"Рено" задържа лансирането на своите модели до появата на държавни стимули

Все още няма яснота кога електрическото "Рено Канго" Z.E. ще се появи у нас 

© Рено

Все още няма яснота кога електрическото "Рено Канго" Z.E. ще се появи у нас 



Компанията с най-богата палитра от електромобили в момента - "Рено", ще задържи лансирането им в България, докато в страната се появят стимули за тяхната покупка и експлоатация. Това научи "Дневник" от българското представителство на марката.


На провелата се минала седмица конференция, посветена на електромобилите, "Рено" представи версията на ток на своя лекотоварен модел "Канго". През септември фирмата ще лансира седана "Флуанс", а в края на годината двуместния градски мъник "Туизи", които също се задвижват от електричество.


От ръководството на "Рено Нисан България" уточниха, че искат да пуснат на пазара модели, които са достъпни за широк кръг хора, а докато няма държавна политика, подкрепяща използването на екологични модели, това няма как да стане. Известно е, че във Франция например държавата субсидира с 5000 евро покупката на всеки електромобил, отделно се намаляват част от данъците.




Така електрическото "Канго" например, което се продава за 20 000 евро без ДДС, излиза на цената на дизеловата модификация със същото оборудване. По принцип електромобилите на "Рено" са по-достъпни от тези на другите компании, тъй като купувачите не плащат за батерията, която е една от най-скъпите части в тях. Акумулаторите остават собственост на фирмата, а ползването им става срещу месечен наем, което е 72 евро на месец за "Канго" и 79 евро за "Флуанс".


На конференцията през миналата седмица министърът на икономиката и енергетиката Трайчо Трайков обяви, че и в България ще има стимули за електромобилите, но сега се обсъжда кои мерки биха била най-целесъобразни.


Електрическата версия на "Рено Канго", която вероятно би представлявала интерес за потребителите в България, предлага същия товарен обем като стандартната (между 3 и 3.5 кубични метра) и еднаква товароносимост (650 килограма). Автомобилът се задвижва от електромотор с мощност 60 к.с. и максимален въртящ момент 226 Нм. Максималната скорост е 130 км/ч, а с пълни батерии се изминават до 160 километра. Зареждането на акумулаторите става за между 6 и 8 часа.

Ключови думи към статията:

Коментари (2)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на ilmiven
    ilmiven
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Много добре постъпват от ''РЕНО''.Ако чакаме нашето павителство да реши,ще трябват поне още 20 години.Сигурен съм,че бългавския автомобилист пак ще бъде прекаран ''законово''.

  2. 2 Профил на Камен
    Камен
    Рейтинг: 903 Неутрално

    хе, французите субсидират рено, но френското правителство притежава 30% от фирмата, а и частните инвеститори каквото спечелят, все пак остава във франция.
    защо обаче трябва и ние да ги субсидираме?





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK