Студът се оказа поредната пречка пред електромобилите

Зевзеците вече съветват дилърите да правят тестове на електромобили само през пролетта и есента, когато температурните условия са идеални за батериите

© GM

Зевзеците вече съветват дилърите да правят тестове на електромобили само през пролетта и есента, когато температурните условия са идеални за батериите



На електромобилите не им стигат проблемите с високата цена, ограниченият запас от ход и предразсъдъците на хората, но сега имат и нов враг - природата. Оказва се, че ниските, както и високите температури ги удрят по най-болното място - изминаваната дистанция с един заряд на батериите.


Според специализирания сайт Automotivenews дилърите на електромобили в САЩ се оплакват от тоталната липса на сделки, откакто е застудяло. Дори почти сключени контракти са били отменени, след като клиентите установили, че в студа техният електромобил ще измине много по-малко разстояние.


Цитираните в материала данни са за електромобила с разширен обхват "Шевролет Волт", но реално са общовалидни за всички коли на ток. Работата е там, че батериите дават най-доброто от себе си, когато външната температура е около 21 градуса.




Всяко отклонение от тази стойност нагоре или надолу с 10 градуса води до намаляване на пробега с около 8%. В резултат вместо обещания от производителя преход само на ток от 56-64 километра при минусови температури "Волт" изминава малко над 40 километра.


Тази дистанция не впечатлява особено клиентите, който не виждат смисъл да платят два пъти повече за "Волт". И докато при електромобила с разширен обхват на "Шевролет" това не е толкова фатално, защото пътуването може да продължи, като се пусне работещия като генератор бензинов мотор, то при чистите електромобили проблемът е сериозен.


Масовите модели на ток изминават около 120-150 километра с едно зареждане на батериите при идеални температурни условия. При студове в София, да речем, то ще е с около 30% по-кратко - тоест колата ще покори по-малко от 90 километра. Тази дистанция би могла да намалее и още, ако решите, докато се возите, да ви е приятно топло.


Всичко, което трябва да знаете за:

Ключови думи към статията:

Коментари (61)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на chevyvolt
    chevyvolt
    Рейтинг: 1277 Неутрално

    Еййй. пак чели не дочели и публикували "републиканска" пропаганда базирана на НИЩО!

    Няколко видеоклипа на чистия електромобил Нисан Лийф на -9 градуса:

    http://green.autoblog.com/2012/01/29/watch-a-brace-of-nissan-leaf-evs-frolic-in-the-snow/

  2. 2 Профил на 442
    442
    Рейтинг: 1211 Неутрално

    Ще ги оправят, бъдещето е пред тях.

  3. 3 Профил на chevyvolt
    chevyvolt
    Рейтинг: 1277 Неутрално

    Разбира се че ще има увеличение на разхода, нима не е така за двигателите с вътрешно горене, които даже и не палят!

    Батриите в електромобилите са с водно охлаждане/загряване, което значително увеличава живота им.

  4. 4 Профил на RS1600
    RS1600
    Рейтинг: 373 Неутрално

    Тези проблеми няма да са толкова съществени за новото поколение електрически автомобили като Ford Focus Electric, например. Той е с водно загряване/охлаждане на батериите, което ги държи в оптимална температура още преди пътуването и по време на него.

    Все пак сме много далеч от масова електрическа мобилност де. Не бива да имаме прекомерно високи очаквания, наистина.

  5. 5 Профил на incognito
    incognito
    Рейтинг: 572 Неутрално

    До коментар [#2] от "442":

    Бъдещето е по-скоро пред водородните горивни клетки. : )

  6. 6 Профил на Читателят
    Читателят
    Рейтинг: 462 Неутрално

    Рекламна публикация на нефтените компании.
    Ясно е че по-малко ще измине. Това е градска кола. И 100 км пробег е достатъчен. А чистия въздух е предимство.
    И защо не се споменава разхода на бензин при ниски температури? Сигурен съм че е много по-голям.

    Попътен вятър в главите!
  7. 7 Профил на Боно Нончев
    Боно Нончев
    Рейтинг: 616 Любопитно

    До коментар [#1] от "chevyvolt":
    На електромобилите все някой друг им е виновен - преди бяха енергийните концерни, после заговор на автомобилните производители, а сега било медийна пропаганда.

    Що просто не си признаете, че електромобилите все още не са по-добри от тези с ДВГ? Някой ден ще бъдат, и когато това стане всички ще си ги купуваме не заради екорелигиозни причини, а поради единствената смислена - личен интерес.

  8. 8 Профил на Вели
    Вели
    Рейтинг: 1008 Любопитно

    При отрицателни температури възможностите на акумулаторните батерии силно спадат! Това го знае всеки. Оказвап се, че за него са забравили само производителите на електромобили!

  9. 9 Профил на Стойчо
    Стойчо
    Рейтинг: 725 Неутрално

    Разходът как и да е, но ми се ще да знам като я подкараш в студа, каква е температурата в салона и може ли да возиш малко дете на детска градина сутрин?

    Стойчо
  10. 10 Профил на chevyvolt
    chevyvolt
    Рейтинг: 1277 Неутрално

    До коментар [#8] от "Вели":

    А тебе тебе те мързи да четеш и "умуваш" без да имаш дарба за това

  11. 11 Профил на mitkobomb
    mitkobomb
    Рейтинг: 470 Неутрално

    Все някога ще ги оправят ,това е бъдещето ,на фона на летящите нагоре цени на петрола !!!

  12. 12 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 624 Неутрално

    До коментар [#3] от "chevyvolt":

    Да де, ама на нормалната кола резервора стига за 1000км даже и в тоя студ. А и бензиностанции са насякъде.

    Докато с електричката едно, че не можеш и 100км да минеш, трябва да ти е студено вътре, а и като капак на всичко, няма и къде да заредиш като свърши акумулатора. Даже и да намериш къде трябва да висиш там с часове.

    Абе има още много вода да изтече, докато електричката стане алтернатива.

    Засега е удобна за разнасяне на банички в Испания

  13. 13 Профил на chevyvolt
    chevyvolt
    Рейтинг: 1277 Неутрално

    До коментар [#9] от "Стойчо":

    Тези автомобили са за хора които имат достъп до захранване за зареждане в гараж, паркинг и т.н., за сега не са за паркиране пред блока.

    Всички, които се продават в момента, могат да се настройват или задействат от смартфон, кога да се зареждат, кога да се затоплят и съответно като влезеш сутрин в колата, тя е затоплена от ел. инсталацията и е можеш ако искаш и гол да се возиш

  14. 14 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 1521 Неутрално

    До коментар [#12] от "niakoi_si":

    Защо трябва да ти е студено вътре?

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  15. 15 Профил на bokko
    bokko
    Рейтинг: 521 Гневно

    До коментар [#14] от "Тони!":

    Щото няма ток баси балъците не са виждали акумулатор на -25 градуса какво представлява ...

  16. 16 Профил на ugi
    ugi
    Рейтинг: 521 Неутрално

    До коментар [#13] от "chevyvolt":

    Истината според мен е, че сега производителите на електрически автомобили правят една основна грешка, а именно опитват се да предложат алтернатива на масовите големи коли. А това с кола на ток поне за момента не е възможно - пробегът е малък и не са подходящи за междуградски преходи. Според мен трябва да се преориентират към малки коли - тип Смарт, двуместни, компактни и леки, дори може с двете места едно зад друго, за да са подходящи за каране на дете отзад, които да са леки и със сравнително малка батерия да имат възможност за преход до около 80-100 км и по този начин цената им да е конкурентна на градските предложения на бензин и дизел. Това съчетано със стимулите като безплатно паркиране в сините зони ще доведе до по-масово ползване на тези коли. А зарядни станции не е толкова проблем - стига да има търсене бързо могат да бъдат изградени. По-важното е като собственик на такава кола да имаш гараж, където да можеш да я зареждаш през нощта, при по-евтиния ток.

  17. 17 Профил на chevyvolt
    chevyvolt
    Рейтинг: 1277 Неутрално

    До коментар [#15] от "bokko":

    Акумулатор е много широко понятие. Не може да сравняваш литиево-полимерни батерии с водно охлаждане/отопление с оловните акумулатори, които ползваме в бараките си.

  18. 18 Профил на snafuracer
    snafuracer
    Рейтинг: 418 Неутрално

    [quote#5:"incognito"]Бъдещето е по-скоро пред водородните горивни клетки. : )[/quote]
    Това би било идеалното решение - зареждаш водород, от ауспуха излиза вода.
    Засега Хонда са пионери с "по-масовата" FCX Clarity, но инфраструктура за зареждане с водород има само в Южна Калифорния.

  19. 19 Профил на Петър Иванов
    Петър Иванов
    Рейтинг: 675 Весело

    Това ми прилича на контрасъобщение след като фосилния оператор Газпром съобщи вчера че намалил подаването на газ заради студа

  20. 20 Профил на velizario
    velizario
    Рейтинг: 213 Неутрално

    Нещо не мога да си представя при -20 градуса ако пусна в купето електрически нагревател 2 кВт докъде ще ми стигне батерията. Същия проблем ще имам и лятото при +40 за охлаждане на купето.

  21. 21 Профил на chevyvolt
    chevyvolt
    Рейтинг: 1277 Неутрално

    До коментар [#16] от "ugi":

    Това пак е от рубриката "Чул съм, че..."

    Ето един пример:

    Tesla Model S
    http://www.teslamotors.com/models/options
    3 модела с 160, 230 и 300 мили
    http://www.youtube.com/watch?v=G9-78a_InBA

  22. 22 Профил на bokko
    bokko
    Рейтинг: 521 Весело

    До коментар [#17] от "chevyvolt":

    За съжаление се държат по същия начин . Ефекта е по малък но капацитета им пада значително ..при минусуви температураи . А оловните батерии не са толкова калпави но при положителни температури

  23. 23 Профил на бабачко
    бабачко
    Рейтинг: 441 Весело

    До коментар [#13] от "chevyvolt":

    "Тези автомобили са за хора които имат достъп до захранване за зареждане в гараж, паркинг и т.н., за сега не са за паркиране пред блока."

    Съгласен, много точно казано. Обаче като погледна през прозореца и виждам какво ни остави соц-а. Ееххх, поне ако го бяхме доразвили, можеше да има гаражни клетки за всеки ... )))))))))

    искаш нов монитор? изтрий тук: ##############
  24. 24 Профил на chevyvolt
    chevyvolt
    Рейтинг: 1277 Неутрално

    Това е оригиналната статия в която се споменава, че пробега спада с 25%, което не ми се вижда кой знае колко. С моята кола е толкова.

    http://www.autonews.com/article/20120130/BLOG06/120139988/1261/OEM05

  25. 25 Профил на Цайко
    Цайко
    Рейтинг: 958 Неутрално

    Оказва се, че ниските, както и високите температури ги удрят по най-болното място - изминаваната дистанция с един заряд на батериите.
    ========
    Не думай.
    Като питах под други статии за електромобили какво правим при отрицателни темпратури, ми плющяха яки минуси.

  26. 26 Профил на Български патриот
    Български патриот
    Рейтинг: 725 Неутрално

    На електромобилите както и на комунистите им пречат четирите годишни времена.



    Не знам кой ще е този идиот да си купи кола която кара 40 км с едно зареждане. Не можеш да отидеш от Младост до Люлин с нея.

    Всичко това са далавери на зелените фашисти, а самите те живеят ето така:

    http://www.extremecentrepoint.com/?p=983

    Да бъде проклета оная минута, когато е стъпил руски крак в нашата земя, когато се е произнесла за първи път думата освободителка и покровителка!...З.Стоянов
  27. 27 Профил на richardnixon
    richardnixon
    Рейтинг: 624 Неутрално

    Всичко описано по-горе са грешки на растежа. С какви по-трудни задачи се е справяла автоиндустрията - я си спомнете, че гумите на времето са се пукали през 20 километра! Всичко ще бъде изчистено и електроколичките ще станат много популярни, особено при скока на цените на горивата. Лично аз предпочитам да си купя бутилка хубаво вино, вместо да го сипя в резервоара, както чувам скоро ще става дума за бутилка уиски....

  28. 28 Профил на mupo
    mupo
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Електромобилите не са реална алтернатива. А и е доста спорно колко по-екологично чисти са. Дали е по-добре да изхвърляш въглероден двуокис от двигателя на автомобила или да използваш електроенергия генерирана с изгаряне на въглища? Голяма разлика няма. Но истинската разлика идва от лития използван в батериите? Това е едно от "най-гадните" вещества в широка употреба. Една литиева батерийка от 1,5 волта може да замърси вода с обема на олимпийски басейн за 600 години напред. Освен това литият е много дефицитно вещество и толкова широката му употреба би довело до неимоверното му поскъпване. А какво ще кажете за кола, която струва 40 000 евро, и след 3 години ще трябва да платите 30 000 евро за смяна на батериите. А сега си представете еко таксата за 500 кг. батерии. С една дума недомислица. От началото до края - маркетингови трикове.
    Една истинска крачка напред би била водородната клетка. При нея реално се подобряват екологичните показатели, защото ефективността (КПД-то) се покачва от 25-28% (при бензиновия двигател)/ 40 - 45% (при дизеловия двигател) на 95%. Това просто значи по-нисък разход на енергия, заради малките загуби при преобразуването и.

  29. 29 Профил на Хи-хи
    Хи-хи
    Рейтинг: 1416 Неутрално

    Абе електричката прилича повече на мотопед и това е. Поне в близко бъдеще ще е така. Освен, ако не ги включат в системата на тролейбусите и да разкарат безбожно скъпите батерии...

  30. 30 Профил на Владимиров
    Владимиров
    Рейтинг: 675 Неутрално

    До коментар [#28] от "mupo":


    [quote#28:"mupo"]Една истинска крачка напред би била водородната клетка. При нея реално се подобряват екологичните показатели, защото ефективността (КПД-то) се покачва от 25-28% (при бензиновия двигател)/ 40 - 45% (при дизеловия двигател) на 95%. Това просто значи по-нисък разход на енергия, заради малките загуби при преобразуването и. [/quote]
    ...и почти мини атомна експлозия при всяка катастрофа....

  31. 31 Профил на bravo
    bravo
    Рейтинг: 470 Неутрално

    Отделен въпрос е, че Волт е минал покрай електромобилите. Той представлява обикновен автомобил с дизел-електрическа трансмисия, разработена през първата половина на миналия век, която се използва широко при дизеловите локомотиви и кариерните самосвали. Ниският му разход е рекламен трик, тъй като към изминатото разстояние се прибавя и пробега на ток, като цената на последния не се отчита.
    Иначе околната температура наистина е проблем и то не най-сериозния. Основното затруднение е същото като в случая с възобновяемите източници - ефективното съхранение на електроенергията.

    Българските политици не са раждани - те са изходени.
  32. 32 Профил на Стойчо
    Стойчо
    Рейтинг: 725 Неутрално

    До коментар [#13] от "chevyvolt":

    T.e. колата сутрин тръгва стоплена от гаража и разчитам, че няма да изстине докато стигна?

    Стойчо
  33. 33 Профил на bta
    bta
    Рейтинг: 1291 Неутрално

    До коментар [#1] от "chevyvolt":

    абе вчера некви дизели имаха проблеми по скоро

  34. 34 Профил на Hristo Velev
    Hristo Velev
    Рейтинг: 390 Неутрално

    До коментар [#28] от "mupo":

    Абе проблемите с произвеждането и складирането на водорода също не са малки

  35. 35 Профил на usero
    usero
    Рейтинг: 521 Неутрално

    [quote#28:"mupo"]А какво ще кажете за кола, която струва 40 000 евро, и след 3 години ще трябва да платите 30 000 евро за смяна на батериите. А сега си представете еко таксата за 500 кг. батерии. [/quote]

    Освен това, много ниските температури, каквито на колата и се случва да преживее, за разлика от телефона или лаптопа, както и експлоатацията в цикъл пълен заряд - пълен разряд, ги разрушават доста по-бързо, та ще трябва да се сменят и по-често. Щото ако телефона си загуби 90% от капацитета и вместо 8 часа разговор вземе да издържа 48 минути, може и да не забележиш, ама ако колата от 60 почне да изминава 6 километра, става лошо.

  36. 36 Профил на chevyvolt
    chevyvolt
    Рейтинг: 1277 Неутрално

    До коментар [#32] от "Стойчо":

    Ти май не си много надарен?! Естествено, че топлината от греенето/охлаждането на батериите при разреждане + нагреватели те топлят и докато караш

  37. 37 Профил на Стойчо
    Стойчо
    Рейтинг: 725 Неутрално

    До коментар [#36] от "chevyvolt":

    Шеви, кога за последно си се грял на работещ акумулатор?

    Стойчо
  38. 38 Профил на chevyvolt
    chevyvolt
    Рейтинг: 1277 Неутрално

    До коментар [#37] от "Стойчо":

    Образовай се малко и тогава може да водим този спор. С телевизор отказвам да споря

  39. 39 Профил на Стойчо
    Стойчо
    Рейтинг: 725 Неутрално

    До коментар [#38] от "chevyvolt"

    Инженер съм по електроника. Благодаря.

    Кога за последно си се грял на работещ акумулатор? Бих приел всякакъв свързан с въпроса ми отговор

    Стойчо
  40. 40 Профил на eurogi
    eurogi
    Рейтинг: 624 Неутрално

    Електромобилите в сегашният им вид са пълна илюзия и шанса им за налагане е нулев.Даже и хибридите нямат кой знае какъв успех.Днес четох във Форбс,че през 2009 2.8% от продадените в САЩ коли са били хибриди,а през миналата година-2.1%.Не само не нараства дела им,ами и спада.

  41. 41 Профил на don balon Otnovo cenzuriran ot Sorosidnata Media
    don balon Otnovo cenzuriran ot Sorosidnata Media
    Рейтинг: 445 Неутрално

    До коментар [#6] от "Читателят":

    Боли ги фара нефтените компании, 85% от електричеството се произвежда от фосилни горива, петрол, газ, въглища.

    http://www.facebook.com/group.php?gid=2211217648
  42. 42 Профил на DareDebil
    DareDebil
    Рейтинг: 770 Неутрално

    До коментар [#39] от "Стойчо":

    уаа, истински жив електротехник! Сигурно знаеш че батериите имат едно такова нещо наречено вътрешно съпротивление, и като пуснеш ток през съпротивление, става топло, демек батериите се самозагряват. По-високото съпротивление при ниски температури се дължи на намалената мобилност на йоните в електролита. Феномена е ясно документиран. Топлината не е достатъчна да стопли купето, и за да работят оптимално трябва да се загряват допълнително. След като са загряти преди тръгване докато колата е включена на ток, системата работи само за да компенсира загубите. Това на пазара в момента са първо поколение коли, навремето мобифоните се презареждаха по 3 пъти на ден и струваха майка си и баща си, сега не е така. Бъдещите модели ще имат батерии с течно охлаждане и като им сложат едни двойни стени с вакуум, загубите ще намалеят доста. Samsung-Bosch LiMotive, Continental, Magna, Deutsche Akkumotive (Daimler-Evonik), Johnson Controls, Denso са само някои от фирмите които наливат милиарди долари за решаването на тези проблеми и правенето на батериите достъпни. По прогнози това няма да се случи преди 2020та.

    Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.
  43. 43 Профил на eurogi
    eurogi
    Рейтинг: 624 Неутрално

    До коментар [#38] от "chevyvolt":

    Шевролет Волт има грандиозен успех.През януари са продали цели 603 бройки от него в САЩ.При общи продажби от над 1 млн.

  44. 44 Профил на DareDebil
    DareDebil
    Рейтинг: 770 Неутрално

    До коментар [#28] от "mupo":

    [quote#28:"mupo"] Една литиева батерийка от 1,5 волта може да замърси вода с обема на олимпийски басейн за 600 години напред. [/quote]

    Ахаха, така ли било? Ми то в океаните има 230 млрд тона литии, значи са бая замърсени, и то за повече от 600 години напред. Къде ги четеш тия информации? Според японски учени вода с естествено съдържание на литии може да удължава живота, а и литии се дава на психично болни.

    95% ефективност на водородните клетки можеш също да си го избиеш от главата, такова животно нема, загубите от преобразуването ток-водород-ток са около 70%, значи КПД е около 30%. Колите се продават с гаранция, нисан дават 10 години на техните батерии, а кола която струва 30 000 долара няма как батерията да струва толкова. Тесла дават 8 години /120 000 мили, или 8 години/без ограничение за моделите с по-голяма батерия.

    Tesla Roadster има батерия от 450 кг, каква е еко таксата ако не е тайна?

    Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.
  45. 45 Профил на Стойчо
    Стойчо
    Рейтинг: 725 Неутрално

    До коментар [#42] от "DareDebil":

    Извини ме, че ще повторя, но очевидно е необходимо – кога за последен път си се топлил на работещ акумулатор? Кога?

    Стойчо
  46. 46 Профил на DareDebil
    DareDebil
    Рейтинг: 770 Неутрално

    До коментар [#41] от "alcapone":

    ми ако не ги болеше фара, texaco/chevron нямаше да купят патентите за големоформатни NiMH батерии и да забранят производството им. В резултат на тези патенти в в момента могат да се произвеждат само батерии за хибриди. Това не е някаква теория на конспирацията, това е ясно документирано. Не че NiMH батериите имат някакво особено бъдеще, с материалите които използват и ниската енергийна плътност, но е доста показателно за интересите на петролните компании.

    Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.
  47. 47 Профил на DareDebil
    DareDebil
    Рейтинг: 770 Неутрално

    До коментар [#45] от "Стойчо":

    защо трябва да съм се топлил за да знам че батериите се самозагряват до известна степен? Къде ще го намеря тоя литиево-йонен акумулатор от над 20 кВч че да се топля на него?

    Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.
  48. 48 Профил на Стойчо
    Стойчо
    Рейтинг: 725 Неутрално

    До коментар [#47] от "DareDebil":

    Точно това имах предвид Отделя някаква топлина, но тя е толкова малка, че изобщо едвам се усеща, ако изобщо се усеща с човешки сетива.
    А основният довод на преди теб убеждаващият ме, беше, че с тази топлина можело да се затопля салона на електрическа кола през зимата Много сте ми симпатични всички, но дай поне да не си говорим говорим глупости, че зимно време салонът на колата ще е достатъчно дълго и достатъчно топъл, за да закараш дете на детска градина.

    Поне за момента като потребителски качества електроческият автомобил прилича повече на гъзарски мотоциклет, отколкото на семейна кола.
    А ако една кола не може да бъде семейна, то каква да бъде?

    Стойчо
  49. 49 Профил на DareDebil
    DareDebil
    Рейтинг: 770 Неутрално

    Точно дете на детска градина може да закара, освен ако детето не е на детска градина в михайловград, а ти да си в софия. И една кола може освен семейна да е много други неща, има бая народ които или нямат деца все още, или имат ама вече са достатъчно големи че да не трябва да ги караш на детска градина. И без това в момента ситуацията е, че ако колата няма климатик или седалки с подгряване, детето ще пътува на студено, понеже колата я загрее докато стигне до градината, я не.

    Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.
  50. 50 Профил на DareDebil
    DareDebil
    Рейтинг: 770 Неутрално

    идеалната ситуация е колата да е в гараж където да се зарежда, с програма от колко до колко часа. Сутринта може автоматично или през телефона да се включва отоплението, докато е все още включена в мрежата. Влизаш и потегляш.

    Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.
  51. 51 Профил на eurogi
    eurogi
    Рейтинг: 624 Неутрално

    Фантазии.Единствено някаква сериозна алтернатива на ДВГ-то е евентуално някаква форма на водородните горивни клетки.Там трябва да се наблегне,не на някакви илюзии.

  52. 53 Профил на RS1600
    RS1600
    Рейтинг: 373 Неутрално

    Тези дни, студът се оказа непреодолима пречка и за много ДВГ. Трафикът приятно намаля в първите дни на седмицата

  53. 54 Профил на Стойчо
    Стойчо
    Рейтинг: 725 Неутрално

    Затова и казах, че в момента електирческите автомобили по потребителски качества по-скоро напомнят мотоциклет, а не семейна кола
    Може да се фукаш пред мацките, можеш да си куул, може да си икономичен, но не може да си практичен. Иначе смятам за глупост, това, че не ги облекчиха данъчно – новите технологии трябва да се подкрепят преди да достигнат разумните и практични нива

    Стойчо
  54. 55 Профил на Камен
    Камен
    Рейтинг: 950 Неутрално

    [quote#54:"Стойчо"]Иначе смятам за глупост, това, че не ги облекчиха данъчно – новите технологии трябва да се подкрепят преди да достигнат разумните и практични нива [/quote]

    Нека да ги подкрепят тези, които после ще спечелят от тях. Демек, нека японците/американците да дават субсидиите и да им опрощават данъците, защото после японски/американски фирми ще печелят от тези автомобили - когато навлязат (може би 2020 г?)

  55. 56 Профил на DareDebil
    DareDebil
    Рейтинг: 770 Неутрално

    До коментар [#51] от "eurogi":

    Съжалявам че трябва да ти разбия представите, но именно водородните клетки в коли са една илюзия, която от 40 години все става реалност "след 5 години". Защото даже и да успеят някак си да направят водородната клетка достатъчно евтина (в момента прототипите на хонда струват няколко стотин хиляди долара, тойота се целят в цена на кола $55,000 след 4 години), евтин водород няма откъде да се вземе, няма и кой да вложи трилиони долари в инфраструктура, само и само да може да зареждаш за 5 минути, и то на цена мааалко по-ниска отколкото бензина, но горе-долу колкото природен газ.

    Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.
  56. 57 Профил на DareDebil
    DareDebil
    Рейтинг: 770 Неутрално

    До коментар [#54] от "Стойчо":

    на пазара има доста непрактични коли с бензинов двигател, не виждам някой да страда от това.

    Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.
  57. 58 Профил на Стойчо
    Стойчо
    Рейтинг: 725 Неутрално

    До коментар [#57] от "DareDebil":

    Лошо няма, това си е за тяхна сметка – аз гледам две неща: багажник и климатизиран (вкл.отоплен) салон, после вече идват другите качества

    Стойчо
  58. 59 Профил на eurogi
    eurogi
    Рейтинг: 624 Неутрално

    До коментар [#56] от "DareDebil":

    Знам ,че засега са илюзия,въобще не смятам че е готова технологията,и една от причините е именно залитането по електроавтомобилите.Но не виждам и никакъв съществен прогрес и в електромобилите.

  59. 60 Профил на DareDebil
    DareDebil
    Рейтинг: 770 Неутрално

    До коментар [#59] от "eurogi":

    ми факта че допреди 2 години единственият модел на пазара беше тесла роудстър, на цена $109,000, а в момента има модели на пазара по $35,000 си е един вид прогрес. Прогрес е и следващия модел на тесла дето се очаква до месеци, който ще има пробег 480 км (с 90 повече от роудстъра) и ще струва $80,000, 30% по евтино, за седан с 4 врати от класа на ауди А6 примерно. Тази година излизат електрическите модели на БМВ, Форд Фокус, догодина се очаква електрическия голф, рено-нисан тепърва ще изкарват нови модели и строят фабрика за батерии в САЩ. Посочих вече по-горе кои са фирмите доставчици (всички най-големи) които работят по батерии и компоненти за електромобили. И два лева да дават, пак е безкрайно повече отколкото дават за водородни клетки и алабализми, пред които има непреодолими пречки. Нисан лииф има продадени 20,000 бройки, водородни коли в движение има някакви протоипи в калифорния и това е. И не се тревожи, даже и никой да не "залиташе" по електромобилите и всички да работеха по коли на водород, пак нямаше да могат да ги накарат да работят, поради простата причина че нямат никаква икономическа логика, понеже водорода няма откъде да се вземе. Басните че ти трябва само вода, и после пак става вода, не хващат нещо пред сериозните учени и инженери.

    Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.
  60. 61 Профил на Blaster _
    Blaster _
    Рейтинг: 470 Неутрално

    до #20 "velizario"
    "Нещо не мога да си представя при -20 градуса ако пусна в купето електрически нагревател 2 кВт докъде ще ми стигне батерията. Същия проблем ще имам и лятото при +40 за охлаждане на купето. "
    По-прав си от колкото си мислиш. Мощността за отопление/охлаждане при -20 или +40 в един автомобил може да достигне 5-6 kW. Ако човек си виси задръстване и иска нормална температура в купето ще стои намясто и ще гледа как оставащия пробег намалява стремглаво като брояча на "Мишо Бакшишо". Пробегът с едно зареждане, който се дава е теоретичен и при различни условия: задръстване, ниски температури и др. може да намалее 3 пъти и уж гарантираният пробег от 100км може да стане 30км! Ще тръгне ли човек за някъде, дори и в градски условия, ако знае, че може да мине само 20-30км и то при напълно заредена батерия?
    Проблемите на батериите при ниски температури са много големи. Имат значителен саморазряд. Поради това в автомобилите се правят като модули в кутия, в която се поддържа "по-нормална температура". Това както се сещате отново означава изразходване на енергия, и ако в студено време не ползвате автомобила десетина дена, отбатерията изпада в т.нар. "дълбок разряд". Десетина пъти така и батерията Ви за 10к евро си "заминава".
    В много от коментарите се говори за висока ефективност при електромобилите на батерии. Лошото на к.п.д-тата е, че при последователно свързани елементи се умножават! Ако отчетете к.п.д. на преноса на енергия, зарядното устройство, заряд/разряд на батерията, инвертор за упр. на ел.двигателя и к.п.д. на ел.двигател и трансмисия няма да получите ефективност повече от 50-55%!
    Другият проблем е, че ел. енергията има много лошо свойство - може да се използва само в момента на производство. За това, за да се произвежда когато може, а Вие да зареждате когато искате се изискват сериозни енергийни буфери, напр. ПАВЕЦ, които значително оскъпяват енергията и намаляват к.п.д. във веригата от централата до батерията.
    За времето за зареждане по-добре да не говорим. Които иска да ходи от София до морето трябва да спре поне 2 пъти за по 4-5 часа за да зарежда.
    Има и бърз заряд с 40-50кВ за 30 мин., ама тези гора понятие си нямат от мощност, консумирана от мрежата. В този случай само един електромобил ще консумира повече от средно голяма жилична кооперация с 20-25 апартамента.
    Така че на собствениците на електромобилите с батерии въобще не им завиждам.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK