С помощта на сензорите на парктрониците и указанията от датчици в гаража, колите на бъдещето сами ще извършват сложни маневри по паркиране
Търсенето на нови, по-леки материали за автомобилната индустрия продължава
Пластмасовите пружини за окачването не отстъпват на стоманените по здравина, но са по-леки
Прототип на нова светлина за мъгла
Прототип на автомобил, който сканира пътната настилка пред колата и подготвя работата на окачването според нея
"Ауди" тества и система за безжичен заряд на акумулатори
Германският производител на луксозни автомобили "Ауди" разкри наскоро седемте приоритетни технологии, по които компанията работи. Скоро те ще започнат да навлизат една по една в новите модели на компанията.
Намаляването на теглото е приоритет на автомобилните компании от години, защото това пряко влияе върху ефективността на колите. От "Ауди" не правят изключение в търсенето на нови технологии, като за момента търсенето е в две основни посоки.
Първата е намиране на подходящи леки и здрави материали, който да заменят стоманата и алуминия в шасито и елементите на купето. Тук големи надежди се възлагат на хибридни материали, като подсилената с въглеродни влакна пластмаса (CFRP). Скоро се очаква да бъде представени шаси, направено от CFRP в комбинация със стомана и алуминий.
Подготвя се дори революция при един непроменян от десетилетия елемент - пружините на окачването. Инженерите на "Ауди" смятат, че в съвсем скоро време те ще могат да се правят вместо от хибридния материал подсилена със стъклопласти пластмаса (FRP) coil springs. Това би намалило теглото на пружините с 40%.
Най-вероятно революционните пружини ще направят дебюта си в електрическото "Ауди" R8 e-tron, което ще бъде показано до края на тази година.
Шесто чувство
Към повишаване на комфорта на пътуването е насочена и още една иновация на германците, свързана с окачването. Става въпрос за предварителна настройка на амортисьорите в зависимост от настилката, на която ще стъпи колата. За целта се планира монтирането на камера, която сканира шосето напред и подава сигнал за промяна на характеристиките секунди преди автомобилът да премине от асфалт на паваж например.
Навлизането на реагиращите на допир дисплей ще промени и автомобилите съвсем скоро, стичат още от "Ауди". Компанията вече разработва сензитивни екрани, които да заменят традиционните контролери. Тяхното предимство е, че собственикът може да избере между различна подредба и визия на сегашната централна конзола, като освен това се пести и място.
Системите за автономно паркиране навлязоха масово при почти всички марки, но сега от "Ауди" правят крачка напред с изпитанията на оборудване за самостоятелно вкарване на колата в гараж. Тя ще работи само при специално екипирани клетки, като тази на собственика например. Работата е там, че за реализацията на проекта е нужно самият гараж да е снабден с безжична интернет мрежа, сензори и компютър, който насочват колата по правилната траектория.
В моделите на "Ауди" вече се предлагат фарове, в които традиционните крушки са заменени изцяло от светодиоди. Новите разработки обаче са насочени към подобряването на характеристиките на самите LED елементи.
Най-новите проучвани в тази посока са насочени към органични светодиоди (OLED). Те могат да променят формата на излъчвания светлинен стоп, което дава нови възможности за дизайнерски решения и създаването на големи екрани, на които да се изобразяват различни изображения и дори анимация.
john_law
Рейтинг: 526 ЛюбопитноСамо за да сме наясно - иновациите в автомобилният бранш са дело обикновено на Мерцедес или на японците. Такива, като Ауди, които са част от концерна VW следват тренда. Каквото и да се лъжем от 15 години насам Ауди е 1:1 с VW(Skoda, Seat), само ламарините и пластмасите са малко по-различни....
ivan
Рейтинг: 405 НеутралноЕ нормално е да се ползват технологии, модули и агрегати във всички марки на концерна.
"Never Underestimate the Power of Stupid People in Large Groups."КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 4362 Веселомечтата на МУТРЕСАТА !!!
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 4362 НеутралноДо коментар [#1] от "john_law":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!ТАКА Е ПО-ИЗГОДНО И СЕ ПОСТИГА ДОБРА ЦЕНА !!!
Lazar Petrov
Рейтинг: 864 НеутралноДо коментар [#1] от "john_law":
БМВ в последните години печели наградите за двигатели. Това според теб на какво се дължи - на иновации май? или може би на Вера Кочовска и феноменът Деси ?
Файтон и А8 са доста различни автомобили, под 1:1 какво разбираш? два фара, един волан, един пепелник и т.н.
dohco
Рейтинг: 490 НеутралноДо коментар [#1] от "john_law":
Най-добрите неща в живота идват безплатно...Точно японците са недостижими копировачи, заедно с корейците!!!
monacensis
Рейтинг: 434 НеутралноА модел, който да се настройва към българските условия ще има ли? Щото едно е да се преминава от немски паваж към немски асфалт, а друго е да кара през дупките по улиците в България. Въпреки че на АУДИ трябва да им се признае... доста дълго (в сравнение с други марки) изкарват, преди да се "разтропат".
darkmanx_bg
Рейтинг: 488 НеутралноДо коментар [#1] от "john_law":
Ауди си има собствен R&D отдел, и много иновации идват точно от там. LED фарове, разни асистенции (Lane Assist, etc.), MMI. Отделно цялата работа с алуминия - например A8 беше първия модел с изцяло алуминиева каросерия (Audi Space Frame, още си е специалитет само на Audi).
Така че Ауди наистина има с какво да се отличат. Нали все пак са премиум - там и изискванията на клиентите са други. Иначе за Шкода и Сеат си прав, те просто ползват техниката на концерна със собствени ламарини.
Чеша си езика
Рейтинг: 808 НеутралноАвтомобил с пластмасови пружини. Тея надминаха и Трабанта по иновации.
Работя бързо, евтино и качествено. Можеш да избереш две от трите опции.Датско червено говедо
Рейтинг: 434 НеутралноДо коментар [#1] от "john_law":
Мууу...Да разбирам ли, че си CTO в Mercedes или Toyota примерно и ни казваш, че тая работа няма да я бъде?
NK /имигрант в родната страна/
Рейтинг: 861 ЛюбопитноДо коментар [#6] от "dohco":
Правителството ОЛИГАРСКИ призовава: "ПЛУВАЙ, БЪЛГАРИНО... НЕ Е РИБА!"Прав си в минало време. Японците така построиха автомобилостроенето си, както вероятно и цялата си промишлена индустрия.
Само че като за начало япончетата се постараха да подобряват и поевтиняват това, което останалите приеха за достатъчно развито. А след това започнаха да въвеждат авансово технологии, които европейци и американци не считаха за рентабилни или осъществими.
Извод: Към днешна дата отнесено твърдението ти не е вярно!
кинти
Рейтинг: 1227 НеутралноОтпадна един от последните проблеми пред шоферките.
http://www.youtube.com/watch?v=hx16a72j__8Сега остава да измислят как да се сгъват колите в чантата, докато обикаляме мола.
Трезвен
Рейтинг: 1341 ВеселоСкоро време ще трябва да заключваме колите в гаража, че ще започнат да вършат и мъжката работа в спалнята!
alex_ivanov92
Рейтинг: 221 НеутралноБезжичен заряд на акумулатори? Тесла щеше да е много щастлив.
moriarti
Рейтинг: 808 ВеселоСнимка 7!!! Най-сетне красиво "Х'Авди". Шъ гу зъмна.
"ДУМА" + "Дневник" = "ДУМНИК"DFGeneer
Рейтинг: 221 НеутралноДо коментар [#8] от "darkmanx_bg":
Не ти е вярна фактологията.
Първите LED-фарове са на 2007 Lexus LS600h, Ауди ги въвеждат през 2008 в R8 V10.
Първата Lane Assist система е на Nissan Cima от 2001. Ауди я въвеждат през 2007.
Първото изцяло алуминиево шаси е в Honda NSX от 1990. Ауди го въвеждат в А8 през 1994.
Но такава е идеята на пропагандата - гръмки заглавия и малък шрифт поясняващ че става въпрос за първи в класа или първи на континента или първи по еди какъв си критерий.
Същото важи и за технологиите от статията - всички са отдавна известни и е твърде вероятно някой друг производител да ги въведе серийно преди Ауди, обаче иновативния имидж на Ауди трябва да се поддържа.
До коментар [#11] от "NK":
Много точно казано.
deymus
Рейтинг: 706 НеутралноБМВ преди година, ако не греша, показаха прототип на автомобил който сам се паркираше. Имаше и клип в тубата, който демонстрираше технологията.
shango
Рейтинг: 381 НеутралноДо коментар [#17] от "deymus":
А аз още преди повече от 1 година в тубата гледал клип, за тогава новия Пасат 6, който се паркираше сам. Минаваше покрай реда с коли и сканира. Човека слезе от колата и натисна копче на дистанционното и отиде някъде. Колата се паркира и заключи. А беше и комби
john_law
Рейтинг: 526 ВеселоДо коментар [#6] от "dohco":
Мммм, и така копират, че са неизменно в челото на класациите по надеждност, за разлика от отрочетата на концерна VW. Вместо да цитираш гаражните майстори, дето не обичат японски коли, понеже няма работа за тях, вземи прочети кой е първият сериен хибрид, кой е първият сериен автомобил с водородна клетка и т.н....
john_law
Рейтинг: 526 ВеселоДо коментар [#8] от "darkmanx_bg":
g_system
Хахахах, абе не знам с какво се занимава R&D то на AUDI, ама точно Lane Assist-a не им е силата : http://en.wikipedia.org/wiki/Lane_departure_warnin
john_law
Рейтинг: 526 ВеселоДо коментар [#16] от "DFGeneer":
patents
Е, обяснявай сега. То ако не е Гоуф не е иновация....Японците не правят иновации - нееееее - ама я все пак да видим една статистика за патенти : http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_
ndsbg
Рейтинг: 541 Неутралнода бе гараж с интернет, сензори компютър само и само колата да паркира сама,че който е некадърен да паркира да не сяда зад волана.
Yomega
Рейтинг: 686 Неутрално'сложни маневри за паркиране' - сложността зависи пряко от задкормилното устройство
W140
Рейтинг: 551 Неутралномодерни времена..., както гласи фразата
http://www.panoramio.com/user/1141979subsonic
Рейтинг: 599 ВеселоМашината изземва все повече функции от шофьора, а неговата роля все повече заприличва на возещ се в колата дебил...
Апропо - какво стана с изкуствения интелект? Има ли работещ прототип?
Нещо напоследък намирам някои тенденции за леко плашещи.
subsonic
Рейтинг: 599 НеутралноДа не стане като в тези клипчета:
http://www.youtube.com/watch?v=aNi17YLnZpg
http://www.youtube.com/watch?v=BYY7OfQ4-5A