Трицилиндров мотор на "Форд" стана международен двигател на годината

Трицилиндров мотор на "Форд" стана международен двигател на годината

© Форд



Новият 1.0-литров EcoBoost мотор на "Форд", дебютирал тази година в модела "Фокус", спечели безапелационно наградата "Международен двигател на 2012 година. Той получи 401 точки, срещу 288 за подгласника (1.4 TSI с двоен компресор на групата "Фолксваген".)


Малкият високотехнологичен мотор грабна още две награди - "Най-добър нов двигател" и "Най-добър двигател с работен обем под 1 литър". Това е първи пък, когато "Форд" печели конкурса с 13 годишна история, като го прави с рекорден за надпреварата брой точки.


Наградите, връчвани от списанието за Световни технологии при двигателите, се определят на базата на гласовете на 76 журналисти от 35 страни по света. Те оценяват пътното поведение, динамиката, икономичността, рафинираността и наличието на нови технологии при двигателите.




Отличеният мотор по-късно през годината ще се предлага също в C-MAX и B-MAX , както и в част от моделите на "Форд" в САЩ, Азия и Африка.


В категорията "Зелен двигател на годината" призът отиде при моторът-генератор монтиран в "Шевролет Волт" и "Опел Ампера". Логично, при двигателите с най-впечатляващо представяне триумфира агрегатът на "Ферари 458 Италия". Той не остави шанс на съперниците си и в раздела за мотори с работен обем над четири литра.


1.4 TSI двигателя с двоен компресор, влаган в широка гама модели на концерна "Фолксваген" взе награда в класа 1000-1400 кубика. В категория 1.4 - 1.8 литра безапелационно се наложи разработеният съвместно от БМВ и PSA 1.6-литров турбо мотор, вграждан в широка гама модели на "Мини", Пежо" и "Ситроен").


В следващия раздел (2.0-2.5 литра) отличието е за "Ауди". В разделите 2500 - 3000 и 3000 - 4000 кубика за най-добри бяха избрани мотори на БМВ.


Класирането*:


Международен двигател на годината


1. Ford 999cc three-cylinder turbo (Ford Focus) - 401 точки


2. Volkswagen 1.4-litre TSI Twincharger (вграждан в модели на "Фолксваген", "Ауди", "Сеат" и "Шкода") - 288


3. Ferrari 4.5-litre V8 (Ferrari 458 Italia, 458 Spider) - 224


Нов двигател на годината


1. Ford 999cc three-cylinder turbo (Ford Focus) - 257


2. BMW 3-litre twin-power turbo diesel six-cylinder (BMW M550d xDrive sedan, M550d xDrive touring) - 154


3. Mazda 2.2-litre skyactiv diesel (Mazda CX-5) - 143


Зелен двигател на годината


1. GM 1.4-litre range extender (Chevrolet Volt, Opel Ampera) - 197 точки


2. Ford 999cc three-cylinder turbo (Ford Focus ) - 159


3. Nissan electric powertrain (Nissan Leaf) - 145


Performance Engine


1. Ferrari 4.5-litre V8 (Ferrari 458 Italia, 458 Spider) - 171 точки


2. McLaren 3.8-litre V8 (McLaren MP4-12C) - 147 точки


3. BMW 4.4-litre TwinTurbo V8 (BMW M5, M6 Coupé, M6 Convertible) - 127


Двигател под 1 литър


1. Ford 999cc three-cylinder turbo (Ford Focus) - 371 точки


2. Fiat 875cc two-cylinder turbo (Fiat 500, 500C, Panda, Lancia/Chrysler Ypsilon, Alfa Romeo Mito) - 310


3. Volkswagen 999cc three-cylinder (Volkswagen Up, SEAT Mii, Škoda Citigo) - 262


Двигател 1-1.4 литра


1. Volkswagen 1.4-litre TSI Twincharger (вграждан в модели на "Фолксваген", "Ауди", "Сеат" и "Шкода") - 337 точки


2. Volkswagen 1.2-litre TSI (вграждан в модели на "Фолксваген", "Ауди", "Сеат" и "Шкода") - 179


3. Fiat 1.4-litre MultiAir turbo (Fiat Abarth Punto Evo, Fiat Bravo, Alfa Romeo Mito, Giulietta, Lancia Delta) - 160


Двигател 1.4 - 1.8 литра


1. BMW-PSA 1.6-litre turbo petrol (вграждан в модели на "Мини", Пежо" и "Ситроен") - 321


2. Audi 1.8-litre TFSI (Audi A3, A4, TT, A5, SEAT Leon, Altea/XL/Freetrack, Exeo, Škoda Octavia, Superb, Yeti, VW Passat, CC) - 204


3. Toyota 1.8-litre gasoline-hybrid (Toyota Prius, Auris Hybrid, Lexus CT 200h) - 149


Двигател 2.0 - 2.5 литра


1. Audi 2.5-litre five-cylinder turbo (Audi TT RS, RS3 Sportback) - 380 точки


2. Mercedes-Benz CDI 2.1-litre (Mercedes-Benz C, E, CLS, S, SLK, GLK) - 260


3. Mazda 2.2-litre skyactiv diesel (Mazda CX-5) - 245


Двигател 2.5 - 3.0 литра


1. BMW 3-litre bi-turbo six-cylinder gasoline (BMW 1 Series M Coupé, 335is, Z4 35is) - 257 точки


2. BMW 3-litre twin-power turbo diesel six-cylinder (BMW M550d xDrive sedan, M550d xDrive touring) - 234


3. BMW 3-litre twin-power turbo diesel six-cylinder (вграждан в БМВ трета, пета, шеста и седма серия, Х3, Х5 и Х6) - 191


Двигател 3.0 - 4.0 литра


1. BMW M 4-litre V8 (BMW M3 Coupé, M3 Convertible) - 292 точки


2. McLaren 3.8-litre V8 (McLaren MP4-12C) - 276


3. Porsche 3.8-litre Boxer DI (Porsche 911 (991) Carrera S) - 220


Двигател над 4.0 литра


1. Ferrari 4.5-litre V8 (Ferrari 458 Italia, 458 Spider) - 206 точки


2. BMW 4.4-litre twin turbo V8 (BMW M5, M6 Coupé, M6 Convertible) -190


3. Mercedes-AMG 5.5-litre V8 (Mercedes E AMG, CLS 63 AMG, ML 63 AMG, S AMG, CL 63 AMG, SLK 55 AMG) - 118


* - в скоби са моделите, в които се монтират моторите

Ключови думи към статията:

Коментари (19)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на RS1600
    RS1600
    Рейтинг: 402 Неутрално

    Браво на Форд. Заслужена победа.
    1.0 Ecoboost наистина има феноменални характеристики, никога не съм чел по-добри отзиви от неговите, а списъкът с иновациите му е по-дълъг от горния материал.

    Още по-впечатляващо е, че най-модерния бензинов двигател с света, всъщност се вгражда в достъпен автомобил като Фокус за ок. 30 000 лв...

  2. 2 Профил на takeshi303
    takeshi303
    Рейтинг: 796 Неутрално

    Това е удар по местните разбирачи, които недолюбват Форд.

  3. 3 Профил на Россприматрезил
    Россприматрезил
    Рейтинг: 627 Неутрално

    И никаква информация за самия двигател. Типично за статия в българско издание.

    WWW . ДЕНьГИ .ru.net
  4. 4 Профил на RS1600
    RS1600
    Рейтинг: 402 Неутрално

    Може би защото вече са писали за този двигател, вкл. тест. Ето да не се мъчите:

    1.0 л. работен обем, 3 цилиндъра
    Версии със 100 и 125 к.с.
    Среден разход 4.8 / 5.0 респ. за двете мощности.
    Въртящ момент 170 Нм (200 Нм при временно форсиране 'Overtorq') от забележете 1400 до забележете 4500 об/мин.
    0-100 км/ч за 11.3 сек., максимална скорост 193 км/ч.
    6 предавки за версията 125 к.с., много "дълги" скорости.

    Основни технологии:
    Турбо, директно впръскване
    Двойно и безстепенно променливо време за отваряне на клапаните.
    Двукръгова охладителна система за по-бързо загряване.
    Несменяем ангренажен ремък потопен в масло.
    Интегриран в главата изпускателен колектор.
    Регулируема маслена помпа.
    И какво ли още не.

    За тези които са наясно, наистина е много впечатляващо.

  5. 5 Профил на b_d_s
    b_d_s
    Рейтинг: 740 Неутрално

    Този двигател е бъдещето. След 10 години горивните обеми няма да са по-големи, а 4 цилиндъра ще има само в премиум автомобилите. Но не се плашете - като конски сили може и да няма висока стойност, но като пътно поведение тези двигатели ще превъзхождат сегашните мотори. Като дълготрайност също, защото ще се карат при по-ниски обороти, където имат висок въртящ момент. Няма нужда от притеснения относно турбините, защото мотор без турбо скоро въобще няма да има и съответно качеството ще е на ниво при толкова масово производство.

  6. 6 Профил на ial
    ial
    Рейтинг: 466 Неутрално

    До коментар [#2] от "normandy":

    Сега чакаме експертите да потърсят причините - я че турбото ще се чупи, я че Тойота била имала такъв двигател от две петилетки, я че най- добра си е баракудата на 20 г, но да е баварка.

  7. 7 Профил на Россприматрезил
    Россприматрезил
    Рейтинг: 627 Неутрално

    [quote#4:"RS1600"]Може би защото вече са писали за този двигател, вкл. тест.[/quote]

    По твоята логика статията може да се състои и само от заглавие и ние да си търсим всичко останало. Липсва дори и линк.

    WWW . ДЕНьГИ .ru.net
  8. 8 Профил на exciter
    exciter
    Рейтинг: 402 Любопитно

    В коя държава се произвежда двигателя-победител?

    Behind the wheel...
  9. 9 Профил на exciter
    exciter
    Рейтинг: 402 Неутрално

    До коментар [#7] от "a...":
    [quote#7:"a..."]Липсва дори и линк. [/quote]
    ..." Новият 1.0-литров EcoBoost мотор на "Форд"... линка е в текста,ама то нали по-лесно да критикуваме, вместо да гледаме...

    Behind the wheel...
  10. 10 Профил на Чардо
    Чардо
    Рейтинг: 1813 Неутрално

    До коментар [#4] от "RS1600":


    [quote#4:"RS1600"]Регулируема маслена помпа. [/quote]
    ===========================

    Според мен това е ЕДНО от разковничетата .
    Вярвам на всички е ясно , че традиционната маслена пома под 1500 об/м не дава нужното налягане на масления стълб и в резултат - няма смазване .

    Вярвам, Господи, помогни на моето неверие! Марко гл.IХ,ст.24
  11. 11 Профил на gogo2011
    gogo2011
    Рейтинг: 578 Неутрално

    До коментар [#1] от "RS1600":

    По-впечатляващо ще ако се вгради примерно в Ролс-Ройс. А "Фокус"-ът не е чак толкова достъпен автомобил.
    Безспорни са предимствата на този двигател, но аз лично не бих бързал със суперлативите. Като измине реални 100 хил. ще го видим.

  12. 12 Профил на miletiev
    miletiev
    Рейтинг: 233 Неутрално

    Странно явление "...Световни технологии при двигателите, се определят на базата на гласовете на 76 журналисти..." Откога журналисти оценяват нивото на технологиите

  13. 13 Профил на subsonic
    subsonic
    Рейтинг: 615 Неутрално

    До коментар [#12] от "miletiev":

    Напълно съм съгласен с теб. Тази категория, както и категориите "Кола на годината" са пълни измислици.

    Всеки, който поназнайва нещичко за двигателите, е наясно че динамичния баланс на 3-цилиндровия мотор е по-зле от този на 4-цилиндровия. По-зле от 3 цилиндъра, са само 2 и 1. Логично . даже 2-цилиндровият боксер е може би по-добре - макар, че и той е rocking couple.

    Това разбира се е компенсирано с разни хватки - изпозлване на специално окачване на мотора, които пречат да се предават вибрациите на купето, балансиращи валове и т.н., но използването на 3 цилиндъра си остава доста бедно техническо решение.

    Предимствата са по-малко елементи и намалено триене, но недостатъците са доста повече. Цилиндрите работят през 270 градуса. Няма и помен от "мазната" работа на редовия шестак, където цилиндрите работят през 120 градуса и работните тактове на всеки два се застъпват и припокриват с около 60 градуса.
    Измерената максимална мощност и въртящ момент не могат да кажат нищо за динамиката на мотора, защото измерванията се правят с постепенно натоварване на мотора. Толкоз.
    Бедно, доста бедно се очертава развиетието на автомобилостроенето.
    Впрочем, 2-тактовите мотори на Вартбург от близкото минало имаха 3 цилиндъра, но там работните тактове са 2 пъти повече и работата им беше доста по-гладка.
    Иначе от ВАГ първи поизтупаха прахта от 3-цилиндровия мотор (1.2 дизел) и го внедриха серийно в Шкода Румстър и фабия.
    Не че няма и други "екзотични" сетъпи, като V4, I2, H2 И едноцилиндров, но все пак мисля, че I-4 е санитарният минимум за двигател на автомобил.
    I-3 става за range-extender който работи във фиксиран и тесен диапазон от обороти, а не като основен двигател.

  14. 14 Профил на subsonic
    subsonic
    Рейтинг: 615 Неутрално

    Впрочем в тази статия от Wikipedia има доста информация за 3-цилиндрови редови мотори. Изглежда Форд са Последните, а не Първите.
    http://en.wikipedia.org/wiki/Inline-triple_engine

  15. 15 Профил на bravo
    bravo
    Рейтинг: 515 Весело

    До коментар [#12] от "miletiev":

    Елементарно, Уотсън - журналистите винаги дават отлични оценки. Да си чел лош отзив за нова кола тук или на друго подобно място? Затова е и пълно с конкурси за коли, двигатели и и един бог знае още какво на годината, в които наградите са повече, отколкото на "Златния орфей" през застойните години. Май му викат скрита реклама на това, ама не съм капацитет.

    Българските политици не са раждани - те са изходени.
  16. 16 Профил на RS1600
    RS1600
    Рейтинг: 402 Неутрално

    subsonic, не е добре да робуваш на предразсъдъци. Техническите предпоставки са важни, но още по-важно е какво се постига с тях, а то е впечатляващо.
    Отзивите за този двигател са страхотни и едно от нещата, за които го хвалят е ниския шум и вибрации. В теста АБ беше с 2-3 дБ по-тих от конкурентите, барабар с новата 1 серия.
    Очевидно Форд са се справили с недостатъците на 3-цилиндровата схема, но са извлекли ползите.
    30% по-нисък разход на гориво си е направо революция. Досега всички се бореха за 1, 2, 3%.
    При това при по-добра динамика и гъвкавост.
    170/200 Нм въртящ момент постоянен от 1400 до 4500 об/мин. 125 к.с. на литър. Това са сходни, че и по-добри литрови показатели с новото 911 Турбо, да му се не види!
    Защо първо не го пробваш? Те и журналистите са били скептици като теб, убеден съм.
    И това ще замени популярните атмосферни 1.6 (между 100 и 130 к.с.), които като цяло са мудни, шумни и харчат доста.

  17. 17 Профил на snafuracer
    snafuracer
    Рейтинг: 458 Неутрално

    [quote#4:"RS1600"]Несменяем ангренажен ремък потопен в масло.
    Интегриран в главата изпускателен колектор.
    Регулируема маслена помпа. [/quote]
    Ключови моменти. Както знаем, смяна на ангренажна верига при различни модели автомобили може да е много солена сума.
    Браво на Форд.

  18. 18 Профил на ial
    ial
    Рейтинг: 466 Неутрално

    До коментар [#14] от "subsonic":

    Никъде не е писано, че са първите. А че са най- добрите.

  19. 19 Профил на exciter
    exciter
    Рейтинг: 402 Неутрално

    [quote#15:"bravo"]Елементарно, Уотсън - журналистите винаги дават отлични оценки.[/quote]

    [quote#13:"subsonic"]Напълно съм съгласен с теб. Тази категория, както и категориите "Кола на годината" са пълни измислици. [/quote]
    Точно така, само че освен това Фокус е най-продаван модел на много европейски пазари, което е достатъчно безпристрастна оценка за качествата му.

    Behind the wheel...




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK