Аеродинамиката, управляемостта и излъчването на двата варианта на BMW M550d xDrive сa оптимизирани с елементи в предната и задната част на каросерията, страничните огледала и пластините на въздухозаборника в цвят Ferric Grey, както и от ексклузивните, опционални 20-инчови алуминиеви джанти.
BMW M550d xDrive серийно се оборудва със системата Driving Experience Control с нормален, спортен и супер спортен режим на шофиране, както и с еко режим ECO PRO
Ясен фокус върху спортния характер чрез специфично оформление на интериора; селектор на трансмисията с логото на М; спортни седалки в ексклузивно М изпълнение
БМВ M550d xDrive Туринг е с въздушно окачване на задния мост и автоматично регулиране на нивото
BMW X5 M50d (на снимката) и BMW X6 M50d също имат специфични за моделите елементи на каросерията, които оптимизират както подаването на въздух за охлаждане на двигателя, така и аеродинамичните качества.
Серийното оборудване и за двата модела включва 19-цолови М алуминиеви джанти. Като опция се предлагат и разработените ексклузивно за автомобилите BMW M Performance 20-инчови алуминиеви джанти в цвят Ferric Grey.
Моделите се отличават корпусите на страничните огледала и пластините на въздухозаборниците в цвят Ferric Grey metallic - типичен белег на автомобилите BMW M Performance.
BMW X5 M50d и BMW X6 M50d серийно са с въздушно окачване на задния мост и регулиране на нивото
Специфичният дизайн на задницата на БМВ M135i Concept се допълва с долна част на задната престилка в цвят Dark Shadow металик, който подчертава ширината на автомобила
В задната престилка са интегрирани двойните тръби на ауспуха с тъмни хромирани елементи.
Цели пет премиери ще представи на започващото на 6 март изложение в Женева придворното тунинг ателие на БМВ - М GmbH. Създадено през 1972 година, първоначално то се занимава с разработката на модели са спортни състезания.От 1980 година обаче паралелно с това се правят и спортни версии на серийни модели. В Женева майсторите на тунинговането представят четири модела от гамата M Performance автомобили.
При тях фокусът е върху динамиката, прецизност и подчертано спортното шофиране. Автомобилите БМВ M Performance се отличават с мощни двигатели, характерна пъргавина и прецизно поведение на пътя, силно емоционален дизайн, от които не страда пригодността за ежедневието. Те са базирани на актуалните модели на баварците, които са доработени.
При старта на новата продуктова линия на пазара ще бъдат въведени четири модела, чийто най-важен общ елемент е новоразработеният редови шестцилиндров дизелов двигател.
Дизел с три турбокомпресора
Моторът използва технологията M Performance TwinPower Turbo, при която за първи път при БМВ се използват три турбокомпресора. Техният размер, подреждане и стратегия на съвместна работа са подбрани така, че да осигурят максимално разгръщане на мощността в широк оборотен диапазон.
Системата включва два по-малки и един голям турбокомпресор, като тяхното взаимодействие е свързано с необходимата мощност във всеки момент. В зависимост от ситуацията на пътя се ползва както ниската инертност на малките турбокомпресори за особено спонтанни реакции, така и взаимодействието с по-големия турбокомпресор за постигане на възможно най-високо налягане на нагнетяваният въздух.
Иновативната концепция на каскадното свръхпълнене е особено ефективен метод за повишаване на мощността. Освен това коефициентът на полезно действие на новият дизелов двигател се оптимизира и от модернизираното директно впръскване Common-Rail, чиито пиезо-инжектори вече работят при максимално налягане от 2200 бара.
Най-бързите петички © БМВ Електронно управляваната система за двойно задвижване е настроена специфично за моделите и противодейства на тенденцията към недозавиване чрез прехвърляне на въртящ момент между задните дясно и ляво колело
Този мотор позволява на моделите БМВ M550d xDrive Седан, БМВ M550d xDrive Туринг, БМВ X5 M50d и БМВ X6 M50d да постигнат динамика, която значително превъзхожда и най-мощните дизелови модели на съответното моделно семейство.
Друг общ елемент при колите е осемстепенната спортна автоматична трансмисия с лостчета за превключване на волана и интелигентното двойно задвижване xDrive със специфични за съответния модел настройки. Освен това модифицирани са компоненти на окачването. Сериозно внимание е обърнато и на аеродинамичните елементи.
Два от новите M Performance модели са на базата на БМВ Серия 5. Седанът M550d xDrive се ускорява от 0 до 100 км/ч за 4.7 сек., а комбито M550d xDrive Туринг – за 4.9 сек. Лимузината се задоволява с 6.3 литра гориво на 100 километра, а комбито с 6.4 литра/100 км. Съответните стойности на емисиите на въглероден диоксид са 165 и 169 г/км, като тези показатели покриват изискванията на нормата EU6.
Х5 и Х6 също с M Performance изпълнение © БМВ
Другите два модела БМВ M Performance са разработени на базата на големите представители на X-генерацията на баварците. Те използват същият дизелов мотор с мощност 381 к.с. и максимален въртящ момент от 740 Нм, и осемстепенна спортна автоматична скоростна кутия с лостчета за смяна на предавките на волана.
Така екипирано БМВ X5 M50d се ускорява от 0 до 100 км/ч за 5.4 секунди, а BMW X6 M50d – за 5.3 сек. Средният разход на гориво е 7.5 л/ 100 км. за първия модел и 7.7 за втория. Емисиите на въглероден диоксид са 199 г/км за БМВ X5 M50d и 204 г/ км за БМВ X6 M50d.
Готви се М-версия и на единичката © БМВ
На Международното автомобилно изложение в Женева БМВ показва и концепция за М представител в компактния сегмент. Моделът M135i се отличава със спортен външен вид, задвижва се от шестцилиндровият бензинов двигател с мощност над 300 к.с. и има уникалното за компактния клас на премиум сегмента задно задвижване.
Автомобилът може да се похвали и с променено окачване и спирачна система, както и 18-цолови М алуминиеви джанти с дизайн double spoke. Предната престилка на БМВ M135i Concept е с типичен M дизайн. Въздухозаборниците са големи, за да отговарят на изискването за охлаждане на мощния двигател, спомагателни компоненти и големи спирачки.
БМВ M135i Concept е със специфични M настройки на ходовата част и хидравличното кормилно управление, които гарантират повишена пъргавина и прецизност при динамични ситуации на пътя.