Автомобилът на годината "Опел Ампера" дойде на цена 84 000 лева

Дошлите от Германия коли чакат мераклии за пробно шофиране до храм-паметника Александър Невски



Колата на годината за Европа "Опел Ампера" от сряда вечерта присъства официално и на българският пазар. В сряда и четвъртък три, дошли от Германия коли, навъртяха и няколкостотин километра по улиците на София.


У нас от десетте дилъра на "Опел" "Ампера" ще се предлага само от един - "Дженеръс Ауто". Цената е 42 500 евро с ДДС (малко над 84 000 лева). За съжаление за разлика от редица европейски страни, които дават финансови стимули в размер до 5000 евро за покупката на електромобили, у нас няма никакви бонуси за собствениците на екологичния модел. Скоро обаче поне ще е възможен безплатен престой в платените зони за паркиране в големите градове.


Така или иначе срещу вашите 84 000 лева получавате първият в света електромобил с разширен обхват. Общото между колата на "Опел" и стандартните електромобили е, че ползват за задвижването си електромотор.




При "Ампера" той е с мощност 150 к.с. и 350 Нм. максимален въртящ момент. Двигателят на ток осигурява ускорение до 100 км/ч за около девет секунди, а максимална скорост е 161 км/ч.

"Ампера" сред кръпките на "Цариградско шосе"

"Ампера" сред кръпките на "Цариградско шосе"


В зависимост от стила на шофиране, релефа и атмосферните условия Aмпера изминава на електричество до 80 километра. Според проучванията това задоволява ежедневните нужди на около 80% от собствениците на коли в Европа.


Резервно захранване


За разлика от традиционните електромобили, които след изчерпването на батериите трябва да бъдат заредени, "Aмпера" може да продължи да се движи, но вече използвайки електричество от генератор, задвижван от малък бензинов мотор. Така колата може да измине още до 500 километра преди да спре да зареди до контакт или на бензиностанция.


Възход и падение


Тази година "Опел Ампера"/"Шевролет Волт" бяха избрани за автомобил на годината в Европа, като изпревариха "Фолксваген Ъп!" и "Форд Фокус".


Така електромобил за втора поредна година взе престижната награда, след като през 2011 г. триумфира "Нисан Лийф".


Автомобилът на годината "Опел Ампера" дойде на цена 84 000 лева

"Шевролет Волт" и "Опел Ампера" се произвежда в завода на GM в Уорън (Мичиган). През март тяхното производство беше спряно, защото имаше твърде много от колите на склад, а търсенето се оказа далеч под очакваното. Може би и заради шума покрай спечеленото отличие сглобяването на "Ампера" и "Волт" тръгна по-рано от планирания престоя от пет седмици.


До момента за модела на "Опел" са получени над 7000 заявки от Европа, като очакванията са до края на годината на Стария континент да бъдат доставени 10 000 коли.


Всичко, което трябва да знаете за:

Ключови думи към статията:

Коментари (39)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Пламен
    Пламен
    Рейтинг: 442 Неутрално

    Толкова пари за това?!

    http://twitter.com/zasmiah
  2. 2 Профил на نجمة الصباح
    نجمة الصباح
    Рейтинг: 388 Неутрално

    Абе каквото и да е 42 500 евро за Опел....

  3. 3 Профил на koxxter
    koxxter
    Рейтинг: 442 Неутрално
  4. 4 Профил на Нефертити
    Нефертити
    Рейтинг: 1910 Неутрално

    Малко е страшничък ...

    Предразсъдъците са за ограничените.
  5. 5 Профил на Станислав
    Станислав
    Рейтинг: 1410 Неутрално

    Да, при тази цена едва ли ще има опашка от чакащи да закупят електрОпел, дори и да е предлаган от 3 чалгаджийки, пардон поп-фолк звезди!

    “Wine makes daily living easier, less hurried, with fewer tensions and more tolerance” B. Franklin
  6. 6 Профил на кинти
    кинти
    Рейтинг: 1257 Неутрално

    84000 е подигравка с ел. автомобила. При тая цена няма смисъл.

    http://www.youtube.com/watch?v=hx16a72j__8
  7. 7 Профил на miron4o
    miron4o
    Рейтинг: 551 Неутрално

    Тия от Опел са си повярвали. 84 000лв са достатъчни за някой от къде-къде по-именитите им немски братя.

  8. 8 Профил на Tod
    Tod
    Рейтинг: 1366 Неутрално

    Електрокар за 42 500 евро???

    Истината няма пресечна точка с популизма на БСП
  9. 9 Профил на Ламбо
    Ламбо
    Рейтинг: 497 Неутрално

    Опел Ампера в компанията на певиците Теодора, Ивена и Виктория на представянето на колата в Националния исторически музей.
    ---------
    Тотална гавра с имиджа на автомобила и марката

    Fortuna favet fortibus.
  10. 10 Профил на Handy
    Handy
    Рейтинг: 768 Неутрално

    С извинение за черния хумор към г-н Пауновски: и тези пари, за да ти ритне огледалото някой пън "колега" после

  11. 11 Профил на Боно Нончев
    Боно Нончев
    Рейтинг: 638 Весело

    Недоизпипани зелени идеи за недоклатени зеленотиквеничковчета...

  12. 12 Профил на baghatur
    baghatur
    Рейтинг: 497 Неутрално

    Ами,това е бъдещето ... вярно,че скъпичка,но колкото повече подобни коли,толкова по-ниска цена ...

    Liberate Your Mind!
  13. 13 Профил на PIRAT
    PIRAT
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Това нещо за да дам толкова лев,трябва да върви с вода....

  14. 14 Профил на In my world
    In my world
    Рейтинг: 693 Неутрално

    хаха за 84 000 лева за този боклук.НИКОГА

    In many wars between the CIVILIZED MAN and the SAVEGE.Support Civilized man defeat the terror(islam)
  15. 15 Профил на Гневник
    Гневник
    Рейтинг: 714 Весело

    До коментар [#8] от "Ρόδος;":
    Електрокар за 42 500 евро???

    Не, без палетните вилици в цената. Палетните вилици за повдигане на товари за монтаж върху електрокара са платена екстра.
    Непрекъснатият стремеж към съвършенство, характерен за "Опел" , е генерирал редица уникални технологични предимства, сред които: Палетни вилици - технически характеристики:
    Размери - 100 х 35 см
    Работна ширина - 1600 мм
    Капацитет - 2300 кг
    Тегло - 270
    Цена - 1 908 €

  16. 16 Профил на asroma1927
    asroma1927
    Рейтинг: 908 Весело

    През последните 15 минути се опитвам да си представя нелепо изглеждащата физиономия на мухльото, който брои тези хубави пари за тази кола, когато спре на сфетофара, а до него застане някой / очевидно по-умен / с чисто ново БМВ 520Д, 184 к.с. , 4.8 смесен разход, което между другото струва и по-малко.

  17. 17 Профил на grozdi
    grozdi
    Рейтинг: 442 Неутрално

    В руски сайт има ревю на близнака му Шевролет Волт и се оказва, че това не е напълно електрически автомобил, както твърдят от ГМ, а обикновен хибрид, който харчи до 15 л./100 км. в града. На ток издържа само до 35 км. след което със задвижването се заема ДВГ, който е свързан директно с колелата, а не играе ролята на генератор зареждащ батериите.
    Приус на Тойота е много по- добър и по- икономечен, а и най- важното по- евтин от Ампера.

  18. 18 Профил на Чеша си езика
    Чеша си езика
    Рейтинг: 823 Неутрално

    Няма ли по евтинко някоя Ампера на старо?

    Работя бързо, евтино и качествено. Можеш да избереш две от трите опции.
  19. 19 Профил на HERMES
    HERMES
    Рейтинг: 753 Неутрално

    Хахаха. За малко повече си купувам чисто нов Мерцедес Е класа 200 Блу Тек на фабричен метан. С ДДС е 96 000 лв. А познайте кое е истински автомобил

  20. 20 Профил на charles_degaulle
    charles_degaulle
    Рейтинг: 435 Неутрално

    Ако ги бих имал тези пари излишни, бих ги дал с удоволствие...

  21. 21 Профил на rents
    rents
    Рейтинг: 497 Неутрално

    "Ампера" сред кръпките на "Цариградско шосе"

    Това казва всичко...

  22. 22 Профил на б_еко - върнете стария Дневник
    б_еко - върнете стария Дневник
    Рейтинг: 807 Неутрално

    Коя е най-скъпата част на тази кола? Май че е батерията?

    Технологиите трябва да вършат тежката работа, за да могат хората да вършат нещата, които ги правят най-щастливи. Лари Пейдж, Гугъл
  23. 23 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3272 Неутрално

    Много си е хубава колата, електричеството е поне 5 пъти по- евтино от бензина и не зависи от цената на нефта. В САЩ цената на ток сравнена с бензина е средно 70 цента на галон, или 18 стотинки на литър.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  24. 24 Профил на Делян Ковачев
    Делян Ковачев
    Рейтинг: 565 Неутрално

    Ха-ха, чалгаджийки представят американски ел. автомобил!
    Да, и аз бих казал, че това е гавра!

  25. 25 Профил на петър палчев
    петър палчев
    Рейтинг: 605 Неутрално

    Вярно е скъпичка е но това е бъдещето.

  26. 26 Профил на ObServer
    ObServer
    Рейтинг: 442 Неутрално

    сн. 4 - антиреклама (поне за мен). три закачливо усмихнати свинки...

  27. 27 Профил на Tod
    Tod
    Рейтинг: 1366 Неутрално

    До коментар [#15] от "latcho59":
    Писал съм електрокар.Това с палетните вилици има друго име.

    Истината няма пресечна точка с популизма на БСП
  28. 28 Профил на Daniboy
    Daniboy
    Рейтинг: 670 Неутрално

    До коментар [#26] от "ObServer":

    Един джентълмен никога не би казал така за една дама, независимо от облекло, поведение и т.н.т.
    Дълбоки комплекси съзирам тук...

    "Щастие за всички даром, и никой да не бъде пренебрегнат!"
  29. 29 Профил на Гневник
    Гневник
    Рейтинг: 714 Весело

    До коментар [#27] от "Ρόδος;":
    Писал съм електрокар.Това с палетните вилици има друго име...
    "Ρόδος;"пак се изложи мале, мале, мани, маниииииииииииии...
    "Ρόδος;", голям смешник си да знаеш. Кажи му името..., ама гугъл знае, така, че първо питай гуглето после приказвай!
    Гуглето, нали ти е съсед?

  30. 30 Профил на pentuer
    pentuer
    Рейтинг: 660 Неутрално

    О къде накъде този Опел ще струва по-скъпо от японски
    високотехнологичен супер готин автомобил??

  31. 31 Профил на Десен
    Десен
    Рейтинг: 1366 Неутрално

    Не е никак зле. В пълните хибриди е бъдещето.
    80 км на ток е доста над два пъти средния дневен километраж на повечето авто-талибани у нас.
    Това че няколко пъти през годината разхода (смесен) ще ти е около 2л/100 км с тоя 1.4 двигател не е никак зле като икономия.
    Това изглежда ще е автомобилчето на бъдещето.
    Неуреден остава момента с батериите.
    Там Рено - Нисан са доста по-напред защото за батериите те си поемат отговорност. Което за коли в температурния пояс на България не е никак лоша сделка.

    Не цъфтиш ли като цвете, гниеш като бурен.
  32. 32 Профил на b_d_s
    b_d_s
    Рейтинг: 714 Неутрално

    Тази кола струва с 10 000 литра гориво повече, отколкото кола от нейния клас и качество. С това гориво минавате 200 000 километра. Е, кое му е изгодното на такава сделка? Няма смисъл! Сигурно трябва да се кара 350 000 км. за да има икономически ефект.

  33. 33 Профил на Тъпата майна
    Тъпата майна
    Рейтинг: 1373 Весело

    Ебаси скъпия Приус.

    Това мнение е дело на една тъпа майна
  34. 34 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3272 Неутрално

    Отидете да я пробвате, аз не бях се качвал на толкова тиха кола през живота си. Сравненията с Приус са неуместни, дори и с плъг-ин версията му.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  35. 35 Профил на shumkar
    shumkar
    Рейтинг: 725 Неутрално

    [quote#17:"grozdi"]В руски сайт има ревю на близнака му Шевролет Волт и се оказва, че това не е напълно електрически автомобил, както твърдят от ГМ, а обикновен хибрид, който харчи до 15 л./100 км. в града. [/quote]
    Да не би да ства дума за модифициран "Шевролет Волт" с монтиран купол и картечница? Иле за БТР-хибрид?
    Все пак да сме малко по-логични, но 15 л./100 км. в града е малко завишен показател за автомобил от този клас.

  36. 36 Профил на 442
    442
    Рейтинг: 2014 Неутрално

    Миличкото, кво му плащаш 84 000 лв. Трябва да направят дупки на тавана през, които да минават ушите на магаретата, които ще дадат толкова пари за това.

  37. 37 Профил на l1
    l1
    Рейтинг: 551 Неутрално

    За тия пари ще трябват още ампери...

  38. 38 Профил на bono_vox
    bono_vox
    Рейтинг: 588 Неутрално

    Тука в София ще имат възможност да спират безплатно в синята зона.
    Представям си как са му сложили скобите и извикали паяка докато му проверят под капака с какво гориво е. Ще има "А ти СМС пусна ли си?"

  39. 39 Профил на Дразнител
    Дразнител
    Рейтинг: 753 Неутрално

    Абе то не само че цената е висока, ами и тая кола е четириместна! Даже и за семейна кола не става...

    Защо "Титаник", а не "Аврора" ?!




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK