BMWi e новият суб бранд за електрически автомобили на немската компания

Представянето на BMWi днес в централата на компанията в Мюнхен.

© Александър Бойчев

Представянето на BMWi днес в централата на компанията в Мюнхен.



BMW i е новият суб бранд на баварския автомобилен производител, представен днес в централата му в Мюнхен. Компанията разказа подробности и за плановете си в областта на електромобилите.


С въвеждането на суб бранда i насочваме вниманието си към следващото измерение на премиум сегмента - устойчивото и щадящото ресурси позициониране, коментира маркетинг директорът на BMW Иън Робъртсън.


Известният досега под работното заглавие Megacity Vehicle прототип вече си има име - BMW i3. Показаната на автомобилното изложение в Париж през миналата есен дизайнерска визия за автомобил на бъдещето BMW Vision Efficient Dynamics пък ще е в основата на нов спортен автомобил на име BMW i8.




Докато BMW i3 е предназначен за града, i8 ще бъде щепселов хибрид и ще е пригоден за движение и по магистрала. И двата автомобила ще се произвеждат в изцяло нова фабрика в град Лайпциг, като целта е с този завод да бъдат постигнати и други цели за устойчиво развитие на компанията.


Клаус Дрегер, член на борда на директорите и директор на развойната дейност в BMW, обяви, че 100% от прилаганата в производството енергия ще бъде от възобновяеми енергийни източници. По този начин CO2-въздействието ще бъде намалено. Общата инвестиция в производството възлиза на 400 милиона евро, като ще бъдат създадени близо 800 нови работни места.


BMW i3 ще бъде с 4 места и ще бъде задвижван от електрически мотор, разположен под купето. Технологията на "сандвич" ще позволи изцяло нова ергономия в интериора и повече пространство за пътниците.


BMW i3 ще бъде първият в света автомобил, чиято каросерия ще бъде направена и изцяло от въглеродни сплави. Това ще донесе предимство в общата маса на автомобила от 300 килограма, обясни Клаус Дрегер.


BMW i8 ще е т.нар. плъгин хибрид, като на този етап от BMW запазват категорично мълчание за повече подробности относно мощност, пробег и в комбинация с какъв дивгател (с вътрешно горене или водород) ще бъде комбиниран новият модел.


"Целта ни е да използваме възможно най-много части от общите ни платформи", коментира обаче Улрих Кранц. Попитан дали разработката на хибридната модификация ще спечели от наскоро подписаното споразумение за сътрудничество между BMW и концернът PSA, той отбеляза "Обемите в производството винаги носят ползи".


Очаквайте подробности на www.dnevnik.bg.

Ключови думи към статията:

Коментари (2)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на bmw_fan
    bmw_fan
    Рейтинг: 411 Весело

    БМВ - Еталонът в автомобилостроенето!!!!!!!!

    Не всички, които слушат чалга са простаци, но всички простаци слушат чалга
  2. 2 Профил на specialnia
    specialnia
    Рейтинг: 229 Неутрално

    До коментар [#1] от "bmw_fan"

    Много си прав!!!!!!!!





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK