Световна и европейска премиера от "Хюндай" в Барселона

 



"Хюндай" представи световна и европейска премиера на изложението в Барселона. След като в Женева видяхме комбито в каталунската столица за пръв път беше показан седана на модела i40.


Във външният вид на колата виждаме елементи от визията "флудна скулптура", която се наложи с последните модели на корейската компания. По отношение на двигателите, изборът е между два бензинови и два дизелови, с подобрени характеристики.


Базовият мотор е 1.6 литров, бензинов с мощност 135 к.с. Той осигурява ускорение до 100 км/ч за 11.6 секунди и достигане на максимална скорост 195 км/ч.




Най-мощният двигател в гамата на i40 също е бензинов (2.2 литров) и разполага със 177 к.с. и максимален въртящ момент 213 Нм. С него седанът достига 100 км/ч 9.7 секунди след старта, като се задоволява с 6.8 л/100 км в смесен цикъл.


Дизелите на седана i40 са с еднакъв работен обем – 1.7 литра. Първият от тях има мощност 115 к.с.


Той консумира 4.3 литра гориво на 100 км. Ускорението до 100 км/ч става за 12.9 секунди, а максималната скорост е 190 км/ч.


Вторият дизелов представител генерира 136 к.с., което е достатъчно класическата автомобилна спринтова дисциплина да се покорява за 10.6 секунди. Максималната скорост е 198 км/ч.


Що се отнася до иновационните системи, който се предлагат със седана i40, сред тях има паркинг асистент, система за поддържане на избраната лента, TFT дисплей и LCD приборно табло. Част от серийното оборудване са стабилизиращата програма, асистентът за потегляне по наклон и други.


Петото поколение на "Елантра" вече и в Европа
Корейският автомобилопроизводител "Хюндай" показа за първи път в Европа петото поколение на един от най-популярните си модели – Eлантра. И тази кола е плод на дизайнерската философия "флуидна скулптура".

"Хюндай Елантра"

© Хюндай

"Хюндай Елантра"


Междуосието на Елантра е 2.7 м., което с 50 см повече от това на предното поколение. Със своите 4.53 м колата е и по-дълга от своя предшественик с 2.5 см, докато ширината е същата – 1.78 м. Височината е намалена с 3.5 см до 1.44 м.


"Елантра" се оборудва с новия бензинов двигател Gamma 1.6 MPI D-CVVT, свързан с шестстепенна механична или автоматична скоростна кутия. Той е четирицилиндров, оборудван е с двойна система за изменение на фазите на газоразпределение, която повишава мощността му на 132 к.с. при 6300 об/мин. Максималният въртящ момент на агрегата е 158 Нм при 4 850 об/мин.


"Елантра" ще се предлага с разработените изцяло от "Хюндай" шесттепенни скоростни кутии – автоматична с ръчно управление SHIFTRONIC и стандартна механична. Автоматичната трансмисия е първата в света, разработена специално за малки леки автомобили от средния клас. Тя включва три планетни зъбни колела, два съединителя и три спирачки, което я прави по-малка, по-компактна и по-лека от сега използваните.


Сред екстрите в "Елантра" са йонизираща система за пречистване на въздуха, отопляеми задни седалки и сензори в задната част за помощ при паркиране.
Колата разполага със система за контрол на стабилността (VSM), с електронна програма за стабилност (ESP) и шест въздушни възглавници.

Ключови думи към статията:

Коментари (10)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на оstavime
    оstavime
    Рейтинг: 521 Неутрално

    Е това е. Браво.
    Цена, сигурност, качество, визия, стил и т.н. и т.н.

    Съсипахте коментарите в сайта с новата визия!
  2. 2 Профил на J.J.
    J.J.
    Рейтинг: 803 Неутрално

    Дано една определена таксиметрова компания, известна с Хюндай-те си да поднови парка Радва тази

  3. 3 Профил на Димитър Димитров
    Димитър Димитров
    Рейтинг: 1291 Весело

    С тоя дизайн приличат на изчанчена версия на Форд отвън и отвътре

  4. 4 Профил на dmarev
    dmarev
    Рейтинг: 418 Неутрално
  5. 5 Профил на vladivlad
    vladivlad
    Рейтинг: 537 Неутрално

    Междуосието е по-дълго от това на предишния модел с 5 см, а не с 50 см. Поправете се, че веднага личи, че някой пишман автомобилист е пейстнал материала.

    Do or do not. There is no try. Yoda
  6. 6 Профил на ivanvulchev
    ivanvulchev
    Рейтинг: 206 Любопитно

    Хехе, в първият момент като видях снимката, ми се стори, че виждам комбинация от задница на новата Тойота Авенсис и предница на новото Пежо Джи Ти..., а когато видях за първи път Авенсиса вече не си спомням на какво ми заприлича, но и там нещата бяха много колективно творчество. Явно творците в автомобилния свят са си взели дългосрочна отпуска. Скука - гоненето на достъпна за всеки цена изравни всичко по колите - качества, неиздържливост, визия... Жалко, много жалко

  7. 7 Профил на pag
    pag
    Рейтинг: 1099 Весело

    "ФлУден дизайн"?
    Стига бе.......

    Знанието е сила, информацията - власт
  8. 8 Профил на Alarmstufe Rot
    Alarmstufe Rot
    Рейтинг: 5295 Неутрално

    До коментар [#6] от "ivanvulchev":

    Много си прав. На тази кола спокойно можеш да сложиш емблема на Киа, Тойота, Опел или Форд. Никога обаче не можеш да сбъркаш, че това е новия Бенц, БМВ или Ауди. Иначе за съотношение качество/цена - отличен (6).

  9. 9 Профил на DFGeneer
    DFGeneer
    Рейтинг: 213 Неутрално

    До коментар [#6] от "ivanvulchev":


    До коментар [#8] от "g_t":

    В ред ли сте???

    Тойота имат консервативно-скучен дизайн който никога не може да бъде сбъркан с тия флуидно-динамично претрупани изгъзици.

    И точно модерния дизайн на Мерцедес е подобен на Хюндайския, даже дизайнерът им е един и същ - Joel Piaskowski.

    Ама така е като е важно не да разсъждаваме, ами да повтаряме едни и същи мантри и заклинания...

  10. 10 Профил на Alarmstufe Rot
    Alarmstufe Rot
    Рейтинг: 5295 Неутрално

    До коментар [#9] от "DFGeneer":

    Да, може би си прав. Махни Тойота от горния списък и сложи Мазда или Пежо.
    Съжественото е, че този Хюндай е малко безличен. Което не го прави лош избор за покупка. Ако аз се чувствам добре в него, и ако другите условия за покупка са ми ОК, въобще не ме интересува, че на някой не му харесва дизайна. Всеки си има право на собствен вкус.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK