Претендентът "Ауди" А6

Новият модел на германците не отстъпва на лимузините от по-висок клас

Снабден с опционалните изцяло LED фарове, автомобилът има съвсем различно излъчване

© Ауди, Ауди

Снабден с опционалните изцяло LED фарове, автомобилът има съвсем различно излъчване



В сравнение с конкурентите си БМВ и "Мерцедес" "Ауди" малко закъсня с лансирането на своя нов модел в класа, в който стандартите задават серия 5, Е-класа и А6. Колата обаче вече е тук, като при лансирането й в България в края на март беше представена не само като най-доброто А6, правено някога, но и най-добрата лимузина в сегмента. Подобна декларация може да изглежда прекалена, но след два дни в компанията на автомобила съм склонен да призная, че в нея има голяма доза истина.


Отвън и отвътре
Що се отнася до дизайна, оценките винаги са твърде субективни. Без да се ангажирам с позиция кой модел в класа е най-красив, мога да отбележа, че А6 хваща окото, откъдето и да го погледнеш. Това, което ми липсва, е повече индивидуализъм, той като отпред лимузината спокойно може да се сбърка с А7 спортбек или А8.

Претендентът "Ауди" А6

Всъщност А6 идва с амбицията, че не предлага по-малко комфорт и екстри от моделите в по-високия клас и тя до голяма степен е оправдана. Интериорът е доста сходен с този на вече цитираните А7 и А8, като за отбелязване са максимална изчистеност и ергономичност, луксът и вниманието към детайла.


Ориентиран към водача
Още със сядането зад волана ми прави впечатление, че приборното табло и централната конзола са леко завъртени към водача, който определено е най-важният човек на борда. Но и пасажерите няма от какво да се оплакват, като и за тях има нужната доза лукс, комфорт и всичко необходимо за едно приятно пътуване.




Заслуга за това има и увеличеното със седем сантиметра междуосие на колата при почти идентични външни размери спрямо предходната генерация.

Претендентът "Ауди" А6

Като шофьор моят фаворит сред новостите са системата, разпознаваща почерка и фаровете със светодиоди вместо крушки за габарити, дългите и късите светлини.


Първата иновация улеснява максимално задаването на адреси за навигацията и търсенето на контакти в телефона, като още след първите няколко букви излизат адекватни предложения. Удивителното е, че системата се справя и с доста грозно изписани букви. Що се отнася до фаровете, в комбинацията с асистента за дълги светлини те се грижат сами за всичко, като осигуряват равномерен светлинен поток на голямо разстояние.


На пътя


Отслабнал с цели 80 килограма спрямо своя предшественик въпреки повечето системи за сигурност и комфорт, "Ауди" А6 седи на пътя уверено. Ако заложите на най-мощния дизелов мотор в гамата, с какъвто беше снабден тестовият автомобил, ще разполагате с динамична и доста икономична лимузина.

Претендентът "Ауди" А6

Двеста четиридесет и петте коня коня са достатъчни ускорението до 100 км/ч да става за 6.1 секунди, като средният разход може да бъде свален до 6 л/100 км. Без амбиции за икономично шофиране, дори напротив, в рамките на теста той беше с около литър и половина по-висок.


Първото, което ми направи впечатление в новото А6, беше невъзмутимостта, с която преминава през малки неравности по пътя, и тишината на борда независимо от скоростта. Снабдена с опционалната система за промяна на настройките на основните системи в четири режима (комфорт, спорт, еко и автоматичен), лимузината сменя характера си за секунди.

Претендентът "Ауди" А6

Дори и при най-спортните настройки обаче воланът не е достатъчно директен, има какво да се желае и по отношение втвърдяването на амортисьорите. Така или иначе обаче лимузината няма за цел да се конкурира с чисто спортните модели, като явно е търсен приемлив баланс.


Само добри думи заслужава автоматичната скоростна кутия с два съединителя, която в зависимост от нуждите дава максимална динамика, като държи оборотомера в червената зона или помага за икономията на гориво с неусетно превключване при минимални обороти.

Претендентът "Ауди" А6

© Ауди, Ауди


"Ауди" А6 се оборудва и с активен асистент за поддържане на избраната лента, като, следвайки маркировката, колата може да взима само плавните завои, докато междувременно всячески се опитва да събуди вероятно задремалия водач.


Малко забележки


Макар и великолепен автомобил, в "Ауди" А6 открих и няколко неща, които ме изненадаха неприятно. На първо място това е липсата на индикация, че фаровете са запалени, което обаче при автоматичните светлини не е чак толкова голям проблем.


Със съчетаването на няколко нови технологии си обяснявам вторият дребен недостатък на колата. Тестваното "Ауди А6" беше снабдено със старт/стоп система, което е добре за намаляване на разхода в градски условия.

Блокът за управление на климатика за задните места

Блокът за управление на климатика за задните места


Оказа се обаче, че тя не работи, ако колата е с автоматична трансмисия и е задействана системата за автоматично задържане, когато автомобилът е спрял и е на скорост. Така при напълно спрял автомобил двигателят загасва, но в момента, в който се пусне спирачката, отново пали, макар че шофьорът не мисли да потегля.


Цени и конкуренти


Стане ли въпрос за цената, "Ауди" А6 се цели в златната средата. Най-евтината модификация струва 80 258 лв. с ДДС. Сумата може дори да се удвои, ако искате да имате всички екстри, които се предлагат с модела


За сравнение - конкурентите "Мерцедес" Е класа и БМВ серия 5 се предлагат съответно за 76 276 и 83 320 лева в най-евтините си версии, като и там таванът е въпрос на избор.


визитка   
дължинависочинаширинамеждуосие
4.92 м.1.45 м.1.87 м.2.91 м.
    
двигателиуск. 0-100 км/чмакс. скоросткомбиниран разход
2.8 FSI (204 к.с.)8.1*, 7.7 сек.240 км/ч.8.0*, 7.4 л/100 км.
    
3.0 TSFI (299 к.с)5.5* сек250 км/ч.8.2* л/100 км.
    
2.0 TDI (177 к.с.)8.7 сек.228 км/ч.4.9 л/100 км.
    
3.0 TDI (204 к.с.)7.0*, 7.2 сек.240 км/ч.5.7*, 5.2 л/100 км.
    
3.0 TDI (245 к.с.)6.1 сек.250 км/ч.6.0* л/100 км.
* - куатро   


Всичко, което трябва да знаете за:

Ключови думи към статията:

Коментари (20)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Веселин Николов
    Веселин Николов
    Рейтинг: 479 Неутрално

    Странно, че автора хвали окачването - именно то се споменава като най- съществения недостатък на новото А6 в подробния тест на Аутобилд между Ауди, БМВ 5-а серия и Мерседес Е-клас. Забележките на немците са, че е прекалено твърдо и не филтрира добре ударите от напречните фуги и неравности на пътя. Също така те критикуват и недотам доброто качество на изработката и материалите в купето спрямо конкуренцията - нещо, с което от Ауди винаги са се гордяли.

  2. 2 Профил на Karla Lihula
    Karla Lihula
    Рейтинг: 479 Неутрално

    Вярно е , че има съвсем различно излъчване , прилича на ... Ауди.

    Който живее в страх никога няма да бъде свободен. Хорацио
  3. 3 Профил на kalinas
    kalinas
    Рейтинг: 374 Неутрално

    Твърдостта на окачването е индивидуално усещане, при всеки е различно, по-добре отиди и карай колата, за да си направиш собствена преценка, а какво пише в Аутобилд въобще не ме интересува!

  4. 4 Профил на mbahnev
    mbahnev
    Рейтинг: 217 Неутрално
  5. 5 Профил на Пламен
    Пламен
    Рейтинг: 426 Неутрално

    До коментар [#4] от "mbahnev":

    вярно, да оня малкия

    http://twitter.com/zasmiah
  6. 6 Профил на sasho1914
    sasho1914
    Рейтинг: 374 Неутрално
  7. 7 Профил на lol
    lol
    Рейтинг: 1316 Весело

    До коментар [#4] от "mbahnev":

    извода е, човек да си купи ситроен и с останалите пари да направи нещо смислено с живота си ....

  8. 9 Профил на 10mm AUTO протестира срещу цензурата на цървула...
    10mm AUTO протестира срещу цензурата на цървула...
    Рейтинг: 479 Весело

    верно тая пикня ще си остане само претендент...

  9. 10 Профил на оstavime
    оstavime
    Рейтинг: 531 Неутрално

    Ей, винаги се хиля яко като чета коментарите, особено тези под автомобилните статии.

    Съсипахте коментарите в сайта с новата визия!
  10. 11 Профил на sasho1914
    sasho1914
    Рейтинг: 374 Неутрално

    До коментар [#10] от "оstavime":

    Яко е, винаги нещо прилича на поне 20 други неща и всичко е боклук ахахаха

  11. 12 Профил на kamm
    kamm
    Рейтинг: 479 Любопитно

    много елегантно. но, я, прегледайте новия Ситроен Ц4... обърнете внимание на оформлението на фаровете и решетката... не, че Ауди са "копирали", просто другите подражават на немците...
    Иначе ауди е готино.

  12. 13 Профил на Тъпата майна
    Тъпата майна
    Рейтинг: 1316 Неутрално

    "лансирането на своя нов модел в класа, в който стандартите задават серия 5, Е-класа и А6"

    Още от тук надолу беше ясно, че ще се четат едни небивали хвалебствия на А6-цата. Не е лоша кола, но да се споменава наравно с 5-та серия и Е класа и да се пропусне доста по-големият иноватор GS е кръчмарско плямпане.

    Това мнение е дело на една тъпа майна
  13. 14 Профил на 10mm AUTO протестира срещу цензурата на цървула...
    10mm AUTO протестира срещу цензурата на цървула...
    Рейтинг: 479 Неутрално

    До коментар [#13] от "Пловдивски":

    ++++++++++++++++

  14. 15 Профил на Trayan
    Trayan
    Рейтинг: 865 Неутрално

    С това късото междуосие не виждам как въобще може да има добра возия. Пък и с предно предаване в този клас е отврат.

  15. 16 Профил на Karla Lihula
    Karla Lihula
    Рейтинг: 479 Неутрално

    До коментар [#12] от "rycher":

    По въображение ги бият дори и китайците , а по съотношение надута цена/качество - никой.
    Знам , че няма да ми повярваш , но сравнението на нова германска кола с нова каквато и да е друга от същият клас съвсем не е в полза на германците. Не знам как са ви убедили , че са най-добрите , вероятно заради цените , по корелацията скъпо-добро...
    Преди да си хвърляте парите за скъпи немски боклуци - сравнявайте , чакат ви изненади.

    Който живее в страх никога няма да бъде свободен. Хорацио
  16. 17 Профил на Панайот Панайотов
    Панайот Панайотов
    Рейтинг: 1142 Весело

    Новото А6, като новото А8 , А4 и т.н. Нещо не виждам какво му плащам в повече или по-малко от другите им модели. Интериора изглежда добре... но екстериора ??

    Fun is just point of view.
  17. 18 Профил на easy_rider
    easy_rider
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Добра статия за нова кола.Но когато започне експлоатацията нещата не стоят много добре за Ауди.В много статистики тази кола е известна с проблемите си като се започне от електроника,мине се през скоростни кутии и се стигне до окачване.Времето ще покаже дали Ауди са успели да отстранят тези проблеми.

  18. 19 Профил на ndsbg
    ndsbg
    Рейтинг: 531 Неутрално

    тез пък професори били копирали от ситроен айде моля ви се не се излагайте като кифладжии.

    по темата: цена нямат ауди под лед фарове и форма на предница и съчетание със фарчетата. Марката си е идеална, и винаги ще има по нещо кусури, идеално нещо в реалния живот няма.

  19. 20 Профил на Alarmstufe: Rot
    Alarmstufe: Rot
    Рейтинг: 4491 Весело

    Да бе, колата е кофти, не че вие нямате пари да си я купите. Ех, колко е кисело това грозде...

    Gunter glieben glauchen globen




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK