Купувачите на "Волво V40" ще избират между осем двигателя

Представянето на "Волво" V40 на изложението в Женева



Потенциалните купувачи на новото "Волво V40", което ще замени на пазара моделите V50 и S40, ще избират между пет бензинови и три дизелови двигателя. Това стана ясно, след като бяха разпространени повече данни за модела.


Моторите предлагат мощности от 115 до 254 конски сили. На върха в двигателната гама е петцилиндровият 2.5-литров турбодвигател Т5 с мощност от 254 к.с. и 400 Нм максимален въртящ момент. Той се предлага с автоматична скоростна кутия, с която ускорява от 0 до 100 км/ч за 6.7 секунди. Консумацията на гориво е 7.9 л/100 км в смесен цикъл.


Моторът Т5 може да се поръча и в двулитров вариант с 213 к.с. и 300 Нм максимален въртящ момент. Двигателите от среден клас включват две предложения на 1.6-литровия GTDi двигател: Т4 със 180 к.с. и Т3 със 150 к.с.

Купувачите на "Волво V40" ще избират между осем двигателя

© Волво


Двигателят със 180 к.с. предлага максимален въртящ момент от 270 Нм, включително 30 Нм за кратко време. Т3 моторът със 150 к.с. има максимален въртящ момент от 240 Нм.




Разходът на гориво и за двата двигателя е 5.8 л/100 км в смесен цикъл. На някои пазари новото "Волво V40" ще се предлага и с двулитров, петцилиндров T4 агрегат с мощност от 180 к.с. и максимален въртящ момен от 300 Нм.


Петцилиндровият, двулитров, турбодизелов двигател D4 разполага със 177 к.с. и максималният въртящ момент - 400 Нм. Ускорението от 0 до 100 км/ч се извършва за 8.3 секунди с автоматична скоростна кутия (8.6 секунди с механична трансмисия).


Консумацията на гориво е 4.5 л/100 км с механична скоростна кутия и 5.3 л/100 км с автоматична. "Волво V40" се предлага и с двулитров D3 двигател със 150 к.с. и 350 Нм максимален въртящ момент.


И двата турбодизелови агрегата се предлагат във вариант със 6-степенна автоматична трансмисия или 6-степенна механична скоростна кутия.

Купувачите на "Волво V40" ще избират между осем двигателя

© Волво


Дизеловият двигател D2 на новото "Волво V40" има разход на гориво от 3.6 л/100 км. 1.6-литровият дизелов агрегат е с мощност от 115 к.с. и максимален въртящ момент от 285 Нм. Оборудван е с 6-степенна трансмисия с двоен съединител Powershift или с 6-степенна механична скоростна кутия.


Всяко V40 е оборудвано със start/stop технология и система за регенериране на спирачната енергия, независимо дали колата е с механична или автоматична скоростна кутия.


Две шасита и нови системи за сигурност
Новото Volvo V40 се предлага с две различни структури на шасито. Динамичното шаси ще се предлага като стандарт. Спортното шаси приближава колата с 1 см до пътя, а използваните за окачването пружини и амортисьори имат по-твърди настройки


Системата за електронно сервоуправление използва електрически мотор за подпомагане на работата с волана, като водачът може да избере между три нива на подкрепа. В режим Low системата осигурява висока степен на подпомагане, което прави въртенето на волана по-лесно.

Системата за предупреждение при автомобил в мъртвата зона на огледалата

© Волво

Системата за предупреждение при автомобил в мъртвата зона на огледалата


В режим Medium подпомагането е намалено и предоставя по-добро усещане за пътя при високи скорости. Режимът High е най-крайната настройка за ентусиазирани водачи и при нея воланът е максимално тежък и директен.


Освен системата за динамична стабилност и контрол на сцеплението (DSTC) новото "Волво V40" е снабдено и със екстрата контрол на сцеплението в завой (Corner Traction Control). Тя използва насочване на въртящия момент между лявото и дясното предно колело, за да подпомогне завиването.


При навлизане в завой вътрешното водещо колело на автомобила е стопирано, така че тягата се прехвърля на външното водещо колело. Това осигурява на водача по-къса линия на завиване и в същото време намалява тенденцията за поднасяне на автомобила.


Тази система прави по-лесно поддържането на желаната посока на движение при наличие на силен страничен вятър, при обръщане на посоката на движение и при управление върху мокри пътни настилки.

Системата за защита на пешеходци при удар включва повдигащ се преден капак и въздушната възглавница

© Волво

Системата за защита на пешеходци при удар включва повдигащ се преден капак и въздушната възглавница


Сред системите за сигурност присъстват такава за защита на пешеходците, която спира колата автономно при риск от инцидент. "Волво V40" ще е и първият сериен автомобил с въздушна възглавница за пешеходците.


Всичко, което трябва да знаете за:

Ключови думи към статията:

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK