"Опел Астра" GTC ще ползва по-спортно окачване и кормилно управление



Версията с три врати на "Опел Астра", която ще носи означението GTC, ще използва разработени специално за нея окачване и кормилна система, съобщиха от компанията. Колата ще използва системата на предното окачване HiPerStrut, позната от "Инсигния" OPC с мощност 325 к.с.


Системата използва съществуващите точки за монтаж на McPherson-елементите към каросерията, но се отличава с намален с 44% ъгъл на наклон на основната ос на MacPherson-модула и скъсена с 46 на сто ос на главините в сравнение с класическата схема на предното окачване при другите версии на "Астра". Крайният резултат е намаляване на въздействието на въртящия момент на задвижващите колела върху управлението – познат проблем при много от мощните автомобили с предно предаване – и позволява на водача да използва пълните динамични възможности на GTC.


Използването на системата HiPerStrut е спомогнало за намаляване на промяната на страничния наклон на предните колела на версията GTC в завой, което дава по-добро сцепление с настилката. Промяната в геометрията на предното окачване, вследствие на прилагането на HiPerStrut, е позволила монтирането на колела с внушителен диаметър, достигащ 20 цола.

"Опел Астра" GTC ще ползва по-спортно окачване и кормилно управление

© Опел


В сравнение с версията с 5 врати на "Астра", клиренсът на модификацията GTC е намален с 15 милиметра при едновременно увеличаване на междуосното разстояние с 10 милиметра – от 2685 на 2695 милиметра. Предната и задната следа също са разширени и възлизат съответно на 1584 милиметра (+40 мм) отпред и 1585 милиметра (+30 мм) на задния мост.




Системата на задното окачване на "Астра" GTC с торсионна греда и звено на Уат също е модифицирана със специални настройки с цел намаляване на накланянето на каросерията в завой и снижаване на центъра на тежестта.


Звеното на Уат се носи от малък напречен елемент, монтиран в долната част на автомобила малко зад оста на задните колела. То включва късо, подвижно, монтирано на ос централно звено, със сферични шарнири от двата края, към което са фиксирани страничните връзки към колелата.


При движение в права посока, тази конструкция осигурява стабилност, а в завой гарантира намаляване на страничните oтклонения по същия начин, по който го правят и модерните многозвенни схеми.


Прецизност, обратна връзка и увереност. Tова са били трите oсновни цели при създаването на предназначената специално за версията GTC програма от настройки на кормилната уредба.


Предизвикателството пред екипа се е състояло в запазването на лекотата на управлението при ниска скорост на движение при едновременно добавяне на по-висока степен на ангажираност на водача и малко по-голямо усилие, необходимо за работа с волана при по-високи скорости.


За целта "Опел Астра" GTC използва кормилна уредба с назъбена рейка и пиньон, придружена от сервоусилвател с променливо действие в зависимост от скоростта на движение. С цел да се осигури на водачите по-добра обратна информация, електромоторът на усилвателя е монтиран директно на кормилната рейка отсреща на кормилната колона.


Основните предимства от използването на електрически сервоусилвател (EPS) са добре познати. При движение с ниска скорост, степента на сервоусилване се повишава с цел снижаване на необходимото усилие за завиване.


При висока скорост сервоподпомагането автоматично намалява с цел водачът да получи по-точна информация за работата си с волана. Второто важно предимство се състои в липсата на енергоемка хидравлична помпа и възможността за използване точно на толкова електроенергия, колкото налага работата на системата в конкретния момент и скорост на автомобила. Това от своя страна автоматично води до намаляване на разхода на гориво.


Естествено, "Опел Астра" GTC ще може да се поръча и с адаптивна система на окачването FlexRide. Тя спомага за повишаване на стабилността на автомобила на пътя с по-добро поведение в завой и реакция на кормилната уредба посредством автоматично адаптиране на работата на окачването към актуалното състояние на пътя, скоростта на движение в завоя, отклоненията на каросерията и индивидуалния стил на шофиране.


Системата FlexRide предлага три различни настройки, позволяващи промяна в характера на поведението на автомобила между балансирания режим "Standard", ориентирания към постигане на по-висока степен на комфорт режим "Tour" или насочения към водачите с активно отношение към шофирането режим "Sport".

Ключови думи към статията:

Коментари (10)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Чардо
    Чардо
    Рейтинг: 1473 Весело

    ГУТЕ РАЙЗЕ !

    Вярвам, Господи, помогни на моето неверие! Марко гл.IХ,ст.24
  2. 2 Профил на izabell
    izabell
    Рейтинг: 1403 Неутрално

    как ли изглежда през нощта
    достатъно е и само едно Ли

  3. 3 Профил на Цезар
    Цезар
    Рейтинг: 581 Весело

    Хваща окото ... важи ...

  4. 4 Профил на Deepdish
    Deepdish
    Рейтинг: 1452 Неутрално

    Леле, обичам автомобилите и техническите им параметри, ама тая статия ме хвана тотално неподготвен! Не разбрах повече от десет процента от инфото. Останалото ми е пълна мъгла - клирънси, пиньони, звеното на Уот...

  5. 5 Профил на Десен
    Десен
    Рейтинг: 1441 Неутрално

    Много яка статия - техничарска и информативна. Точно както трябва да е.

    Не цъфтиш ли като цвете, гниеш като бурен.
  6. 6 Профил на ngrudev
    ngrudev
    Рейтинг: 466 Неутрално

    Тая кола ако не е 4х4 не ми я хвали. Един приятел ме вози на ОПЦ-то и едва го вкарваше в пътя. Като му даде газ в завоя и излизаше от него. 300 коня с предно си е много тъпо и никога не можеш да ползваш 100% от мощността на колата. Както и да го променшт това окачване, физияните закони не позоляват максимална динамика с предно предаване. БМВ 330и, което е с 70-80 коня по-слабо и много по-тежко го прави да изглежда лоша инвестиция това ОПЦ. Сори на феновете на Опел, но с това предно такава мощна кола не е готино. 4х4 му е майката на тоя Опел.

  7. 7 Профил на Шукри Шашкъноглу
    Шукри Шашкъноглу
    Рейтинг: 474 Весело

    ше мое ли некой от форумното фаунство да ме светне кое е по-добро:

    Опел или Форд ? говорим за паралел м-у Мондео и Инсигния
    ако гледам продажбите - клоня към Мондео но като знам че всички продават най-евтините си модели -качеството би трябвало да е добър критерий

  8. 8 Профил на vesy_to
    vesy_to
    Рейтинг: 237 Неутрално

    Да ти кажа, нито едното нито другото, но щом избора е между двете то поне си се спрял на по-доброто според мен.Зависи къде и как ги правят, но едно е ясно Форд са с по добро окачване, качество, а и ми харесва дизайна.За Опел знам че имат добър сервиз.Успех ,дано избора да е добър.

    До коментар [#7] от "Шукри Шашкъноглу":

  9. 9 Профил на DFGeneer
    DFGeneer
    Рейтинг: 237 Неутрално

    Най-накрая грамотно написана статия за автомобили.
    Поздравления за автора!

  10. 10 Профил на Шукри Шашкъноглу
    Шукри Шашкъноглу
    Рейтинг: 474 Весело

    До коментар [#8] от "vesy_to":
    ---

    благодаря за самоироинята - оценявам я високо (да отговориш някому,който те етикира като фауна означава много )

    благодаря за коментара........независимо че си отнесла три минуса го приемам за конструктивен

    конкретни впечатления ли имаш за Форд Мондео V.S. Опел Инсигния или базата е преобладаващото мнение.......това опитах за уточня в предния пост , едва ли има обективно мнение за тези модели - те просто трудно се продават





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK