Автоекспертиза, или да надникнеш в торбата с котката

Автоекспертиза, или да надникнеш в торбата с котката

© Надежда Чипева, Капитал



Да си купиш кола на старо често е, като да спазариш котка в чувал. Дори при избора да си съветван от приятел, наясно с номерата на търговците и познаващ автомобилите, възможните повреди са огромен брой, а откриването им често е невъзможно без специализирано оборудване и квалифициран специалист.


Отскоро обаче на пазара се предлага услуга, която позволява ако не да видите котката в цялата й прелест, поне да надникнете в чувала. Става въпрос за автотехническа експертиза, при която за около час се проверява състоянието на всички основни системи на автомобила. Освен че можете да разберете какво плаче за смяна, тази проверка дава и информация за детайли, които все още функционират що-годе нормално, но скоро и техния ред ще дойде.


Опитното зайче
Новата услуга събуди любопитството ми и реших да видя какво може да открие експертизата на една кола, която познавам - моята собствена. Става въпрос за "Форд Фиеста" 1.3 бензин, произведен през 1996 г. Автомобилът е купен от официалния дилър на марката "Мото-Пфое", навъртял е около 76 000 километра само в България, а аз съм третият й собственик. Колата е при мен от две години и мисля, че се грижа добре за нея.

Монтьор проверява със стетоскоп за нетипични шумове в предната дясна главина на подложения на експертиза автомобил

© Георги Пауновски

Монтьор проверява със стетоскоп за нетипични шумове в предната дясна главина на подложения на експертиза автомобил


Оказа се обаче, че съм имал няколко заблуди за моя автомобил. Така например дори не подозирах, че този елементарен модел разполага с бордови компютър, който, ако бъде попитан, може да сподели какви проблеми е регистрирал.




Гледаният автомобил се оказа с куп проблеми
Общуването с него става със специален уред, от показанията на който стана ясно, че само по някакво щастливо стечение на обстоятелствата през лятото не съм научил за първата неизправност във фиестата по скъпия начин.


Оказа се, че на втората скорост на вентилатора за охлаждане на радиатора не работи, а тя е последният коз в борбата с прегряването на двигателя при високи температури и големи натоварвания на колата.


"Моторът работи с бедна горивна смес, е втората констатация, която ме озадачи. В случая вината е на ламбда сондата, която реагира бавно, не дава коректна информация за характеристиките на микса между въздух и гориво и вероятно твърде скоро ще се наложи да бъде сменена.

Автоекспертиза, или да надникнеш в торбата с котката

© Георги Пауновски


Това беше само началото, като в следващите минути научих за нови и нови проблеми по иначе гледания и държащ се прилично на пътя автомобил. Накрая от пълния протокол от експертизата разбрах, че максимално скоро трябва да сменя предни спирачни дискове и накладки, заедно със спирачната течност, която е поела доста влага и температурата й на кипене е опасно ниска.


Другата част, която е на ръба да излезе от строя, е една от биалетките. В следващите няколко месеца пък трябва да се подготвя за подмяна на тампони на окачването отпред и отзад, лагер на главината на предно дясно колело и още няколко дреболии.


Голямото надлъгване
Това, което се питах, докато диагностицираха моята фиестичка, беше дали при подобна проверка могат да бъдат разкрити основните измами, прилагани от търговците на употребявани коли. "Можете ли да разберете дали километражът е върнат", питам и получавам напълно честния отговор, че зависи от това, колко "светнат" е мошеникът.

Автоекспертиза, или да надникнеш в торбата с котката

© Георги Пауновски


Оказва се, че в съвременните коли има много места, на които се пазят данни за километрите под една или друга форма. Може да се открие например файл за това на какви километри е правена последната смяна на маслото и ако това е станало при 250 000 например, а на километража пише 140 000, явно има манипулация.


Данни за изминатите километри има в други електронни депа, но търговците с опит знаят къде са те и успяват да ги разболеят от амнезия, така че да не издадат малката им тайна. В подобни случаи на помощ идва рутината и професионализма, като правещите проверката могат да се ориентират за приблизителните километри на автомобила по неговата стойка, работата на мотора, износването по определени детайли.



Куатро, ама друг път
В кратката история на автомобилните експертизи у нас вече има и любопитни истории, които се разказват като вицове. Като тази за собственика на автокъща, който дошъл да провери лъскавото си "Ауди" А6 куатро.


Взел го на сметка от Италия, пробвал куатро задвижването из някакво поле, но у нас, като го вдигнали на подемника, се оказало, че всъщност вместо с четири задвижващи колела аудито си е само с предно предаване. Предприемчив измамник от Апенините само украсил колата с табелки Quatro, за да и вдигне цената и успял да преметне дори имащия се за професионалист нашенец.
 

Според Жоро, който ръководи огледа на моята фиеста, се забелязва една твърде интересна тенденция. "Наскоро обикалях с един приятел да си търси кола и ми направи впечатление, че по автокъщите автомобилите масово са на 140 - 150 000 километра. Направо започваш да си мислиш, че в Европа имат някакъв задължителен стандарт за смяна точно когато колите станат на толкова", добавя той с усмивка.


Истината е, че един автомобил в Западна Европа навърта минимум 20 000 - 30 000 километра на година и според възрастта може да се прецени доколко реални са показанията на километража.


Кажи, че всичко е наред
Антони Стоянов е генерален мениджър на "Ауто експерт интернешънъл", компанията, която прави експертизите. Неговите наблюдения сочат, че търговците на автомобили стават все по-нагли в лъжите си. Това е и една от причините да реши да започне са предлага новата услуга.


За негова изненада обаче към момента липсва интерес от страна на собствениците на автокъщи. "Обясняват ми, че маржът от една кола е паднал на 200-300 лева, и не могат да дадат още 100 лева за такава проверка", казва Стоянов.

Автоекспертиза, или да надникнеш в торбата с котката

© Асен Тонев


Според него един проверен автомобил ще се продава много по-лесно. Вече мисли и за експеримент, да се изложат в автокъща една минала през експертиза кола и друга от същия модел с неясно техническо състояние, за да провери тезата си.


Предлагащите услугата автоекспертиза забелязват и друга интересна тенденция. Част от търговците на Горубляне, където се намира сервизът, не дават техните коли да се карат за проверка там. Обяснението било, че на това място винаги откриват проблеми по колите.


Имало и опити за договаряне, като търговецът бил готов да докара кола, за която има интерес за проверка, при положение, че тя ще бъде обявена за изрядна. Стоянов обяснява, че именно невъзможността за подобни договорки е едно от предимствата на предлаганата от "Ауто експерт интернешънъл" услуга. "Ние сме независимият трети, не сме на страната нито на продавача, нито на купувача", пояснява той.


Жоро пък добавя, че нямат никакъв интерес да подведат клиента, защото така ще накърнят имиджа си, а именно на него разчитат бизнесът с автоекспертизите да тръгне. Факт е обаче, че почти всички проверени коли изкачат някакви проблеми, но това е нормално, при положение, че става въпрос за употребявани автомобили. 


При всички положения обаче ползата от експертизата е в няколко посоки. От една страна купувачът знае какво има да се прави и къде може да очаква проблеми.


Въоръжен с тази информация, всеки сам може да научи колко ще струват ремонтите и да реши дали да сключи сделка на тази цена, да поиска намаляването й, или направо да се насочи към друг автомобил.

Коментари (51)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на bta
    bta
    Рейтинг: 1341 Неутрално
  2. 2 Профил на Рубиконан от Балъкимерия
    Рубиконан от Балъкимерия
    Рейтинг: 1341 Неутрално

    "Форд Фиеста" 1.3 бензин, произведен през 1996 г...навъртял е около 76 000 километра само в България... трети собственик... и със зимни гуми ТИГАР - и аз карах старото си Р19 с такива

    Аз ли криво чета, или правилно разбирам, че за 15 години колата е навъртала по 5 000 км. годишно? Това Фиеста ли е, Ферари ли... или просто цифрата за пробега е нереална?

    Така или иначе - занимателна статия, а ако правилно разбирам, т.нар. автоекспертиза излиза 100-ина лв., което е относително малко за повече или по-малко дългосрочна инвестициа, каквато е личното МПС...

  3. 3 Профил на Hristo Yankov
    Hristo Yankov
    Рейтинг: 8 Неутрално

    А казаха ли ти колко е ремонта на Фиестичката. Да не е сравним със цената и или дори повече? Сервизите са ЗАИНТЕРЕСУВАНИ да ти сменят колкото се може повече неща. И като ти кажат накрая цената на ремонта на тази малолитражка ще ти призлее.

  4. 4 Профил на bgpainter
    bgpainter
    Рейтинг: 1387 Весело

    До коментар [#2] от "Twinston Myth":

    Мммм, трябва пари да се изкарват... иначе как ще научим за този сервиз.

    Интересно обаче... ама на кандидат купувача ще му излезне златна тая трошка секънд хенд ако влачи всяка понтенциална на експертиза. На всяка по стотарка - добър бизнес. Просто е нормално един експлоатиран кош да дава дефекти със или без експертизи, дори и с добра подръжка.

    Жената е покана за щастие
  5. 5 Профил на bgpainter
    bgpainter
    Рейтинг: 1387 Весело

    До коментар [#3] от "hristoy":

    Аз знаеш ли как му казвам - който си има брада трябва да си купи и гребенче. Толкоз.

    Жената е покана за щастие
  6. 6 Профил на Рубиконан от Балъкимерия
    Рубиконан от Балъкимерия
    Рейтинг: 1341 Неутрално

    [quote#4:"bgpainter"]на кандидат купувача ще му излезне златна тая трошка секънд хенд ако влачи всяка понтенциална на експертиза[/quote]

    То затова човек трябва да си отваря първо очите, а после портфейла... Макар и невинаги, някои първични белези на износване (в салона или под капака) са способни да светнат лампичка още "на първа сгледа"!

  7. 7 Профил на Дедо Либен
    Дедо Либен
    Рейтинг: 1234 Любопитно

    До коментар [#1] от "bta":

    Пич, имам познати, които си купиха чисто нови Пежа и сега реват, щото били аятолахски - сглобявани в Иран. Затова се интересувайте, къде е сглобена колата - в Германия или в Испания - има разлика!!

  8. 8 Профил на bta
    bta
    Рейтинг: 1341 Неутрално

    До коментар [#7] от "Дедо Либен":

    нали са в гаранция 5 г.ще им ги оправат верно ,че нервите нико не ги плаща но все пак.

  9. 9 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 2487 Неутрално

    До коментар [#3] от "hristoy":

    От друга страна автомобилът е стока, на която цената пада с 20% още с напускането на автосалона. Ако един работен час на автомеханик в Западна Европа удря 50 евро, то там е оправдано карането на нов автомобил, най-добре само такъв в гаранция. При нас обаче безделници с ръце в джобовете колкото искаш, затова филмът "стар автомобил- по-честичко в сервиза" ще се върти още дълго време. От нашата интелигентност зависи, какво ще успеем да изстискаме от тази скъпа за джоба ни стока.

  10. 10 Профил на Licho
    Licho
    Рейтинг: 381 Неутрално

    Да пишеш за коли и да не знаеш, че колата ти има компютър.... малко е смешно.
    Още от Фиестите МК3 започнаха да се появяват компютри в колата.

    Георги Пауновски съветвам ви да посещавате този сайт: http://www.clubford.org/forum/ ще научите доста за колата си и къде да отидете за качествена диагностика.

    Във всеки сервиз за кола над 5 години ще се каже следното : скоро ще ви замине ламбда сондата, еди кой си амортисьор е тръгнал, дисковете и накладките вече са за смяна.

    Освен това трябва да има контрол над сервизите, за да може ремонта да е качествен и да се ремонтира това, което трябва.

    Такава резервна част "биалетка" няма - това е нарицателно за стабилизираща щанга или елемент от нея.

  11. 11 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4898 Неутрално

    в цял свят търговията със стари автомобили е строго регламентирана и търговците носят отговорност - имуществена и наказателна за всички необявени дефекти тук не е така а е достатъчен само един закон !
    в германия тези проверки се извършват от немският съюз на автомобилистите и струват около 50 евро ! никой търговец не може да откаже проверката !!!
    у нас 100 лева за такъв преглед са много !!!

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  12. 12 Профил на haralampi
    haralampi
    Рейтинг: 495 Неутрално

    Нищо ново, Горубляне (а и България) е типичен пример за "пазара на лимони":

    http://en.wikipedia.org/wiki/The_Market_for_Lemons

    "Цената на лъжата не е само сумата, с която купувачът е измамен; цената трябва да включва и загубата от изхвърлянето на честните търговци от бизнеса."

    Ето затова трябват правила и те трябва да се спазват от всички.

    "Покупките от Лафка вредят на вас и другите около вас, тъй като ви отнемат свободата да бъдете информирани от независими медии."
  13. 13 Профил на bgpainter
    bgpainter
    Рейтинг: 1387 Весело

    До коментар [#6] от "Twinston Myth":

    Мда... и понеже българина се информира на по биричка в кварталното кафене, вечно яде дървото после. Колата трябвало да е с фул екстри, но изобщо не се интересуват от технически концепции, нито четът, нито питат.

    В този ред на мисли се сетих за една тенденция. Понеже Mersedes е готина колица, но скъпа и не много евтина за подръжка(не твърдя, че много се троши, а че не е евтина)... ако ще да е и на 15 годинки... в най-честия случай се закупува от хора които изобщо не могат да си позволят да я подържат в перфектно положение... И най са ми забавни като дойдат да си търсят нещо което дори е консуматив и кисалеят за цената. Ти вярваш ли, че ми се е случвало да се пазарят за 50 ст. отстъпка, което си е смешно. Похарчил майчинските на жената за каско и с остатъка идва да си купи накрайник за 20 лв., но кара кош на кредит за 10-15К... Много сбъркана работа сме тука... хем нямаме, хем плащаме извън възможностите си, и хем чак след като сме платили се питаме защо и как...

    Жената е покана за щастие
  14. 14 Профил на Trayan
    Trayan
    Рейтинг: 914 Неутрално

    Евтина кола на 15 години е подходяща само за вторични суровини.

  15. 15 Профил на Рубиконан от Балъкимерия
    Рубиконан от Балъкимерия
    Рейтинг: 1341 Неутрално

    [quote#13:"bgpainter"]Много сбъркана работа сме тука... хем нямаме, хем плащаме извън възможностите си, и хем чак след като сме платили се питаме защо и как... [/quote]

    За такива случаи има и малко по-кратка, немалко по-цинична, но много точна приказка-девиз - "От студ умри, г*зар бъди"

    И като казах "студ", се сещам веднъж посред зима на столичното Околовръстно край Младост как карам зад една "Лада Нива"... и забелязвам, че пътниците вътре са с шуби и ушанки! Понеже от немалък личен опит с "Лада Самара" знам, че на тия коли може да им е калпаво какво ли не, но парното е сауна, се вглеждам по-добре... ами тя, Нивата, е без задно стъкло Такова нещо не се забравя лесно...

  16. 16 Профил на Тъпата майна
    Тъпата майна
    Рейтинг: 1341 Неутрално

    До коментар [#13] от "bgpainter":

    Някой го беше казал за германците, но май е валидно за цял свят:

    "Купуват си коли, които не им трябват, с пари, които не притежават, за да впечатлят хора, които не харесват."

    Това мнение е дело на една тъпа майна
  17. 17 Профил на bono_vox
    bono_vox
    Рейтинг: 587 Неутрално

    хахаххаха. Искрено ме разсмя тази статия, особено частта където на Фиестата й излязоха хиляда дефекта.
    Това си е като да идеш на доктор след определена възраст....я простата, я холестерол, я сърце.
    Какво ще направи собственика на Фиестата? Ще отстрани ли всички дефекти? Вероятно само основните, т.к. иначе по добре да си купи нова. А, и ако може да не е Форд .
    Карам Корса, вече близо 20 годишна, сигурно нищо не й е наред вече но си върви пущинката, отдолу е станала на юфка от ръжда и скоро ще й сложа табела Флийнстоун-мобил. Да й помагам с краката че на баир кончетата й (45 като нова, сега само няколко дърти магарета) хич ги няма.
    Успех с ремонта на фиестата

  18. 18 Профил на customize
    customize
    Рейтинг: 488 Неутрално

    постепенно купувачът на старо желязо ще стигне до извода че колата на супер-старо струва точно килограмите си по цената на желязото.

    Но тъй като има 3,000 лева приема да се говори за "покупка на автомобил". Смятам че подобна услуга ще върне здравия разум в действителността и ще вдигне продажбите на нови автомобили.

  19. 19 Профил на the_european
    the_european
    Рейтинг: 490 Неутрално

    Много хубава статия в две посоки - хубав стил на писане и научаваш нещо полезно. Има смисъл от такава НЕЗАВИСИМА диагностика за стари автомобили, защото Годишния Технически Преглед е доста по-повърхностен. От търговска и всякаква гледна точка е по-добре на едно СПЕЦИАЛИЗИРАНО в такъв бизнес място да ти направят диагностика, а на друг/и - ремонтите. И други сервизи се опитват да правят вече такива услуги.

  20. 20 Профил на naturisten
    naturisten
    Рейтинг: 594 Весело

    До коментар [#8] от "bta":

    Оправят или закърпят?
    По-добре стара от Германия, отколкото нова от България! С изключение на някои топ-модели на различните марки, всичко масово продавано тук се сглобява с евтина работна ръка, било то в Близкия Изток, Анадола или Източна Европа.

    Какъвто им беше социализЪма, такъв им е и капитализЪма! ЗАБРАНА за движение на товарни камиони и ТИРОВЕ през почивните дни!!!
  21. 21 Профил на dtd
    dtd
    Рейтинг: 541 Весело

    "Куатро, ама друг път", ами да си е купил Субару като иска 4х4, а не Ауди, на тази марка всичките модели са 4х4.

    Sofianec
  22. 22 Профил на Böse plumpschi/ w ban do 06.01
    Böse plumpschi/ w ban do 06.01
    Рейтинг: 648 Неутрално

    [quote#2:"Twinston Myth"]Аз ли криво чета, или правилно разбирам, че за 15 години колата е навъртала по 5 000 км. годишно? [/quote]

    5000 км на година не е нереално. Зависи кой е карал колата. Фиестата е малка кола, карана на запад предимно от жени. И ако тя я е ползвала в рамките на един малък град само, едва ли ще навърти повече. Колкото до 20 -30 хил. км, това са относително много пътуващи коли. Средното горе долу е 10 до 20 хил. на година.

  23. 23 Профил на P.S.
    P.S.
    Рейтинг: 436 Неутрално

    Наистина е забележително как 14 годишната фиеста, купена от Мото пфое.. 3ти собственик е на 76 000 км.

    Майка ми кара кола, която е на 5 години , купена от магазина.
    Сега е на 50 000 км, като се има предвид, че обикновено минава на ден около 5 км (градско в Несебър ) и 1 път на 2 седмици отива до Бургас.. трудно мога да си представя как някой може да кара 2 път по-малко в София примерно

    Имаме пикап, от магазина, който също е на 5 години и е на 180 000 км (личен, не служебен)...

    Просто трябва да бъдем реалисти .. няма как кола на над 10 години, да е на под 100 000.. .. в повечето случаи на доста повече..

  24. 24 Профил на bgpainter
    bgpainter
    Рейтинг: 1387 Весело

    До коментар [#22] от "plumpschi":

    Да бе те по Грубляне всички трошки са карани я от баби, я от лели, я от майки с деца и на тях никой друг не се е качвал, за вандали да не говорим... и всичките са 15 годишни и с по 150000 пробег. Глупости на търкалета. Оня ден гледахме едно БМВ, не много дърто Е65... ми по километраж показваше няма и 200 000, но по борд компютър беше на близо 800 000.

    Жената е покана за щастие
  25. 25 Профил на smile
    smile
    Рейтинг: 488 Неутрално

    До коментар [#24] от "bgpainter":
    Скоро проверявахме едно Волво. Залагаха си главата че е на 80 хил. км. Проверка в сервиза на Волво показа, че преди година, когато за последно е влязло в сервиза, е било на 190 000.

    Иначе няма нищо лошо да караш по-стара колица, която се гледа старателно. Не коментирам цената на доброто гледане.

  26. 26 Профил на Böse plumpschi/ w ban do 06.01
    Böse plumpschi/ w ban do 06.01
    Рейтинг: 648 Неутрално

    До коментар [#24] от "bgpainter":

    Е, за България е така, две думи няма! Аз просто се опитах да обясня, че не е невъзможно.

  27. 27 Профил на The 8
    The 8
    Рейтинг: 861 Неутрално

    До коментар [#21] от "dtd":

    Не ми обиждай любимата кола Нали четеш, че Аудито дефакто не било куатро, а сами с лепната табелка "куатро". Естествено, при това положение нашенецът притежава кола с предно задвижване. Иначе - нищо против Субаро, разбира се!

    Колкото до услугата, предлагана от "Ауто експерт интернешънъл", мога само да си пожелая да повярвам, че наистина няма да се включат в някаква порочна практика, в комбина с автокъщите. Рядко има хора у нас, които могат да устоят, дано тези излезят такива! Истината обаче, наистина е в законовото задължаване на продавачите да минават всички предлагани автомобили на такава диагностика, та ако ще и да товарят цените им със 100 лв. При такъв развой на нещата - тази нова фирма може да прокопса, но да идеш да търсиш кола и да караш повече от една на експертиза...ще дойде нанагорно на всеки средностатистически българин...

    Събуди се, българино! В противен случай ще изчезнеш безславно ...и то сравнително скоро :( НАУЧИ СЕ ЗАДРУЖНО И ПРОДЪЛЖИТЕЛНО ДА ОТСТОЯВАШ ПРАВДАТА!
  28. 28 Профил на naturisten
    naturisten
    Рейтинг: 594 Неутрално

    До коментар [#23] от "p_s":

    Често в Германия, едно семейство има 2+ коли, като едната е малка градска, а другата - "магистрална"(или 4х4). Така е напълно нормално една малка кола да е с навъртяни под 100х. км за 10 години.

    Какъвто им беше социализЪма, такъв им е и капитализЪма! ЗАБРАНА за движение на товарни камиони и ТИРОВЕ през почивните дни!!!
  29. 29 Профил на Софиянец
    Софиянец
    Рейтинг: 221 Неутрално

    Всичко това се предполага, че трябва да струва 30лв и да се нарича 'Годишен технически преглед'.

    Всичко споменато го има в списъка от неща, които трябва да ти проверят като минеш на преглед, и ако не са ти в ред - да те върнат. Така беше преди 25+ години, така е и сега в Германия (примерно).

    Като направят всички прегледи 'истински', автоматично ще отпадне нуждата от такава проверка в 'единствен' сервиз някъде си.

  30. 30 Профил на senser
    senser
    Рейтинг: 381 Неутрално

    До коментар [#10] от "Licho":

    +++++

    simple mind
  31. 31 Профил на Genata
    Genata
    Рейтинг: 541 Неутрално

    Първо да съжаля Пауновски. Питате ли го какво му е да цъка тест драив-ове по цял ден и после с фиеста '96 към къщи...направо не знам как се качва в неговата хххх.

    Иначе услугата е полезна, културтата на българина нулева.

    Определено на такъв преглед могат да стигнат купувач който е готов да купи автомобила и продавач който знае че последния е читав. Елемантарната уговорка ако е читав купувача плаща ако не е продавача плаща и си заминава в къщи с 100 лева назад би отказало всички продавачи от горубляне....

    Също така мисля че такава услуга предлагат много други сервизи .. просто не са специализирани в това ами са си най обикновенни сервизи ....

  32. 32 Профил на bgpainter
    bgpainter
    Рейтинг: 1387 Весело

    До коментар [#25] от "smile":

    За това аз не залагам изобщо на такива положения, а ползвам такси

    Жената е покана за щастие
  33. 33 Профил на Десен
    Десен
    Рейтинг: 1341 Неутрално

    До коментар [#29] от "Софиянец":

    Принципно така е, и така трябва да е, ама ако прегледа тук е като в Германия ще трябва да е на две години веднъж, а не всяка година, пък и половината коли няма да могат да го минат и ще си карат масово без преглед. Не че сегашния има някакво значение, ама нали даваш там едни 35 лв за едни чичета да си идат в къщи с надницата накрая на деня...

    Не цъфтиш ли като цвете, гниеш като бурен.
  34. 34 Профил на петро
    петро
    Рейтинг: 541 Неутрално

    До коментар [#10] от "Licho":
    Личка+++++
    Затова са клубовете, ама...!

  35. 35 Профил на петро
    петро
    Рейтинг: 541 Неутрално

    До коментар [#33] от "Десен":
    Не само в Германия прегледа е на две години.
    От Суботица нататък е така навсякъде.
    Но...преглед!
    Аз си докарах собствената кола (купена нова в ужбина, но вече на 139 000 км) в България(пак за моя) за регистрация и останах изумен от "доверието", което ми се оказа в техн. отноение!
    След няколко дни трябваше да сменя спир. течност и в сервиза ми се изсмяха, че спазвам инструкцията на две години тя да се сменя! А това, че трябва да е "DOT4" мисля, че и не знаеха!
    Съседа отворил капака на Пасата си и гледам антифризът му син.
    Питам го кой му е сменял охл. течност, а той-ми в сервиза!
    На компенс. казане пише G12, а тя е червена, защото в мотора има много Al компоненти!
    --------------------------
    Ако иска някой, нека ме допълни!

  36. 36 Профил на Д.Станев
    Д.Станев
    Рейтинг: 648 Неутрално

    Много евтина реклама... Все едно тоя е открил топлата вода. Тази услуга се прави от години - просто няма кой да си направи труда да провери... че и на франчайз щял да работи! Да не би това е да е някакво секретно ноу-хау?!

  37. 37 Профил на beatles
    beatles
    Рейтинг: 808 Неутрално

    [quote#11:"КМЕТ В СЯНКА"]съюз на автомобилистите и струват около 50 евро[/quote]

    струва 50 кинта за членове на адак само..иначе има доста турци и руснаци, които не дават колите им да се карат там- за това още 500катета и кола от нидерласунга-12м гаранция, за нищо не разбиращи като мен-далавера отвсякъде.

    Всички животни са равни, но някои са по-равни от други
  38. 38 Профил на Genata
    Genata
    Рейтинг: 541 Неутрално

    До коментар [#35] от "péro":

    И мене са ме питали що ми е червен антифриза...

    пък в БГ ако видиш кола с сервизна книжка направо си е странно

  39. 39 Профил на beatles
    beatles
    Рейтинг: 808 Неутрално

    [quote#24:"bgpainter"]БМВ, не много дърто Е65..[/quote]

    [quote#24:"bgpainter"]беше на близо 800 000. [/quote]

    мани другото, ма евала, машина на 800к и върви...виждал съм баварец 520Д, Е36 на 1М, и си вървеше...

    Всички животни са равни, но някои са по-равни от други
  40. 40 Профил на pag
    pag
    Рейтинг: 1001 Весело

    До коментар [#23] от "p_s":

    Ей, пишете без да четете: в статията пише че "в България е навъртяла 76 000 км", не че е на толкова.

    Иначе няма нормален западняк, който да си продаде колата за 2-3 хиляди евро преди да е навъртяла поне 250 хил. километра 9изключвам малките градски автомобили, те наистина въртят малко километри, но пък само градско, и амортизацията пак е голяма).
    Читава кола среден клас за по-малко от 5000 евро просто няма.

    Знанието е сила, информацията - власт
  41. 41 Профил на pag
    pag
    Рейтинг: 1001 Разстроено

    Малък пример: в нашата фирма се пътува много, колата на шефа за две години навъртя около 200 хил. километра, от тях 98 % извънградско. Обслужва се само в добър фирмен сервиз, консумативи и части - само истински, понеже има пълно "каско" нищо не се кърпи, а се подмена с ново.
    Като стана на около 250 хил. я обявихме за продаване, състоянието й е външно и вътрешно (според разбиранията на джамбазите) беше "като нова". Имаше сервизна книжка, списък със сменените част, фактури и пр.
    НО!
    Потенциалните купувачи в мига в който научат, че колата е на 250 хил. километра, подскачат: "Абе тя на много километри бе, за тия пари ми предлагат една на 5 години ама на 50 хил. км, верно, по-стара с две години и има "забележки", не изглежда като тази, ама километрите й са никакви!".
    И да им обясняваш колко реални са тия 50 хил. километра, че е по-добре да гледат автомобила, а не километража - не слушат.....
    Накрая, след два месеца ми писна, врътнах километража и вдигнах цената с 3000 лева. Първият, който дойде да я види, я купи, само два дни след обявата.
    И оттогава - вече три поредни автомобила така......

    Знанието е сила, информацията - власт
  42. 42 Профил на 10mm AUTO протестира срещу цензурата на цървула...
    10mm AUTO протестира срещу цензурата на цървула...
    Рейтинг: 488 Весело

    тази статия е върха!Жорка вземи се преквалифицирай в някакъв друг...от цялата статия разбрахме,че хал хабер си нямаш и най малка представа от автомобили.

    "Накрая от пълния протокол от експертизата разбрах, че максимално скоро трябва да сменя предни спирачни дискове и накладки, заедно със спирачната течност"

    Абе Жорка ти тоя десен крак само за патерица ли го използваш? Като натискаш спирачката нещо не идва ли някакъв "фийдбек" към крака ти и респективно към главата ти? Така нека продължим с култовите моменти от статията...

    "Другата част, която е на ръба да излезе от строя, е една от биалетките. В следващите няколко месеца пък трябва да се подготвя за подмяна на тампони на окачването отпред и отзад, лагер на главината на предно дясно колело и още няколко дреболии."

    Значи Жорка са хубаво носиш очила не виждаш,ама аджеба и слух ли нямаш бе човек?Тия уши за какъв чеп ги използваш бе?,а сетих се: да слушаш радио веселина...И ми е чудно въобще как си минал технически преглед...май ставаме свидетели на корупционни практики от твоя страна.А и щом на тези бих казал сериозни повреди по твоето МПС казваш "дреболии" ясен си ми какъв си самоубиец. Представям си тази фиеста как трябва да е разчекната за да "забележиш",че има сериозни технически неизправности. Относно това,че на колата и е объркано съотношението гориво/въздух...викаш не си забелязал, че понагорява повече бензин...или пък може би не ти и дреме щото сигурно вземаш една 5-ца всеки месец . За финал бих посъветвал дневник да преквалифицират Жорката на друга длъжност...далеч от тази да е редактор на секция Скорост.

    п.с Жорка напиши моля те номера на гнилоча, че като те видим по улици да почваме да се кръстим и да се молим на господ докато се разминем....

  43. 43 Профил на 10mm AUTO протестира срещу цензурата на цървула...
    10mm AUTO протестира срещу цензурата на цървула...
    Рейтинг: 488 Весело

    в твоя чест си слагам снимката ти за аватар на профила ми. Вече дори съм те издигнал в култ

  44. 44 Профил на bgpainter
    bgpainter
    Рейтинг: 1387 Весело

    До коментар [#39] от "beatles":

    Ми Баварише бе човек. А и все пак Е65 е производство след 2001-ва, а това май беше 2003-та. Според мен си е нормално да издържи. Това ако беше някое пежле от сорта на 206, 306... и на горе за толкова хиляди щеше да се е разкекерчило, даже кола нямаше да е останала.

    Жената е покана за щастие
  45. 45 Профил на antea
    antea
    Рейтинг: 488 Неутрално

    аз нещо не схванах - каква точно е идеята на статията, извън рекламна? очаквах да прочета нещо ново като ниво на полезност, сравнено със стандартната диагностика в NO NAME_сервиз (без услужливо дадени координати), която почти всеки, който купува кола на старо предприема, без изрично да го е прочел в Дневник

    в смисъл имах очаквания, че едва ли не тази така иновативна услуга по някакъв начин гарантира, или обвързва, или изобщо нещо, каквото и да е, което да я отличава, а то...

  46. 46 Профил на ka64ei
    ka64ei
    Рейтинг: 5 Неутрално

    Такава услуга се извършва много отдавна - когато решите да купувате кола и искате да я прегледат на място от 1 година сайта огледи.ком предлага помощ при покупка на автомобил 2ра употреба. Не виждам никъде да е открита топлата вода в тази статия...

  47. 47 Профил на Donix
    Donix
    Рейтинг: 541 Любопитно

    До коментар [#7] от "Дедо Либен":

    Пежо свети цялото в червено във всички възможни статистики за употребявани автомобили. Какво значение има къде е сглобено като частите са с окаяно качество?

    Боян Р.
  48. 48 Профил на djb95
    djb95
    Рейтинг: 454 Неутрално

    До коментар [#41] от "pag":
    И аз мисля да направя така.Клиентите си умират да ги излъжеш.Хем знаят , че такова животно кола на 10 години на 80000 км например няма и пак се натискат.Някакво душевно спокойствие ли им дава не знам.Аз съм автомобилен инженер и от 1995 се занимавам с коли.Подобна експертиза може да се направи почти навсякъде и не е нещо уникално.Всеки втори сервиз има диагностичен уред или кодочетец.За спирачки , шарнири , биалетки и др по окачването не ти трябва никакъв уред.Друг е въпросът дали съответния сервиз иска да е коректен или играе с продавача.Поне половината , да не казвам повече , от внасяните автомобили втора ръка са за брак.Няма ремонтни възможности на разумна цена , които да могът да възстановят работоспособността им в някакви минимални технически параметри.Тук не включвам ударените , с блокирали двигатели и т.н бракми , които се купуват на безценица и тук се козметират само за целите на продажбата.

  49. 49 Профил на djb95
    djb95
    Рейтинг: 454 Неутрално

    За хората занимаващи се с автомобили дори не е необходимо да качваш въпросната фиеста на подемник. Като й видиш джантите и факта , че е Форд от този период е достатъчно да се сетиш , че цялото и окачване е за ремонт и има поне две три фатални грешки в компютъра.Пък как се чете Форд не ти е работа.Незнам къде са гледали като са го проектирали.

  50. 50 Профил на charlyb
    charlyb
    Рейтинг: 859 Неутрално

    "Стоянов има планове да развие бизнеса и в други градове на принципа на франчайза, но първо иска да види дали в инициативата има хляб."
    ===
    Няма хляб в тази инициатива. В България, а май и не само тука, пазарът на автомобилите в голямата си част се държи от автомафията. Някой в България да е прокопсал от това, че се е противопоставил на мафията?!

    Протестите ще стимулират управляващите да започнат реформи – протестират нереформираните, онези които смучат от държавата!
  51. 51 Профил на hypercube
    hypercube
    Рейтинг: 488 Любопитно

    То и темата какво трябва да се смени по колата е много разтеглива. Има сервизи, които сменят де що видят в радиус от една ръка разстояние, а има и коректни майстори които сменят най-важното. Прави впечатление че в повечето сервизи се стимулират необразованите механици които сменят юнашката всичко докато проблема се реши, а не хората които мислят и се опитват да стигнат до същността на проблема. Това че 90% от монтьорите не отделят време да четат сервизна литература и бюлетини е едно на ръка. Наемат се да ремонтират скъпи и сложни съвременни системи без да знаят как работят и без необходимата документация и оборудване. Само за статистиката - да сте видяли някой да използва динамометрични ключове и да знае с каква сила се затяга гайката според производителя? Не вярвам на сервизи като този на Антони Стоянов - там 100% се мисли по-бавно отколкото се сменя. Въпросната диагностика е 100% пресилена с цел да се оправдае колосалната цена от 100лв. За оглед и диагностика винаги бих се обърнал към официален фирмен сервиз. Най-малкото, че там ще имат походящия тестер и документация, както и данни за критични фабрични проблеми които могат да бъдат проверени.

    Не питайте какво страната ви може да направи за вас, попитайте какво вие можете да направите за нея! Дж.Кенеди




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK