Още една китайска компания се готви да продава в Европа

Чанган Еадо



Чанган" (Chang'an) е поредната китайска компания, която ще се опита да направи пробив на пазарите в Европа. От прессъобщението, разпространено на салона във Франкфурт, става ясно, че с произведените 1.425 млн. коли през 2009 година фирмата се нарежда на 13-о място в света и първо в Китай.


Във Франкфурт световната си премиера направи серийният модел "Чанган Еадо", както и три концептуални разработки. Дългият 4.62 м. седан "Еадо" е разработен върху новата глобална платформа на фирмата, като работата по неговото развитие е вървяла в пет различни страни. Автомобилът демонстрира и новата дизайнерска философия на "Чанган".


Задвижването е поверено на 1.6-литров бензинов мотор. Той има мощност 124 конски сили, комбиниран е със старт-стоп система и се нуждае от 6.2 литра бензин на 100 километра. Двигателят отговаря на еконормите Евро 5 и може да бъде преработен да покрие и Евро 6.




От "Чанган" са наблегнали сериозно и на сигурността, като "Еадо" разполага със стабилизираща програма, ABS, електронно разпределение на спирачното усилие и шест въздушни възглавници, като производителят смята, че колата може да получи поне четири звезди на краш-тестовете на Euro-NCAP. Моделът предлага също предни седалки с електрическо нагласяване в шест посоки, аудиосистема с възможност за възпроизвеждане на DVD, навигация и т.н. 


Джантите са 16 цолови, като на тях са качени гуми с размер 205/55. На разположение е и люк на покрива.


Сред трите концептуални модела на "Чанган" най-голям интерес предизвиква дългата 5.2 метра и широка два метра лимузина "Сенс" (Sense). От нея трябва да се роди новият флагман на марката, който ще се цели в луксозния сегмент. Повече подробности за колата не се съобщават.


Моделът "Кловър" (Clover) пък демонстрира постигнатото от "Чанган" в областта на електромобилите. Колата е снабдена с литиево-желязо-нитратни батерии с капацитет 33.8 киловатчаса.


Те захранват електромотор с мощност 167 конски сили и максимален въртящ момент 300 Нм. Максималната скорост на движение на "Кловър" е 130 км/ч. Данни за запаса от ход няма, но се съобщава, че батерията се зарежда от нормален контакт за шест часа.


"Чанган" показа и концептуална разработка, която демонстрира амбициите на компанията да влезе в SUV сегмента. Моделът още си няма име, дълъг е 4.04 метра и широк 1.80 м.


Клиренсът на колата е 19 сантиметра, а теглото - 1250 килограма. Все още не е ясно с какъв мотор ще се предлага моделът.


При всички случаи той ще е бензинов, ща дава ускорение до 100 км/ч за под 12.5 секунди и ще има разход на гориво под 6.9 л/100 км.  

Коментари (33)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на alchemist
    alchemist
    Рейтинг: 980 Неутрално

    Мда...В скоро време и колите ще са Made in China

    Ако спориш с идиот, вероятно точно същото прави и той.
  2. 2 Профил на monacensis
    monacensis
    Рейтинг: 466 Весело

    Като се знае, колко бързо китайците се напредват при различните видове машини, странно е, че с колите са още толкова назад... май са си направили сметката, че не си заслужава да развиват модели за Европа. Може би са преценили, че преди да почнат да произвеждат свестни бензинови коли, пазарът за тях ще се срине и се ориентират директно за времето след това...?

  3. 3 Профил на Deepdish
    Deepdish
    Рейтинг: 1449 Неутрално

    Лимузината Сенс на китайците не е никак, ама никак зле на външен вид! Взаимствано е от Мерседес, но има и нещо индивидуално, което допълнително радва окото.

  4. 4 Профил на 442
    442
    Рейтинг: 1353 Неутрално

    Доста съмнителни данни. 4.62м. кола с 1.6л. мотор и 16 цолови джанти щяла да гори 6.2л бензин, ама сигурно са имали в предвид, че това ще е на спускане по стръмен наклон.

  5. 5 Профил на 'ΕΡΕΒΟΣ
    'ΕΡΕΒΟΣ
    Рейтинг: 2611 Весело

    До коментар [#4] от "442":

    В безтегловно състояние !

    Не се родих Грък по собствено желание.Просто имах късмет ! За един Грък граница е само Хоризонта !
  6. 6 Профил на Gopeто
    Gopeто
    Рейтинг: 1767 Неутрално

    Интересно ми е каквио цени обаждат?

    "За мен върхът е онова високо място, от което ясно съзирам следващата си цел" Боян Петров
  7. 7 Профил на Антон Златарев
    Антон Златарев
    Рейтинг: 466 Неутрално

    До коментар [#2] от "monacensis":
    Пропускате, че те имат да насищат пазар от над 1,5 млрд население на 9 596 960 кв.км.
    А, както разбрахме от новините на бТВ, започват (те всъщност отдавна са започнали) да учат усилено български, та скоро трябва да ги очакваме не само като готвачи.

  8. 8 Профил на kimba3
    kimba3
    Рейтинг: 1269 Весело

    Шеф оглежда с мерак новата си секретарка.
    - Три деца-му шепне в ухото шефът на отдел "Човешки ресурси".
    -Не може да бъде.Толкова млада и вече три деца???
    - Не тя...Вие!!!

  9. 9 Профил на xflood
    xflood
    Рейтинг: 1116 Неутрално

    Идат, идат китайците... А там, където не са успяли (засега) китайците, са корейците..

    Fail with honour then succeed by fraud
  10. 10 Профил на Donix
    Donix
    Рейтинг: 581 Любопитно

    Какъв е смисълът да изреждате всички тези технически данни, след като говорим за китайски автомобил. Никой няма да си го купи, ако е с цена дори близка до европейските! Какво като китайците са достигнали някакви съвременни стандарти - тяхното единствено конкурентно предимство е цената. И това е, което би заинтересувало някой, четящ подобна статия, а не, че погостували във Франкфурт....

    Боян Р.
  11. 11 Профил на Donix
    Donix
    Рейтинг: 581 Любопитно

    До коментар [#2] от "monacensis":

    Не са напреднали, защото е по-сложно да вземеш един двигател от новото поколение на БМВ, Ауди или Мерцедес, да го разпарчатосаш, да го копираш и да организираш за по-малко от 1-3 години производството му. Това не е като при другите машини, не е като да изкопираш някой джи-ес-ем или ютия...

    Боян Р.
  12. 12 Профил на 1_bulgarin
    1_bulgarin
    Рейтинг: 516 Неутрално

    ДО 16В. ПОЧТИ ВСЯКА ИЗТЪНЧЕНА СТОКА СЕ Е ПРОИЗВЕЖДАЛА В КИТАЙ.АНГЛИЯ С МАСОВОТО СИ ПРОИЗВОДСТВО И ФЛОТА ЗАВЛАДЯВА СВЕТА. СЛЕД ТОВА САЩ. СЕГА Е НАРЕД КИТАЙ. НЕ ЗНАМ ,ЗАЩО СЕ ПОДИГРАВАТЕ НА НЕЩО ,КОЕТО НЕ СТЕ ВИДЕЛИ.АКО ЕВРОПА И САЩ НЕ ПОНИЖАТ СТАНДАРТА /КАКТО ГИ ПОСЪВЕТВА БОйКО/ ,ЗА ДА МОГАТ ДА ПРОИЗВЕЖДАТ ОТНОВО СТОКИ ЕВТИНИ И КАЧЕСТВЕНИ НИЩО ДОБРО НЕ НИ ОЧАКВА.МЕЖДУ ВПРОЧЕМ ВСЯКА БИТОВА СТОКА В ДОМОВЕТЕ НИ ВЕЧЕ Е ИЛИ КИТАЙСКА ИЛИ ПРОИЗВЕДЕНА ТАМ. ЗА АВТОМОБИЛИТЕ Е ВЪПРОС НА ВРЕМЕ.

  13. 13 Профил на valkiry
    valkiry
    Рейтинг: 507 Неутрално

    ТЪРСЕТЕ СКОРО В - МАГАЗИН ЗА ЕДИН ЛЕВ !!!!

  14. 14 Профил на Posting Canter
    Posting Canter
    Рейтинг: 1289 Неутрално

    съмнително е откъде този малоизвестен производител има подобни технологии, при условие, че китай не ги е имал до скоро, не ги е разработил съвместно със западна компания, а е малко вероятно изведнъж да ги излюпи и то в такова разнообразие. като се вземе предвид прословутата им склонност за крадене на интелектуална собственост, почти несъществуващото им уважение към и защита на същата и славата им за челен опит в производството на пиратски стоки, не са направили нищо да разсеят подозрението, че купувачите на подобни автомобили могат реално да подкрепят черната (или поне сивата) част на икономиката им.

    хммм.

    qui desiderat pacem praeparet bellum
  15. 15 Профил на ticha
    ticha
    Рейтинг: 810 Неутрално

    До коментар [#2] от "monacensis":

    Така е обаче колите не са като да направи велосипед или ножица. Имат хиляди бурмички които освен че трябва да се изработят но и да се завият на определини места. А като сложиш и тия пусти Европейски изисквания за щяло и не щяло разбираш защо няма много коли из Европата от такива гиганти в машиностроенето като Индия, Китай и целия бивш СССР.

  16. 16 Профил на ugi
    ugi
    Рейтинг: 584 Неутрално

    Все още им липсва ноу-хау за двигателите, но предполагам в скоро време и това ще се коригира. Въпреки това не вярвам да направят голям бум, защото изисквания за евро5 и тези за сигурност няма как да им позволят да направят колите много по-евтини от европейските, още повече, че няма как да се произвеждат само в Китай. Та предполагам и затова като цяло не се опитват много агресивно да пробиват в Европа.

  17. 17 Профил на Donix
    Donix
    Рейтинг: 581 Любопитно

    До коментар [#14] от "Ивайло Чатов":

    Част от националната култура на китайците е да изкопирват доброто от другите. Това не го казвам аз и признавам, че не съм бил в Китай, но го пише във всяка книга по културология или мениджмънт за страната....

    Боян Р.
  18. 18 Профил на Хи-хи
    Хи-хи
    Рейтинг: 1618 Неутрално

    Аз китайско колело не бих си купил, камоли кола....

  19. 19 Профил на potrebitel555
    potrebitel555
    Рейтинг: 409 Неутрално

    До коментар [#17] от "Donix":

    Част от националната култура на китайците е да изкопирват доброто от другите...

    Ех, колко си прав... Ако имаш здрави нерви изгледай това видео, превод не е необходим.
    http://www.protothema.gr/world/article/?aid=153021

  20. 20 Профил на Quo Vadis
    Quo Vadis
    Рейтинг: 868 Неутрално

    На дизайн са отлични , дано и по-качество също да са много добри .

    Кога Европа ще стане НЕЗАВИСИМА ? (от американската политика )Кога европейските "независимите и свободни" медии ще станат действително свободни ?
  21. 21 Профил на Donix
    Donix
    Рейтинг: 581 Разстроено

    До коментар [#19] от "potrebitel555":

    Еб.ти и изродите....какво видео....

    Боян Р.
  22. 22 Профил на pariah
    pariah
    Рейтинг: 1419 Весело

    Абе това да не са карти за игра, откъде ги вадят всички тези нови автомобилни "марки"?!?!
    Допреди 30 години караха само двуколесни безмоторни...
    Отворковци...

    (шега, моля без поучителни коментари)

    - A witty saying proves nothing. Voltaire
  23. 23 Профил на balozi
    balozi
    Рейтинг: 409 Весело

    Този Clover прилича на хибрид между Фолксваген Пасат (предница) и Лада-2110 (всичко останало). такива ми ти работи...

  24. 24 Профил на monacensis
    monacensis
    Рейтинг: 466 Весело

    До коментар [#7] от "anton.zlatarev":

    Пазарът им въобще не е толкова голям. До края на десетилетието хората, които участват на този пазар (за автомобили) няма да надхвърлят половин милиард. Голяма част от хората в Китай са само на пазара за ориз...

    Но както и да е.. написал съм, че те май не се интересуват от европейския пазар на бензинови автомобили, а не че въобще не си произвеждат... за да стигнат европейското качество трябват огромни инвестиции и те май смятат, че не си заслужава, щото не е като да ги нямат тези пари...

  25. 25 Профил на monacensis
    monacensis
    Рейтинг: 466 Весело

    До коментар [#11] от "Donix":

    То няма и смисъл. Да кажем, успеят да копират двигател за пет години (щото трябват тестове)... но първо, когато ползваш други материали и качествата на двигателя се влошават, щото е оптимизиран за точно определени сплави. Второ, докато го пуснат, той вече ще е морално остарял.
    И трето - най-важно... при китайското качество да се пуснат коли, способни да се движат с над 250 км/ч е абсолютно изключено, те просто ще се разпаднат, тогава защо са им двигатели от БМВ, Ауди или Мерцедес?
    Дори Ссан-Янг, които работят по лиценз на Мерцедес в Корея слагат двигатели от преди десет години и то най-слабите, щото колите им не издържат на високи скорости...

  26. 26 Профил на Yomega
    Yomega
    Рейтинг: 764 Неутрално

    в последно време Китайското правителство хвърля сериозни средства за изчистване на марката "made in China" от отрицателния отенък, който има. Няма да е лесно и бързо и евтино но и това ще постигнат си мисля

    http://www.made-in-china.com/

  27. 27 Профил на Александър
    Александър
    Рейтинг: 524 Неутрално

    Ако и те,, излезнат на европейския пазар с цени близки до европейските няма да я докарат много надалеч, каквато е идеята и стратегията на Грейт Уол. радвам се, че ще се правят в България и, че тук най-накрая нещо започва да се произвежда, но при тези обявени цени...Най-ниският клас на Грейт Уол е едва с около 1000 лв по-евтин от базова Фиеста ( от един и същи клас са) , Хувъра пък е на цена около 28 500, при положение, че Кашкая на Нисан е 31 000 лв - разликата е 2 500 лв. Мнението ми е, че всеки би заложил на добре познатата европейска или японска марка отколкото на българо-китайски сгобки за минимални разлики в цените. Да не говорим, че наскоро Ратола ( с двигател на Мерцедес) бяха пуснали джипки от класа на Хувър и Кашкай на цени около 25 000 лв. Та каква е причината да избера китайското ( или българското) в този случай?????

    АЗ
  28. 28 Профил на Анализатор -  ДЕМОКРАЦИЯТА Е  КАЧЕСТВО НА ИЗБОРА!
    Анализатор - ДЕМОКРАЦИЯТА Е КАЧЕСТВО НА ИЗБОРА!
    Рейтинг: 696 Неутрално

    До коментар [#26] от "Yomega":
    Звучиш като изваден от нафталина бивш партиен секретар...

    Банването в Дневник противоречи на текстове от Конституцията и Хартата за правата на човека
  29. 29 Профил на Yomega
    Yomega
    Рейтинг: 764 Неутрално

    До коментар [#28] от "baracuda":

    не, просто пътувам до Хонг Конг и Шанхай по няколко пъти в годината и виждам много добре каква е динамиката на тази икономика, драги ми драгинко...

  30. 30 Профил на DareDebil
    DareDebil
    Рейтинг: 810 Неутрално

    До коментар [#14] от "Ивайло Чатов":

    конкретно този производител има съвместно производство в китай със сузуки, форд, и пежо-ситроен. Познай откъде са дошли технологиите. А да, и няколко бюра по света, в италия, сащ. англия, където забегналите индустриални шпиони от империалистическите западни фирми да снасят информация директно, вместо да ходят до китай.

    Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.
  31. 31 Профил на greenwich,ct
    greenwich,ct
    Рейтинг: 409 Весело

    във всяка една от тях се вижда различни детайли направо вземати (откраднати) от: като се почне от форд и се стигне до бугати
    и все пак китайска работа - както казват японците

  32. 32 Профил на tivoli
    tivoli
    Рейтинг: 466 Неутрално

    [quote#20:"USSR"]На дизайн са отлични , дано и по-качество също да са много добри . [/quote]
    Дизайна е краден основно от Ауди и Мерцедес (виждат се елементи от Мазда и Тойота) и е променен (което само е направило колите по-горзни!) толкова, че да може да "мине".

  33. 33 Профил на internation
    internation
    Рейтинг: 409 Неутрално

    До коментар [#19] от "potrebitel555":

    страшен видео материал.....

    igra s otvoreni karti




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK