Ново начало

С появата на "Шеролет Авео" "Дженерал мотърс" скъса с корейското наследство

"Шевролет Авео" в двата си силуета - седан и хечбек (на заден план)



Когато един автомобил бележи края на епоха за даден производител и бележи началото на нова, той не може да изглежда обикновено. Вероятно това са си мислили създателите на новия "Шевролет Авео".


С появата на колата "Дженерал мотърс" вече няма нито един сглобяван в Корея модел, който да има нещо общо с купения преди девет години производител "Деу". "Шевролет Авео" е изцяло нов автомобил с напълно обновени външност и вътрешно пространство за пътниците, новоразработена ходова част и модернизирана гама от двигатели. Все пак има и нещо непроменено - както и досега колата ще се предлага като хечбек и седан.


Версията с пет врати има по-спортно излъчване, докато тази с изразен багажник изглежда някак по-престижна. Седанът предлага и по-голям багажник - цели 502 литра в нормални условия срещу 290 литра за хечбека. Това е постигнато, като версията с четири врати е с 36 см по-дълга (до 4.40 м).




Усещане за мотоциклет


Както и при "Шевролет Спарк", "Авео" смята да привлече младите клиенти със заимствани от мотоциклетната стилистика елементи. Отвън такива са фаровете, а в купето - приборното табло с аналогов оборотомер и дигитален километраж.


Фотогалерия: Представяне на новия "Шевролет Авео" >


В купето и на двете версии на колата е достатъчно широко. Добро впечатление прави фактът, че управление на всички системи е лесно и интуитивно. Налице са и куп места за съхранение на дреболии - две жабки, три поставки за чаши, джобове в предните врати, събиращи 1.5-литрови бутилки, и т.н.


В този клас в интериора на доста модели се използват твърди пластмаси, за съжаление обаче от "Шевролет" не са успели да им предадат малко по-приятно излъчване. Вечер обаче светлосинята илюминация на приборното табло и всички контролери създава много приятна атмосфера.


На пътя


Що се отнася до двигателите, "Шевролет Авео" се лансира с четири бензинови предложения с мощности между 70 и 115 к.с. (за подробности виж таблицата). За пръв път в компактен модел на марката те могат да се комбинират с шестстепенен автомат.


Дори базовият 1.2-литров мотор със 70 к.с. е напълно достатъчен да придвижване из града, като разходът е много приличен. Е, изпреварването с него изисква внимателно планиране, но търсещите по-добра динамика и феновете на динамичното шофиране могат да заложат на някой от по-мощните агрегати.

Авео седан

Авео седан


Тестваната модификация с 1.4-литровия бензин (100 к.с.) беше комбинирана с новата автоматична трансмисия, която изпитва доста трудности да избере точната предавка заради ниския въртящ момент на мотора. При движение по баир това води до непрекъсната смяна на скоростите, като доста често колата ръмжи заради високите обороти. В градски условия обаче автоматът се справя отлично, така че ако основно пътуванията ви са светофар до светофар, това е вашият избор.


От есента "Шевролет Авео" ще се предлага и с 1.3-литров турбодизел, което също се случва за пръв път при малките модели на "Шевролет" в Европа.


Иначе "Авео" вози твърдичко, но пък в завоите държи пътя добре и се накланя малко. Воланът би могъл да бъде и по-директен, но все пак това не е спортен автомобил. Иначе спирачките работят прецизно, а предлаганата серийно стабилизираща програма следи внимателно маневрите да са под контрол.


Цени и оборудване


Наред с атрактивния дизайн един от козовете на "Шевролет Авео" в битката за клиенти ще е богатото оборудване на добра цена. Базовата версия на хечбека струва 19 450 лв. с ДДС, а за седана цените тръгват от 20 000 лв. с ДДС.

Авео хечбек

Авео хечбек


И в двата случая колите са с 1.2-литров бензинов мотор с мощност 70 к.с., като серийно разполагат с пълен комплект системи за безопасност (ABS, ESP, 4 въздушни възглавници), ел. пакет, аудиосистема, климатик и т.н.


дължина височина ширина междуосие
4.04, 4.40* м. 1.52, 1.52* м. 1.74, 1.74* м. 2.53, 2.53* м.
двигатели уск. 0-100 км/ч макс. скорост комбиниран разход
1.2 (70 к.с.) 14.3 сек 162 км/ч. 5.9 л/100 км.
1.2 (86 к.с.) 13.6 сек. 183 км/ч. 5.1 л/100 км.
1.4 (101 к.с.) 12.2, 13.1** сек. 177, 175** км/ч. 5.9, 6.8** л/100 км.
1.6 (115 к.с.) 11.3, 11.7** сек. 189, 186** км/ч. 6.6, 7.2** л/100 км.
* - за седана
** - автоматик
Конкурентите*
модел цена
Дачия Сандеро 13 990
Шкода Фабия 16 478
Фолксваген Поло 16 794
Форд Фиеста 18 890
Тойота Ярис 18 900
Опел Корса 19 195
Ситроен С3 19 798
Мицубиши Колт 19 990
Фиат Пунто Ево 20 500
Пежо 206+ 21 714
Рено Клио 21 690
Хюндай i20 21 990
Мазда 2 21 990
Пежо 207 21 995
Киа Венга 22 680
Сузуки Суифт 22 688
Хонда Джаз 29360
* за версиите с 5 врати, цените са с ДДС


Всичко, което трябва да знаете за:

Ключови думи към статията:

Коментари (9)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Рубиконан от Балъкимерия
    Рубиконан от Балъкимерия
    Рейтинг: 1366 Неутрално

    Редакционният таргет "младите клиенти" и представата ми за "бакшиши" (които търкалят Авео-та) се разминават концептуално!
    Онова "със заимствани от мотоциклетната стилистика елементи" също е забавно - особено ако си представим малкото Шеви като "мотоциклет с 4+1 коша" или на рокерски събор

    Така или иначе - моделът определено бележи прогрес, но няма да му е лесно на пазара!

  2. 2 Профил на Д.Станев
    Д.Станев
    Рейтинг: 660 Неутрално

    Малко грознее сякаш... седана оле-мале бива, но мъника нещо не ме кефи, пък и това синьо... Въпрос на вкус.

  3. 3 Профил на darkwing
    darkwing
    Рейтинг: 388 Неутрално

    Предишното Авео имаше 1,5 звезди от ЕуроНкап.
    Ако не са си оправили сигурността на колата, какъвто си искат фасон и екстри да и добавят - не става.

  4. 4 Профил на Цезар
    Цезар
    Рейтинг: 598 Любопитно

    За тия пари е ... перфектна ....

  5. 5 Профил на Alarmstufe Rot
    Alarmstufe Rot
    Рейтинг: 5112 Неутрално

    До коментар [#4] от "Цезар":

    За тия пари - Поло с екстри. Иначе не е лоша количка, но трябва да е в долната част на ценовия диапазон за класа, а не в горната, както е в момента.

    Няма да отговарям на всяка идиотщина на подполковник Грънчаров
  6. 6 Профил на senser
    senser
    Рейтинг: 388 Неутрално

    Ако се вярва на написаното за двигателите - не, мерси

    simple mind
  7. 7 Профил на Окото
    Окото
    Рейтинг: 1366 Неутрално

    Между другото си се продава в САЩ на общо основание и хората си я карат. Е, от по-безпаричните, но се купува!

    Част от диаметъра на кръга "Капитал"
  8. 8 Профил на darkmanx_bg
    darkmanx_bg
    Рейтинг: 497 Неутрално

    До коментар [#3] от "darkwing":

    Прав си, но старото Авео беще "наследство" от Daewoo. Новото вече си е изцяло разработено под ръководството на GM, така че мога да се обзаложа че сигурността ще е на ниво (за сравнение: пак така в Корея разработения Chevrolet Cruze, който се представи блестящо на EuroNCAP).

  9. 9 Профил на ndsbg
    ndsbg
    Рейтинг: 551 Весело

    За първи път като я видях на живо преди време и си викам кой дизайнер се е издънил та сложил там тая предна емблема. Много идиотско ми седи на мен тая емблема. Иначе муцуната са опитали да я докарат на лансър-а





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK