Автомобилите "Ауди" ще маневрират сами в гараж

С помощта на сензорите на парктрониците и указанията от датчици в гаража, колите на бъдещето сами ще извършват сложни маневри по паркиране



Германският производител на луксозни автомобили "Ауди" разкри наскоро седемте приоритетни технологии, по които компанията работи. Скоро те ще започнат да навлизат една по една в новите модели на компанията.


Намаляването на теглото е приоритет на автомобилните компании от години, защото това пряко влияе върху ефективността на колите. От "Ауди" не правят изключение в търсенето на нови технологии, като за момента търсенето е в две основни посоки.


Първата е намиране на подходящи леки и здрави материали, който да заменят стоманата и алуминия в шасито и елементите на купето. Тук големи надежди се възлагат на хибридни материали, като подсилената с въглеродни влакна пластмаса (CFRP). Скоро се очаква да бъде представени шаси, направено от CFRP в комбинация със стомана и алуминий.




Подготвя се дори революция при един непроменян от десетилетия елемент - пружините на окачването. Инженерите на "Ауди" смятат, че в съвсем скоро време те ще могат да се правят вместо от хибридния материал подсилена със стъклопласти пластмаса (FRP) coil springs. Това би намалило теглото на пружините с 40%.


Най-вероятно революционните пружини ще направят дебюта си в електрическото "Ауди" R8 e-tron, което ще бъде показано до края на тази година.


Шесто чувство
Към повишаване на комфорта на пътуването е насочена и още една иновация на германците, свързана с окачването. Става въпрос за предварителна настройка на амортисьорите в зависимост от настилката, на която ще стъпи колата. За целта се планира монтирането на камера, която сканира шосето напред и подава сигнал за промяна на характеристиките секунди преди автомобилът да премине от асфалт на паваж например.


Навлизането на реагиращите на допир дисплей ще промени и автомобилите съвсем скоро, стичат още от "Ауди". Компанията вече разработва сензитивни екрани, които да заменят традиционните контролери. Тяхното предимство е, че собственикът може да избере между различна подредба и визия на сегашната централна конзола, като освен това се пести и място.


Системите за автономно паркиране навлязоха масово при почти всички марки, но сега от "Ауди" правят крачка напред с изпитанията на оборудване за самостоятелно вкарване на колата в гараж. Тя ще работи само при специално екипирани клетки, като тази на собственика например. Работата е там, че за реализацията на проекта е нужно самият гараж да е снабден с безжична интернет мрежа, сензори и компютър, който насочват колата по правилната траектория.


В моделите на "Ауди" вече се предлагат фарове, в които традиционните крушки са заменени изцяло от светодиоди. Новите разработки обаче са насочени към подобряването на характеристиките на самите LED елементи.


Най-новите проучвани в тази посока са насочени към органични светодиоди (OLED). Те могат да променят формата на излъчвания светлинен стоп, което дава нови възможности за дизайнерски решения и създаването на големи екрани, на които да се изобразяват различни изображения и дори анимация.

Ключови думи към статията:

Коментари (26)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на john_law
    john_law
    Рейтинг: 517 Любопитно

    Само за да сме наясно - иновациите в автомобилният бранш са дело обикновено на Мерцедес или на японците. Такива, като Ауди, които са част от концерна VW следват тренда. Каквото и да се лъжем от 15 години насам Ауди е 1:1 с VW(Skoda, Seat), само ламарините и пластмасите са малко по-различни....

  2. 2 Профил на ivan
    ivan
    Рейтинг: 374 Неутрално

    Е нормално е да се ползват технологии, модули и агрегати във всички марки на концерна.

    "Never Underestimate the Power of Stupid People in Large Groups."
  3. 3 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5129 Весело

    мечтата на МУТРЕСАТА !!!

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  4. 4 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5129 Неутрално

    До коментар [#1] от "john_law":

    ТАКА Е ПО-ИЗГОДНО И СЕ ПОСТИГА ДОБРА ЦЕНА !!!

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  5. 5 Профил на Lazar Petrov
    Lazar Petrov
    Рейтинг: 573 Неутрално

    До коментар [#1] от "john_law":

    БМВ в последните години печели наградите за двигатели. Това според теб на какво се дължи - на иновации май? или може би на Вера Кочовска и феноменът Деси ?
    Файтон и А8 са доста различни автомобили, под 1:1 какво разбираш? два фара, един волан, един пепелник и т.н.

  6. 6 Профил на dohco
    dohco
    Рейтинг: 487 Неутрално

    До коментар [#1] от "john_law":

    Точно японците са недостижими копировачи, заедно с корейците!!!

    Най-добрите неща в живота идват безплатно...
  7. 7 Профил на monacensis
    monacensis
    Рейтинг: 426 Неутрално

    А модел, който да се настройва към българските условия ще има ли? Щото едно е да се преминава от немски паваж към немски асфалт, а друго е да кара през дупките по улиците в България. Въпреки че на АУДИ трябва да им се признае... доста дълго (в сравнение с други марки) изкарват, преди да се "разтропат".

  8. 8 Профил на darkmanx_bg
    darkmanx_bg
    Рейтинг: 479 Неутрално

    До коментар [#1] от "john_law":

    Ауди си има собствен R&D отдел, и много иновации идват точно от там. LED фарове, разни асистенции (Lane Assist, etc.), MMI. Отделно цялата работа с алуминия - например A8 беше първия модел с изцяло алуминиева каросерия (Audi Space Frame, още си е специалитет само на Audi).

    Така че Ауди наистина има с какво да се отличат. Нали все пак са премиум - там и изискванията на клиентите са други. Иначе за Шкода и Сеат си прав, те просто ползват техниката на концерна със собствени ламарини.

  9. 9 Профил на Чеша си езика
    Чеша си езика
    Рейтинг: 793 Неутрално

    Автомобил с пластмасови пружини. Тея надминаха и Трабанта по иновации.

    Работя бързо, евтино и качествено. Можеш да избереш две от трите опции.
  10. 10 Профил на Датско червено говедо
    Датско червено говедо
    Рейтинг: 426 Неутрално

    До коментар [#1] от "john_law":

    Да разбирам ли, че си CTO в Mercedes или Toyota примерно и ни казваш, че тая работа няма да я бъде?

    Мууу...
  11. 11 Профил на NK /имигрант в родната страна/
    NK /имигрант в родната страна/
    Рейтинг: 845 Любопитно

    До коментар [#6] от "dohco":

    Прав си в минало време. Японците така построиха автомобилостроенето си, както вероятно и цялата си промишлена индустрия.

    Само че като за начало япончетата се постараха да подобряват и поевтиняват това, което останалите приеха за достатъчно развито. А след това започнаха да въвеждат авансово технологии, които европейци и американци не считаха за рентабилни или осъществими.

    Извод: Към днешна дата отнесено твърдението ти не е вярно!

    Правителството ОЛИГАРСКИ призовава: "ПЛУВАЙ, БЪЛГАРИНО... НЕ Е РИБА!"
  12. 12 Профил на кинти
    кинти
    Рейтинг: 1211 Неутрално

    Отпадна един от последните проблеми пред шоферките.
    Сега остава да измислят как да се сгъват колите в чантата, докато обикаляме мола.

    http://www.youtube.com/watch?v=hx16a72j__8
  13. 13 Профил на Трезвен
    Трезвен
    Рейтинг: 1323 Весело

    Скоро време ще трябва да заключваме колите в гаража, че ще започнат да вършат и мъжката работа в спалнята!

  14. 14 Профил на alex_ivanov92
    alex_ivanov92
    Рейтинг: 217 Неутрално

    Безжичен заряд на акумулатори? Тесла щеше да е много щастлив.

  15. 15 Профил на moriarti
    moriarti
    Рейтинг: 793 Весело

    Снимка 7!!! Най-сетне красиво "Х'Авди". Шъ гу зъмна.

    "ДУМА" + "Дневник" = "ДУМНИК"
  16. 16 Профил на DFGeneer
    DFGeneer
    Рейтинг: 217 Неутрално

    До коментар [#8] от "darkmanx_bg":

    Не ти е вярна фактологията.
    Първите LED-фарове са на 2007 Lexus LS600h, Ауди ги въвеждат през 2008 в R8 V10.
    Първата Lane Assist система е на Nissan Cima от 2001. Ауди я въвеждат през 2007.
    Първото изцяло алуминиево шаси е в Honda NSX от 1990. Ауди го въвеждат в А8 през 1994.

    Но такава е идеята на пропагандата - гръмки заглавия и малък шрифт поясняващ че става въпрос за първи в класа или първи на континента или първи по еди какъв си критерий.
    Същото важи и за технологиите от статията - всички са отдавна известни и е твърде вероятно някой друг производител да ги въведе серийно преди Ауди, обаче иновативния имидж на Ауди трябва да се поддържа.


    До коментар [#11] от "NK":

    Много точно казано.

  17. 17 Профил на deymus
    deymus
    Рейтинг: 1213 Неутрално

    БМВ преди година, ако не греша, показаха прототип на автомобил който сам се паркираше. Имаше и клип в тубата, който демонстрираше технологията.

  18. 18 Профил на shango
    shango
    Рейтинг: 374 Неутрално

    До коментар [#17] от "deymus":
    А аз още преди повече от 1 година в тубата гледал клип, за тогава новия Пасат 6, който се паркираше сам. Минаваше покрай реда с коли и сканира. Човека слезе от колата и натисна копче на дистанционното и отиде някъде. Колата се паркира и заключи. А беше и комби

  19. 19 Профил на john_law
    john_law
    Рейтинг: 517 Весело

    До коментар [#6] от "dohco":

    Мммм, и така копират, че са неизменно в челото на класациите по надеждност, за разлика от отрочетата на концерна VW. Вместо да цитираш гаражните майстори, дето не обичат японски коли, понеже няма работа за тях, вземи прочети кой е първият сериен хибрид, кой е първият сериен автомобил с водородна клетка и т.н....

  20. 20 Профил на john_law
    john_law
    Рейтинг: 517 Весело

    До коментар [#8] от "darkmanx_bg":

    Хахахах, абе не знам с какво се занимава R&D то на AUDI, ама точно Lane Assist-a не им е силата : http://en.wikipedia.org/wiki/Lane_departure_warning_system

  21. 21 Профил на john_law
    john_law
    Рейтинг: 517 Весело

    До коментар [#16] от "DFGeneer":

    Е, обяснявай сега. То ако не е Гоуф не е иновация....Японците не правят иновации - нееееее - ама я все пак да видим една статистика за патенти : http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_patents

  22. 22 Профил на ndsbg
    ndsbg
    Рейтинг: 531 Неутрално

    да бе гараж с интернет, сензори компютър само и само колата да паркира сама,че който е некадърен да паркира да не сяда зад волана.

  23. 23 Профил на Yomega
    Yomega
    Рейтинг: 724 Неутрално

    'сложни маневри за паркиране' - сложността зависи пряко от задкормилното устройство

  24. 24 Профил на W140
    W140
    Рейтинг: 526 Неутрално

    модерни времена..., както гласи фразата

    http://www.panoramio.com/user/1141979
  25. 25 Профил на subsonic
    subsonic
    Рейтинг: 483 Весело

    Машината изземва все повече функции от шофьора, а неговата роля все повече заприличва на возещ се в колата дебил...

    Апропо - какво стана с изкуствения интелект? Има ли работещ прототип?

    Нещо напоследък намирам някои тенденции за леко плашещи.

  26. 26 Профил на subsonic
    subsonic
    Рейтинг: 483 Неутрално




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK