"Субару" отбелязва 40 години на системата си за задвижване четирите колела

Поглед към системата 4Х4 на актуалното "Субару Импреза"



Fuji Heavy Industries Ltd. (FHI), производител на автомобилите Subaru обяви, че тази година се отбелязват 40 години от дебюта на системата за марката за задвижване четирите колела. Технологията е въведена на пазара с модела Subaru Leone Estate Van 4WD през 1972 г.


Общото производство на автомобили със система Subaru All Wheel Drive достигна 11 782 812 броя. Тя предоставя ефективно сцепление, чрез балансирано пренасяне на мощността на двигателя към четирите колела.


Характерно са системата Symmetrical All Wheel Drive (SAWD), че заради хоризонтално разположения Boxer двигател, силовото задвижване е надлъжно симетрично, а трансмисията е разположена зад предния мост в междуосието. Това решение оптимизира баланса на масите на автомобила надлъжно и напречно.

Първото "Субару" със задвижване 4Х4

© Субару

Първото "Субару" със задвижване 4Х4


Така се получава стабилно поведение на автомобила при преобладаващата част от пътни настилки и условия. SAWD също допринася за изключителна стабилност при високи скорости и при завои.




"Субару" предлага в моделите си няколко варианта на системата за задвижване на четирите колела. В моделите Legacy 2.5GT с автоматична скоростна кутия и Outback се монтира версията с електронен контрол на разпределението на въртящия момент.


При тази система се комбинира централен диференциал с планетарен механизъм и електронно контролиран диференциал с ограничено приплъзване с хидравличен многодисков съединител. Това решение позволява неравномерното 45:55% разпределение на въртящия момент между предния и задния мост, като това съотношение автоматично се променя постоянно. Системата се монтира в моделите Legacy 2.5GT с автоматични скорости, Outback 3.6R EyeSight, и WRX STI A‐Line с автоматична трансмисия.


В моделите Legacy и Outback 2.5i, Forester и Impreza с автоматични скорости системата AWD е с активно разпределение на въртящия момент: чрез многодисков разпределящ механизъм. При нормални условия съотношението предни/задни колела е 60 към 40%, като варира според нуждите.

Субару Легаси

© Субару

Субару Легаси


"Субару" предлага и механична AWD система. При нея имаме комбинация от централен диференциал с конична предавка и вискoдиференциал с ограничено приплъзване. При нормални условия разпределението на въртящия момент е 50%:50% отпред и отзад, а при загуба на сцепление на едната ос го предава към противоположната. Тази система дава възможност за стабилно и спортно шофиране с осигуряване на максимално възможното сцепление на автомобила с път и се монтира в моделите Legacy, Forester и Impreza, снабдени с механични скоростни кутии.


Суперспортния модел Subaru WRX STI е снабден с многорежимна AWD система, при която работата на централния диференциал може да се контролира от водача. Тя е снабдена с комбинация от изцяло механично контролиран диференциал с ограничено приплъзване, контролиращ въртящия момент и електронно контролиран диференциал с ограничено приплъзване. Разпределението на въртящия момента преден/заден мост е 41 към 59.

Субару WRX STI

© Субару

Субару WRX STI


Механично контролирания диференциал с ограничено приплъзване е по-чувствителен и реагира по-бързо към промяната на въртящия момент и се активира малко преди електронно контролирания LSD. За електронно контролирания LSD са разработени режими както за автоматичен, така и за ръчен контрол от водача, които могат да бъдат избирани в зависимост от ситуациите на пътя.

Ключови думи към статията:

Коментари (22)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Васил Бояджиев
    Васил Бояджиев
    Рейтинг: 434 Неутрално

    Невероятни автомобили са Субару!

    Vasko
  2. 2 Профил на aris
    aris
    Рейтинг: 701 Любопитно

    Друго си е "Мейд ин Ловеч"

  3. 3 Профил на citoyen
    citoyen
    Рейтинг: 965 Неутрално

    Мното приличен автомобилен бренд.

  4. 4 Профил на sandman
    sandman
    Рейтинг: 1072 Неутрално

    За 40г. се превърнаха в икона-символ на спортно кормуване.
    Харесвани са заслужено.

    You always pay for what you get. Sometimes you get what you pay for.
  5. 5 Профил на Николов
    Николов
    Рейтинг: 564 Неутрално

    А VW кога ще отбележат 40г. от стъпването на пернишкия пазар?

    Публикувано през m.dnevnik.bg

  6. 6 Профил на xpirate
    xpirate
    Рейтинг: 438 Неутрално

    До коментар [#5] от "hue":
    когато голф 2 навърши 40 години!

  7. 7 Профил на rostislav
    rostislav
    Рейтинг: 221 Неутрално

    Много си го обичам моя Outback!

  8. 8 Профил на valkiry
    valkiry
    Рейтинг: 434 Неутрално

    ХУБАВИ МАШИНКИ АМА СА ГОЛЕМИ ГОРЕЛКИ !!!!!

  9. 9 Профил на dearblue
    dearblue
    Рейтинг: 534 Неутрално

    гумите триабва да са еднакви и не могат да смениат между колелата
    което е доста скьпо

  10. 10 Профил на 442
    442
    Рейтинг: 1511 Неутрално

    СУБАРУ създадоха, автомобили изцяло със собствен неповторим облик и визия. Автомобили създадени да тичат. Отлично качество, много надеждни. Ниския център на тежестта, и постоянно задвижените четирите колела създават невероятна сигурност и удобство при шофиране. Желая им успех и при разработването на електрически автомобили. Това, което прочетох за електрическата ИМПРЕСА е много впечатляващо. Електродвигател за всяко колело управлявани от компютър, .... . Сигурен съм, че пак ще са много по-добри от всички останали. На всички желая безаварийно шофиране.

  11. 11 Профил на Десен
    Десен
    Рейтинг: 1341 Неутрално

    Скъпи, с огромен разход, скъпа поддръжка и изключително нежни. Чудесни коли за фирма, или както Бойко караше трибеката - ако ти я вземат от кметството и ти я плащат софиянците - супер е, ама инак за собствена, не мерси.

    Не цъфтиш ли като цвете, гниеш като бурен.
  12. 12 Профил на Бил Тамусен
    Бил Тамусен
    Рейтинг: 541 Неутрално

    Субару рулира, ама са малко тесни.

  13. 13 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1875 Весело

    До коментар [#5] от "hue":

    VW направиха всички на луди в Дакар 3 години поред и в момента се готвят да влязат в WRC, откъдето "иконата на спортното кормуване" Субару излезе преди няколко години след половин дузина безславни сезони и безпомощност срешу Форд и Ситроен. Колкото до Перник, от VW сигурно не са и чували за него. Колкото до българското чувство за хумор и музикална естетика последните няколко години - под пълна критика.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  14. 14 Профил на gl
    gl
    Рейтинг: 444 Неутрално

    До коментар [#11] от "Десен":

    Дали си се качвал в Аутбек, десен?



  15. 15 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1875 Неутрално

    При нас на източния бряг в САЩ по някаква причина модели като Аутбек се карат предимно от тетки и бабички, които се влачат по пътя. В никакъв случай това не прави колата лоша, но ето и моите впечатления:
    Единственото, което ми хареса е наистина добрите характеристики при взимане на завои и начина, по който предницата се усеща като закована в асфалта. За съжаление, всичко друго е на средно ниво. Интериорът е грозноват и направен от твърди, груби пластмаси - 1-2 нива под VW. Колата се усещаше тежичка заради слабия двигател и оборотите скачаха дори при най-скромно ускорение. Трансмисията беше пълна скръб, въпреки ръчния режим на автоматичната скоростна кутия с превключватели на волана. Дори сервото на волана беше доста простовато, типично лек волан по японски, който не даваше никакво чувство за автомобила. Не казвам, че колата е лоша, но това са моите впечатления и заради тях винаги бих предпочел автомобил от друга марка, дори и да недозавива повече от това Субару. И бъдете сигурни, не съм единствен.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  16. 16 Профил на Ристьо
    Ристьо
    Рейтинг: 594 Неутрално

    винаги съм смятала,

    че бойните изкуства са два вида - Айкидо и всички останали ,

    както и автомобилите- Субару и всички останали
    -----------
    продължавам да твърдя,че бойните изкуства са два вида но за автомобилите вече не съм сигурна

  17. 17 Профил на Вели
    Вели
    Рейтинг: 1142 Любопитно

    Субару е страхотен автомобил- само за познавачи!!!! У нас не се познава много, робуват на по тадиционните марки. Но не е и евтин!

  18. 18 Профил на Ристьо
    Ристьо
    Рейтинг: 594 Весело

    [quote#17:"Вели"]Субару е страхотен автомобил- само за познавачи!!!! У нас не се познава много, робуват на по тадиционните марки. Но не е и евтин![/quote]
    -------------
    Истината е , че е евтин ТАМ-където хората умеят да пазаруват :

    http://usnews.rankingsandreviews.com/cars-trucks/browse/subaru/

    Там-където са "им внушили" това което пишеш е СКЪП
    Там,където хората не умеят да пазаруват всичко е скъпо

  19. 19 Профил на Хипчо
    Хипчо
    Рейтинг: 1341 Неутрално

    Subaru WRX STI - кола за МЪЖЕ!

    ВОДА, ПОВЕЧЕ ВОДА!
  20. 20 Профил на dearblue
    dearblue
    Рейтинг: 534 Неутрално

    философиата на автомобилите е нещо като
    седемте самураиа
    вьртиат се седем колелета и накраиа печелиат селианите произвеждащи храни и гражданите произвеждащи автомобили

  21. 21 Профил на Alarmstufe: Rot
    Alarmstufe: Rot
    Рейтинг: 4362 Неутрално

    Интересна марка, различима на пазара - заради 4х4 и боксерния двигател. Правят и единствения дизел-боксер в света - достойно за уважение. Но не бих отправил и някакви особени суперлативи за нея.

    Gunter glieben glauchen globen
  22. 22 Профил на rumenvl
    rumenvl
    Рейтинг: 434 Неутрално

    Някой да е бутал закъсало в сенга субару тази зима
    ако не значи системата им работи.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK