"Хонда" готви хибриден мотоциклет

Хонда Голд Уинг

© Хонда

Хонда Голд Уинг



След като вече не изненадват никого в света на автомобилите, хибридните задвижващи системи се насочват и към мотоциклетите. Като пионер се очертава японската компания "Хонда", която още през септември е патентовала своя технология.


Според сайта Automobilemag тя ще бъде монтирана на култовия модел "Голд Уинг", който беше пионер и с прилагането от "Хонда" на иновационни системи за безопасност като ABS и въздушна възглавница за водача. Както е известно, мотоциклетът се задвижва от редови шестцилиндров бензинов мотор.


За хибридната версия на екологичното двуколесно превозно средство е взет същият блок, но на мястото на два от цилиндрите е монтиран компактният електромотор. Електрическият двигател е свързан с коляновия вал и задачата му е да подпомага ускорението, което ще намали разхода на гориво.




За момента все още няма данни какъв ще е екологичният ефект от иновацията. Не се знае и къде ще се постави батерията, как ще се зарежда тя и с какъв капацитет ще разполага.


Това, което се отбелязва, е, че блокът с електромотора и електрониката, която контролира взаимодействието между двата двигателя, е изключително компактен. Това ще позволи на по-късен етап той да може да се монтира на скутери и по-компактни мотоциклети.

Коментари (9)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Читателят
    Читателят
    Рейтинг: 461 Весело

    Ще трябва да слагат и усилвател на звука.
    Иначе за какво са моторите!

    Попътен вятър в главите!
  2. 2 Профил на TAC
    TAC
    Рейтинг: 689 Весело

    До коментар [#1] от "Читателят":
    Да,накой му трябва безшумен мотор?! Друго си е да го изрежеш и да включиш къде що аларми има!

    rock n' roll is king!
  3. 3 Профил на Десен
    Десен
    Рейтинг: 1316 Неутрално

    Хитро - стартера да изпълнява ролята и на електромотор.
    Типично за Хонда.
    Инак пълните хибриди не са възможни, защото при моторите се търси по-малко тегло, по-просто оборудване и по-ефективни и надеждни системи.
    Кой би карал мотор с 20-30 кила батерии който я изкара 200 км я не.

    Не цъфтиш ли като цвете, гниеш като бурен.
  4. 4 Профил на БМЗ
    БМЗ
    Рейтинг: 1018 Неутрално

    До коментар [#3] от "Десен":

    Е, че бензиновия двигател (отгоре на всичко 6 цилиндров !?!) колко тежи, 5 кила ли?
    Мисля, че мотоциклетите са много подходящи за изцяло електрическо задвижване поради сравнително малката си маса.
    И батерията ще се зарежда по-бързо.

    http://www.youtube.com/watch?v=E_m1_OfvWeg

    Апокалипсисът апокалиптичен
  5. 5 Профил на zenit
    zenit
    Рейтинг: 426 Гневно

    Какъв редови мотор! Като си некомпетентен да беше замълчал по въпроса вместо да се излагаш. Въпросният двигател е боксерен, или с два реда по три цилиндъра разположени срещуположно в хоризонтална равнина.

  6. 6 Профил на jony
    jony
    Рейтинг: 542 Неутрално

    До #5 zenit:

    Приятелю, недей да се гневиш! Та една или две глупости сме прочели досега не само в Дневник.
    Въпросният, както правилно споменаваш боксер, си е частен случай на един V-образен двигател с ъгъл на работа на буталата от 180˚.

  7. 7 Профил на Десен
    Десен
    Рейтинг: 1316 Неутрално

    До коментар [#4] от "Bulgarische Motoren Werke":

    Когато BMW направят такъв и Юън Макгергър заснеме с него Long Way Down/East и спечели поне 3-то място на Париж Дакар - хората ще се замислят да си купят. Инак дотогава всичко това си остава празни приказки

    Не цъфтиш ли като цвете, гниеш като бурен.
  8. 8 Профил на БМЗ
    БМЗ
    Рейтинг: 1018 Неутрално

    До коментар [#7] от "Десен":

    Или когато петролът стане $150.

    Апокалипсисът апокалиптичен
  9. 9 Профил на easy_rider
    easy_rider
    Рейтинг: 8 Весело

    Ще слагат електромотори защото иначе алтернативата е да въртят педали.Нефта свършва а китайците с книжки се увеличават.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK