Преди да се отправи към първите клиенти, автомобилът мина сериозни тестове, които да гарантират неговите безопасност и функционалност
Схема на разположение на основните системи от електрическото задвижване
Представянето на колата в Ню йорк
Германският производител на луксозни автомобили БМВ обяви на започналото в сряда изложение в Ню Йорк, че жителите на града първи ще могат да имат електрическия модел "АктивЕ". Приемането на поръчки от потенциалните мераклии започва през лятото, а колите ще бъдат доставени през есента.
Тъй като ползвателите на колата ще са своеобразни тестови пилоти, които да преценят доколко електромобилът може да се ползва в ежедневието, те ще бъдат избрани след нещо като кастинг. От желащите да имат колата ще бъдат подбрани 700 щастливци.
За да подкарат първото електрическо БМВ, те ще трябва да платят първоначална вноска 2250 долара и 499 долара месечна такса за период от 24 месеца.
В замяна получават четириместен автомобил, създаден на базата на Серия 1 купе, който разполага с багажник с обем 200 литра. За да бъде колата функционална, инженерите са се постарали да разположат компонентите от електрическото задвижване на най-неочаквани места.
Електромоторът е монтиран на задната ос, а електрониката, контролираща работата му, е над него.
Батериите пък са разхвърляни из цялата кола - по предния капак, в тунела, където на нормалната кола се намира карданът, и на мястото на резервоара за гориво. Освен пространство това решение гарантира нисък център на тежестта и оптимално разпределение на теглото на колата върху двете оси.
Електродвигателят на колата е с мощност 170 к.с. и максимален въртящ момент 250 Нм. Той осигурява ускорение до 100 км/ч за 9 секунди.
С едно зареждане на акумулаторите автомобилът може да измине до 160 километра. "БМВ АктивЕ" използва нови литиево-йонни батерии с течно охлаждане и подгряване, за да работят при оптимална температура.
Независимо как ще бъде приет електромобилът, той няма да влезе в серийно производство. Събраните данни от експлоатацията на "БМВ АктивЕ" ще се използват в разработката на първия електрически модели серийно производство на марката i3, който се очаква на пазара през 2013 г.
Alarmstufe: Rot
Рейтинг: 4441 ВеселоНе е зле. Тия са се хванали сериозно. Ах, как ще се радвам до 10-тина години да не остане пазар за петрола! И как ще рухват империи, създадени на мазна петролна основа!
Gunter glieben glauchen globenm17
Рейтинг: 2337 НеутралноДо коментар [#1] от "g_t":
Е няма да е до 10 години но определено използването на петрол като автомобилно гориво е в края си. За съжаление петролните империи няма да загинат толкова бързо защото петрола е основната суровина за масла, пластмаси , асфалт и т.н.
pur6ink
Рейтинг: 8 Неутрално(24м. х 499 = 11976) + 2250 = 14226 $
14226$ х1,40 лв/$ = 19916.40 лв за БМВ
А тук за тези пари китайско, сглобено в Ловеч!
Да ни е честито, тази година компютри, догодина компоти!
hristo77
Рейтинг: 8 ЛюбопитноЕ, след толкова години ще се сетим че колите (лъскави или не) са доста неефективни ( повече от 30-40 киловата) самоходни бойлери.С часове се топли вода(4-5 литра) от ризите на ДВГ, после се охлажда (за да не се пръсне чудото дето върти колелата) - с огромен разход на енергия = ( ++пари за петролната мафия).Тъй и тъй се загрява вода, поне едни тецове да им бяха турили
А иначе - колите ще станат еко, когато и енергията за тях е от еко-източници. Слънце, вода, вятър, приливните ефекти.
За ел.коли -ефекта в задръстванията, обезшумяването и липса на ръчни предавки си е голям + . Дано се разработи и за повече км.
СДС
Рейтинг: 1291 Весело"Иванчо ЕЛ Ей",
nemo malus felix, minime corruptor.къде си да ни обясниш пак за смачкващото надмощие на американската индустрия пред тази на лузърите от старата и похабена Европа?
Zizu
Рейтинг: 1016 ВеселоПривет
Машини прости, народ неук.Вижте това http://www.teslamotors.com/
Хи-хи
Рейтинг: 1336 НеутралноАбе май не става дума за собственици, а за ползватели, демек наематели. Намирисва нещо...
wwwwww
Рейтинг: 478 Неутралноточно пък тъпото швабско возило никога няма да си купя! Истината е Шеви Волт!
Да кажем не на педерастията!ТИХоЛОВ
Рейтинг: 572 НеутралноДа. По електрокарите се работи отдавна. Дори и в България имаше някаква дейност.
Само времето има много време. Дори да не е спряло, пак може да ни гледа сеира.Естествено, че е време за резултати.
"С едно зареждане на акумулаторите автомобилът може да измине до 160 километра". А средната скорост за тези 160 км. защо ли не се споменава.
Всичко обаче е въпрос на избор. Аз бих предпочел да пътувам с едно зареждане на резервоара 500 км. при средна скорост 80 км./час.
И засега, защото електромобилът, няма да влезе в серийно производство, ще си карам по старому.
Росен Радославов
Рейтинг: 1504 ВеселоНефтът свършва - бъдещето е някъде там /по снимките горе/.
в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sandoРосен Радославов
Рейтинг: 1504 НеутралноДо коментар [#9] от "ТИХоЛОВ":
в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sando.......автомобилът може да измине до 160 километра"
Ами за мене не е новост, а само досада. Едната ми кола е на метан и минава с едно зареждане 180-200 км. Въпрос на свикване и наличие на зареждащи станции е.
В серийно производство е /не говоря за БМВ-то/, но е адски скъпо за нас все още. Може и да отикаме така още 10-на години, но няма да е повече.
DFGeneer
Рейтинг: 213 НеутралноДо коментар [#3] от "pur6ink":
"(24м. х 499 = 11976) + 2250 = 14226 $
14226$ х1,40 лв/$ = 19916.40 лв за БМВ
А тук за тези пари китайско, сглобено в Ловеч!
Да ни е честито, тази година компютри, догодина компоти!"
Там е работата че след 24 месеца и 14226$, автомобилът става собственост на БМВ, а ти оставаш с приятните спомени.
Тъпата майна
Рейтинг: 1291 НеутралноДо коментар [#5] от "СДС":
Това мнение е дело на една тъпа майнаПри автомобилите американците не са особено силни, но точно при електромобилите Тесла (калифорнийска компания) все още нямат равни, дори Тойота подписа споразумение с тях за направата на следващия чисто електрически Рав4.
Sabbath
Рейтинг: 1000 ЛюбопитноНе ми е ясно- автомобила е електрически, дори ел.мотора е отзад,защо отпред има решетка като на обикновен автомобил.Какво охлаждат?
sandman
Рейтинг: 918 ВеселоДо коментар [#5] от "СДС":
You always pay for what you get. Sometimes you get what you pay for.И на теб ли ти липсва?
sandman
Рейтинг: 918 НеутралноДо коментар [#14] от "sabbath":
You always pay for what you get. Sometimes you get what you pay for.Лятото най- вероятно течността за охлаждане на батериите.
До коментар [#11] от "Руслан 21":
sandman
Рейтинг: 918 НеутралноДо коментар [#11] от "Руслан 21":
You always pay for what you get. Sometimes you get what you pay for.Бензиновия двигател е неефективен,когато работи на метан.За повишаване на КПД с метан трябва доста по-висока степен на сгъстяване.Затова и разхода на метан е проблемен.
twizal
Рейтинг: 385 НеутралноДо коментар [#14] от "sabbath":
Евентуално батериите (но не ми се вярва). Все пак не трябва да се забравя, че става въпрос за тестов автомобил - т.е. не са се занимавали особено с дизайна.
Интересно ще бъде след няколко години, като почнат да правят истински нови интериорни и екстериорни решения - съобразени с особеностите на електрическото задвижване
Johnny English
Рейтинг: 741 НеутралноНе бързайте да отписвате петрола. Когато и товрните камиони минат на елдвигатели с батерии, тогава ще отпишем петрола.
Десен
Рейтинг: 1291 НеутралноЕлектрическите автомобили са един голям булшит. Демек, екскремент от мъжка крава. И съдържат също толкова иновации.
Не цъфтиш ли като цвете, гниеш като бурен.Няма батерии, това е проблема.
Кой ще си го купи това недоносче за да виси 8 часа през блоока с кабел да го зарежда.
Тива от бмв изобщо чуват ли се какви вселенски тъпизми раждат.
Да бяха направили един хубав комън рейл поне.
deutschwagen
Рейтинг: 1726 НеутралноДо коментар [#20] от "Десен":
In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winningЧе нямат ли "хубав" комън рейл? Нали даже Пежо имат техни технологии в дизеловите им двигатели?
Колкото до ел-мобилите и дали са булшит или не, само бъдещето ще покаже. Аз лично бих предпочел комън рейл, но това е само моето лично предпчитание за днешните условия.
Тъпата майна
Рейтинг: 1291 НеутралноДо коментар [#20] от "Десен":
Това мнение е дело на една тъпа майнаБулшит са размишленията ти. Не знам защо си мислиш, че хората дето ще си купят електромобили живеят в панелка в Люлин и ще опъват кабел до градинката и ще го пазят от циганите да не го откраднат и ще надзирават зорко комшиите да не се вържат към кабела нелегално да се отопляват. Тия автомобили са за хора с къщи или живеещи в апартаментни комплекси със станции за заряд в паркинга на сградите. Аз лично бих си взел плъг-ин хибрид, дано Тойота/Лексус ги пуснат скоро.
Тъпата майна
Рейтинг: 1291 НеутралноДо коментар [#21] от "deutschwagen":
Това мнение е дело на една тъпа майнаМисля, че в дългосрочен вариант комън-рейла ще ти излезе по-скъп. Най-хубавото на електромобилите както изглежда, освен ниската цена на 100км. чист заряд, е и това, че почти няма какво да им се сервизира и да се сменя. Няма масла и филтри на всеки 10 хиляди километра. Няма водна помпа на еди колко си. Макар, че охлаждането/отоплението на батериите със сигурност изисква някакво сервизиране от друга гледна точка. Но като изключим това, трябва ти антифриз за климатика и накладки/дискове/гуми. Това е. На дизеловите автомобили само филтрите за твърди частици знаеш колко струват. За турбините да не говорим. И двете са консуматив. Катализаторите също са скъпи, макар да се скапват чак към 150-200К пак са си разход, който е добре да се вземе предвид.
DareDebil
Рейтинг: 764 НеутралноДо коментар [#17] от "sandman":
Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.бензиновия двигател и на бензин не е особено ефективен, ако става въпрос.
DareDebil
Рейтинг: 764 НеутралноДо коментар [#20] от "Десен":
Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.мда, БМВ, рено–нисан, форд, ГМ, тойота, волво, мерцедес, фолксваген груп, те всички са кръгли идиоти че планират модели на електричество, само ти си умен, много по–умен от тях, нали така? Сигурно като станеш баш шеф (т.нар. CEO) на БМВ, първата ти работа ще е да закриеш отдела им за електромобили
gwendolin
Рейтинг: 624 НеутралноДори и закостенялите германци се хвърлиха в разработки на електромобили.
Доколкото разбирам, тове е тестов автомобил, и една нова форма на тестването му - в реални условия. А иначе вече съм почти убеден, че електромобилът е автомобилът на бъдещето, но с разни данъци, акцизи експлоатацията му няма да е евтина. Но експлоатацията на автомобила с ДВГ ще става все по-скъпа, защото у нас все още няма контрол в какво състояние са напр. катализаторите? И т.н.
Струва ми се, че бъдещето на градския автомобил е в чистия електромобил, а иначе хибридните все повече ще се налагат.
Oshte edin doktor
Рейтинг: 8 НеутралноImam edin vapros. Za 15 godini sam smenil edin kup mobilni telefoni i bateriata im izdarja vse po-malko y po-malko. Shtom kato za tolkova vreme nito edna kompania ne uspia da napravi bateria deto da podarja edin smartphone poveche ot 1 edin den, za kakvi koli s bateriiki mi govorite i kolko vreme smiatate che shte gi imate izpravni?
sandman
Рейтинг: 918 НеутралноДо коментар [#26] от "gwendolin":
You always pay for what you get. Sometimes you get what you pay for.Сега пък закостенели!Винаги са били пионери в иновациите.И когато ги предсравят,с малки изключения,работят добре.Това горе е тестови автомобил,да не забравяме.
sandman
Рейтинг: 918 НеутралноДо коментар [#24] от "DareDebil":
You always pay for what you get. Sometimes you get what you pay for.Достигнал е близо до края на възможностите си.Горивния процес е оптимизиран максимално,степента на сгъстяване е до предела,остава единствено да се намалят загубите от вътрешното триене/в мотора/.
P.S.
Рейтинг: 418 НеутралноПак игра на автомобилните производители е това.
След като една, до скоро неизвестна, компания като "тесла" правят автомобили които с едно зареждане минават по 400 км, какъв е проблемът "великите сили" в тази област да направят подобни. Вместо това се скъсаха да изкарват смешни електрокарчета с по 160 км обсег (някак странно на всички им се получават по около 160км) .. и безумно скъпи. Сигурен съм, че примерно 1 Нисан лийф можеха да го направят да минава 300 км, вместо смешните 150.. но явно има някакъв интерес.
Тъпата майна
Рейтинг: 1291 НеутралноДо коментар [#27] от "Oshte edin doktor":
Това мнение е дело на една тъпа майна1) На телефоните им трябва все повече и повече електричество. Между първите голи като пушки телефони с ЛСД дисплеи и новите, които имат блутут, инфраред, уайфай, 3г мрежа, акселерометър, датчици за осветеност и огромни ярки цветни дисплей с тач-скрийни има известна разлика, изразяваша се в консумтацията
2) Телефоните трябва да са все по-малки, респективно - батериите също. И трябва да захранват все повече и повече. Нокиа още си продавт "голи" телефони дето държат по 10 дена.
3) Автомобилите нямат проблема с размера на батерията, защото място - бол, а на електромобила не му е проблем да мъкне 200 кг. батерии. При положение, че сегашните най-масови батерии карат по 150км. на един заряд, а тези които Тесла ползват по над 300, не виждам какво е чак толкова притеснителното, освен сегашната им цена.
easy_rider
Рейтинг: 8 НеутралноДобре е , че се присъединяват към другите фирми работещи в областта на електрозадвижването.
Но докато правят такива модели не е лошо да ограничат и пълните си безсмислици като SUV с двигатели над 300 коня.
Примери за това са x5 ,x6 и още много други .
Някак си е смешно да говориш за екология ,а в същото време да правиш коли с двигатели ,които могат да задвижат камион.
Между другото това не е само проблем при БМВ , друг лидер в тази област са Ауди с техните свободни съчинения на W 12 двигатели.Това е такова разхищение на енергия и при изработка и при експлоатация после ,че не виждам как въобще тези фирми имат наглоста да говорят за екологични разработки.
С едната ръка метем ,а с другата цапаме но двойно повече.
DareDebil
Рейтинг: 764 НеутралноДо коментар [#29] от "sandman":
Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.И въпреки всвички неща дето си ги изредил ефективността му е около 20%, при постоянно спиране и тръгване пада много, ама много. Затова и на магистрала като караш с 120 ти гори малко, а в града дето само тръгваш и спираш доста повече. Което показва само колко е зле бензиновия двигател, понеже при високи скорости огромна енергия отива за преодоляване на въздушното съпротивление, и пак има по–добър разход...
DareDebil
Рейтинг: 764 НеутралноДо коментар [#9] от "ТИХоЛОВ":
Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.а ти като видиш в рекламата или в статията за някоя кола неща от рода на "0–100 за 7 секунди, разход 6 на 100, пробег с един резервоар от 600 км" ревеш ли на умряло че никой не ти казва че не можеш да ги постигнеш тия неща едновременно? Май не, а? Или смяташ че ако натискаш продънения си дизел на къси спринтчета до ламарината, ще продължи да ти гори 6 на 100 и ще си изминеш същото разтояние като на магистралата със 120?
DareDebil
Рейтинг: 764 НеутралноДо коментар [#32] от "easy_rider":
Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.значи ти ако беше баш шеф на БМВ първата ти работа щеше да е да спреш X серията, да се лишиш от огромните приходи и печалби, и да хвърлиш всичко в разработките на електромобили. Нищо че фирмата ти ще фалира за 3 дена, и доникъде няма да стигнеш с електромобилите... Тойота дето произвеждат много по–големи животни от БМВ (като sequoia, tundra, land cruiser), и се хвалят че моделите на лексус имат разход като на V8, пък мощността на V12 успяха някак си да убедят света че са върха на екологията само защото продадоха 2 млн приуса за 10 години (на фона на 7 млн коли годишно, голяма част от които са SUV, камиони и луксозни мощни седани), и това работи за тях, що да не могат БМВ да направят същото.
easy_rider
Рейтинг: 8 НеутралноДо коментар [#35] от "DareDebil":
Да Тойота продаде 2 милиона Приус.А БМВ колко продаде?
И Тойота продава големите си коли главно в Америка защото американските разбирания са такива.Погледни колко такива Секвои са продадени в Япония.
Погледни и Хонда.Те според мен са компанията с най отговорно отношение към екологията.В Европа най големия им двигател е 2,4 200 коня.А в Америка е 3,7 литра 300 коня.
В Япония никой не се изцепва с някакви хипопотами с 12 цилиндрови мотори които така или иначе са безполезни в реалните пътни условия.
И не ми говори за фалити. Да не би Ауди като нямаха 12 цилиндров двигател да фалираха? Или БМВ преди да го има Х5 да фалираха.Айде стига сме се залъгвали.Купувача взема това което му дават и отговорност на компаниите е да създават коли които да са енерго ефективни.Определено в тази област БМВ и Ауди са с най малък принос.
DareDebil
Рейтинг: 764 НеутралноЗначи хем
Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.[quote#36:"easy_rider"]ха.Айде стига сме се залъгвали.Купувача взема това което му дават и отговорност на компаниите е да създават коли които да са енерго ефективни.[/quote]
ама от друга страна
[quote#36:"easy_rider"]И Тойота продава големите си коли главно в Америка защото американските разбирания са такива[/quote]
Е тойота като са много отговорни, да вземат да спрат производството на пикапи и SUV, нали е тяхна отговорност да правят това което е правилно? И хонда да махнат двигателя си с 300 к.с., след като 200 са напълно достатъчни. Да те светна за модела на toyota, century се казва, с 12 цилиндров двигател, да не забравяме и компактния модел на нисан, GT-R, с мощност 550 к.с. доста повече от много V12 двигатели. Кому е нужно това, и да те светна, продава се доста добре в япония.
Ауди не са фалирали преди, нито БМВ заради липсата на 12 цилиндрови двигатели и X5, но продажбите на X5 донесоха на БМВ огромни приходи, особено в америка, а ауди станаха една от най-продаваните луксозни марки в света именно благодарение на големите двигатели и големите модели. Нещо което нисан с инфинити, тойота с лексус и хонда с acura се опитват да повторят. и то далеч не само в америка, ами искат да ги направят глобални марки. За приноса на БМВ и ауди може много, ама много да се спори.