Да ти изчезнат 600 кубика

Новият трицилиндров EcoBoost двигател на "Форд" е по-приятен за каране и по-икономичен



Един цилиндър по-малко, намален с 600 кубика работен обем, с 30% по-нисък разход на гориво, при субективно усещане за по-добра динамика. Това предлага новия 1.0-литров EcoBoost двигател на "Форд", който дебютира в България с новия "Фокус".


Предимствата
Двигателят заменя базовият 1.6 литров бензин в гамата на предишното поколение на модела, като има две мощности - 100 конски сили (колкото на предшественика) и 125 коня. Предимствата на мотора са, че струва колкото сега вграждания агрегат, предлага динамиката на бензинов двигател, с въртящия момент и разход на гориво на дизел.


По-маломощната версия разполага със 170 Нм. в оборотния диапазон 1400-4500 об/мин. Модификацията със 125 конски сили има и функция за кратковременен пик на въртящият момент ("Overtorq") до 200 Нм. Средният разход на гориво пък е 4.8 л/100 км. за мотора със 100 коня и 5.0 л/100 км за по-мощната версия.




Инженерните чудеса
Първото, което прави впечатление при новия мотор на "Форд" са компактните размера, като блокът му е с големината на лист А4. Що се отнася до устройството, то се характеризира със система за директно впръскване на бензина с налягане 150 бара, нискоинерционен турбо компресор и системата за двойно безстепенно регулиране на времето за отваряне на клапаните (Ti-VCT).



Инвестиция за 337 млн. долара


Над 200 милиона долара са инвестирани в завода в Кьолн, в който ще се произвежда новия еднолитров EcoBoost двигател. В разработването на агрегата пък са били вложени около 137 млн. долара


Капацитетът на завода е 700 000 двигателя. За производството се използват специална 580-метрова поточна линия, близо 100 машини, 55 автоматизирани и 14 полуавтоматизирани процеса, заедно с 90 работни поста за висококвалифицирани кадри. 100% от необходимата енергия на завода идва от възобновяеми източници (основно вятърни турбини).
 

Чугуненият цилиндров блок на двигателя е с малък диаметър, дълъг ход на буталата и разстояние между цилиндрите от едва 6.1 мм, което помага за бързото загряване и пести гориво. Главата на еднолитровия бензинов мотор е алуминиева, като в нея е интегриран изпускателния колектор. Това помага за намаляване температурата на отработените газове и оптимизира съотношението гориво-въздух.


Вътрешното триене в двигателя се намалява от специално покритие на буталата, пръстени на буталата с ниско обтягане, уплътнения на коляновия вал с понижено съпротивление и редица други мерки. Намаляването на разхода на гориво се постига и чрез други оптимизации - вечен ангренажен ремък, потопен в масло, система за регенеративно зареждане на акумулатора, маслена помпа с променлив работен обем и т.н.

Представяне на работата на мотора

Специално внимание е обърнато на бързото достигане от мотора на оптимална работна температура. За целта, охладителна система включва два отделни кръга за главата и блока на двигателя, , а радиаторната решетка е снабдена с активни затварящи се клапи.


Серийната Старт-Стоп система, която гаси двигателя със спирането на автомобила, пък пести до 10% гориво при градско шофиране.


Как се усеща
Всичко изброено до тук не би имало особен смисъл, ако крайният продукт не пасне на шофьорите. В рамките на четири часа имах възможността да тествам мотора във версията му със 125 конски сили и да се убедя както в динамичните му качества, така и в икономичността му. Още със запалването ми направи впечатление, че липсват типичните за трицилиндров двигател вибрации. Не се чува и никакъв шум, поне докато стрелката на оборотомера не подмине цифрата 3 (тоест 3000 об/мин.).


В продължение на около 20 километра по пътя към Сливница, карах динамично, за да видя какво може двигателят, ако се шофира без мисъл за икономия. Пришпорен, моторът демонстрира еластичност, добро ускорение и приличен разход (около 6 л/100 км).

Да ти изчезнат 600 кубика

При висока скорост, благодарение на шестстепенната трансмисия и оптимизираната работа, двигателят е по-тих и икономичен от предшественика и поддържа 135 км/ч при 3000 об/мин, при 4000 об/мин за 1600 предшественика. Ако се доверим на статистиката, трицилиндровият мотор дава със секунда по-слабо ускорение от 1.8-литровия със същата мощност, но субективното усещане е за по-добра динамика, заради наличието на максималния въртящ момент доста по-рано.


С мисъл за икономия
След карането за удоволствие дойде време и за шофиране за постижение, такова беше условието на теста. Маршрута за икономичното шофиране беше Сливница-Калотина, обратно до София, стигане до храм паметника Александър Невски и връщане до комплекса на Мото-Пфое в Люлин.


И друг път съм участвал в състезание за каране с минимум разход на гориво и имах представа какви чудеса могат да направят съвременните мотори, при екстремно икономично каране. С риск да не попаднем сред наградените с най-добри резултати със съотборника ми реших ме да караме икономично, но с нормална скорост, съобразно ограниченията.


Потеглих, като поддържах около 90 км/ч, на моменти дори с употребата на круиз контрола, което не е най-икономичната алтернатива. Внимавах да не правя излишни ускорения и спирания и да шофирам максимално плавно. За превключването на предавките пък се доверявах на подсказванията от бордовия компютър, който даваше знак за минаване на по-висока скорост при около 1400 об/мин. Хладното време пък ни позволи да не ползваме климатик, но вентилацията работеше. Не се лишихме и от музиката в салона, което би спестило още няколко грама.

Гамата на "Фокус", в която ще се монтира новия агрегат - комби, седан, хечбек.

Гамата на "Фокус", в която ще се монтира новия агрегат - комби, седан, хечбек.


Колегата ми възприе същия стил на шофиране, но поддържаше около 80 км/ч. Така , след 65 километра каране извън града на първия светофар на околовръстния път на София финиширахме с разход на гориво 4.1 л/100 км и средна скорост 76 км/ч. Това се оказа със 100 милилитра по-добро постижение от даваното от производителя на модела в този режим на шофиране. Важно е да се отбележи и че автомобилът беше на малко над 3000 километра, тоест все още не беше добре разработен.


Часът беше малко преди петследобед и ни чакаха около 17 километра градско в час пик. След преход от около двадесет минути на пл. "Ал. Невски" бордовият компютър вече отчиташе консумация от 4.3 л/100 км. По пътя от идеалния център до "Люлин", трафикът стана още по-кошмарен, като задръстванията отвориха доста работа на старт/стоп системата. Тук е моментът да посоча, че тя работи едва забележимо и много прецизно.


Крайният резултат
Изминаването на осемте километра до Люлин ни отне половин час, а на финала бордовия компютър отчете разход за цялото пътуване 4.4 л/100 км., при 5.0 в смесен цикъл по книжка за модела. Справка с вградената система за оценка на шофьорските умения за икономично шофиране ни показа, че сме се справили отлично с плавното шофиране и поддържането на оптимална скорост, но още има какво да се желае що се отнася до оптималното превключване на предавките.

Да ти изчезнат 600 кубика

В заключение остава да добавя, че най-евтината модификация на новия "Форд Фокус", с еднолитровия EcoBoost мотор с мощност 100 к.с., струва 28 990 лева с ДДС. По-мощната версия на двигателя се предлага от второто ниво на изпълнение Trend и цените тръгват от 32 490 лв. Справка с ценовата листа на модела показва, че за 25-те коня повече се доплащат 2500 лева.


Цифри и факти


мотор ускорение макс.скорост среден разход


Атмосферни*


1.6 (100 к.с) 11.9 сек. 180 км/ч. 6.7 л/100 км.


1.6 (115 к.с.) 10.8 сек. 190 км/ч. 6.6 л/100 км


1.8 (125 к.с.) 10.3 сек. 198 км/ч. 7.0 л/100 км


ЕcoВoost


1.0 (100 к.с.) 12.5 сек. 185 км/ч 4.8 л/100 км.


1.0 (125 к.с.) 11.3 сек 193 км/ч 5.0 л/100 км.


* - В предишната генерация на "Фокус"


Всичко, което трябва да знаете за:

Ключови думи към статията:

Коментари (76)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  2. 2 Профил на Darth Чебуратор
    Darth Чебуратор
    Рейтинг: 627 Весело

    Ей, не гледайте на 600 кубика отвисоко, 600 кубика са цял Трабант... А Трабанта е кола, в почти всяко едно отношение

    Отново в бан за "нарушение" на прогербаджийската агитпроп линия на "Дневник"
  3. 3 Профил на Батков-вън
    Батков-вън
    Рейтинг: 539 Неутрално

    големо постижение, само дето Фиат направиха подобен двигател преди 3 години, Рено преди 1, а тази година вече се очаква всички да го направят. Само дето Форд първи си платили на Дневник

  4. 4 Профил на оstavime
    оstavime
    Рейтинг: 571 Неутрално

    Браво!

    Съсипахте коментарите в сайта с новата визия!
  5. 5 Профил на Darth Чебуратор
    Darth Чебуратор
    Рейтинг: 627 Весело

    До коментар [#3] от "Батков-вън":

    Ако ще гледаме кой има първенство, японските малолитражки го правят това от 20 години, не от две.

    Отново в бан за "нарушение" на прогербаджийската агитпроп линия на "Дневник"
  6. 6 Профил на Николай Колев
    Николай Колев
    Рейтинг: 3437 Неутрално

    Форд в Европа.Звучи като немски хумор.

    * ПКП-Прекрасна Кърджалийска Принцеса. Политкоректна формулировка на думи на министър председателя за председателя на Народното събрание
  7. 7 Профил на pariah
    pariah
    Рейтинг: 1387 Неутрално

    Много добро, в тези времена на скъпи горива.
    Карам често едно VW Поло TDI 1,4 с 3 цилиндъра, как тегли, братче, не е истина. На магистралата се държи като абсолютно адекватен автомобил, с много добри ускорения дори между 120-140 км/ч.
    А най-доброто е, че прави всичко това със среден разход 5 л. дизел.
    Пълниш резервоара веднъж на месец и не ти пука.
    Страхотно!

    - A witty saying proves nothing. Voltaire
  8. 8 Профил на petar_333
    petar_333
    Рейтинг: 458 Неутрално

    Това да не е силикон,че да се спука и да изчезне!

  9. 9 Профил на ugi
    ugi
    Рейтинг: 590 Неутрално

    Абе с това турбо направиха бензиновите двигатели да харчат и да имат динамика в ниските обороти като дизелите, което е добре. Единственият проблем на тези малки форсирани двигатели е колко ще са здрави, но това малко вълнува хората в нормалните страни, където колата се сменя на 5-7 години.

  10. 10 Профил на bono_vox
    bono_vox
    Рейтинг: 620 Неутрално

    Малко моторче, голяма мощност.... кратък живот.
    Браво за разхода, доколкото знам досега това им беше проблем на Форд.

  11. 11 Профил на Вишински
    Вишински
    Рейтинг: 528 Неутрално

    Мерси! "Форд"ли е - не ми го хвалете.

  12. 12 Профил на cocoi
    cocoi
    Рейтинг: 560 Неутрално
  13. 13
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  14. 14 Профил на dohco
    dohco
    Рейтинг: 549 Любопитно

    То хубу бензин с турбо, ама да палят свещи да не замине турбинката, че си е половин кола...

    Най-добрите неща в живота идват безплатно...
  15. 15 Профил на оstavime
    оstavime
    Рейтинг: 571 Неутрално

    До коментар [#10] от "bono_vox":

    Кратък кратък, колко да е кратък? Все пак трябва да променим мисленето, че купувайки автомобил и ще го караме во веки веков!!!

    Съсипахте коментарите в сайта с новата визия!
  16. 16 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4776 Весело

    москвича на запада !!!

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  17. 17 Профил на Genata
    Genata
    Рейтинг: 571 Неутрално

    До коментар [#7] от "Г.":
    [quote#7:"Г."]А най-доброто е, че прави всичко това със среден разход 5 л. дизел. [/quote]

    Хммм.. Аз пък карам 1.8Т на доста голяма кола и без да се стремя към много икономии правя 11-12/100 газ което ми се струва по изгодна алтернатива...

  18. 18 Профил на Wornoxmaniak
    Wornoxmaniak
    Рейтинг: 676 Весело

    [quote#00:"Дневник"]Намаляането на разхода на гориво се постига и чрез други оптимизации - вечен ангренажен ремък, потопен в масло...[/quote]

    Има ли нещо вечно в ръцете на дивака?

    Сега сериозно...Този ремък от каквато и пластмаса да е направен, един ден си заминава, а със него и всичките счупени клапани. Колко да издържи без смяна? 100 - 150 хиляди километра?

    Е верно взеха да ги правят и колите караш и фръгаш.

  19. 19 Профил на pariah
    pariah
    Рейтинг: 1387 Весело

    До коментар [#17] от "Genata":

    Газ, газ, ако е фабрична сигурно си прав (не знам цените на газа), иначе не съм фен на газовите уредби монтирани масово по колите в БГ.
    Другите коли, които карам и с които сравнявам, са един Лансър 2008 бензин автоматик, който харчи средно 9 л/100 км и в гаража се е застоял по обясними причини един МБ МЛ 1999 4.3 8 цил. който харчи скромните 16-18 градско и 13-14 извънградско.
    Та погледнато от този ъгъл, тези 4-5 л/100 км на полото са ФЕНОМЕНАЛНИ (за мен специално), хахахаха

    - A witty saying proves nothing. Voltaire
  20. 20 Профил на marcusjunius
    marcusjunius
    Рейтинг: 515 Неутрално

    "при субективно усещане за по-добра динамика"

    В тези упражнения по икономичност "субективното усещане" върши работа до първото по-дълго изкачване, при което ти се наложи да изпреварваш...

  21. 21 Профил на Нико
    Нико
    Рейтинг: 612 Весело

    До коментар [#7] от "Г.":

    Вярно е много икономично това роло.
    15 годишна японка среден клас на газ го смачква отвсякъде.

  22. 22 Профил на pariah
    pariah
    Рейтинг: 1387 Любопитно

    До коментар [#21] от "Нико":

    Това с "15-годишните японки" които "мачкат" може да го каже само бедният ни роден шофьор, смачкан пък самия той от действителността да трябва да се радва на 15-годишна щайга... Поне с нещо да й се радва, на 15-годишната щайга.
    Нали?

    - A witty saying proves nothing. Voltaire
  23. 23 Профил на Martin Donkov
    Martin Donkov
    Рейтинг: 233 Неутрално

    До коментар [#5] от "Darth Чебуратор":

    125 коня от един литър бензин?

  24. 24 Профил на Darth Чебуратор
    Darth Чебуратор
    Рейтинг: 627 Весело

    До коментар [#23] от "martoudi":

    Какво общо има 1 л. бензин със 125 коня? 1 л. безин може да го изгориш и в 50 коня, и 125, и в 300.

    Отново в бан за "нарушение" на прогербаджийската агитпроп линия на "Дневник"
  25. 25 Профил на Десен
    Десен
    Рейтинг: 1416 Неутрално

    Много кадърно написана статия. Браво на автора. Направо е като за професионално авто-списание.
    Аз не разбирам много от мотори, ама според мен това дзверче е за предимно градско каране.
    Динамика на дизелов автомобил не звучи добре, защото може би означава че добре дърпа при изпреварване, без да носи риск от недозавиване заради тежкия двигател на дизела.
    Интересно е чугунената глава, защото защото досега ако не се лъжа на бензинките масово се вграждат алуминиеви блокове със стоманени гилзи именно за да се редуцира теглото.
    Тая работа с вечния ангренаж, дето е потопен в масло също ми е малко странно. То и сега ангренажите бая държат, ама нали на тях има водна помпа чийто лагер дефектира понякога, нали има винаги и обтяжна ролка, а тя често върви с паразитна, и техните лагери не са дълговечни...
    Пък и какъв е чак тоя толкова маслоустойчив качучук за тоя ремък не знам, то маслото е малко като водата - има свойството да разкисва всички петролни продукти...

    Не цъфтиш ли като цвете, гниеш като бурен.
  26. 26 Профил на Genata
    Genata
    Рейтинг: 571 Неутрално

    До коментар [#19] от "Г.":

    Малко са колите с фабрична газ. Но тези числа са нормални за поставяна. Даже са си малко високи но както казах колата е тежка. просто цената на газ-та 1.25 за литър прави нещата изгодни. Иначе си прав че трябва да преживееш факта че някой гаражен тип ти човърка колата...

    Иначе както не е нормално да сравняваш МЛ и Поло по разход така не е нормално и да ги сравняваш по возия.

  27. 27 Профил на Genata
    Genata
    Рейтинг: 571 Неутрално

    До коментар [#24] от "Darth Чебуратор":

    сигурно под 1 литър бензин човека има предвид бензинов мотор с обем 1000цм^3

  28. 28 Профил на exciter
    exciter
    Рейтинг: 402 Весело

    Колеги,
    Карам си Фокус от доста време и освен ако не съм с някакви супер странни предпочитания за кола, мога да кажа че съм доволен. Според мен това е важното, а не марката. Така,че Форд, неФорд...

    Behind the wheel...
  29. 29 Профил на pariah
    pariah
    Рейтинг: 1387 Неутрално

    До коментар [#26] от "Genata":
    [quote#26:"Genata"]Иначе както не е нормално да сравняваш МЛ и Поло по разход така не е нормално и да ги сравняваш по возия. [/quote]

    Засега ги сравнявам само по това как се отразяват на джоба
    Сравнявам трицилиндровия модерен двигател (защото в статията говорим за даунсайзинга при двигателите и отрязването на единия цилиндър), което е едната крайност, с другата такава - вече доста архаичния, чудовищен, прост, 8-цилиндров двигател, при който никой не се и замислил дали да влага нещо по отношение на пестенето на гориво...

    - A witty saying proves nothing. Voltaire
  30. 30 Профил на Десен
    Десен
    Рейтинг: 1416 Неутрално

    [quote#28:"exciter"]това е важното, а не марката[/quote]
    Е нали знаеш какво казват за марката - че е съкращение от
    Fix [оправяй]
    Often [често]
    Repair [поправяй]
    Daily [ежедневно]

    Не цъфтиш ли като цвете, гниеш като бурен.
  31. 31 Профил на Чеша си езика
    Чеша си езика
    Рейтинг: 853 Неутрално

    Трабанта дава същия разход и то със 600 см3. Да не говорим, че е много по пъргав от четиритактовите машини на светофара.

    Работя бързо, евтино и качествено. Можеш да избереш две от трите опции.
  32. 32 Профил на bono_vox
    bono_vox
    Рейтинг: 620 Неутрално

    До коментар [#15] от "оstavime":

    Мииии не знам. 3 цилиндъра с тая тяга колко ще устискат. Последно Форд бяха с 2г. гаранция, което си е смешно, доколкото повечето предгагат колите с по 5г. а корейците от Киа дават по 7г. гаранция и то за същите пари.
    Аз не искам да ме държи 1млн. километра, но 100хил. се правят за 3-4 години. Така че ако ми се скапа на 150 хил. не ме устройва.

  33. 33 Профил на Genata
    Genata
    Рейтинг: 571 Неутрално

    До коментар [#31] от "Чеша си езика":

    Ти май наистина си чешеш езика

    нали се сещаш че трабанта гумите са му като на балканче, нали се сещаш че той е супер пъргав в първите 2 метра. Нали се сещаш че максималната му скорост е 90км/ч...

  34. 34 Профил на Genata
    Genata
    Рейтинг: 571 Неутрално

    само за инфото колата от 29000 не притежава климатик - тия от форд съвсем са мръднали...опционално може да бъде добавен за скромната цена от 1800лв

  35. 35 Профил на gogo2011
    gogo2011
    Рейтинг: 934 Неутрално

    Не знам защо Мото Пфое все в този участък тестват колите, нищо интересно няма там. По-добре от гледна точка тест на динамика и стабилност е да се избере пътят Божурище-Брезник.

  36. 36 Профил на ial
    ial
    Рейтинг: 476 Неутрално

    До коментар [#3] от "Батков-вън":

    Пич,
    знаеш ли Форд откога имат EcoBoost двигатели?
    И моля обясни какво точно са изкарали Рено и как се сравнява с тези на Форд?
    Същото направи с multiair на Fiat.

    Лошо е като не разбираш, не си си направил труда да попрочетеш и да изакаш нещо глупаво...

    Ето малко по темата:

    http://www.autocar.co.uk/blogs/tester%E2%80%99s-notes/stunned-new-three-cylinder-ford-focus

  37. 37 Профил на gl
    gl
    Рейтинг: 458 Неутрално

    До коментар [#36] от "ial":


    Върви ли ескортчето?

  38. 38 Профил на Kiril Gurbetov
    Kiril Gurbetov
    Рейтинг: 233 Неутрално

    Страхотен материал, който си казва всичко по темата... да се не начудш от къде целия този "хейт: Съвсем не е случайно, че именно новият Фокус е автомобил на годината у нас!

    Kiril Gurbetov
  39. 39 Профил на Георги Пауновски
    Георги Пауновски
    Рейтинг: 1416 Неутрално

    До коментар [#3] от "Батков-вън":

    Малко уточнение. Просто "Форд" първи поканиха журналист от "Дневник" да тества в реални условия техния мотор. Когато "Фиат" и "Рено" ми дадат тази възможност и за техните двигатели ще напиша. Напълно безплатно, както и за "Форд"

  40. 40 Профил на С Стоянов
    С Стоянов
    Рейтинг: 1227 Весело

    До коментар [#30] от "Десен":

    ДА не забравяме , че немците след като не успели да направят по - чупеща се машина от Опел , викнали Форд на помощ !

    ВЯРНОСТ И ПОСТОЯНСТВО
  41. 41 Профил на ial
    ial
    Рейтинг: 476 Неутрално

    До коментар [#37] от "gl":

    И да имах, не бих се притеснявал. Дразнещо е, когато правиш обобщения, подочути в квартални хоремаг.
    Няма лошо да имаш собствено мнение, но нека да почива на факти и/или на мнения на професионалисти.
    Половината изказали се по- горе са го направили само да кажат нещо, част от тях - да хейтнат - за спорта.

    Ако се чувстват знаещи - да се мотивират - ако не, да почетат, поровят, да тестват....

    Нито хейта, нито ехидноста помагат - предполагам, на теб последното също.

  42. 42 Профил на Нико
    Нико
    Рейтинг: 612 Любопитно

    До коментар [#22] от "Г.":

    Говорех за икономия ...

    Чувал ли си една приказка, че хората с малки "коли" непрекъснато имат нужда да си го мерят с някой.

    Ако искаш да ни впечатлиш кажи колко деца си отгледал и на колко хора даваш работа.

    Пък ако държиш да ги премерим имам и две коли на ток - срещу няма и 2лв./100км с какво ще излезнеш

    Мисли повече преди да пишеш.

  43. 43 Профил на pariah
    pariah
    Рейтинг: 1387 Весело

    До коментар [#42] от "Нико":

    Глупчо, отгледал съм едно момче, което учи във френски колеж. Лекар съм. Управлявам една голяма фирма, (не е моя). Само на 39 съм.
    Имам 3 коли, тази е най-икономичната, можеш да прочетеш за другите по-нагоре, ако ще ми говориш с кого какво искам да си меря.
    Впечатлен съм от икономичността на полото на жена ми, но явно има и по-икономично от това, за което те поздравявам - аз нямам нужда от икономии или от мерене на каквото и да било.
    Участвах по темата най-вече, за да подкрепя идеята на даунсайзинга при автомобилите, харесва ми от толкова малки двигатели да получаваш толкова мощ срещу толкова малко бензин.
    А да ми казваш да мисля повече - със сигурност мисля много повече от теб, по принцип.
    Поздрав.

    - A witty saying proves nothing. Voltaire
  44. 44 Профил на pariah
    pariah
    Рейтинг: 1387 Любопитно

    До коментар [#39] от "Георги Пауновски":

    Tumbs up!
    +

    - A witty saying proves nothing. Voltaire
  45. 45 Профил на navI
    navI
    Рейтинг: 8 Весело

    Супер звучи според статията и с удоволствие бих го тествал, преди да коментирам!

  46. 46 Профил на Нико
    Нико
    Рейтинг: 612 Неутрално

    До коментар [#43] от "Г.":

    Продължаваш да мериш ...
    Добре.

    Не съм лекар, но съм достатъчно възпитан за да не използвам епитети, когато се обръщам към някого.

    Със съпругата ми намерихме сили да отгледаме две деца. Мислим за трето. Управлявам няколко фирми (мои). Само на 33 съм. Не мога да ти кажа точно колко коли имам на мое име.

    Пишеш, че участваш в темата за да подкрепиш
    "идеята на даунсайзинга при автомобилите".

    Тогава каква беше идеята ти зад пост 22?
    Само да помоля да не изброяваш колко имота имаш ...

  47. 47 Профил на kokoto2
    kokoto2
    Рейтинг: 504 Неутрално

    До коментар [#30] от "Десен":

    Fast
    Only
    Rolling
    Downhill

    Пишете грамотно на кирилица! Shift + ь = ѝ
  48. 48 Профил на Petak
    Petak
    Рейтинг: 571 Неутрално

    Еййй, големи разбирачи - щом е форд, значи не става и по-добре 15-годишна японска кола. С такива изказвания по-малко бедни ли се чувствате или по-компетентни?

    Аз имам Фокус 1.6/115 от 6 г. и вече е на 90 км. Не е мръднал и не съм сменял нищо освен едни предни накладки, веднъж свещи и масло. Вози страхотно и е достатъчно голям за четиричленно семейство (и е чувствително по-голям от любимия ви гоуф). Добре че, когато го купувах, не слушах местните разбирачи, а четох ревюта в нета, където фокуса тогава беше единодушно най-добрата кола в класа си.

  49. 49 Профил на pariah
    pariah
    Рейтинг: 1387 Весело

    До коментар [#46] от "Нико":

    Напротив - възпитанието ти е силно ограничено.
    Епитетите не са му единственото мерило,
    Пък и "глупчо" е по-скоро мило, нали?...
    Реплика 22 беше реплика на безпредметна и леко надменна закачка от теб. Не оставям такива без леко плесване през устата... Нормално.
    Но ти не се обиждай прекомерно. Таксиметрова фирма ли имаш? Да не си с някое от онези зелените таксита?
    Така звучиш, две електрически коли, друго не може да е...
    Не си меря нищо, отговарям на евтините ти подхвърляния и гледам да не съм голословен.
    С малка кола съм бил та да се меря, сега пък си го меря защото съм те опровергал с факти, ей, угодия няма...

    - A witty saying proves nothing. Voltaire
  50. 50 Профил на sashkow
    sashkow
    Рейтинг: 16 Неутрално

    Днес в Европа има два технологични лидера в производството на достъпни автомобили - единия е Форд.
    А Фокус винаги е бил един от най- добрите в класа си от лансирането на първото поколение с революционното все още независимо задно окачване.
    Не е случайно, че Форд са номер 2 в Европа и че повечето професионални медии ги приемат за бенчмарк в дизайн, удоволствие от управлението, последните години и в технологии, включително двигатели и най- вече EcoBoost иновации.

    С този 1.0 двигател превъзходството им е ясно изразено. Разбира се и другите не спят - ще видим как ще отговорят.
    Най- хубавото на този еднолитров мотор е, че е базов за модела - тоест достъпен за най- голям брой потребители, пестейки 30% от гориво.
    Карах го малко - един приятел си купи такъв преди няколко седмици - изумителен не е толкова разхода на гориво, колкото рафинираността и страхотната тяга - кара се като дизел, безшумен е и адски предразполагаш да се кефиш на пътя и завоите, тъй като е супер лек.

  51. 51 Профил на nisssmo_1
    nisssmo_1
    Рейтинг: 458 Весело

    [quote#6:"Николай Колев"]Форд в Европа.Звучи като немски хумор.[/quote]
    Централата на Форд за Европа е в Кьолн, познай в коя държава

  52. 52 Профил на dalaver3
    dalaver3
    Рейтинг: 507 Весело

    Стара немска поговорка :

    Тръгваш с Форда, връщаш се с влака

    И аз имам един форд дето рядко ме е оставял

    Такса смет (ТБО) - Варна е НЕЗАКОННА !!! НЕ Я ПЛАЩАЙТЕ !!!, http://bit.ly/1gVr8qA, http://bit.ly/1mZMw5b, Iniqua nunquam imperia retinentur diu.
  53. 53 Профил на simo87
    simo87
    Рейтинг: 515 Неутрално

    Хубаво е, че се правят икономични коли с прилични динамични качества. Имаше статия и за модели на Рено и техните нови супер-двигатели. За Фиат не съм чел статия.
    Истина е, че и Форд, и Рено и Фиат се винаги са се справяли отлично с двигателите.
    Аз наскоро карах един нов Фокус, мисля, че беше от 2011г. Двигателят му беше 1.6 ТДСИ. Колата беше прилична, с добра динамика, не много шумна, с директно управление, убийствени спирачки, но возията й беше отвратителна. Никога не съм се качвал на такава "каруца". Дано това да е за сметка на здравината и живота на окачването. Но аз все пак не бих си купил кола, която да ме уморява толкова, все пак българските пътища са ужасни и друсането е убийствено. Предпочитам да сменя нещо по окачването, отколкото да ми се вземе здравето.

  54. 54 Профил на cocoi
    cocoi
    Рейтинг: 560 Неутрално

    До коментар [#39] от "Георги Пауновски":

    а каква тествахте на магистрала ,,Тракия'',когато имаше инцидент с вас?

  55. 55 Профил на Ivan Petrov
    Ivan Petrov
    Рейтинг: 789 Неутрално

    Техноология позната повече от 10 години и вече използвана в серийно производство на други марки коли, само че без алуминиева глава и тра-ла-ла - е*ати иновацията!

    "Ако истината, която съм казал, Ви изглежда шега, а всъщност Ви накърти - означава, че съм уцелил шегата - за непросветените: шегувал съм се!" Vankata
  56. 56 Профил на rotos
    rotos
    Рейтинг: 571 Неутрално

    Лаф от 1945-та:

    "Купи си "форд", винаги да си горд.

    Купи си "фиат", винаги да те е яд..."

    Алиса: Кажи ми по кой път да тръгна? Котаракът: Зависи, къде искаш да отидеш.
  57. 57 Профил на Батков-вън
    Батков-вън
    Рейтинг: 539 Неутрално

    До коментар [#36] от "ial":

    Хайде веднага рекламистите на форд се намесиха. Трицилиндровият турбо бензинов двигател на форд се произвежда от аплил тази година. Двуцилиндровият 0.9 литров фиатски се произвежда вече две години, беше избран и за двигател номер едно за миналата. Рено пуснаха трицилиндров в началото на годината. Фолксваген имат от извено време и те, но на дизел , което е безсмислено.

    Идеята на тези двигатели е да имат малък капацитет, оттам нисък разход, но със запазена мощност като на предшествениците си заради турбото.

    Иначе си прав , че мултиеъра няма нищо общо с форд и поне още пет години няма да имат подобна технология фордовците

  58. 58 Профил на ial
    ial
    Рейтинг: 476 Неутрално

    До коментар [#57] от "Батков-вън":

    Надявам се, не си рекламист на Фиат или Рено. Поне с поста си и пренебрежението си и от автомобили много не отбираш, май.

    Форд имат фамилията двигатели EcoBoost от няколко години - 1.6 и 2.0, тъй като продават успешно не само компактни автомобили като Фиеста (която май все още е номер едно в Европа).
    Новото попълнение 1.0 е базов двигател за Фокус - т.е. достъпна и напредничава технология за всички купувачи в сегмента.
    И за да не бъдеш голословен, моля сравни динамичните качества на литър мощност на Фиат и Форд, после разхода на гориво, въртящия момент към оборотите. Отиди и тествай двата двигателя и заповядай да споделиш какво мислиш.
    Защото уникалността му е в комплесността - разход на гориво, динамика, рафинираност, доускорение и прочие.
    Ето какво мисли професионалист по темата (от линка, който бях цитирал по- горе):
    But the difference between what I expected from this tiny three-cylinder Focus engine and what it delivered was — I’m quite serious about this — one of the greatest shocks of my career.
    ....to be a fly on the wall when VW's Ferdinand Piech drives one (1.0 EcoBoost) for the first time.

  59. 59 Профил на _dan_
    _dan_
    Рейтинг: 571 Любопитно

    До коментар [#42] от "Нико":

    Колега, какви са колите на ток?

  60. 60 Профил на Батков-вън
    Батков-вън
    Рейтинг: 539 Неутрално

    До коментар [#58] от "ial":

    Ако вземеш и да четеш коментарите вместо да преписваш от рекламните брошури... Говоря за двигатели с по-малко от четири цилиндъра като нова концепция/мода, която навлезе преди 1-2 години. Технологията наречена екобууст е нещо различно, това се прави от поне пет години и всички марки имат нещо подобно. Мултиеър пък е тотално различно и от двете - това е електронно контролирано отваряне на клапаните, каквото се прави за пръв път в такъв клас коли и двигатели, благодарение на което разходът пада с над 15% при същата мощност. Това е същата голяма стъпка като замяната на карбураторите с инжекционни системи преди 15-20 години

  61. 61 Профил на ial
    ial
    Рейтинг: 476 Неутрално

    Цитати от най- старото автомобилно списание могат и да звучат като реклама, вероятно защото този двигател е наистина страхотен.
    Моля, изброй всичките марки и техните двигатели, които имали от поне 5 години нещо подобно като EcoBoost, което включва: турбо, директно връскване на горивото, провенлива фаза на смукателните и испускателните клапани.... с такъв въртящ момент/обороти и мощност.
    Също ще помоля за доказателства как Рено имат такъв двигател от година.... тъй като истината е, че го показаха през март 2012 в Женева.....

    Фиат правят добри иновации в двигателите, те дават основен тласък на комън рейл технологията.
    Но хибриди е имало и преди 100 г... но са доста различни от днешните.

    Моля тествай EcoBoost, почети и предполагам, ще си по- малко уверен в наговореното по- горе.

  62. 62 Профил на Genata
    Genata
    Рейтинг: 571 Неутрално

    До коментар [#43] от "Г.":
    До коментар [#42] от "Нико":

    Ей, как можахте на тема за Форд Фокус да се докарате до кой какво работи и колко деца има...

    Като цяло се забелязва наличие на хора в форума които искат да се покажат колко са преуспели в живота, а то не всичко е пари и коли....

  63. 63 Профил на pariah
    pariah
    Рейтинг: 1387 Весело

    До коментар [#62] от "Genata":

    ...
    Тъпо, да.

    - A witty saying proves nothing. Voltaire
  64. 64 Профил на Нико
    Нико
    Рейтинг: 612 Весело

    До коментар [#49] от "Г.":

    Е това е приказка!
    На "шеф" ...

    Всички около него са
    бедни, глупави и пропаднали хора.

    Но аз съм прост човек и не ти се сърдя.
    Общо взето 95% от "шефовете" под наем на големи фирми сте същите палячовци.

  65. 65 Профил на Нико
    Нико
    Рейтинг: 612 Весело

    До коментар [#62] от "Genata":

    Аз лично коментирах икономичността ,
    когато се изля някаква мегакомплексарщина.

    Няма проблеми - радвай се на живота,
    че виж какви странни работи се случват ...
    хора с по няколко коли карат често Поло

  66. 66 Профил на pariah
    pariah
    Рейтинг: 1387 Любопитно

    До коментар [#64] от "Нико":

    Леле, много навътре прие диспута, давай по-леко, да не си докараш някоя невроза, човече.
    Споко.
    Дори забравих какво сме говорили снощи...

    - A witty saying proves nothing. Voltaire
  67. 67 Профил на Нико
    Нико
    Рейтинг: 612 Весело

    До коментар [#59] от "_dan_":

    Стари и евтини ...
    да не загатват за системата под капака

  68. 68 Профил на Нико
    Нико
    Рейтинг: 612 Весело

    До коментар [#66] от "Г.":

    Тъкмо и аз това си мислех -
    да идем да пиеме по едно ...

  69. 69 Профил на LILIAN
    LILIAN
    Рейтинг: 458 Неутрално

    До коментар [#44] от "Г.":

    "Tumbs up!"

    Хайде да си пишем на български, че да не се поправяме...

    Тhumbs up!


  70. 70 Профил на pariah
    pariah
    Рейтинг: 1387 Весело

    До коментар [#69] от "LILIAN":

    Хайде да не се поправяме, че да не си пишем.
    ...
    Така съм го усетил, така съм го написал, редакторе.
    Или май не си редактор?...
    Коректор, тогава?...
    ...
    Или просто нещо Ви е криво в момента, ей така?
    Хммммм...
    Пишем основно на български, понякога обаче, като граждани и на света, ползваме други езици.
    Не може ли?
    Много мрънкала, много нещо, тъкмо се разбрах с колегата и сега Вие поемате щафетата...
    Тцтц...

    - A witty saying proves nothing. Voltaire
  71. 71 Профил на Нико
    Нико
    Рейтинг: 612 Весело


    Не ти върви в таз тема ...

  72. 72 Профил на LILIAN
    LILIAN
    Рейтинг: 458 Неутрално

    До коментар [#70] от "Г.":

    Аз поправих правописа в един ред, Вие се оправдавате в цяло стихотворение...
    Приемете, че сте допуснали грешка, вместо да се впускате в пусто многословие.
    Иначе съм просто форумка...

  73. 73 Профил на pariah
    pariah
    Рейтинг: 1387 Весело

    До коментар [#72] от "LILIAN":

    ... Whatever. *yawn*

    - A witty saying proves nothing. Voltaire
  74. 74 Профил на exciter
    exciter
    Рейтинг: 402 Весело

    [quote#48:"Petak"]където фокуса тогава беше единодушно най-добрата кола в класа си. [/quote]
    ...and still is!

    Behind the wheel...
  75. 75 Профил на ial
    ial
    Рейтинг: 476 Неутрално
  76. 76 Профил на hary
    hary
    Рейтинг: 458 Неутрално

    Не искам никого да поучавам, само споделям мнение. Чета и чуждоезични форуми. Там хората най-често като общуват, го правят така, че после остават с приятно усещане от общуването, все едно добре смазван двигател, който си работи безшумно и си върви напред. Тук в Б-я се учудвам, как хората по форумите се дърлят за щяло и не щяло и са майстори да си развалят настроението, да доказват кой по-компетентен, кой по-велик и проч. И общуването върви или по-скоро крета със скърцане и неблагозвучни тракания. По темата- да, двигателят си заслужава наградите. Бих си го купил тоя Фокус, макар че и аз бях предубеден към марката.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK