и никоя друга кола не ми дава такова усещане на пътя и чувство за сигурност, че няма да ме остави някъде.

    Колкото до мястото на пройзводство, не съм забелязал някаква зависимост, имал съм и Z4-ка и 3-ка и 1-ца и Х3-ка и Х5-ца и сега и Х6-ца, като последните 2 са от Щатите до колко знам, и освен, че Х5 имаше някакво шумене в предния мост, който ми смениха гаранционни и спря да шуми, нямам други забележки по здравината или сглобката на колата.

  35. 35 Профил на krell
    krell
    Рейтинг: 435 Неутрално

    До коментар [#30] от "Arxangel":Само ти ли си ги карал и ако да как правиш по 100000 на година ? Не се заяждам,питам от любопитство.

  36. 36 Профил на Arxangel
    Arxangel
    Рейтинг: 8 Весело

    До коментар [#35] от "krell":

    Само аз съм ги карал да, и лесно се правят, работата ми е таква, че патувам много, в БГ и из Европа. Познавам хора които живеят в колите си, буквално, взима я от дилърството, навърта 200 000км, и следващата година взима следващата.

    100 000км на година не е толкова много. Това са по около 8300 км на месец. Едно ходене до Германия, с малко обикаляне там е около 5000 км - 1800 отиване, 1800 връщане, и още 1400 там хич не е трудно да направиш ако се разходиш малко, с тези магистрали там не се осещат дори. И това само в рамките на седмица примерно.

  37. 37 Профил на krell
    krell
    Рейтинг: 435 Неутрално

    Защото аз правя 30000 (само в БГ карам) и ми се струват много.Айде, безаварийни пътувания.

  38. 38 Профил на Arxangel
    Arxangel
    Рейтинг: 8 Любопитно

    До коментар [#37] от "krell":

    Ами имай в предвид, че минеш ли Сърбия, на запад се патува много лесно. Много магистрали, всичките са равни, няма дупки и неравности да ти създават неудобство или критични ситуации, и не усешташ как минават километрите.

  39. 39 Профил на krell
    krell
    Рейтинг: 435 Неутрално

    До чужбина съм пътувал със самолет и рядко с автобус ,но знам много добре какви са им пътищата.Карал съм в Испания - 10 дена - 4000км - ами то е рай,караш,караш и си викаш -" Егати кефа".Ама се отклонихме много от темата .Това ''малко" Мини със 140 коня дизел ще направи смешни мноого бензинови коли и над 150 коня.

  40. 40 Профил на Arxangel
    Arxangel
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#39] от "krell":

    Ами аз съм карал 118d, и да ти кажа право очудващо пъргава е. А този двигател в това малко Мини сигурно ще е много по яко. Но ако трябва да сме точни, единственото Мини което бих си купил някога за мен е John Cooper Works 211 коня. Карал съм го, и няма друга кола за тези пари която да може да вдигне адреналина толкова бързо. ))))))))))))))





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK