В гарсониерата на "Шевролет"

Миниванът "Орландо" хваща погледите и не спира да изненадва

В гарсониерата на "Шевролет"

© GM, Сайтове на фирмите



Когато ти предстои среща с един от най-евтините представители в даден сегмент, рядко очакваш нещо кой знае какво. С мисъл за това колко ли компромиси са вложени в "Шевролет Орландо" се запътих за теста на първия миниван на корейско-американската компания за европейския пазар.


В края на нашата среща обаче трябваше да призная, че съм подценил сериозно автомобила и реално имам дребни забележки, като липсата на достатъчно лампи за осветяване на салона при отварянето на вратите например.


Първите впечатления
Оценката на дизайна винаги е субективна, но на мен "Орландо" ми хареса най-вече с това, че излъчва солидност. Мнозина биха останали с убеждението, че пред тях е кросоувър със задвижване 4Х4 и това определено е търсен ефект, макар и "Орландо" да е само с предно предаване.

В гарсониерата на "Шевролет"

Приятните изненади продължават и в купето, където макар и да са използвани твърди пластмаси, те стоят много добре. Залагайки на семпли, но ергономични решения дизайнерите са постигнали максимална изчистеност, като дори и човек, който не е карал нов модел автомобил, ще се справи с настройките на климатичната система и аудиосистемата.




Зад панела на аудиото се крие хитра ниша, в която можете да скриете от любопитни очи ценни вещи и да включите флашка с музика в USB порта. През колата минаха осем пасажери и всеки ахваше от изненади при "отварянето" на радиото.


Салонът
В разговорния език третият ред седалки у нас се наричат просто ДДС седалки с идеята, че главното им предимство е, че пестят пари. Е, при "Орландо" те не са за украса, като на тях в продължение на над 100 километра пътува мъж със стандартни размери (1.73 височина), който ги определи като доста удобни.


Фактът, че седалките на двата задни реда са разположени амфитеатрално, пък осигури добър поглед напред на всички пасажери. Като препоръка мога да посоча, че ще е добре, ако креслата от втория ред са на релси.

В гарсониерата на "Шевролет"

© GM


Важен за подобен род автомобили е и багажникът, като "Орландо" може да се похвали с максимален обем от 1500 литра, нормален 458 л и минимален от 64 л при използване на седемте места.


Мисията
Тук е моментът да уточня, че за празниците по Гергьовден миниванът беше подложен на изпитание, включващо транспортирането на четирима възрастни, две деца със столчетата им за кола и багаж за три дни, включително и провизии. "Орландо" се справи със задачата без забележки.


При две деца в колата изключително удобно се оказа допълнителното огледало, в което можех да следя какво правят дребосъците и дали в пронизителните им писъци има нещо обезпокоително.


На пътя
Всъщност далеч преди да бъда впечатлен от "разтегателното" купе на "Орландо", бях поразен от комфортната му возия. С двулитровия дизел с мощност 163 к.с. и максимален въртящ момент от 360 Нм миниванът с тегло тон и половина е доста пъргав, дори когато е снабден с шестстепенен автоматик.

В гарсониерата на "Шевролет"

Трансмисията демонстрира спокойна и интелигентна работа, като бързо схващаше какво се иска от нея и така и не се наложи да ползвам вариант за ръчна смяна на скоростите.


Високата позиция на шофьора си е предимство, а приборното табло ми хареса с максималната си изчистеност и щадящото окото светлосиньо осветяване. Първите над 200 километра с "Орландо" изминах сам в проливен дъжд, като по наводнената магистрала "Тракия" миниванът нито за миг не излезе от контрол и сякаш не беше и чувал за аквапланинг.


На сух път и при натоварен максимално автомобил вече можех да преценя, че управлението не е толкова директно, колкото ми харесва, но пък едва ли точно това е най-важно за един миниван. Далеч от по-голямо значение беше фактът, че окачването добре филтрира дребните неравности, а в завой лашкането на пътниците е минимално.

В гарсониерата на "Шевролет"

Що се отнася до разхода на гориво, бордовият компютър отчете 7.7 л/100 км при своеобразен смесен режим, включващ около 100 километра градско, 200 по магистрала и още толкова по първокласен път.


Цени и конкуренти
"Шевролет Орландо" излиза на пазара с три нива на оборудване - LS, LT и LTZ, и три мотора - бензинов със 141 к.с. и два дизела (131 и 163 к.с.). Още базовата версия на семейния автомобил предлага електроннa стабилизираща програма, шест въздушни възглавници и електрически външни огледала.


В България цените на бензиновия "Орландо" започват от 23 730 лв. без ДДС, а най-евтината дизелова модификация струва 26 775 лв. без ДДС. Седемте фабрични места на модела дават право на данъчен кредит. За сравнение, може да се посочи, че в сегмента по-евтин е единствено вървящият към пенсия "Опел Зафира".

Конкурентите
модел цена
Опел Зафира 22 700
Форд Гранд С-Мах 28 300
Киа Каренс 28 300
Фолксваген Туран 30 000
Мазда 5 30 825
Ситроен Грандпикасо 32 297
Рено Грандсеник 36 542
Цените са без ДДС

Коментари (4)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на БМЗ
    БМЗ
    Рейтинг: 1043 Неутрално

    Хм, имаше преди статия за това шеви.

    http://www.dnevnik.bg/skorost/2011/02/18/1046293_garsonierata_na_shevrolet_debjutira_v_sofiia/

    Апокалипсисът апокалиптичен
  2. 2 Профил на Dave
    Dave
    Рейтинг: 434 Неутрално

    Тия от ГМ убиха Дачията!
    Вземам го! Което си струва си струва.

  3. 3 Профил на goood
    goood
    Рейтинг: 8 Любопитно

    Гошо, колко пъти ще пишеш за този мокробус ? Не си ли изкара хонорара първия път ?

    Има две теории за воденето на спор с жена. Нито една от двете не действа ...
  4. 4 Профил на niki_rst
    niki_rst
    Рейтинг: 434 Неутрално

    счупен съединител до 35000 км, ха на бас!





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK