
© Александър Бойчев
Представянето на BMWi днес в централата на компанията в Мюнхен.
BMW i е новият суб бранд на баварския автомобилен производител, представен днес в централата му в Мюнхен. Компанията разказа подробности и за плановете си в областта на електромобилите.
С въвеждането на суб бранда i насочваме вниманието си към следващото измерение на премиум сегмента - устойчивото и щадящото ресурси позициониране, коментира маркетинг директорът на BMW Иън Робъртсън.
Известният досега под работното заглавие Megacity Vehicle прототип вече си има име - BMW i3. Показаната на автомобилното изложение в Париж през миналата есен дизайнерска визия за автомобил на бъдещето BMW Vision Efficient Dynamics пък ще е в основата на нов спортен автомобил на име BMW i8.
Докато BMW i3 е предназначен за града, i8 ще бъде щепселов хибрид и ще е пригоден за движение и по магистрала. И двата автомобила ще се произвеждат в изцяло нова фабрика в град Лайпциг, като целта е с този завод да бъдат постигнати и други цели за устойчиво развитие на компанията.
Клаус Дрегер, член на борда на директорите и директор на развойната дейност в BMW, обяви, че 100% от прилаганата в производството енергия ще бъде от възобновяеми енергийни източници. По този начин CO2-въздействието ще бъде намалено. Общата инвестиция в производството възлиза на 400 милиона евро, като ще бъдат създадени близо 800 нови работни места.
BMW i3 ще бъде с 4 места и ще бъде задвижван от електрически мотор, разположен под купето. Технологията на "сандвич" ще позволи изцяло нова ергономия в интериора и повече пространство за пътниците.
BMW i3 ще бъде първият в света автомобил, чиято каросерия ще бъде направена и изцяло от въглеродни сплави. Това ще донесе предимство в общата маса на автомобила от 300 килограма, обясни Клаус Дрегер.
BMW i8 ще е т.нар. плъгин хибрид, като на този етап от BMW запазват категорично мълчание за повече подробности относно мощност, пробег и в комбинация с какъв дивгател (с вътрешно горене или водород) ще бъде комбиниран новият модел.
"Целта ни е да използваме възможно най-много части от общите ни платформи", коментира обаче Улрих Кранц. Попитан дали разработката на хибридната модификация ще спечели от наскоро подписаното споразумение за сътрудничество между BMW и концернът PSA, той отбеляза "Обемите в производството винаги носят ползи".
Очаквайте подробности на www.dnevnik.bg.
bmw_fan
Рейтинг: 411 ВеселоБМВ - Еталонът в автомобилостроенето!!!!!!!!
Не всички, които слушат чалга са простаци, но всички простаци слушат чалгаspecialnia
Рейтинг: 229 НеутралноДо коментар [#1] от "bmw_fan"
Много си прав!!!!!!!!