BMWi и бъдещето на премиум електромобилите

Рекламният слоган на новия суббранд е <b id="b_1298384611152_510" ourbold="1">Born Electric</b> - <b id="b_1298384611152_510" ourbold="1">("Роден електрически"). </b>

© BMW

Рекламният слоган на новия суббранд е Born Electric - ("Роден електрически"). 



Нова марка на BMW? Да. Но без модели, без прогнози за производство - само намерения, амбиции и планове. Автомобилно събитие без автомобил звучи налудничаво, но BMW положиха сериозни усилия за анонса на своя нова подмарка - i, BMW i. След като в последните четири години развойният отдел на компанията обобщаваше усилията си за иновации в областта на устойчивото и екоразвитие под името Project-I. Всички в BMW разбират добре, че след 10 години много неща няма да са същите, заради което са необходими и специални усилия.


Липсата на кола, дори и на прототип не променя факта, че BMW съобщават важни за своето корпоративно развитие новини. На първо място, брандът BMW i е допълнение към съществуващия суббранд M. С него баварците традиционно маркират особено спортните си модификации, които комбинират върхови технологии с удоволствието от шофирането. С въвеждането на суббранда i германският производител насочва вниманието към следващото измерение на премиум сегмента - устойчивото и щадящото ресурси позициониране, отбелязa Иън Робъртсън, директор маркетинг и член на борда на директорите на BMW AG.


Рекламният слоган за новия суббранд е Born Electric (Роден електрически)




Неговото послание е, че това е първият премиум продукт на марката, който е създаден от чертожната дъска до завода с грижа за околната среда, нашата планета и променящите се нужди за градска мобилност (ако приемем, че електромобилите ще бъдат колите на бъдещето, разбира се). Известният досега под работното заглавие Megacity Vehicle прототип вече си има име - BMW i3.


Показаната на автомобилното изложение във Франкфурт през 2009 г. дизайнерска визия за автомобил на бъдещето BMW Vision Efficient Dynamics пък ще е в основата на нов спортен автомобил на име BMW i8. Докато BMW i3 е предназначен за града и за превоза на пътници в урбанизирана среда, i8 ще бъде щепселов хибрид и ще е пригоден за движение и по магистрала.


И двата автомобила ще се произвеждат в изцяло нова фабрика в град Лайпциг, като целта е с този завод да бъдат постигнати и други цели за устойчиво развитие - намаляване на използваната при сглобяването на автомобилите енергия с 50% и редуциране на употребата на вода със 70%. Клаус Дрегер, член на борда на директорите и директор на развойната дейност в BMW, обяви, че 100% от прилаганата в производството енергия ще бъде от възобновяеми енергийни източници. По този начин CO2 въздействието на новото производство ще бъде особено изгодно.


Общата инвестиция в производството възлиза на 400 млн. евро, като ще бъдат създадени близо 800 нови работни места. Изборът на Лайпциг не е случаен, тъй като в този район на Германия е концентрирана огромна част от производството на електроенергия от вятър и слънце. Подходящата инфраструктура ще позволи създаването на енергийна ефективност от следващо поколение.

Неговото послание е, че това е първият премиум продукт на марката, който е създаден от чертожната дъска до завода с грижа за околната среда, нашата планета и променящите се нужди за градска мобилност (ако приемем, че електромобилите ще бъдат колите на бъдещето, разбира се).

© BMW

Неговото послание е, че това е първият премиум продукт на марката, който е създаден от чертожната дъска до завода с грижа за околната среда, нашата планета и променящите се нужди за градска мобилност (ако приемем, че електромобилите ще бъдат колите на бъдещето, разбира се).


BMW i3 ще бъде с 4 места и ще бъде задвижван от електрически мотор, разположен под купето. Технологията "сандвич" ще позволи изцяло нова ергономия в интериора и повече пространство за пътниците. BMW ще прилагат концепцията LifeDrive, при която автомобилът е изграден от два хоризонтално разделени модула. Задвижващият модул (или Drive) ще бъде от алуминий.


Каросерията (или Life) ще е произведена от въглеродни сплави. Макар че на този етап всичко е на ниво пожелания, на външен вид BMW i3 напомня на ван или малък SUV. В силуета си е висок, като целта е по-голямо вътрешно пространство. При старта си i3 ще бъде задвижван от електромотор с мощност от около 150 конски сили и ще бъде с пробег от 160 км. Очаква се цената на този модел да започва от около 40 хиляди евро, коментира Иън Робъртсън.


BMW i3 ще е първият в света автомобил с каросерия изцяло от въглеродни сплави


BMW i3 ще бъде първият в света автомобил, чиято каросерия ще бъде направена изцяло от въглеродни сплави. Това ще донесе предимство в общата маса на автомобила от 300 килограма, обясни Клаус Дрегер. Всички автомобилни производители признават, че към сегашния етап на развитие единствено редуцирането на масата на колите ще носи предимства в разхода.


Практиката сочи, че намаляване на теглото на купето със 100 килограма е равно на по-добър разход с 0.3 литра на 100 км. Развитието в областта на въглеродните сплави ще струва скъпо. BMW вече са инвестирали няколко милиарда в тази посока и при старта на серийното производство очакват годишно да използват 3000 тона от авангардния материал в производството на каросерии.


BMW i8 ще е плъгин хибрид


като на този етап от BMW запазват категорично мълчание за повече подробности относно мощност, пробег и в комбинация с какъв двигател ще бъде комбиниран новият модел. Засега се планира да бъде конвенционален агрегат с турбокомпресор. "Целта ни е да използваме възможно най-много части от общите ни платформи", коментира обаче Улрих Кранц.


Попитан дали разработката на хибридната модификация ще спечели от наскоро подписаното споразумение за сътрудничество между BMW и концернът PSA (произвеждащ автомобилите с марка Peugeot и Citroen), той отбеляза: "Обемите в производството и икономиите от мащаба винаги носят ползи." Засега е сигурно, че BMW ще разработват сами софтуера и електрониката за зареждането на батерията.


Това не е докрай добра новина, след като е ясно, че към днешна дата всеки производител залага на собствено решение (японските компании са обединени около консорциума Chademo), което в най-мрачните сценарии може да доведе до ситуация, в която закачате електроколата си в контакта и батерията не може да бъде заредена заради софтуерна несъвместимост.


Компанията създаде и нов инвестиционен фонд


В търсене на нови сфери на развитие BMW създава и нов инвестиционен фонд на име BMW i Ventures с начален капитал 100 млн. евро. Целта на автомобилния концерн е да финансира и развива софтуер и мобилни приложения, подобряващи лайфстайла ни в движение. Фондът ще търси нови и напредничави идеи, които да подкрепя, като началото е поставено със софтуерното приложение за iPhone My City Way, предоставящо информация за свободни паркоместа, трафик камери за задръствания или възможности за забавление в 40 американски града (очаква се да бъдат добавени още 40 световни града). Разработката на софтуерни услуги в областта на мобилността е нова и неизследвана територия зa BMW - автомобилната компания, която иска да бъде и софтуерен производител.


Ключови думи към статията:

Коментари (0)




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK